Stellingen gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Stellingen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 12:57

Ik moet dit jaar voor mijn afstuderen 5 stellingen bedenken en die verdedigen of aanvallen. (Eerst in een verslag en daarna in een gesprek van 40 min met een docent en iemand uit het werkveld)
Ik studeer SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) de stellingen moeten te maken hebben het werkveld van een sph'er (wat heel bereed is, denk maar gewoon aan hulpverlening).
Ik heb er zel nu 3 gevonden, maar de eerste 20 zullen toch wel worden afgekeurd. Ik hoop dat jullie me even willen helpen. Het gaat niet om meningen, maar om de stellingen. Ik moet pas later op zoek naar informatie en mijn eigen mening vormen.
De stellingen die ik nu heb zijn:

Het rookverbod in jongerencentra jaagt jongeren de straat weer op

Verstandelijk gehandicapten mogen geen kinderen krijgen

kinderbijslag moet worden stopgezet als kinderen met justitie in aanraking komen

Wie wil mij please helpen???

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:10

- (hoogbegaafde) Kinderen mogen thuisonderwijs krijgen

- Gehandicapte kinderen onder de 3 jaar hebben geen recht op een PGB

gaat nog even verder denken.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:12

Wat het 'm altijd goed doet bij je verdediging, is 2 totaal tegenstrijdige stellingen die je allebei goed kunt verdedigen gebruiken.
Dus je kunt ook nog

- Verstandelijk gehandicapten moeten kinderen kunnen krijgen

gebruiken bijvoorbeeld.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 13:57

Dat mag helaas niet Sonja... weet voor beide kanten idd veel voors en tegens, maar je mag maar 1 stelling over een bepaald onderwerp doen... helaas, toch bedankt voor het meedenken.

Richtje: bedankt!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:01

Jammer, dan maar even verder denken Haha!

* Moeders moeten gedurende de zwangerschap wel/niet (naar keuze) de kans krijgen om een gehandicapt kind te laten aborteren.

* Vrouwen die hulp zoeken maar teruggaan naar hun echtgenoot die ze slaat, hebben geen recht meer op vervolghulp

* Geen medische hulp meer verschaffen in ziekenhuizen aan uitgeprocedeerde asielzoekers.


Pfffff ben het zelf niet met de stellingen eens hoor, ik roep maar wat.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 14:05

Alle hulp is welkom, ik hoef ook geen kant en klare stellingen wil er zelf ook wel wat voor doen, maar ik ben er zo slecht in (en wat ik zei de eerste 20 worden vast afgekeurd) als ik alleen al onderwerpen heb pf een klein beetje een idee... dus alle ideetjes zijn welkom

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:28

Goeie vraag.... *denk*

* De doodstraf moet weer worden ingevoerd.

* Het Nederlandse rechtsysteem moet strenger worden. --> Straffen moeten zwaarder worden. (kan niet echt op een juiste formulering komen...)

* Het koninklijk huis moet worden afgeschaft, hun "vergoedingen/salarissen" worden te duur.

Hmmz... hopelijk heb je nu nog wat onderwerpen om over na te denken... Verward

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 15:46

Maya bedankt voor het meedenken. Aan de doodstraf en het rechtsysteem had ik al gedacht, maar de doodstraf is een iets te bekende discussie en ik denk dat veel mensen het eens zijn dat het nederlandse rechtsysteem te zwak is.
Ook denk ik dat mijn docenten vinden dat deze stellingen te ver van mijn opleiding af liggen... Maar toch bedankt voor het meedeken...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:53

Maak er dan van, of verstandelijk gehandicapten als "normale mensen" berecht moeten worden of juist niet...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:57

Werkloze mensen moeten tegen een kleine vergoeding of op vrijwiligge basis werken in bijvoorbeeld een bejaardencentra

Of valt dit weer net niet onder hulpverlening?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:00

Ow, interessant dit Lachen Ik heb vorig jaar m'n SPH afgerond, stellingen komen uit mijn scriptie die gaat over kinderen van drugsverslaafde ouders.

Kinderen van drugsverslaafde ouders moeten opgroeien in een pleeggezin

Als een zwangere drugsverslaafde niet bereid is om te werken aan haar verslaving mag ze haar kind niet houden

Juridisch gezien kunnen kinderen van drugsverslaafde ouders nooit verantwoordelijk zijn voor hun ouders

De overheid moet meer investeren in projecten van kinderen van drugsverslaafde ouders, uiteindelijk levert het geld op

Niet alleen in de Haagse regio moet er opvang zijn voor kinderen van drugsverslaafde ouders

Hoop dat je er wat aan hebt, mocht je nog een scriptie nodig hebben Lachen Haha!

Groet, ief

Semper erit denique omnia


      Sitie

      Berichten: 2946
      Geregistreerd: 13-09-03
      Woonplaats: Ede

      Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:02

      heb er wel wat, maar ben het niet eens met allemaal....

      - (alle) gehandicapten dragen niks bij aan de maatschappij (ze hebben geen 'rol' in de maatschappij)

      - mannen die iemand verkrachten/betasten (ongewenst, maar wel doelgericht) daar mogen de geslachtsdelen en de handen van afgehaald worden

      - jongeren die verslaafd zijn aan drugs/alcohol/sigaretten moeten verplicht afkicken

      - elke buitenlander die hier wil komen wonen moet een verlpichte cursus nederlandse cultuur + taal doen en pas als ze daarvoor slagen mogen ze in nederland komen wonen

      ---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

      Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

      SuperSnel

      Berichten: 508
      Geregistreerd: 08-05-03
      Woonplaats: Rotterdam

      Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:34

      De diagnose ADHD wordt tegenwoordig te snel gesteld

      Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

      Essie

      Berichten: 1785
      Geregistreerd: 25-05-01

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 20:25

      iefke schreef:
      Hoop dat je er wat aan hebt, mocht je nog een scriptie nodig hebben Lachen Haha!


