Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22302
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:43

Ja, hier precies hetzelfde.. Het enige wat (even) lijkt te helpen is de app gedwongen stoppen.

BloemBloem

Berichten: 16608
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:41

5 dagen geleden wat aangekocht, bestelling werd maar niet verstuurd, en kreeg ook
geen reactie op mijn berichten.

Nu heb ik de betaling teruggevraagd en heb ik binnen 1 sec een reactie met daarin
aangegeven dat de verkoper ziek was ....

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:44

Waarom vraag je de betaling terug en wacht je niet op vinted zelf?

BloemBloem

Berichten: 16608
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:04

Alja schreef:
Waarom vraag je de betaling terug en wacht je niet op vinted zelf?


Geen idee eigenlijk :D Heb dit nog niet eerder meegemaakt, doet Vinted dit
dan automatisch zelf?

Ennieweej, betaling is al terug, dus ik kan op zoek naar een vergelijkbaar artikel :D

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:31

BloemBloem schreef:
Alja schreef:
Waarom vraag je de betaling terug en wacht je niet op vinted zelf?


Geen idee eigenlijk :D Heb dit nog niet eerder meegemaakt, doet Vinted dit
dan automatisch zelf?

Ennieweej, betaling is al terug, dus ik kan op zoek naar een vergelijkbaar artikel :D

Vinted annuleert vanzelf als het binnen 5 werkdagen niet verzonden is. En scheelt jou een negatieve beoordeling.

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:49

Wat Esther schrijft, vinted doet het zelf en je krijgt geen negatieve review.
Heb ook iets gekocht van iemand die al 5 weken niet online is geweest, vaak kijk ik er wel naar maar nu dus niet…
Baal er wel van want was precies wat ik zocht

BloemBloem

Berichten: 16608
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:52

Dan maar een slechte review :) Ik hou er niet zo van om zo met
elkaar om te gaan, informeer gewoon.

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:55

Ik heb toevallig precies hetzelfde. Verkoper en zijn vrouw beiden ziek, dus het wordt maar niet verzonden.

Ik heb gisteravond zelf contact met hem gezocht om er naar te vragen. Ik annuleer de aankoop niet zelf, want dan krijg je een negatieve review.

Maar, als et goed is, komt het er vanmorgen alsnog aan :)

BloemBloem

Berichten: 16608
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:02

Heb inderdaad een automatische 1 ster gekregen, maar daaronder kan je gewoon
zelf tekst en uitleg geven.

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:59

Ik wacht het altijd gewoon af. Het Vinted systeem doet zijn werk wel :)

Maar als je ergens een soort van haast mee hebt snap ik wel dat je graag wilt weten of je op zoek moet naar iets anders.

Appeltje00

Berichten: 5018
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:15

BloemBloem schreef:
Heb inderdaad een automatische 1 ster gekregen, maar daaronder kan je gewoon
zelf tekst en uitleg geven.

Als je volgende keer kiest voor “in overleg met verkoper” krijg je geen negatieve beoordeling.

Heb wat via DPD laten versturen en het staat alweer dagen stil. Is nog steeds niet opgehaald bij het postpunt.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:19

Appeltje00 schreef:
BloemBloem schreef:
Heb inderdaad een automatische 1 ster gekregen, maar daaronder kan je gewoon
zelf tekst en uitleg geven.

Als je volgende keer kiest voor “in overleg met verkoper” krijg je geen negatieve beoordeling.

Heb wat via DPD laten versturen en het staat alweer dagen stil. Is nog steeds niet opgehaald bij het postpunt.


Is alles op Vinted wel bijgewerkt van die DPD track and trace? Anders krijgt de koper geen melding. Vaak word het op vinted heel slecht geüpdate met DPD. Dan ligt het pakket er al lang en breed en zegt vinted nog steeds dat het onderweg is :’) en dan ziet de koper dat niet, tenzij je die directe DPD link opent en dat doen schijnbaar veel mensen toch niet. Bij DPD houd ik het altijd zelf in de gaten en stuur ik de koper een berichtje van joh, Vinted update niet goed maar het ligt er al :j

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:57

DPD heeft mijn pakje vorige week terug bezorgd bij mij. Vinted had mij al uitbetaald n.a.v. een klacht over DPD tracking die ik had geopend. Oftewel, ik had het product én geld.

Nu opgelost met de koper. Ik heb het opnieuw geüpload voor 1 euro, zij meld zodra het is ontvangen dat er wat mee is en ik kies voor terugbetalen. Krijgt zij haar kosten van de 2e keer kopen gewoon terug.

Niet de fraaiste oplossing voor Vinted, die verdient niks, maar ze updaten DPD niet, waardoor koper niet wist waar het pakket zich bevond en zo niet kon ophalen.

