Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:24

Ik had net melding gekregen via vinted dat 2 dhl pakketjes binnen waren gekomen. Ik er gelijk even langs, moest toch richting school. "Ja, nee ik moet alles nog inscannen, kom over een half uur maar weer." Zucht.. dus dat gaat dus ook niet helemaal zoals t moet.. Kom vrijdag wel eens weer :+ dan ligt er vast nog meer :j O:)

Degene die had gereageert dat de shirtjes niet in de staat waren die ze had verwacht, die heeft de boel nu gewoon geaccepteerd. Nu nog afwachten of de andere volgende week wel op gaat halen :+

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:41

cursebreaker schreef:
Dat mensen meteen zo duidelijk boos worden in woorden is wel jammer ook. Soms krijg je ook geeneens de kans om iets te doen/zeggen en hebben ze al besloten dat alles fout en poedersuiker is ongeacht wat haha :')



Nou dat dus. Ik heb altijd de intentie om iets voor alle partijen op een zo fijn mogelijke manier op te lossen maar sommigen gaan meteen finaal in de rugharen volledig overeind modus.....zoals die Italiaanse bij mij dus nu die alleen maar kon roepen "ik vind het niet eerlijk!" in plaats van mee te denken over een oplossing. Terwijl ik duidelijk van goede wil was en helemaal niks uitsloot ofzo....Ik blijf het super apart vinden :=

Of als je een gaatje of iets meldt, dat ze meteen met alle wapens uit dingen gaan roepen, doe even normaal man -O-

Eleentje
Berichten: 229
Geregistreerd: 02-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:19

cursebreaker schreef:
Ik heb van die Vintie Verkoopster nog een uitgebreide update en logische uitleg gekregen net.

Aangezien BE geen DHL heeft, heeft ze het pakket ingeleverd bij Bpost. Zij werken met DHL samen en zijn dus een tussen ‘persoon'. Dus Bpost brengt het naar DHL hier en dan komt het mijn kant op. Dus dan is het idd wel logisch dat de DHL tracking aangeeft dat het pakket inderdaad nog niet in handen is bij hen ja :'). Logisch dus wel en had ik misschien zelf ook wel kunnen bedenken maar ja :') Ik ga dan in full-out panic mode & logisch nadenken vliegt de deur uit haha.

Ze stuurde me nog een print screen waarop de Bpost tracking te zien was (en heeft me de tracking link nog gestuurd zodat ik zelf ook daar nog kan kijken) en deze gaf aan dat ze het wel al overgedragen hebben aan DHL vandaag om 12:36 dus ik ben eens benieuwd hoelang het nu nog gaat duren voor het er is. *\o/* Maar wel een fijne update zo, ben ik gerustgesteld haha.


Dankjewel voor deze update! Ik heb zo ook een stuk meer vertrouwen dat het goed komt.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:38

pmarena schreef:
Of als je een gaatje of iets meldt, dat ze meteen met alle wapens uit dingen gaan roepen, doe even normaal man -O-


Vooral dat kan zo vermoeiend zijn. Je wordt meteen weg gezet als oplichter/geldwolf.

Ik had een stuk speelgoed verkocht zonder foto van achterkant want dat was gewoon in de staat waarin ik het kocht (bedrukt kartonnen achterwandje). Krijg ik klacht dat het ´beschadigd´ is want ze moet het verstevigen met tape en daarom had ik vast met opzet de achterkant niet gefotografeerd... We spraken over iets aan een kwart van de prijs (dus 8 euro) in nieuwstaat...

