Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:52

Tessebes; even uit nieuwsgierig... wat voor netto maandinkomen denk jij dat nodig is om 2 mensen en 2 paarden van te onderhouden en in een 3 kamerappartement nabij Aalsmeer (valt het onder randstad?) te wonen en alle rekeningen zoals vaste telefoon, mobiele telefoon, internet, verzekeringen e.d. van te kunnen betalen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:54

huur 400 euro dat vind je hier dus al niet

was dat maar, dan zaten mn vriend en ik nu allang in NL
de huizen die vrijkomen gaan naar de gemeente, voor asielzoekers, de particuliere woningen zitten rond de 1000-1200 euro per maand

blijft alleen kopen over, onder de 200.000 vind j haast niets, en alles stamt uit 1960-1970 en moet dus een compleet nieuwe keuken+badkamer omdat bij de meeste alle voegen weg zijn en de vocht+schimmelplekken overal zitten, en dan zit je in de prijsklasse vanaf 189.000 kk dus reken maar uit, als je dan klaar bent met verbouwen etc Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:55

vikki schreef:
Tessebes; even uit nieuwsgierig... wat voor netto maandinkomen denk jij dat nodig is om 2 mensen en 2 paarden van te onderhouden en in een 3 kamerappartement nabij Aalsmeer (valt het onder randstad?) te wonen en alle rekeningen zoals vaste telefoon, mobiele telefoon, internet, verzekeringen e.d. van te kunnen betalen...


Minimaal 2000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:59

Hypotheek, gemeentebelastingen, stalling (1 paard, dure stal), 2 telefoons, internet, auto, gas, licht, parkeervergunning, kabeltelevisie.
Gokje?

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:01

Uhm, eenpersoonshuishouden, dure buurt. Denk dat je toch wel 1500,- euro netto de maand nodig hebt Lachen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:06

Apple schreef:
Uhm, eenpersoonshuishouden, dure buurt. Denk dat je toch wel 1500,- euro netto de maand nodig hebt Lachen.


2 persoons huishouden... en ik zit in Kudelstaart om precies te zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:08

Tessebes schreef:
Dat ligt aan de prijsklasse Desiree. De huizen in de lagere prijsklasse, zoals appartementen, dalen echt niet in prijs hoor. De huizen in de hogere klasse zullen eerder dalen.

dat is waar.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:08

Tessebes"]
[quote="vikki schreef:
Tessebes; even uit nieuwsgierig... wat voor netto maandinkomen denk jij dat nodig is om 2 mensen en 2 paarden van te onderhouden en in een 3 kamerappartement nabij Aalsmeer (valt het onder randstad?) te wonen en alle rekeningen zoals vaste telefoon, mobiele telefoon, internet, verzekeringen e.d. van te kunnen betalen...


Minimaal 2000 euro.
[/quote]

Tessebes, ik kan je vertellen dat het me echt met minder lukt. Haha! (Redelijk wat minder zelfs Knipoog )

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:09

Mijn gok was richting Lovely Lachen.

Vikki: jij hebt geen auto (dat scheelt al een boel) en je paard waarschijnlijk een stuk goedkoper staan. Ik denk dat jij (ook al zijn jullie met zn tweeen) waarschijnlijk ook met 1500 netto rond komt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:11

Lovely, wat voor woning en in welke buurt?

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:14

Jeetje wat liggen de huren hier dan nog laag, wij betalen voor een 1 gezinswoning met 3 slaapkamers, berging, ruime badkamer en een tuin van 10x6 m, 394 euro.
Zijn nu wel aan het kijken naar een koopwoning, hebben vrijdag en dinsdag een afspraak bij 2 hypotheekadviseurs, ben benieuw wat daar uitkomt

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:16

Onze hypotheek is 300 euro pm. een eensgezinswoning 3 slaapkamers, badkamer met bad, grote woonkamer, grote tuin (weet de afmetingen niet precies) Tis wel een heel oud huis, maar daar zeker niet minder door.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:17

Iboya schreef:
Jeetje wat liggen de huren hier dan nog laag, wij betalen voor een 1 gezinswoning met 3 slaapkamers, berging, ruime badkamer en een tuin van 10x6 m, 394 euro.
Zijn nu wel aan het kijken naar een koopwoning, hebben vrijdag en dinsdag een afspraak bij 2 hypotheekadviseurs, ben benieuw wat daar uitkomt


