Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 23:57

Och wat vreselijk verdrietig! 2 dieren in 1 week tijd ook.
Veel sterkte gewenst! :knuffel:

Amber_anne

Berichten: 6921
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 00:25

Gecondoleerd Y;(

Er zijn geen woorden voor

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 01:00

Sterkte!

Hier verdrietig door de manier waarop mijn behandelteam mij voor het blok heeft gezet.
Ben meteen alle vertrouwen kwijt.
En het gaat toch al niet goed wegens mijn depressie. Weet ook niet goed wat nu het beste is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 06:13

Sterkte met het verlies! Twee dieren in één week is erg heftig :(:)

MoniekJ :(:) Kun je geen aanvraag doen voor een nieuw behandelteam?
Daar heb je volgens mij gewoon recht op wanneer je vertrouwen is beschadigd?
Het is het allerbelangrijkste dat jij je veilig voelt, anders heeft behandeling ook geen zin :n

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:14

Sterkte aan iedereen! :knuffel:

Ik zag dit topic en wil ook graag mijn hart even luchten. Mijn paard van 28 jaar en al 25 jaar bij mij is al een paar dagen niet lekker.
Koorts, slecht eten, de dierenarts is geweest op woensdag en hij heeft nu allerlei medicatie maar je weet dat de dag ooit komt.
Hoop zo dat hij zich hier doorheen trekt en nog vele jaren bij mij mag zijn.
Ik ben ook nog zwanger van mijn 2e kindje en nu al helemaal verdrietig dat hij mijn kindje misschien niet mee maakt. Klinkt misschien vreemd om zo te denken maar hij is mijn soulmate, once in a life time paard en ik kan hem gewoon echt niet missen.

Alja

Berichten: 25606
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:24

Paar weken geleden een nieuw paard gekocht, helaas een verborgen gebrek en gaat nu terug naar de oude eigenaar…

Toch ben ik er verdrietig om, ze is zo lief en had zo n zin om met der aan de slag te gaan

Jorex

Berichten: 9952
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:49

Dank jullie wel voor de steun.
MoniekJ dat is niet hoe het hoort lijkt me. Heb je inderdaad geen andere optie? :(:)

Aaron hopelijk krabbelt je oudje er weer bovenop. Ik snap heel goed dat je nog graag zou zien dat hij je kindje mag ontmoeten. Daarom ben ik zelf nu ook echt verdrietig dat ons kat niet meer een toekomstig eigen huis met tuin en dan eventueel een kleintje van ons heeft mogen ontmoeten.

Alja dat is niet fijn nee, dan heb je net wat een bond opgebouwd en gaat het paard weer terug. Hopelijk vind je snel een maatje waar niks mee is.

Hier was het naar bed gaan moeilijk afgelopen nacht. Je hebt een heel avondritueel met een kat, vooral als ze ziek zijn.. Ik moest voor het eerst zelf een plek voor mijn voeten warmen. Ze lag altijd op mijn kant en liet een warm holletje achter..

Telpeva

Berichten: 14732
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 18:53

Jorex wat verdrietig zeg, en ook nog allebei en zo snel achter elkaar, die leegte lijkt mij vreselijk.

Jij ook sterkte Moniek :knuffel:

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:54

Ja, ze hebben ook het ziekenhuis gebeld met de mededeling dat ze denken dat ik mijn slecht instelbare diabetes zelf veroorzaak. En staat zo van: 4 jaar geleden zou zus overleden zijn.. (voor mijn gevoel twijfelen ze daaraan.) Heb echt de neiging om rouwkaart mee te nemen. Pff

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:21

MoniekJ schreef:
Ja, ze hebben ook het ziekenhuis gebeld met de mededeling dat ze denken dat ik mijn slecht instelbare diabetes zelf veroorzaak. En staat zo van: 4 jaar geleden zou zus overleden zijn.. (voor mijn gevoel twijfelen ze daaraan.) Heb echt de neiging om rouwkaart mee te nemen. Pff


Sterkte.
Waarom denken ze dat? Lukt het niet om de medicatie op de juiste tijdstippen te nemen?