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:39

Ik heb ook wel eens gehad, dat ik idd toch iets gemist heb met foto’s maken enz. Ik probeer het altijd netjes op te lossen, maar mensen wie meteen van 0-100 gaan in een bericht, daar kun je zo weinig mee pff. Alsof je dan meteen een oplichter bent ja. En dan denk ik idd, ja ik ga je echt oplichten voor een shirtje van 3,50 waar dan toch iets mee was wat ik vooraf niet zag. Als je dit misschien 100x doet is het leuk cashen, maar dan zal Vinted je wel allang er tussenuit geplukt hebben mag ik aannemen ook, lol. En m’n reviews zeggen eigenlijk wel genoeg, die zijn allemaal gewoon hoog/positief. Maar goed… Rant dan maar lekker om zoiets onnozels :')

Had nu ook iemand die een luxe notitieboek kocht van een bepaald merk. Kostte 17e en ik had hem voor 8,49 staan en heb haar bod van 6e geaccepteerd. Duidelijke foto’s en was als nieuw en Nog vragen of alles wel echt Perfect was. Want ja het was een cadeau. Meid, dan haal hem zelf in de winkel voor 17E en zoek ‘m daar op het zicht uit… Zucht. Ik heb me ingehouden en lief gedaan en toen was ze wel Heel blij met hoe aardig ik was maar vanbinnen kwam me de stoom uit de oren. Ik stuur altijd netjes op, wat er tijdens verzending gebeurd kan ik ook niet veel aan doen verder, en maak duidelijke foto’s dus daar moet je het maar mee doen denk ik dan :=

Ik had deze week bv een boek verkoop van 5 boeken, en ik zet altijd alle kleine dingetjes ook erbij en vraag sowieso best nette prijzen. Dit boek in kwestie was 4e voor een nieuwe/ongelezen Hardcover maar tijdens het inpakken zag ik dus dat de dust jacket wat eromheen zit onderaan een scheurtje had- niet gezien met foto’s maken. Dus dit heb ik gelukkig nog gezien zodat ik de koper de kans kon geven tot een vergoeding te krijgen of het boek eruit te laten en geld terug te geven bv. Maar ze vond het zo fijn/netjes dat ik hier zo’n bericht voor stuurde ipv gewoon maar op te sturen, dat ze het geen enkel probleem vond de prijs te laten zoals ie was - boek was verder op dat na ook wel nog helemaal netjes. Maar zo kan het gelukkig ook :j

Had nu wel weer 2 reserveringen waarvan 1 maar uiteindelijk nog niet eens de helft kocht van alles en de ander hem wilde annuleren want ze kreeg de boeken al van een vriendin. Bummer -O- :') Reserveren heb ik ook echt een haat-liefde-verhouding mee haha.



Edit:
O en volgens de Bpost tracking is de verwachting dat m’n pakket vandaag bezorgd word. De DHL tracking doet dus helemaal niks, geeft nog steeds aan dat het nog niet in ontvangst is dus ik denk idd dat die ook geen update meer gaat krijgen :') En dan hoop ik dat dat van Bpost klopt.

Paardenfann4
Berichten: 1343
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:54

Ik heb een dingetje van 5 euro te koop, pakket is middelmaat en nu wil een dame uit Spanje het kopen, maar de verzendkosten staan bij haar op 12,75 en bij mij staat er 2.49 bij verzenden. Ik krijg geen contact met Vinted, maar weet iemand hier hoe dit verandert kan worden? Ik heb alle verzenders aangevinkt die er bij staan. Dit zou toch niet zo duur moeten zijn?

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:38

Als je met een verkoper op Vinted chat en je komt er niet samen uit. Hoe kan ik contact krijgen met de klantenservice?
Ik kan wel klikken op ik heb een probleem maar dan wordt mijn tekst naar de verkoper gestuurd.
Wel lekker makkelijk van Vinted dat je met hen geen contact kan maken.
Ik zie wel onderstaande maar zie heel die knop niet om contact te maken met de klantenservice.

Dit staat op Vinted.