Bloos! dat betaal je hier al bijna voor een studentenkamer!!
en dat terwijl brabant nog niet half zo duur is als bv de Randstad...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:19

vikki"]
[quote="Tessebes"][quote="vikki schreef:
Tessebes; even uit nieuwsgierig... wat voor netto maandinkomen denk jij dat nodig is om 2 mensen en 2 paarden van te onderhouden en in een 3 kamerappartement nabij Aalsmeer (valt het onder randstad?) te wonen en alle rekeningen zoals vaste telefoon, mobiele telefoon, internet, verzekeringen e.d. van te kunnen betalen...


Minimaal 2000 euro.
[/quote]

Tessebes, ik kan je vertellen dat het me echt met minder lukt. Haha! (Redelijk wat minder zelfs Knipoog )
[/quote]

Dan heb je waarschijnlijk geluk wat betreft huur en stalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:31

vikki schreef:
Lovely, wat voor woning en in welke buurt?

2 kamer appartement, bouwjaar 1985. In het Centrum / Binnenstad van Amsterdam.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:36

Renske20"]
[quote="Iboya schreef:
Jeetje wat liggen de huren hier dan nog laag, wij betalen voor een 1 gezinswoning met 3 slaapkamers, berging, ruime badkamer en een tuin van 10x6 m, 394 euro.
Zijn nu wel aan het kijken naar een koopwoning, hebben vrijdag en dinsdag een afspraak bij 2 hypotheekadviseurs, ben benieuw wat daar uitkomt


Bloos! dat betaal je hier al bijna voor een studentenkamer!!
en dat terwijl brabant nog niet half zo duur is als bv de Randstad...
[/quote]

Daar zitten wij nog voor in een nieuwbouwwijk, deze huizen zijn zomer 98 opgeleverd en zo lang zitten wij er ook in.
Blijf voorlopig nog wel even hier in het oosten wonen, Roelie vind het gelukkig niet erg om iedere dag heen en weer naar Brabant/Limburg te rijden voor zijn werk.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:20

dimmelim schreef:
Ik ga de uitdaging aan Vikki
Huur 400 euro
Gas, licht en water 90 euro
Telefoon en mobiel 40 euro
Kabeltv 15 euro
Paarden stalling 325 euro (heb je goed onderhandeld?)
Verzekeringen 2 personen 120 euro
Belastingen 30 euro per maand
Eten 200 euro
Extra's 100 euro (bellen australiƫ, ov, benzine brommer etc)

Internet vergeten komt er nog 20 euro per maand bij

Ik kom op 1340 euro. vooruit ik rond het af naar 1350 euro. Dat lijkt me toch ook wel het minimum
En.. zit ik een beetje in de buurt?


Er vanuitgaande dat deze 1350 1 salaris is, waar moeten ze van eten?????
En niet te vergeten alle belastingrotzooi, waterschapslasten, OZB, rioolrechten, etc etc waarmee je het met 30 euro in de maand niet redt. Ik betaal nu mijn waterschapslasten maandelijker per incasso en dat is al bijna 30 euro.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:36

Toch kwam ik aardig in de buurt volgens Vikki. (Ik heb trouwens 200 euro voor eten gerekend) Sommige kosten waren wat hoger dan ik heb geschat en andere wat lager. Wat ik vergeten was is de kostenpost paarden extra (met smid, wormenkuren en andere noodzakelijke paardendingen) Het bedrag waar Vikki het van doet is dus inderdaad hoger maar niet eens schrikbarend veel.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:48

dimmelim schreef:
(Ik heb trouwens 200 euro voor eten gerekend)


Ik zie het er nu ineens tussen staan ja, wat kan ik meer zeggen dan Blond

Miran

Berichten: 4463
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:45

Stef, kan Pepper je onderweg niet ergens bij een station afzetten? Dan ben je al een stuk verder.
Verder kun je besparen op (mobiele) belkosten, kleding enzo, extra fruttels enzo voor je paarden (en honden toch?), voeding etc. Waar een wil is, is een weg.
Verder niet al te moeilijk denken. Ik ben mijn mijn Bedrijfskunde diploma (HBO) al een hele poos aan het orderpicken. Absoluut geen leuk werk, maar volgens mij is er geen werk waar je slechter van wordt. Bovendien is het vaak wel gezellig.
Succes!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:04

Tessebes"]
[quote="PhiaBink schreef:
Wij leven ook van 1 salaris met 2 paarden en 2 pony's en 1 paard dat in Belgie staat in de kost.