Een arts checkt natuurlijk niet of een verhaal waar is of niet. Daarom kunnen zij ook geen feiten schrijven over de familiale situatie, alleen uitgaan van wat de patient zegt. Ik vrees dat je door de depressie wat gevoelig op dat statement valt maar het staat er echt niet verkeerd of gemeen bedoeld :)

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 03:06

Ik zag in mijn medisch dossier op de site van de huisarts een brief van het ziekenhuis/internist waar ik pas opgenomen ben geweest met zware influenza1, dat ik oa preterminale nierinsufficiëntie had. (Alcohol).
Ik drink geen druppel!
Ik was wel ontzettend uitgedroogd en dat was waarschijnlijk de reden, heeft zich tijdens opname hersteld, maar waarom in 2 brieven het toch over alcohol hebben terwijl ik dus niet drink.
Dat geloven ze dus schijnbaar niet?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 04:24

Jasmijn schreef:
Ik zag in mijn medisch dossier op de site van de huisarts een brief van het ziekenhuis/internist waar ik pas opgenomen ben geweest met zware influenza1, dat ik oa preterminale nierinsufficiëntie had. (Alcohol).
Ik drink geen druppel!
Ik was wel ontzettend uitgedroogd en dat was waarschijnlijk de reden, heeft zich tijdens opname hersteld, maar waarom in 2 brieven het toch over alcohol hebben terwijl ik dus niet drink.
Dat geloven ze dus schijnbaar niet?
Ik ben verdrietig op het hoe nieuw het uit netjes.

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 21:19

Hopelijk gaat het inmiddels allemaal beter/goed met alle mensen hier.

Ik "moet" met mijn eigen bedrijfje stoppen en daar ben ik toch wel verdrietig om. Stelt natuurlijk niets voor in vergelijking met alle verdrietige verhalen hier.

pinto_1

Berichten: 2562
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 21:32

AaronYve schreef:
Sterkte aan iedereen! :knuffel:

Ik zag dit topic en wil ook graag mijn hart even luchten. Mijn paard van 28 jaar en al 25 jaar bij mij is al een paar dagen niet lekker.
Koorts, slecht eten, de dierenarts is geweest op woensdag en hij heeft nu allerlei medicatie maar je weet dat de dag ooit komt.
Hoop zo dat hij zich hier doorheen trekt en nog vele jaren bij mij mag zijn.
Ik ben ook nog zwanger van mijn 2e kindje en nu al helemaal verdrietig dat hij mijn kindje misschien niet mee maakt. Klinkt misschien vreemd om zo te denken maar hij is mijn soulmate, once in a life time paard en ik kan hem gewoon echt niet missen.


Dikke knuffel :knuffel:
Heb ook een ouder paard (25 jaar) die ik al meer dan 20 jaar heb. Ik ken de zorgen, en de hoop dat ze nog heel lang bij je mogen zijn. ;)

Hopelijk gaat het nog een tijdje goed met hem, en kun je samen met je kindje van elkaar genieten.

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:14

Ik reageer niet vaak, maar wil dit graag kwijt. Ik krijg ect behandeling en nu heeft de anesthesist bij de laatste behandeling de middelen verkeerd om gegeven. Waardoor ik alles mee kon krijgen, maar niet kon reageren door de spierverslapper. Ook wou ik adem halen, maar dat lukte niet en ik begon het gevoel te krijgen te stikken. Uiteindelijk heeft ze het narcose middel toegediend en heb ik niks meer mee gekregen. Maar ik ben zo bang geweest en volgende week moet ik weer een behandeling ondergaan, maar ik ben zo bang geworden om weer onder narcose te gaan |(

Siers83

Berichten: 7354
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:10

Orrie wat een vreselijke ervaring lijkt me dat zeg! Snap dat je nu niet meer durft
Heb je het al besproken in het zh?