_lautje_Jarig

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:23

Maar koper heeft toch ook geld terug?
Ik heb dat ook wel eens gehad. Geld en pakket. En koper ook geld. Heb het gewoon weer voor de eerste prijs er op gezet. Daarvoor betaal je Vinted altijd kopersbescherming.

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 14:44

Inderdaad koper heeft ook geld terug. Zou het zo niet doen.

Dan heeft ze en het item en extra geld :=



Weet iemand hoe het zit met retourneren.
Als iemand iets terug stuurt. Kun je dan alsnog beoordelen of niet meer omdat de transactie geannuleerd is?

maessie

Berichten: 5769
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 21:09

Hier nu een transactie geannuleerd door vinted die niet was geüpdatet door dpd na inleveren door de verkoopster. Super banketstaaf voor haar, want ze heeft wel een verzendbewijs ontvangen, en heeft nu dus niks..

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 21:31

Vinted-DPD is echt vreselijk. Ik heb DPD dus ook uitstaan sinds kort. Dan maar wat minder verkopen als iemand DPD wil en ik gebruik het niet - maar nu vind ik DPD nog los van Vinted sowieso al vreselijk maar ik heb idd geen enkele vinted verkoop gehad met DPD waarbij ik niet zelf constant heb moeten opletten omdat Vinted niet goed geüpdate werd en de kopers dus geen melding kregen dat het pakket al bij het punt lag of dat mensen het pakket al hadden en dit niet in Vinted zichtbaar was zodat de koper niet kon bevestigen dat alles goed was enz. Om gek van te worden allemaal.

HorsePassion
Berichten: 985
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 07:22

DPD is inderdaad momenteel niet te doen. De tracking doet het niet en pakketten raken kwijt of worden zonder gewoon geretourneerd zonder aangeboden te zijn bij de klant.

Michelle_96

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:37

Hier worden de tracking alleen niet bijgewerkt maar die kan je zelf in de gaten houden. Plus even een screenshotje naar vinted dat het is verstuurd en zij passen het zo voor je aan en na ophalen ook een screenshotje en ze handelen hem af.

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:12

_lautje_ schreef:
Maar koper heeft toch ook geld terug?
Ik heb dat ook wel eens gehad. Geld en pakket. En koper ook geld. Heb het gewoon weer voor de eerste prijs er op gezet. Daarvoor betaal je Vinted altijd kopersbescherming.


Nee, dat heeft ze niet terug gekregen. Daarom heb ik dit geregeld. Anders had ik het uiteraard niet gedaan.

Appeltje00

Berichten: 5018
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:45

Ik heb dit dus al dagen in dpd overzicht als ik doorklik. Het is een vrij grote bestelling, dus ik baal er wel van.
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:03

Michelle_96 schreef:
Hier worden de tracking alleen niet bijgewerkt maar die kan je zelf in de gaten houden. Plus even een screenshotje naar vinted dat het is verstuurd en zij passen het zo voor je aan en na ophalen ook een screenshotje en ze handelen hem af.


Het feit dat dit praktisch Elke keer nodig is (bij mij de laatste maanden dus bij elke DPD bestelling dat dit gebeurd zo), vind ik persoonlijk gewoon Te vervelend. Zeker wanneer je meerdere bestellingen hebt lopen. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk hoe je daarop reageert en ermee omgaat. Ik vond een zodanige irritatie dat ik daarom DPD nu gewoon uitgezet heb, en dan is voor mij het probleem opgelost - al zal ik daardoor vast wel wat minder snel verkopen maar dat is dan maar zo. Maar ja, ik deed idd ook constant de T&T zelf goed checken en mensen op de hoogte houden (heel veel kopers wachten gewoon echt tot Vinted die update geeft en checken zelf niet die doorklik link van DPD, en die Vinted melding komt dan gewoon niet en het pakket ligt er dan al vaak gewoon) en Vinted zelf berichten dat het al ontvangen was zodat ik m’n geld kon krijgen, maar was er wel klaar mee even :')

AnnoNiemand

Berichten: 915
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:09

Ik heb net iets gekocht en kreeg gratis verzending. Weet iemand waarom? Het was geen nieuwe verkoper. :)

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:13

Volgens mij zijn er regelmatig wel eens zo’n acties/aanbiedingen en dan krijg je dat ‘ineens’.
Leuk extraatje :j

maessie

Berichten: 5769
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:29

Mijn verkoopster had het wel ingeleverd maar kreeg daar geen update van. (Wel afgiftebewijs) Supersnel dus, want ik heb wel mijn geld terug, maar zij nu pakket kwijt en geen geld.