Ik neem aan dat dat salaris wel boven modaal is.
[/quote]

Niet boven modaal. Een gewoon salaris.

We hebben geen mobieltje, we gaan nooit uit, we kopen alleen kleren als we het nodig hebben, dus als we een feestje hebben breekt de pleuris uit Haha! . 3 weken op vakantie gaan doen we niet, hoogstens een paar dagen weg.

2 paarden en 2 Welsh Atjes staan aan huis. We hebben eigen hooi en doen alles zelf op het persen na. Dat komt op 43 eurocent per baal hooi. Stro halen we rechtstreeks van het land, 1 euro per baal. Ons enige pensionpaard betaald een deel van onze kosten voor onze eigen paarden/pony's aan huis. Ons paard in Belgie kost ook niet veel per maand. Die staat in het land en als het slecht weer is staat ze 's nachts binnen.

Ik rij geen wedstrijden, ben niet lid van een rijvereniging, heb misschien 3 x per jaar les. Ik koop geen dure sjabrakken/bandages of hoofdstellen. Ik koop misschien 1 rijbroek per jaar.

Onze hypotheek is een normale hypotheek. Henk zijn auto is nog van de bank en over 6 jaar van ons Haha! . Mijn auto is 15 jaar oud en hij "doet" het "nog" om 8 km per dag te rijden om boodschappen te doen.

Wij geven dus geld uit aan dingen die we echt nodig hebben voor ons zelf en voor de dieren. We kunnen dus normaal leven en we vinden zelf dat we het goed hebben. We hebben een lux leven gehad met 2 salarisen. We hadden een rijtjes woning en een paard op een pensionstal. Nu wonen we vrij en hebben meer paarden. We hebben veel ingeleverd en daar hebben we voor gekozen. Als we meer luxe willen, dan zou ik dus een baan moeten zoeken. We zijn zo tevreden .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:54

Aha... paarden bij huis, dat verklaart een hoop.
Toch ben ik benieuwd wat je nou een modaal salaris noemt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:01

Tessebes, mijn huur is 420 euro (excl. ga, water, licht en electra) en stalling is 210 euro voor Escala (daar komt p/m gemiddeld 45 euro bij voor haar landje en buiten zetten!) en 100 euro voor Eclipse... niet eens extreem goedkoop dus. Haha! Ik moet een hoop laten, maar we zoeken onze 'uitjes' nu gewoon in gratis of goedkope dingen, is ook leuk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:07

vikki schreef:
Tessebes, mijn huur is 420 euro (excl. ga, water, licht en electra) en stalling is 210 euro voor Escala (daar komt p/m gemiddeld 45 euro bij voor haar landje en buiten zetten!) en 100 euro voor Eclipse... niet eens extreem goedkoop dus. Haha! Ik moet een hoop laten, maar we zoeken onze 'uitjes' nu gewoon in gratis of goedkope dingen, is ook leuk.


Ja, maar je hebt niet bij voorbaat gezegd dat je dingen moet laten om rond te komen. Ik denk dat je voor de door mij geschatte 2000 euro een "normaal" leven hebt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:28

Ik vind de dingen die ik moet laten niet bij een normaal leven horen... dat vind ik luxe dingen... net als mijn paarden, dat is ook een luxe... en internet en telefoons, ook luxe... Ik ben dus absoluut van mening dat mijn levensstijl nog altijd boven gemiddeld en dus luxe is. Ik ga alleen niet met regelmaat van de klok uit eten, ik huur dvd'tjes ipv naar de bioscoop te gaan, ik ga met de fiets ipv de bus, ik doe boodschappen bij Dirk ipv appie... niks mis mee. Het gaat mij er om dat het mogelijk is om ook met 1 inkomen goed te leven zonder te lijden en tsja, voor de ene luxe moet je de andere af en toe laten... wat vind jij een "normaal" leven als ik vragen mag? Lachen