is dit hyperventilatie? (spoed)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 22:37

Nee dat denk ik niet.
Heb het wel druk maar zegmaar zolang ik bezig ben is er niks aan de hand.
Zodra ik stil ga zitten gaat het mis.
Vanochten in de pauze op me werk ook al, begonnen die hartkloppingen weer. Ben maar weer aan het werk gegaan voor afleiding en toen ging het weer weg. En nu ben ik dus weer thuis en begint het weer. Verward

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:21

Laatst bijgewerkt door Solvej op 19-02-04 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:22

huisarts bellen?

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 01:11

stef schreef:
ik heb het zelf weleens, en dan niet dat ik de controle over mijn ademhaling kwijt raak, maar idd veel pijn op de borst, benauwd, etc.
ben er destijds ook voor naar de huisarts geweest.

Heel herkenbaar! Het doet bij mij vaak zo veel pijn dat ik daardoor niet goed meer kan ademen. De dokter heeft bij mij toen uiteindelijk het syndroom van Tietze bij mij vastgesteld. Hieronder wat informatie van http://dokterdokter.tiscali.nl/folder.cgi?id2=303

Citaat:
Syndroom van Tietze

Wat is het?
Het syndroom van Tietze, ook wel de ziekte van Tietze of costochondritis genoemd, is een aandoening van het kraakbeen van de ribben. Daarbij is de verbinding tussen de ribben en het borstbeen geïrriteerd of ontstoken en erg pijnlijk. De aandoening is onschuldig en kan op elke leeftijd voorkomen.

Hoe herkent u het?
U heeft pijn op de borst die eventueel uitstraalt naar de schouder. Bijna altijd is de pijn zeer plaatselijk en met één vinger aan te wijzen. Vaak zit er een zwelling net naast het borstbeen die soms rood is en warm kan aanvoelen. Als u op deze plek drukt, wordt de pijn heviger. Als er geen zwelling zichtbaar is, is er meestal toch ergens een pijnlijke plek te vinden. Door met uw vingers langs de randen van het borstbeen te drukken, kunt u een dergelijke plek ontdekken.
De pijnklachten worden erger wanneer u lacht, hoest, niest of zucht. De pijn en de eventuele zwelling zijn geleidelijk óf plotseling ontstaan en kunnen maanden tot jaren aanhouden.

Kerstmuts

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 18:09

Dank jullie wel voor de tips.
Vandaag was het weer zo ver, maar met rustig in een plastic zakje ademen op de manier die stef beschreven had ging het weer over. Dat is mwel een geruststellend idee, ik kan het zelf oplossen.
Ik snap nog steeds niet waarom het plotseling begint maar okee.
Ga maandag voor alle zekerheid maar ff naar de huisarts.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:09

Ik heb er zelf ook vaak last van, soms ook een hele dag door. Sta je ergens bij een kassa en krijg ik je er last van. Echt heel erg. Ik heb er juist ook geen last van als ik bezig ben, wel als ik dan even niets te doen heb. Tip (helpt bij mij erg goed): elke ochtend en avond ontspanningsoefingen doen (fysiotherapeut of yogaboek) en als je er last van hebt afleiding zoekn. In het begin is dat heel moeilijk, maar ik bewaar ook leuke berichtjes in mijn telefoon en die ga ik dan lezen. Of zingen en neuriën. Als het erg vaak voorkomt toch langs je huisarts gaan en die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Ben ik ook geweest en helpt erg goed.
Ik doe nu zelf ook yoga en dat gaat erg goed, ben zelf meer ontspannen. Merk wel dat als ik dat minder doe, dat ik weer last krijg daarvan.
Veel sterkte en het komt allemaal goed.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:51

Kijk eens hier http://www.hyperventilatie.org/

Dit is de site van de Nederlandse stichting.Veel info en ook hebben ze therapeuten die volgens een speciale methode(dixhoorn) werken om hyperventilatie de baas tre worden.

Tip van een yoga ademtherapeute:als je zit te niksen en je krijgt het benauwd ga dan bewegen!
Ga trappen lopen of maak diepe kniebuigingen dat helpt!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:05

en wat zei de huisarts?

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Anoukjuuuhh, AnoukS_, Artimes, Charlotte446, Dees, fleurtjeuh, Fly_high, Galaika, Inney, Leonyr, manonutjuh, Mirranda, nuscaniels, Ookami, oscar1996, Roosch, SemrushBot, Typhoon, Ubermetrics, xColorCross en 65 bezoekers