Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:14

Sonja schreef:
Samantha, jij woont aan een iets andere kant van het land. In Alphen aan den Rijn kon de wachttijd ook oplopen tot een jaartje of 8, maar hier in het oosten vinden ze een half jaar al lang Tong uitsteken

Verhuizen!!!
Maar dan nog werk vinden...

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:28

PhiaBink"]
[quote="gijsenkim schreef:
en als je dak nou lekt. of je wasmachine het begeeft......... ik zou niet zo op het randje willen leven, Mijn vakantiegeld zie ik echt als overdebalkgooi geld,


Als het dak lekt, dan gaat Henk het dak maken. Als de wasmachine het begeeft, dan een wasmachine kopen. We hebben geen droger, maar wel een paar waslijnen en droogrekjes. De afwasmachine hebben we gekregen, anders was het nog gewoon met een sopje en een afwasborstel. We leven niet op het randje. Het is wat je eisen zijn. Onze eisen zijn dus niet hoog.
[/quote]


zo doen wij dat dus ook. ik was 20 toen ik een appartement in de randstad kocht, uit een failliesement verkoop. helemaal uitgewoond maar goedkoop kunnen kopen.
alles zelf opgeknapt en daarna weer verkocht, toen een iets duurder huis gekocht ook helemaal uitgewoond, weer opgeknapt en verkocht.

toen konden we in drenthe kopen wat we graag wilden en kunnen nog ruim leven ook. werk is ook hier te krijgen ondanks dat het het grootste werkeloosheidcijfers heeft van heel nederland.

zou je alles laten verbouwen, dan kost het je een hoop geld. nu wonen we heerlijk buitenaf, de paarden aan huis.

dus ik begrijp pia wel. het is echt wel mogelijk maar je zult een hoop in jezelf moeten investeren. en van verbouwen houden Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:53

Gaan we niet een heel klein beetje heel erg offtopic? Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:53

Fitzroy schreef:
Sonja, als ik bij ons in de krant kijk voor flats/huizen van de woningbouw dan kom je daar echt alleen maar voor in aanmerking met een heel laag salaris. Ik verdien echt niet bijzonder veel maar ik zit ver over de grens van die de woningbouwverenigingen heen, zelfs met 32-urige werkweek.


De huurhuizen van een woningbouwvereniging zijn opgebouwd in verschillende categorieen.
Huizen tot een bedrag van X Euro kunnen gehuurd worden door mensen met een inkomen TOT "U" euro.
Dan heb je een iets duurdere klasse voor inkomen tussen "U" en "V" euro, een nog iets duurdere klassen voor inkomen tussen "V" en "W". En dan zit er bij elke woningbouwvereniging nog een klasse achter VANAF "W" Euro, zonder maximum.

In dit land HOEF je NOOIT te kopen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:54

Ssssshhhht... niet zeggen Pervinco... Haha! eerlijk gezegd wel ja, maar het is imo een interessante discussie... en ik denk wellicht dat er mensen zijn die iets kunnen hebben aan dit topic Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:55

Miep schreef:
Hey Sonja, weet je ook wat een 17 jarige moet verdienen per uur?
Ik werk bij een dierenspeciaalzaak, en doe gewoon alle werzaamheden.


Schiet me niet af op een paar cent per uur, maar het minimum loon ligt ergens op € 2.85 bruto per uur bij een 40-urige werkweek voor een 17-jarige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:56

Pervinco schreef:
Gaan we niet een heel klein beetje heel erg offtopic? Vriendjes zijn?


Wat maakt het uit? Topicstartster is al lang weg en heeft heel wat bruikbare tips en onbruikbare snauwen gekregen, dus kunnen we toch wel lekker voortborduren?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:03

Sonja"]
[quote="Miep schreef:
Hey Sonja, weet je ook wat een 17 jarige moet verdienen per uur?
Ik werk bij een dierenspeciaalzaak, en doe gewoon alle werzaamheden.


Schiet me niet af op een paar cent per uur, maar het minimum loon ligt ergens op € 2.85 bruto per uur bij een 40-urige werkweek voor een 17-jarige.
[/quote]

O dan mag ik niet klagen, krijg 3 euro per uur.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:48

Sonja schreef:
De huurhuizen van een woningbouwvereniging zijn opgebouwd in verschillende categorieen.
Huizen tot een bedrag van X Euro kunnen gehuurd worden door mensen met een inkomen TOT "U" euro.
Dan heb je een iets duurdere klasse voor inkomen tussen "U" en "V" euro, een nog iets duurdere klassen voor inkomen tussen "V" en "W". En dan zit er bij elke woningbouwvereniging nog een klasse achter VANAF "W" Euro, zonder maximum.

In dit land HOEF je NOOIT te kopen.