Als je er niet uitkomt met de verkoper
Druk op Bekijk details in de chat met de verkoper
Druk Neem contact met ons op
Lees de voorwaarden voor een terugbetalingen druk Akkoord en verzenden om het probleem door te sturen naar ons Supportteam.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:55

Klik op ik heb een probleem, dan gaat er iemand van vinted meekijken. Dit moet binnen 48u anders wordt de betaling vrijgegeven en dan kan je dus niks meer

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:55

Ik had een tasje verkocht waar dus blijkbaar de kleur een stukje van los liet. Heb ik niet gezien helaas maar koper zag het dus wel. Was niet heel duur voor een leren tasje maar goed. Ze zou langs de schoenmaker om te zien of die wat kon doen. Ik nog gezegd dat als die niks kon doen dat ze m terug mocht sturen. En toen radiostilte. Maar inmiddels is de tijd van een probleem melden ook voorbij en heb ik het geld al bijgeschreven gekregen. Ja dan weet ik het ook niet hoor

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:38

Had ik ook, een Franse die een week na ontvangst meldde dat er iets mis was. Ja sorry een week na ontvangst ga ik er niks meer mee doen, wie weet wat er mee gebeurd is en dat het niet daar stuk gegaan is. Heel vaag gesprek

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:58

Siers83 schreef:
Ik had een tasje verkocht waar dus blijkbaar de kleur een stukje van los liet. Heb ik niet gezien helaas maar koper zag het dus wel. Was niet heel duur voor een leren tasje maar goed. Ze zou langs de schoenmaker om te zien of die wat kon doen. Ik nog gezegd dat als die niks kon doen dat ze m terug mocht sturen. En toen radiostilte. Maar inmiddels is de tijd van een probleem melden ook voorbij en heb ik het geld al bijgeschreven gekregen. Ja dan weet ik het ook niet hoor

En dit verhaal gaat verder. Ik heb mijn geld al ontvangen en mevrouw meld nu dat het stuk is. Met foto dus het is wel echt zo, maar het is al afgerond dus wat moet ik ermee? Maar de verkoop is dus al helemaal afgerond. Laatste contact van haar kant was 27 maart

Edit, ook een bericht in het Frans van Vinted gekregen maar wat daar in staat heb ik geen idee van. Ik kan geen Frans en kan m niet beantwoorden of iets

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:40

Onder de chat zit een vertaal knop?

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:01

Nee die zit er niet want dit is een bericht van vinted maar geen chat
Afbeelding

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:07

Kort samengevat zegt vinted dat de betaling vrijgegeven is dus dat zij niks meer kunnen doen maar dat de koper wel contact met je op kan nemen.

Het is aan jou wat je ermee wil. Maar ergens denk ik.. Ze heeft de kans gehad om te controleren of de tas naar wens was, de betaling is vrijgegeven dus de koop afgerond..

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:15

Bedankt voor de vertaling. Jammer dat dat niet makkelijker kon,
Ja en zo denk ik dus ook. Laatste contact van haar is 27 maart geweest, 5 dagen geleden. Ze had dus ook op probleem kunnen drukken maat dus niet gedaan. Heb alleen nog geen review gekregen of haar gegeven. Die gaat niet goed zijn dan vrees ik

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:06

De vinted pagina doet t bijna niet bij mij, meer mensen die problemen hebben?

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:43

Iemand wou een bundel artikelen, ik gaf automatisch korting, was geloof ik 49 euro en ik gaf diegene een bod van 40. Komt diegene met 36 euro :Y) nee sorry, take it or leave it. Krijg ik als reactie ja maar het staat er al een maand op etc. Nou en? Ze gaan toch wel weg. Als ze er over 3 maanden nog staan overweeg ik het misschien :D stuurde diegene mij nog 2 x afzonderlijk of ik van gedachte was veranderd. Nee :+ vandaag alle artikelen verkocht voor de vraagprijs aan iemand anders :Y)

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:08

Over bundels gesproken, maken jullie hier ook weleens "bewust" gebruik van? Ik zie een leuk duurder item, maar ook wat goedkopere leuke items bij dezelfde persoon. Diegene heeft 50% bundel korting aan staan. Ergens vind ik het dan niet netjes van mezelf om alles in 1 bundel te stoppen, maar aan de andere kant voelt het ook of ik gek ben als ik 2x zou kopen. 1x het duurdere artikel en 1x het goedkopere. Hoe staan jullie daar in?

