Help, eneco rekeningen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Help, eneco rekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 09:12

Ik heb in oktober een etage gekocht en ben vanaf november al in discussie met eneco Scheve mond
Heb de rekening van november gewoon betaald (was de eerste rekening). In december kreeg ik een eindafrekening op basis van geschatte meterstanden, deze waren te hoog geschat en ik heb braaf het correctiekaartje opgestuurd. Kaartje was niet aangekomen volgens eneco of ik had het niet goed ingevuld *zucht*. Dus kreeg ik een herinnering..... hier heb ik eindeloos over gebeld en uiteindelijk moest ik op dat moment alleen de termijn voor december betalen en zou ik een correctienota krijgen op basis van toen doorgegeven meterstanden.

Braaf geld over gemaakt, en een paar weken terug kreeg ik ook de correctienota. Hier bleek de termijn die ik in december betaald heb NIET bij ontvangen bedragen te staan en had ik dus weer een hele hoge eindafrekening. Hier weer over gebeld, en volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg, was het bedrag dat ik in november betaald had in december geboekt, en wat ik voor december betaald had in januari geboekt. Dat verklaarde de hogere eindafrekening en als ik dat bedrag overmaakte had ik volgens haar ook mijn termijn voor februari betaald (waarvan ik dacht dat ie er voor januari tussen stond).
Volledig vertrouwens op die eneco-vrouw het bedrag volledig (naja, -E15,- onterechte sommatiekosten) overgemaakt. Nog geen week later krijg ik dus weer een rekening met het termijnbedrag voor februari (!). Dit had ik volgens haar dus al betaald Scheve mond

Ik ga zo maar weer eens bellen dus *ZUCHT*.... Maar weet iemand of ik ook maar iets kan bewijzen? Het gaat allemaal om telefonische informatie die ik gekregen heb (en ben zo stom geweest geen namen te onthouden), en als je opbelt doen ze echt alsof je zeer zwakbegaafd bent en alles wat niet helemaal klopt met zoals ze het in de computer hebben staan, heb je toch echt verkeerd begrepen Boos!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:33

Kun je je bankafschrift niet faxen? Dan kunnen ze zien wanneer jij welk bedrag naar ze hebt overgemaakt.
Ik zag gisteren tot mijn schrik dat ze 128 euro per maand incasseren! Blijkbaar heb ik dus een afrekening gemist en hebben ze me geschat. Verward Lijkt me een beetje veel voor een parterre.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 09:38

Ik moet ook E101,- per maand betalen Scheve mond En hoe ze op zo'n hoog bedrag komen Verward Het zat eerst op E95,- en nadat ik mijn (lagere) meterstanden heb doorgegeven, hebben ze er maar E101,- van gemaakt.....
Van november 2003 moest ik zelfs E130,- betalen Verward

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:53

Bel nog 1 x, vraag een faxnummer en zet alles op papier en dan faxen. Als je geen fax hebt, mag je mij ook wel even mailen dan fax ik het voor je en print ik het verzendrapport. VRaag wel een naam nu dan.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:56

Ik betaal 152,42 euro in de maand voor een huisje van hoogstens 42 m2...
Ik snap er echt niks van

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 10:19

Ik heb weer een tijdje met eneco aan de telefoon gehangen, en het probleem is opgelost.....

Het blijkt dat de eindafrekening van vorig jaar tot begin december liep. Ik had dus gelijk wat betreft de termijnen die ik betaald had (november en december dus, ipv december en januari) en de E95,- die ik in december betaald had stond niet op de correctienota omdat die eindafrekening dus tot begin december liep.

Bedrag van feburari moet dus idd ook gewoon betaald worden....
Ik heb nu dus eindelijk duidelijkheid waar de bedragen vandaan komen, zou toch fijn zijn als ze me dat 4 telefoontjes geleden hadden verteld Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:45

Fijn dat het op gelost is, maar wat een bedragen! Zit er nergens lekkage ofzo?
Wij betalen voor een rijtjeshuis met kamer, keuken, gang, wc, overloop, 3 slaapkamers, douche, nog een overloop, grote zolder. iets van € 80,- per maand.