Ik heb ook niet gezegd dat je moet kopen, alleen de mogelijkheid tot betaalbare huur is in de Bollenstreek niet aanwezig. Bij ons kom je al bijzonder snel in de vrije sector terecht. Die klasse-indeling waar jij het over hebt wordt hier niet gehanteerd, misschien wel in Alphen, dat zou kunnen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:56

Onder welke regio vallen jullie Fitz? Want ROA Amsterdam hanteert iig hetzelfde principe als beschreven door Sonja... en dan is het zelfs zo dat ik in Amsterdam met mijn inkomen geen beperkingen heb, in de Zaanstreek mag ik alleen vanaf 307 euro p/m huren en in Aalsmeer/Haarlemmermeer vanaf 376 euro p/m... Kortom, los van mijn inkomen had ik me in Amsterdam (maar daar wou en wil ik niet wonen Haha! ) in kunnen schrijven op woninkjes met een uiterst luttel huurtje... (of ik het had gekregen is een 2e, dat zijn vaak de woningen waar mensen met een eeuwenlange wachttijd op reageren, daar is 8 jaar denk ik niks bij...)

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:11

helga"]
[quote="PhiaBink"][quote="gijsenkim"]
en als je dak nou lekt. of je wasmachine het begeeft......... ik zou niet zo op het randje willen leven, Mijn vakantiegeld zie ik echt als overdebalkgooi geld,
[/quote]

Als het dak lekt, dan gaat Henk het dak maken. Als de wasmachine het begeeft, dan een wasmachine kopen. We hebben geen droger, maar wel een paar waslijnen en droogrekjes. De afwasmachine hebben we gekregen, anders was het nog gewoon met een sopje en een afwasborstel. We leven niet op het randje. Het is wat je eisen zijn. Onze eisen zijn dus niet hoog.
[/quote]


zo doen wij dat dus ook. ik was 20 toen ik een appartement in de randstad kocht, uit een failliesement verkoop. helemaal uitgewoond maar goedkoop kunnen kopen.
alles zelf opgeknapt en daarna weer verkocht, toen een iets duurder huis gekocht ook helemaal uitgewoond, weer opgeknapt en verkocht.

toen konden we in drenthe kopen wat we graag wilden en kunnen nog ruim leven ook. werk is ook hier te krijgen ondanks dat het het grootste werkeloosheidcijfers heeft van heel nederland.

zou je alles laten verbouwen, dan kost het je een hoop geld. nu wonen we heerlijk buitenaf, de paarden aan huis.

dus ik begrijp pia wel. het is echt wel mogelijk maar je zult een hoop in jezelf moeten investeren. en van verbouwen houden Haha!
[/quote]

[quote="Runningkawa schreef:
En ik weet niet wanner phia de kans heeft gehad om het huis te kopen, maar als ik vergelijk met mijn 7 jaar oudere broer, die ook 7 jaar eerder het huis uit ging dan ik, die heeft een grote vrijstande woning (wel in het dorp) met 800 m2 grond, grote kamer, luxe keuken en badkamer.
Voor 190.000 GULDEN kunnen kopen.
Dit was net voor dat de huizenmarkt prijzen zo omhoog zijn gegaan.



Wij hebben dus ook in die tijd dit huis gekocht. We hebben op ons huis in Voorschoten een leuke winst gehad. Dat huis is giga verbouwt en gemoderniseerd. Het geld is dus naar ons toegekomen.

Als je na de verkoop van je huis goed geld overhoudt en een hypo erbij neemt kan je na heel goed en heeeeel lang zoeken iets kopen dat in je budget past. Het huis is dan niet kant en klaar, maar je moet flink de handen uit de mouwen doen om het mooi te maken en er wat van te maken.
Ik heb geluk dat Henk 2 rechter handen heeft en alles zelf maakt. Ons huis is in juli 2003 getaxeerd en we schrokken ons rot toen we hoorde wat het waard is en wat we er voor kunnen krijgen bij een verkoop.

Een kant en klaar huis is veel duurder dan een huis waar je flink aan moet verbouwen. Doe je alles zelf, dan kan je zelf je budget bepalen en de materialen en hoe lang je er over doet om het af te krijgen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:34

runningkawa schreef:
Ik val ook onder het ABBU geloof ik, dacht dat dat juist niet ver boven het min. zat.

Nou dan zit ik dus fout.
Ik ben dan op het werk niet de minst verdienende, zijn collega's die heel wat minder hebben.


Het is ABU óf NBBU rk!! (geeft niks Knipoog )

Jij valt onder de NBBU via het uitzendbureau waar je onder werkt.

Het wettelijk minimum maand loon voor 23 jaar en ouder is EUR 1264,- (en een paar centen, ik weet niet precies hoeveel)

Hopenlijk zijn er nu voor een aantal wat vragen daarmee beantwoord?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:37

btw, op www.nibud.nl kun je ook terecht voor budgetadvies! Misschien een tip ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:00

PhiaBink schreef:
Een kant en klaar huis is veel duurder dan een huis waar je flink aan moet verbouwen. Doe je alles zelf, dan kan je zelf je budget bepalen en de materialen en hoe lang je er over doet om het af te krijgen.