Anomien

Berichten: 7391
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:12

Orrie_VBW schreef:
Ik reageer niet vaak, maar wil dit graag kwijt. Ik krijg ect behandeling en nu heeft de anesthesist bij de laatste behandeling de middelen verkeerd om gegeven. Waardoor ik alles mee kon krijgen, maar niet kon reageren door de spierverslapper. Ook wou ik adem halen, maar dat lukte niet en ik begon het gevoel te krijgen te stikken. Uiteindelijk heeft ze het narcose middel toegediend en heb ik niks meer mee gekregen. Maar ik ben zo bang geweest en volgende week moet ik weer een behandeling ondergaan, maar ik ben zo bang geworden om weer onder narcose te gaan |(


Bah wat een nare ervaring!!!
Bespreek dit van te voren en ook voordat je de kamer in gaat. Eenieder en zeker de anesthesist moet zich indenken dat dit absoluut niet kan en ze moeten je gerust stellen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25472
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:25

AaronYve schreef:
Sterkte aan iedereen! :knuffel:

Ik zag dit topic en wil ook graag mijn hart even luchten. Mijn paard van 28 jaar en al 25 jaar bij mij is al een paar dagen niet lekker.
Koorts, slecht eten, de dierenarts is geweest op woensdag en hij heeft nu allerlei medicatie maar je weet dat de dag ooit komt.
Hoop zo dat hij zich hier doorheen trekt en nog vele jaren bij mij mag zijn.
Ik ben ook nog zwanger van mijn 2e kindje en nu al helemaal verdrietig dat hij mijn kindje misschien niet mee maakt. Klinkt misschien vreemd om zo te denken maar hij is mijn soulmate, once in a life time paard en ik kan hem gewoon echt niet missen.


Je bent opgegroeid met hem, ik begrijp je gevoel en hoop dat hij zich nu beter voelt. Aaron is ook een geweldig paard.
Je weet dat de dag van afscheid ooit gaat komen, maar dat maakt het verdriet niet minder erg als die dag komt.

Proficiat met je zwangerschap! heb je al foto`s van jullie 3en samen? ook al is de kleine niet zichtbaar, ze voelen dat volgens mij wel en dan heb je mocht hij niet opknappen wel nog beeldmateriaal wat je de kleine later kan laten zien waar hij/ zij al in je buik zat.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 23:15

Ik dacht even vooruitgang te maken qua mentaal welzijn, maar ik loop vandaag even weer vast. Ik wil graag vooruit blijven gaan, maar dat is heel lastig. Ik wil vooral niet weer terug vallen :( Ik hoop toch snel weer een stap(je) te kunnen maken. :(

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:13

Pfff ik kan niet meer, morgen komt de dierenarts om Aaron in te laten slapen. Hij heeft dan wel geen koorts meer maar beter is niet. Wilt alleen gras eten en wat wortels, hij is zo vermagerd.
Hij is op na 28 jaar |(

sterregoud
Berichten: 1847
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:15

AaronYve schreef:
Pfff ik kan niet meer, morgen komt de dierenarts om Aaron in te laten slapen. Hij heeft dan wel geen koorts meer maar beter is niet. Wilt alleen gras eten en wat wortels, hij is zo vermagerd.
Hij is op na 28 jaar |(


Oh, wat verdrietig, |(

Veel sterkte,

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 17:43

Och, vreselijk verdrietig.
Heel veel sterkte voor morgen! :knuffel:

YvonneV
Berichten: 8784
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:37

Heel veel sterkte

fotolijstje

Berichten: 2719
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:51

:knuffel: Heel veel sterkte voor morgen!

Telpeva

Berichten: 14732
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:53

AaronYve schreef:
Pfff ik kan niet meer, morgen komt de dierenarts om Aaron in te laten slapen. Hij heeft dan wel geen koorts meer maar beter is niet. Wilt alleen gras eten en wat wortels, hij is zo vermagerd.
Hij is op na 28 jaar |(

Heel veel sterkte morgen!