Nu is het wel zo dat de kachel alleen aanstaat van half 5 tot 10 (op 19,5 graden) en anders op 16 graden (ecostand). De vaatwasser en wasmachine draaien 's nachts en we gebruiken niet erg veel water.
We hebben ook de blootliggende waterleidingen opzolder geisoleerd, scheelt veel warmte.

:evaw:

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:01

Heel belangrijk dat je inderdaad een naam vraagt. Ik werk nu zelf ook bij een energiebedrijf en laatst was een man iets toegezegd zonder dat ik het kon achterhalen want mijn collega had geen notitie gemaakt en de meneer had de naam niet genoteerd.
Verder kan je inderdaad het beste je betalingsbewijzen doorfaxen zodat dat in ieder geval duidelijk is.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:55

Sjimmy schreef:
Fijn dat het op gelost is, maar wat een bedragen! Zit er nergens lekkage ofzo?
Wij betalen voor een rijtjeshuis met kamer, keuken, gang, wc, overloop, 3 slaapkamers, douche, nog een overloop, grote zolder. iets van € 80,- per maand


Bloos! In hetzelfde dorp?
Waarom betaal ik voor mijn knuddeflatje dan 152 euro in de maand?
En ik was ook maar eens in de twee-drie dagen en de verwarming staat vaak, uit financieel oogpunt, (bijna) uit

Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 12:56

Sjimmy schreef:
Fijn dat het op gelost is, maar wat een bedragen! Zit er nergens lekkage ofzo?
Wij betalen voor een rijtjeshuis met kamer, keuken, gang, wc, overloop, 3 slaapkamers, douche, nog een overloop, grote zolder. iets van € 80,- per maand.

Nu is het wel zo dat de kachel alleen aanstaat van half 5 tot 10 (op 19,5 graden) en anders op 16 graden (ecostand). De vaatwasser en wasmachine draaien 's nachts en we gebruiken niet erg veel water.
We hebben ook de blootliggende waterleidingen opzolder geisoleerd, scheelt veel warmte.


ik vindt het idd ook belachelijk veel.... Hoop aan het eind dan ook flink wat terug te krijgen, het termijnbedrag wordt geschat aan de hand van gebruik vorig jaar. Aangezien ik er pas sinds kort woon, kan het zijn dat de vorige bewoners extreem veel verbruikt hebben Verward

Vaatwasser heb ik niet, woon er op het moment maar 4 dagen per week en was dus maar 1 of 2 keer per week af (want om nu voor elk bordje te gaan afwassen....) verwarming staat alleen aan als ik thuis ben, op 20 graden. Als ik er niet ben of 's nachts staat ie op 15 graden.
Apparaten die ik niet gebruik gaan uit (dus ook niet op stand-by), het enige wat ik wel doe is overdag wassen (maar ook dat is maar één of hooguit twee wassen per week).

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:15

gera"]
[quote="Sjimmy schreef:
Fijn dat het op gelost is, maar wat een bedragen! Zit er nergens lekkage ofzo?
Wij betalen voor een rijtjeshuis met kamer, keuken, gang, wc, overloop, 3 slaapkamers, douche, nog een overloop, grote zolder. iets van € 80,- per maand


Bloos! In hetzelfde dorp?
Waarom betaal ik voor mijn knuddeflatje dan 152 euro in de maand?
En ik was ook maar eens in de twee-drie dagen en de verwarming staat vaak, uit financieel oogpunt, (bijna) uit

Verward
[/quote]
Ja ik snap het ook niet. Verward
Dit is gebaseerd op de oude bewoners, maar kan me niet voorstellen dat die nóg minder thuis waren dan ons. (vrouw werkte niet).
Ik zal eens goed op de specificatie kijken.
Ik draai trouwens 2 wassen in de week, soms 3.
Heb een droger die 1 x in de week een rondje draait.
Wat misschien scheelt is dat we nieuwe apparaten hebben, energiezuinig.
Alleen de PC's staan veel aan.
Licht gaat ook uit in de ruimtes waar we niet zijn.

:evaw:

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:57



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Amber_anne, Ashleytjuhh, Flip, Frummel01, IASCrawler, Iris_Casper, janineskolla, Jannie79, Karma_k, Keizerinnnn, kouwene, lianne18, Lisa_22, manonutjuh, mauw, meniekske, MyWishMax, Noor, ogidni, Pieneappel, Tatjanaa, Ubermetrics, x_Rebecca en 59 bezoekers