Aan de andere kant heb je geen vrije vakanties en weekeinden meer, want je bent maar bezig met je huis... Onderhoud, verbouwingen/verbeteringen etc etc.
Zou me toch ook niks waard zijn. Werk je d'r keihard voor, heb je nog geen tijd om er lekker van te genieten, want je moet er aan werken...

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:13

Ik heb het gedaan, geprobeerd beter gezegd en verbouwen kost ook handenvol geld. In de afgelopen tien jaar zijn de prijzen van bouwmaterialen zo enorm gestegen dat je voor verbouwen toch ook wel een aardig budget opzij mag zetten.

En een gemiddelde opknapper op het moment koop je ook bepaald niet voor niets.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:17

Idd, je bent nooit uitverbouwd als je een huis koopt waar je flink aan moet verbouwen. En een geld en tijd en irritatie dat het kost!!!

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:20

Yep, en uiteindelijk ga je dan maar scheiden en verkoop je het huis half verbouwd Haha!

Nou ja, zo grappig is het niet maar er zijn echt heel wat mensen die uit elkaar gaan door de ellende van het verbouwen.
Ik denk dat wij zonder verbouwen ook het jubileum niet gehaald hadden maar het heeft wel meegeholpen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:23

Gijs en ik kunnen elkaar zo al in de haren vliegen.......... laat staan als we gaan verbouwen...... we hebben in mei de woonkamer helemaal opgeknapt.......... laat ik het zo zeggen....... er was een tijd dat ik met hem wilde trouwen Haha! Haha! Nee hoor zo erg is het niet...... maar ik pak een end hout en een hamer en ga aan de slag....... gijs pakt eerst zijn waterpas, meetlint en legt alle gereedschappen keurig op volgorde (om vervolgens nog alles kwijt te zijn) Haha!

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:30

Eigenlijk zou je eerst een test moeten afleggen om te zien of je wel verbouw compatibel bent Haha!

Ik zal mijn frustraties over dat onderwerp er maar niet uitgooien want dan ben ik nog wel even bezig Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:48

MargaV schreef:
En nou de truc: schrijf je in bij de gemeente zodra je 18 bent. Dan heb je tenminste een lange inschrijftijd als je toe bent aan een eigen huis. Ga in de tussentijd op kamers. En zoek die woning als je nog geen inkomen hebt, dan mag je op de lage huren reageren en kun je goedkoop wonen. (BTW, ik heb daar 3 jaar zonder inkomen gewoond, nu woon ik er 1 jaar met inkomen)

Zo werkt het jammer genoeg niet. Bij ons gaat het op leeftijd. Tegen de tijd dat ik 21 wordt heb ik een klein kansje op een eigen huisje, als ik 22 wordt heb ik weer geen kans meer . Betaalbare kamers zijn er hier ook niet te vinden, en ik wil perse in veenendaal of heel dichtbij v'daal wonen. Dus ik moet voorlopig nog maar even thuis blijven wonen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:09

Citaat:
Een kant en klaar huis is veel duurder dan een huis waar je flink aan moet verbouwen. Doe je alles zelf, dan kan je zelf je budget bepalen en de materialen en hoe lang je er over doet om het af te krijgen

Als jij hier omstreken Gemert, een niet kant en klaar huis weet, met ongeveer 1 ha land onder de 4 ton mag je het me zeggen.
Want de niet kant en klare zitten daar al boven, laat staan de afgebouwde.
En dat krijgen wij niet zomaar bij elkaar verdient, ook niet met inruil van ons huidige huis. dat hebben wij al veel duurder moeten kopen dan iemand die 10 jaar ouder is.

Want ook ik kijk nog altijd om me heen om wat betaalbaars, af hoeft het zeker niet te zijn.

Ps pennybitch, ik had mijn fout al hersteld Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:17

runningkawa schreef:
Citaat:
Een kant en klaar huis is veel duurder dan een huis waar je flink aan moet verbouwen. Doe je alles zelf, dan kan je zelf je budget bepalen en de materialen en hoe lang je er over doet om het af te krijgen

Als jij hier omstreken Gemert, een niet kant en klaar huis weet, met ongeveer 1 ha land onder de 4 ton mag je het me zeggen.


Bij mij ook, maar dan meer in mijn regio en met een halve ha ben ik ook al blij.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:25

en gemert ligt in de middel of no oliebol Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:27

En laat ik het hier dan al zo over bevolkt vinden, bleh
Ik zou ook in 1 dag helemaal gek zijn in jouw omgeving. (nog gekker, kan dat? ja dat kan )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:35

geloof ik best........ ik vind het hiet in het redelijke rustige Delft soms nog benauwd........ als ik wel eens bij mn vader moet zijn of om een andere reden in Den Haag dan slaak ik altijd weer een zucht van verlichting als ik daar weg ben