Het "heb-je-niks-te-doen?-ga-maar-vegen"-syndroom

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Het "heb-je-niks-te-doen?-ga-maar-vegen"-syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 15:20

Haha, volgens mij heb ik daar een flink trauma aan overgehouden... Haha!
Als wij vroeger op zaterdag de hele dag op de manege het penny-meisje liepen uit te hangen en we verveelden ons, kon het gebeuren dat de manege-eigenaar naar ons toe kwam: "Heb je niks te doen? Ga maar vegen." Damn! Daar zaten we natuurlijk niet op de wachten... Scheve mond
Sinds die tijd zorg ik eigenlijk altijd dat het in ieder geval líjkt dat ik wat te doen heb, zéker op het werk Bloos! Als de dood dat ik k*tklussen moet gaan doen.... Absoluut niet laten blijken dat ik niks te doen heb, al hoef ik maar 2 briefjes op een dag te typen... erg hè? Ik zorg áltijd dat ik bezig ben, desnoods verzin ik zelf wat, want als ik iemand anders om werk vraag, krijg ik vast één of andere kont-klus... Haha!
Ben ik de enige die aan deze afwijking lijdt? Verward


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:22

Nee, hier zit er nog zo eentje. Heb op m'n werk op dit moment eigenlijk niets te doen. Zit dan maar voor de schijn op mijn compu te tikken of te surfen op het net. Laat wijselijk wel enkele gewone programma's ook open staan. Voor het geval mijn baas binnenkomt en achter mijn bureau komt.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:25

Nouja zeg, dat doe je toch niet! Stelletje profiteurs Boos!

Ben nu serieus bezig mijn ouders te laten denken dat ik een verslag aan het typen ben Bloos

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:28

haha, dat herken ik!! Altijd als ik niet mag computeren dan doe ik of ik een verslag aant maken ben. En als ze dan vragen waarom de msn en bokt open staan:...moet ff aan iemand vragen wat de opdracht ookalweer was Haha!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:32

maar een hele dag zitten niksen wordt op den duur ook vervelend. Zou liever wat te doen hebben. maar dan wel serieus werk en geen stomme klussen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:34

dit principe is mij ook met de paplepel ingegoten door mijn ouders.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:34

Het klinkt niet helemaal onbekend hoor Knipoog
Als het echt zo is dat iemand het superdruk heeft en ik heb niks te doen, dan wil ik best helpen.
Maar als anderen ook weinig te doen hebben en alleen de kontklussen (leuk woord ! *LOL*) uitstellen, dan voel ik me ook niet echt geroepen.

Maar het is al een prestatie op zich om net te doen alsof je het druk hebt hoor

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:39

Dit is wel een beetje off-topic, maar dit gedrag doet me denken aan iets wat ik vroeger altijd deed.

Ik was een jaar of 9 en wilde per se m'n tanden niet poetsen. Ik vond het gewoon stom. Maar ik wilde ook niet dat mijn ouders mij erop betrapten. Dus ik ging naar de badkamer, zette daar de kraan open, ging met m'n tandenborstel een tijd op de rand staan poetsen, zodat er toch nog wat poetsgeluiden waren, en vervolgens nam ik een hap tandpasta, zodat ik lekker fris naar tandpasta rook. Mijn ouders hebben het nooit ontdekt, maar op een gegeven moment bedacht ik me dat ik net zo goed wel gewoon mijn tanden kon poetsen, want dat was evenveel werk, maar het had als voordeel dat je wel schone tanden kreeg.
Tot zover het off-topic verhaal.

Ik denk dat de moraal van mijn verhaal is dat het net zo zinnig is om gewoon te gaan werken, in plaats van te doen alsof je aan het werk bent, uiteindelijk levert dat een stuk meer bevrediging op. Ik wou dat ik zelf ook iets met mijn eigen wijsheden zou doen, want ik heb hier genoeg te doen, maar toch zit ik te bokken...

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:41

Oscar schreef:
Het klinkt niet helemaal onbekend hoor Knipoog
Als het echt zo is dat iemand het superdruk heeft en ik heb niks te doen, dan wil ik best helpen.
Maar als anderen ook weinig te doen hebben en alleen de kontklussen (leuk woord ! *LOL*) uitstellen, dan voel ik me ook niet echt geroepen.

Maar het is al een prestatie op zich om net te doen alsof je het druk hebt hoor



Heb ook al bijgesprongen voor iemand op de verzendingsdienst. Maar je kan ook teveel willen helpen bij een ander. Er zijn er dan die hiervan profiteren van jou goedheid en je dan ook aanslaan op momenten dat je het dan zelf druk hebt met je eigen werk. Boos! Daarom zit ik soms zogenaamd te werken. Is wel leuk voor een tijdje maar mag niet te lang duren. Thuis is dat iets anders. Als ik eens een middagje wil niksen op zondag is daar geen haan die daar naar kraait maar op m'n werk is dat natuurlijk iets anders;

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:43

Ik heb ook een afwijking Tong uitsteken , als ik niks te doen heb ga ik meestal uit mezelf vegen ofzo Schijnheilig (op stal dan, thuis ga ik huiswerk maken, maar dat is alleen als ik echt niks meer te doen heb!) Dat deed ik vooral als me vriendje in het begin weleens langs kwam, dan vond ik het zo stom om maar een beetje te staan, dus ging ik vegen Schijnheilig

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 15:48

Wat Petraaken al zegt, ik ook best hard werken, maar dan moet het wel zinnig zijn. Ik heb inderdaad geen zin om het rotwerk dat een ander heeft uitgesteld op te knappen...
Maar inderdaad, "zogenaamd druk zijn" is waarschijnlijk nog vermoeiender dan gewoon aan het werk zijn... maar als ik laat merken dat ik het kan doen met twee vingers in m'n neus, hoef ik straks nóg een dag minder te komen.... en ik word per uur betaald Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _xManadisx_, chantal_bel, Hindo2, Iccc, lovemyhorse1, maralyn, MuffinX, rien10, Sanne_com, Saranghea, Tomboy0, xMayo, xSabineW, Zirkonia en 70 bezoekers