Mama konijn draagt taak over aan mamabaasje :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Mama konijn draagt taak over aan mamabaasje :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 20:55

Mijn Voedster heeft 2 weken terug een prachtig nest geworpen.
Het zijn maarliefst 6 jongen, bij een kleurdwerg moedertje ( vader overigens ook ).
Nou ging het de eerste week super goed, nu sinds een dag of 5 word moeder magertjes.
Vanmiddag kwam ik thuis van stage, toen mijn meiske helemaal languit in het hok lag.
De ogen waren weggedraaid, en ze was vreselijk warm en benauwd.
Ze rilde het helemaal uit.

Dus ik als een speer weer terug naar mijn stage incl. mama konijn ( loop stage bij een dierenkliniek )
En ja hoor, moeders heeft calcium en suiker te kort.
Het is een te grote worp voor mams.

Ik moet mams nu 3 keer daags suikerwater spuiten, en ze krijgt meer eiwitrijk voer.
De jongen moet ik 4 keer daags gaan voeren, zodat ze mams me rust laten.
en dat is me toch een *** werk!

Moet er dus nu ook 2keer per nacht uit..

Ik hoop dat de jongen en natuurlijk mams, het overleven.
Wish me luck!

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:21

das niet zo leuk ik hoop maar voor je dat ze het allemaal redden. en jij natuurlijk veel suc6.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:26

uhm waarom een nestje fokken bij je nijn ?! er zijn al zoveel (ongewenste) konijnen op de wereld (ja ook ras konijntjes zijn er teveel)

maar goed dat zal je wel niet willen horen dus weer ontopic => tsja dat is het risico ... maar ja hopen dat ze het goed blijven doen...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:28

4 keer per dag voeren? Dat is vaak, ik dacht altijd dat moederkonijn dat maar 1 of 2 keer per dag deed.
Zo krijg je trouwens wel tamme konijntjes:D

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:04

nou ik wish you luck whaha leuk joh van die konijntjes!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:31

BeNGeL schreef:
uhm waarom een nestje fokken bij je nijn ?! er zijn al zoveel (ongewenste) konijnen op de wereld (ja ook ras konijntjes zijn er teveel)

maar goed dat zal je wel niet willen horen dus weer ontopic => tsja dat is het risico ... maar ja hopen dat ze het goed blijven doen...


lekker aardige reactie Verward

heel veel sterkte met je baby nijns hoor!!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:35

Wat naar zeg. Gelukkig kwam je er op tijd achter. Nu maar hopen dat ze het allemaal redden.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:50

Veel sterkte, en slaap toch ook wel toegewenst Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:01

marina schreef:
Zo krijg je trouwens wel tamme konijntjes:D


Dat kan dus vies tegenvallen Scheve mond
Wij hebben 3 moederloze knaafjes gehad, en deze vanaf dat ze 3 dagen oud waren met de fles groot gebracht.... een van de drie (de zieligste, kleinste, die in het begin niet wilde eten Knipoog ) hebben we gehouden. Beestje was veel banger dan de oudere knaaf die we gewoon in de dierenwinkel hadden gehaald.

Miep succes met je nijntjes!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:51

Richtje"]
[quote="marina schreef:
Zo krijg je trouwens wel tamme konijntjes:D


Dat kan dus vies tegenvallen Scheve mond
Wij hebben 3 moederloze knaafjes gehad, en deze vanaf dat ze 3 dagen oud waren met de fles groot gebracht.... een van de drie (de zieligste, kleinste, die in het begin niet wilde eten Knipoog ) hebben we gehouden. Beestje was veel banger dan de oudere knaaf die we gewoon in de dierenwinkel hadden gehaald.
[/quote]
Dat is raar, zal ook wel iets met karakter te maken hebben. Ik heb er een die het eerste half jaar praktisch nooit in handen is geweest en die is nu zo tam als wat *LOL*
En altijd de zwakste houden he, ik val er ook altijd op. Ik heb zelf ook 2 van die "kneusjes" Lovers

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:01

Mijn knijn hebben we ook nog weken gewoon moeten voeden. Zij was te jong bij de moeder weggehaald en zat in de dierenwinkel.
Ze is veel aanhankelijker dan ons andere konijn die we gekregen ahdden toen ze al wat ouder was (paar weken ouder Knipoog)

Ik duim met je mee hoor!
Beterschap voor je nijntje!
Enne, ook foto's als het weer beter gaat met ze?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:02

marina schreef:
4 keer per dag voeren? Dat is vaak, ik dacht altijd dat moederkonijn dat maar 1 of 2 keer per dag deed.


Ik denk dat het vaker moet zodat ze, zoals Miep al zei, mams konijn met rust laten. Maar maar 4 keer voeren? Vind ik eerlijk gezegt erg weinig! Katten moeten iedere 1,5 a 2 uur de fles/voeding krijgen...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:45

BeNGeL schreef:
uhm waarom een nestje fokken bij je nijn ?! er zijn al zoveel (ongewenste) konijnen op de wereld (ja ook ras konijntjes zijn er teveel)

maar goed dat zal je wel niet willen horen dus weer ontopic => tsja dat is het risico ... maar ja hopen dat ze het goed blijven doen...


en waarom zou ik dat niet willen horen?
Beetje negatief van je om daar zo even vanuit te gaan..

Je zou ook eens subtiel kunnen vragen waarom ik ermee ben gaan fokken, ipv meteen je conlusie te trekken

Niet dat ik jou enige verantwoording schuldig ben, maar ik ben gaan fokken pas nadat ik baasjes had gevonden.
Ze blijven lekker bij me in de familie, ze gaan naar mijn oom en tante en ik hou er zelf 2.

En tuurlijk zijn er al genoeg konijnen op de wereld, maar wanneer ik zeker weet dat ik een thuis heb voor ze, is het toch geen probleem?

Marina: moeders voerd idd maar 1 of 2 keer per dag.
Maar aangezien ik voer om moeders te ontzien, voer ik 4keer daags een beetje.
Zo krijgen ze toch evenveen als dat ze van moeder krijgen, alleen dan dus over 4 keer.

Pervinco: 4 keer voeren is wel voldoende, omdat ze ook nog iets bij moeder mee pikken Haha!

Al met al gaat het lekker met de nijnen, ze wegen allemaal rond de 150 gram.