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:35

Pff, slaapzakje voor onze newborn gekocht vóór Pasen nog en 2 andere pakketjes bij andere verkopers. Kijk ik net even, zie ik dat de verkoopster van het slaapzakje met Vinted-vakantie is? Laatst gezien 14u geleden. Ik heb dat slaapzakje eigenlijk wel vlot nodig dus kan m net zo goed bij een ander kopen, want kan niet zien tot wanneer ze vakantie neemt? En kan ook niet annuleren oid? Iemand hier ervaring mee?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:44

muppetmayo schreef:
Over bundels gesproken, maken jullie hier ook weleens "bewust" gebruik van? Ik zie een leuk duurder item, maar ook wat goedkopere leuke items bij dezelfde persoon. Diegene heeft 50% bundel korting aan staan. Ergens vind ik het dan niet netjes van mezelf om alles in 1 bundel te stoppen, maar aan de andere kant voelt het ook of ik gek ben als ik 2x zou kopen. 1x het duurdere artikel en 1x het goedkopere. Hoe staan jullie daar in?

Ja, dat doe ik ook wel eens.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:40

Ik heb via FB een zadel te koop staan, krijg ik een berichtje van iemand (franstalig, woont in luxemburg) die het via vinted wil kopen.
Ik zeg nee, ik wil het bedrag op mijn rekening voor ik het verstuur.
Zegt hij : oke, ik verstuur het vanaf mijn vinted Pro naar jouw rekening, zodra je het geld hebt kan je het zadel versturen.

Dit vind ik nogal ... apart. Vanuit vinted kan je niet rechtstreeks naar een rekeningnr sturen toch? heb ik risico dat het geld op mijn rekening komt en dan terug gevordert wordt op een of andere manier?

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:49

Volgens mij niet? Ook al 3x een zadeltje(barefoot kids zadeltje) via vinted gekocht dat ik via een ander platform vond. Verzending is veel goedkoper via vinted.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:52

Volgens mij kunnen we vanuit NL ook niet in of aan Luxemburg verkopen. Is mij in ieder geval nog niet gelukt. Misschien dat het voor Pro verkopers anders werkt.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:00

De communicatie gaat in het frans. ik blijf stug volhouden dat ik geen Vinted heb :+.

Zegt hij dat hij mijn bankrekening nodig heeft + naam en emailadres, vanaf zijn vinted pro rechtstreeks op mijn rekening zal storten en ik een bewijs krijg van vinted op mijn emailadres.

Citaat:
Ja ja, ik doe de betaling vanaf mijn pro account en dan maak ik een directe overschrijving voor je. Ik maak de overschrijving van mijn vinted pro account naar jouw bankrekening en zodra je het volledige bedrag hebt ontvangen, kun je me het pakket per post sturen.


Edit:

ik vind dit
https://www.vinted.nl/help/1039-betalin ... -op-vinted

Verkopers kunnen het geld in hun Vinted Portemonnee overschrijven naar een bank in de EU of de Europese Economische Ruimte, die de euro (EUR) hanteert. Je kunt je geld niet overschrijven naar bankrekeningen die andere munteenheden hanteren en/of banken buiten de EU of de Europese Economische Ruimte.

Ik denk dat hij een tegoed op zijn portemonnee wil laten uitbetalen maar in plaats van zijn eigen rekening mijn rekeningnr zou toevoegen. Kan dit en is dit betrouwbaar? dat ik het zadel niet verstuur en het geld teruggevordert wordt van mijn rekening?

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:04

Neen, want je kan een rekeningnummer maar aan 1 account koppelen.