      Ja hahah heb nog wel een scriptie nodig... Maar heb al een onderwerp (moet allleen nog beginnen) Verder is dit het enige vak waar ik nog tegen op zie (en mijn scriptie dus)

      Allemaal heel erg bedankt voor jullie ideeen en meedenken. Er zitten zeker dingen tussen die ik goed kan gebruiken!!!

      The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

      Richtje

      Berichten: 13117
      Geregistreerd: 29-04-02
      Woonplaats: Bunschoten

      Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:21

      Laat je nog weten welke stellingen het uiteindelijk geworden zijn?

      Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

      Anoniem

      Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:28

      jeetje, er zitten wel scherpe tussne hoor, hoe verzinnen jullie ze!

      iefke

      Berichten: 28837
      Geregistreerd: 28-08-03
      Woonplaats: Tilburg e.o.

      Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:04

      Essie"]
      [quote="iefke schreef:
      Hoop dat je er wat aan hebt, mocht je nog een scriptie nodig hebben Lachen Haha!


      Ja hahah heb nog wel een scriptie nodig... Maar heb al een onderwerp (moet allleen nog beginnen) Verder is dit het enige vak waar ik nog tegen op zie (en mijn scriptie dus)

      [/quote]

      En waar gaat je scriptie over??

      Semper erit denique omnia


          Essie

          Berichten: 1785
          Geregistreerd: 25-05-01

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 11:30

          mijn scriptie gaat over de methodische (therapeutische) inzet van dieren bij hulpverlening aan mensen
          Denk hierbij aan dieren in ziekhuizen, bejaardentehuizen, therapeutisch paardrijden, blindegeleidehonden, maar ook aan jezelf en welke ivloed je paarden of huisdieren op je hebben.

          (mochten jullie hier onfo over hebben is dat ook zeer welkom, is namelijk erg moeilijk info over te vinden heb mij boeken al uit amerika)

          Ik laat zeker nog even weten welke stellingen ik ga gebruiken.

          The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

          iefke

          Berichten: 28837
          Geregistreerd: 28-08-03
          Woonplaats: Tilburg e.o.

          Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:38

          oooh, wat een super onderwerp Lachen
          Héél veel succes!

          Semper erit denique omnia


              Richtje

              Berichten: 13117
              Geregistreerd: 29-04-02
              Woonplaats: Bunschoten

              Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:42

              Zeker een leuk onderwerp
              Je zou eens wat instanties aan kunnen schrijven (zoals manege zonder drempels e.d.) die zullen ongetwijfeld mee willen werken
              Succes!

              Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

              ponyzotje

              Berichten: 6364
              Geregistreerd: 21-10-01
              Woonplaats: Erpe-Mere

              Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:19

              - pensioenpremies moeten verlaagd worden

              - holebikoppels mogen geen kinderen krijgen

              - mensen met mentale of fysieke gebreken moeten gelijk/anders behandeld worden.

              succes met je scriptie ook! je kan voor die invloed van paarden op jezelf heel wat op bokt vinden. hoeveel prachtige getuigenissen kan je hier niet vinden van het belang van paarden voor mensen die van ze houden.

              Enya - Daya :-)

              UumsJarig

              Berichten: 6777
              Geregistreerd: 07-07-03
              Woonplaats: Het nuchtere noorden

              Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:07

              -Abortus voor verkrachte, zwanger geraakte tieners moet vergoed worden

              Essie

              Berichten: 1785
              Geregistreerd: 25-05-01

              Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 15:39

              Ik zou jullie nog even laten weten hoe het er allemaal voor staat... Nou erg slecht...
              Van de 6 stellingen die ik nu ingeleverd heb zijn er 5 fout... Dat heeft allemaal te maken met of er wel literatuur over te vinden is en de stelling mag niet negatief geformuleerd worden enz...

              De stelling die nu goed gekeurd is:

              Iedere Nederlander is in beginsel orgaan donor tenzij hij anders aangeeft.

              Ik wil nog een stelling hebben over euthanasie, maar dat wil niet echt lukken....

              Verder moet ik de stelling ook nog eens zo formuleren dat ik het er mee eens ben dus het invoeren van de doodstraf valt voor mij af, want ben ik het niet mee eens...

              Mochten jullie nog nieuwe ideeen hebben hoor iki het graag. Ik ga nu even verder puzzelen met de stellingen en onderwerpen die jullie al aangedragen hebben!!!

              In ieder geval bedankt allemaal!!!

              The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

              Scum

              Berichten: 33098
              Geregistreerd: 11-08-03

              Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:05

              In Rotterdam mag niet meer gebedeld worden. Dat moet teruggedraaid worden.

              In Amerika moet de doodstraf afgeschaft worden.

              Iedereen moet een wapen bij zich kunnen dragen ter zelfverdediging.

              Kinderarbeid in derde wereld landen is goed voor die kinderen. Ze hebben daarmee tenminste nog een inkomen.

              Klassikaal onderwijs is beter dan individueel onderwijs.


              Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

              Wie is er online

              Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Dimphyl, Ginny135, GrapeshotBot, Lokii, Mandy_89, mvdende, Patriesje, SemrushBot, Symke, TessaM en 148 bezoekers