wat vinden jullie van atkins dieet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:11

Riëtte schreef:
Ia het verstandig in mijn geval af te vallen nu ik nog borstvoeding geef en toch wel weer zwanger wil worden..... maar dus wel te zwaar ben!

Het lijkt mij niet verstandig aangezien je voor twee moet eten, zowel met borstvoeding als straks met een zwangerschap. Misschien kan een dietist je verder helpen, die weet waarschijnlijk precies te vertellen wat het beste is.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:14

ik ga het atkins dieet proberen.... de eerste weken lijken me zo moeilijk... vooral omdat je geen brood meer mag...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:48

Lovely"]
[quote="Riëtte schreef:
Ia het verstandig in mijn geval af te vallen nu ik nog borstvoeding geef en toch wel weer zwanger wil worden..... maar dus wel te zwaar ben!

Het lijkt mij niet verstandig aangezien je voor twee moet eten, zowel met borstvoeding als straks met een zwangerschap. Misschien kan een dietist je verder helpen, die weet waarschijnlijk precies te vertellen wat het beste is.
[/quote]


zwangeren hoeven niet voor twee te eten. De hogere behoefte aan energie die zwangeren hebben is minimaal. Daarnaast wordt geadviseerd om je lichaam na een zwangerschap echt de tijd te gunnen om weer bij te komen.

On-topic:juist door de onvolwaardige voerding lijkt het mij voor iemand die borstvoeding geeft en toch nog een kinderwens heeft heel belangrijk om ervoor te zorgen dat je de juiste hoeveelheid aan vitamines en mineralen binnenkrijgt. Via normale voeding.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:49

Rondom tien heeft hier een poos geleden ook aandacht aan besteed.

'Je kunt op hun website een en ander terugzien en op het forum nav het programma nog meer te weten komen.

Mij past het dieet niet,geen dagelijks brood meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:58

sjakie"]
[quote="Lovely"][quote="Riëtte schreef:
Ia het verstandig in mijn geval af te vallen nu ik nog borstvoeding geef en toch wel weer zwanger wil worden..... maar dus wel te zwaar ben!

Het lijkt mij niet verstandig aangezien je voor twee moet eten, zowel met borstvoeding als straks met een zwangerschap. Misschien kan een dietist je verder helpen, die weet waarschijnlijk precies te vertellen wat het beste is.
[/quote]


zwangeren hoeven niet voor twee te eten. De hogere behoefte aan energie die zwangeren hebben is minimaal. Daarnaast wordt geadviseerd om je lichaam na een zwangerschap echt de tijd te gunnen om weer bij te komen.

On-topic:juist door de onvolwaardige voerding lijkt het mij voor iemand die borstvoeding geeft en toch nog een kinderwens heeft heel belangrijk om ervoor te zorgen dat je de juiste hoeveelheid aan vitamines en mineralen binnenkrijgt. Via normale voeding.
[/quote]
Laat ik t dan anders formuleren, ik denk dat als je zwanger bent of borstvoeding geeft dat je dan niet alleen met jezelf maar ook met de baby rekening moet houden en dus moet zorgen dat de baby of zuigeling de juiste vitaminen, mineralen, bouwstenen etc. binnen krijgt, op die manier eet je dus wel voor twee Gaaaap . Alles wat je zelf eet, gaat immers ook naar de baby en wat je niet eet, krijgt de baby dus ook niet. In geval van zwangerschap/borstvoeding lijkt het mij voor de baby het gezondst als het dieet van nature in balans is, in plaats van een dieet dat chemisch aangevuld moet worden via supplementen. Bijslikken moet je toch al en ik zou dat tot een minimum willen beperken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:26

Lovely schreef:
Laat ik t dan anders formuleren, ik denk dat als je zwanger bent of borstvoeding geeft dat je dan niet alleen met jezelf maar ook met de baby rekening moet houden en dus moet zorgen dat de baby of zuigeling de juiste vitaminen, mineralen, bouwstenen etc. binnen krijgt, op die manier eet je dus wel voor twee Gaaaap . Alles wat je zelf eet, gaat immers ook naar de baby en wat je niet eet, krijgt de baby dus ook niet.


op die manier eet je ook voor twee Knipoog alleen de meesten zijn er van overtuigd dat ze twee keer zoveel moeten eten Haha!.

toch moet ik wel eerlijk toegeven dat ik (ondanks ik niet achter het dieet sta) wel nieuwsgierig ben naar de gevolgen van het dieet op langere termijn. Maakt het waar wat het dieet je belooft. Of wordt het net als montignac een hype en verdwijnt het net weer zo snel als het gekomen is en kunnen we wachten op de volgende Ultieme Oplossing Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:45

Dat van twee keer zoveel is onzin, volgens mij heb je al een vol gevoel met een baby in je buik Haha!.

Atkins is net zo'n hype als Montignac en het idee lijkt er ook wel een beetje op. Straks zijn we atkins alweer vergeten en zijn we allemaal aan het Lovely-dieet, de nieuwe hype Haha!.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:21

Ik ben bij mn eerste zwangerschap ongeveer 25 kilo aangekomen. Die kilo's waren er nog lang niet af toen ik voor de tweede keer zwanger werd (1 jaar later). Bij die tweede zwangerschap ben ik meer dan 30 kilo aangekomen.... mijn jongste is nu 19 maanden.
Ik worstel nu nog steeds met die kilo's. Ik weeg nu ongeveer 10 kilo meer dan voor de eerste zwangerschap. Ik heb niet echt de illusie dat ik er weer terug uit zal zien als toen, maar die kilo's zijn wel vervelend. Het valt zeker niet mee om ze kwijt te raken.
Achteraf had ik na de eerste zwangerschap echt beter mn best moeten doen om meer kwijt te raken. Maar ik was nogal gemakkelijk omdat ik weer zwanger wilde worden, en dan toch weer dik zou worden, dus heb het een beetje op zn beloop gelaten.
succes!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:56


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:44

Hoe meer ik over dit dieet lees, hoe slechter ik het vind.

Sowieso, dat gedoe... Dat is toch een handicap, dat je met de lunch op je werk een salade ofzo moet gaan zitten maken. En als je bij vrienden eet, wat ik regelmatig doe, moeten die dan rekening met je gaan houden.

En bovendien, het lijkt me niet echt gezond.

Het werkt misschien best, dat snelle afvallen, maar ik ben geen voorstander van snel afvallen, je kunt beter gewoon een gezond eetpatroon aanleren wat je ook daadwerkelijk vol kunt houden. Dat is mijn dieet, en ik ben er tevreden mee, want als je zo'n ongevarieerd dieet gebruikt, dan kun je er de donder opzeggen dat je het niet volhoudt, en gewoon weer aankomt op een gegeven moment.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 16:20

Ik denk dat ik toch maar voor de "gezonde"manier van afvallen ga. Dus minder snoepen, toch ook op de koolhydraten letten (minder rijst/aardappels, meer groenten), en proberen weer wat meer paard te rijden. Als verena straks mee op de fiets kan, is op fiets naar de stad ook nog een optie (ca 15km).
het snelle afvallen bewaar ik dan wel tot ons gezinnetje "compleet" is....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:51

Het punt bij afvallen is dat het er sluipend inkomt en dan opeens meot het er snel af
Neem er de tijd voor die het ook nodig had om bij te komen.

Haastige spoed is zelden goed,en dat geld ook voor afvallen