Uitgefokt > Spuitje??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Uitgefokt > Spuitje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 10:39

Hai mensen,

Bij ons op stal hebben we een super gaaf Jack Russeltje. Nu hoorde ik dat haar vader in Belgie te koop is... Want ze zijn er mee uitgefokt. Als hij niet verkocht wordt krijgt hij maar een spuitje! Ze wil er 100,-- euro voor hebben. Hij is 5 jaartjes oud.

Sorry ik vind dit niet normaal. Wat vinden jullie? Omdat ze ermee uitgefokt zijn dan maar een spuitje? Zo kan je al zien waar het bij die mensen om gaat > GELD!

Wij geven de ponies toch ook geen spuitje omdat ze niet meer drachtig kunnen worden?

Jullie mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:44

Ik denk dat die zich laat raden Marrie...
Wat een stelletje hufters....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:47

Wat? 5 jaar oud en uitgefokt?
Om welke reden zijn ze dan uitgefokt? Ik naam aan dat het niet gaat om de toestand van het hondje. Een hond van 5 jaar is in de bloei van zijn leven.

Schandalig...
Dit moet inderdaad niet kunnen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 10:49

ja het hondje is 5 jaar oud ja! Ze hebben genoeg kids van hem en dan dekt hij zijn eigen kids nou ja dat kan niet uiteraard, dus conclusie weg ermee. Ze hebben nu een nieuwe reu! En die 2 kunnen het niet vinden samen...
Ik vind het ook heel sneu! Als ik een groot huisje zou hebben en niet 40 uur zou werken dan had ik m wel gehaald. Zielig om m een spuitje te geven Verdrietig

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:49

tja... het zal een keer niet om geld gaan :/

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:52

Marrie schreef:
ja het hondje is 5 jaar oud ja! Ze hebben genoeg kids van hem en dan dekt hij zijn eigen kids nou ja dat kan niet uiteraard, dus conclusie weg ermee. Ze hebben nu een nieuwe reu! En die 2 kunnen het niet vinden samen...
Ik vind het ook heel sneu! Als ik een groot huisje zou hebben en niet 40 uur zou werken dan had ik m wel gehaald. Zielig om m een spuitje te geven Verdrietig

Maar... Je zegt dat je al een hond hebt?
Blijft die dan overdag thuis wanneer jij weg bent?

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 10:54

Nee ik heb geen hond. Bij mij op stal waar me paard staat! Daar zijn honden! Ik heb geen tijd voor een hond dus neem er geen!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:57

Ik had ook twee rotweiler teefjes die met pensioen gingen opgenomen in mijn gezin, om bij ons de oude dag te slijten..
Zijn ook met 5/6 jaar met pensioen gegaan. Hadden alle opleidingen gehad.. super honden en ik heb er heel veel plezier van..

Helaas is 1 tje overleden inmiddels, we hebben haar bij de fokker bergaven bij de rest van haar fam. Haar volle zus is nog bij ons..

Ik zou het een twee x zeker weer doen!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:00

Marrie schreef:
Nee ik heb geen hond. Bij mij op stal waar me paard staat! Daar zijn honden! Ik heb geen tijd voor een hond dus neem er geen!

Ah zo. Sorry.
Is het dan niet mogelijk die hond te castereren en richting jullie stal te halen? Dat hij daar verder verblijft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:02

Misschien moeten die mensen ook maar een spuitje krijgen.... Want ze fokken te veel honden bij. De dieren moeten geld opbrengen maar ze hebben er geen reet voor over. ZE kunnen hem gemakkelijk laten castreren en dan dekt hij zijn eigen puppies niet meer. Maar dat geld hebben ze er niet voor over, dan maar een spuitje. WAt een rotvolk zeg!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 11:05

Fairie"]
[quote="Marrie schreef:
Nee ik heb geen hond. Bij mij op stal waar me paard staat! Daar zijn honden! Ik heb geen tijd voor een hond dus neem er geen!

Ah zo. Sorry.
Is het dan niet mogelijk die hond te castereren en richting jullie stal te halen? Dat hij daar verder verblijft?
[/quote]

Nee want ze laten de jack ook dekken en daar willen ze een teefje van houden!

Ze hebben er wel over nagedacht want ze vond het ook heel erg!!!!
Maar ja ze hebben al 3 jack russels! En een rottweiler en als ze er dan nog 1 willen houden wordt t een beetje teveel van het goede Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:09

Tja... sorry, dan heb ik alle mogelijk opties (tot zo ver) al gehad....

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:25

hmm, vreemd... Vooral dat ze er nog geld voor vragen terwijl een spuitje bij de dierenarts al snel dat bedrag kost...
Zoek dan een goed tehuis...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:26

joyce B schreef:
hmm, vreemd... Vooral dat ze er nog geld voor vragen terwijl een spuitje bij de dierenarts al snel dat bedrag kost...
Zoek dan een goed tehuis...

GEld geld geld!
was trouwens goed opgemerkt van je, een spuitje kost geld, weggeven is goedkoper. DIe mensen zijn nou eens je reinste geldwolven.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 11:33

Ja daar had ik ook al aangedacht! Geef hem dan weg ofzo... Dat spuitje kost een hoop geld.
Miss doen ze het wel anders Verward Boos!
Echt zielig. Ik snap niet dat je zoiets kunt zeggen eigenlijk Scheve mond

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:28

Marrie schreef:
Ja daar had ik ook al aangedacht! Geef hem dan weg ofzo... Dat spuitje kost een hoop geld.
Miss doen ze het wel anders Verward Boos!
Echt zielig. Ik snap niet dat je zoiets kunt zeggen eigenlijk Scheve mond



Denk ook niet dat je een DA zo gek krijgt dat hij, om zo'n belachelijk argument, een gezond dier laat inslapen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 14:56

Het gebeurt zo vaak dus ja! Ik vind het raar. Maar als het op die manier niet gaat dan zal hij vast wel op een andere wijze doodgemaakt worden Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:58

tja is in belgie (en hier mischien ook wel) normaal geloof ik, ik heb zo eens een reddingsactie met een herder neer gezet.. die is via via via via vanuit belgie naar mij toe gekomen en ik heb er toen weer een plekje voor gezocht, was echt een hele operatie... (alleen was mijn moeder er niet zo blij mee, woonde toen nog thuis Bloos Schijnheilig ) maar we hebben haar wel gered, was echt een lief dier...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:55

Zeker weer van die walgelijke broodfokkers. Je zou ze toch