Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:00

Inmiddels voel ik mij weer stukken beter! Gisteren gewerkt en daar krijg ik ook wel weer positieve energie van.

En mijn favo collega heeft er zeker aan bijgedragen. Ik heb maar gewoon gezegd hoe het met mij ging en dat ik op dat moment niet zoveel motivatie had voor werk. Maar per uur voelde ik mij al beter worden en met een goed en voldaan gevoel naar huis gegaan.

Ik heb tegen mijn collega / vriendin gezegd dat ik het een beetje lastig vind met nieuwe vriendschappen dat ik dan een zeer negatieve stem in mijn hoofd krijg die mij dat niet gunt. Ze reageerde er heel begripvol op dus dat was heel fijn.

Ik had de deal met mijzelf dat ik mij dit weekend nog zo mag voelen en dan vanaf maandag gaan we weer knallen. Heb in ieder geval weer zin om iets te doen en ik kwam vlot mijn bed uit vanmorgen.

Nu maar hopen dat het wegblijft en mijn hoofd niet continue de bevestiging wil hebben.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:10

Cayenne schreef:
Gefeliciteerd Calipsolover *\o/*
Ik kan me voorstellen dat je je toch wat eenzaam voelt. Zit je ook in een andere tijdszone?

Hier ook verdrietig. Ik heb een traject van zes jaar bij de kaakchirurg achter de rug.
Daarbij kwamen er om de haverklap implantaten uit mijn bot vallen. Mijn toenmalige kaakchirurg heeft er toen echt een flinke zooi van gemaakt waardoor ik letterlijk panisch in de stoel zat. Nu bij mijn nieuwe kaakchirurg is alles eindelijk op orde en dacht ik klaar te zijn met het hele traject.
Dus ik ging dinsdag totaal ontspannen naar de halfjaarlijkse controle en nu blijkt dat twee van mijn implantaten los zitten en er uit moeten. Donderdag moet ik dus weer onder het mes en de implantaten moeten als verloren worden beschouwd. Het gaat om implantaten die nog door mijn oude kaakchirurg waren gezet, dus het is een overblijfsel van zijn rampenplan. Het bot van mijn bovenkaak is inmiddels zo beschadigd dat de twee implantaten ook niet vervangen kunnen worden.
Nu moet ik dus weer opnieuw het traject in en zit ik weer met de angst voor de vreselijke gehemelteprik -O-


Ik zit idd ook in een andere tijdzone, ben blij dat die dag voorbij is. -O- Normaal kijk ik heel erg uit naar dingen op mijn verjaardag, nu dacht ik echt dat de dag niet snel genoeg voorbij kon gaan.

Oh dat klinkt ook allemaal verschrikkelijk. Heb je dan nu niet te veel pijn? Wat een miserie :knuffel:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:22

Wat fijn dat je je beter voelt. Zebrastreep! En verdrietig zijn mag natuurlijk best, maar goed dat je jezelf ook weer weet te herpakken!

Calipsolover: In een andere tijdzone lijkt me dan nog moeilijker inderdaad. Heb je evengoed nog wel wat felicitaties en een leuke dag gehad?

Nee, geen pijn gek genoeg!
Ik heb eigenlijk momenteel nergens last van, maar de röntgenfoto's liegen niet en ze moeten er helaas toch echt uit. Dat voelt voor mij enorm tegenstrijdig.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:42

Goh, ik was gewoon blij dat de dag voorbij was zegmaar. :+ Vandaag wel een hele fijne dag gehad.

Oh wat vervelend Cayenne, maar hou misschien in het achterhoofd dat als je het nu niet doet het misschien veel meer pijn doet wanneer ze er écht uit moeten. Al dan niettemin is en blijft het een vervelende ingreep. Veel beterschap en sterkte :(:)

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:43

Sterkte Cayenne, dat lijkt me inderdaad een nare ingreep.

Fijn dat het iets beter gaat Zebrastreep.

Ik had mijn dag niet zo. Gisteren een dag gemaakt van 5 uur ‘s ochtends tot 2.30 uur ‘s nachts. Dus bijna 24 uur. Dan merk ik dat ik geen 20 meer ben.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:19

Ik ben boos, verdrietig en teleurgesteld op mijzelf.
Het ging goed, het ging écht goed.
Altijd het vallen en opstaan, vallen en opstaan, vallen en opstaan. Ik ben kapot, ik ben moe.
Ik wil óók leven, ik wil óók gelukkig zijn. Ik wil mijzelf weer zijn. Optimistisch en spontaan.
Ik wil niet meer ziek zijn. Ik wil beter worden.
Dagen zoals deze zijn pijnlijk, omdat ik weet dat ze er altijd blijven zijn.
Maar ik wil, ik wil nog zoveel. En die depressie, die PTSS en die stomme borderline houden me daar in zo tegen.

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 23:00

Heb je wel goede hulp/ondersteuning fotolijstje?

Ik kan je helaas niet helpen, maar wil je wel een dikke knuffel geven! :(:)
Hou moed!

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:43

Bluh.
Een paar dagen in het huis van mijn zus gezeten vanwege dat ze een paar dagen weg waren. Wat een rust en wat een verschil merkte ik aan mijzelf en aan de hond
Beide waren heerlijk relaxed, hoefden niet constant aan te staan en bang te zijn voor opmerkingen, gezeik en gezeur. Heerlijk!

Ik ben nu letterlijk een halve dag thuis of de hond zit weer hoog in zijn stress, ikzelf zit hoog in mijn stress en het is weer een hoop gezeik en gezeur. Daarnaast is het praktisch onmogelijk om een eigen plek te vinden om deze situatie te ontvluchten, waardoor dit alleen maar verergert. Ik merk dat ik hier echt boos en verdrietig om kan worden, dat deze familie zo toxic is. Jakkes. Ik kan dan ook niet wachten tot ik kan breken met dit deel van de familie.

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 23:25

Wat vervelend CupCakes_!
Woon je nog bij je ouders thuis?
Hopelijk kun je gauw ergens anders terecht. :(:)

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 07:16

Myfairytale schreef:
Wat vervelend CupCakes_!
Woon je nog bij je ouders thuis?
Hopelijk kun je gauw ergens anders terecht. :(:)


Jaa ik woon nog thuis helaas. Er is gewoon weg weinig woonruimte te huur of te koop als je alleen bent. -O-

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 08:23

Kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment hard toe bent aan een eigen plekje.

Hopelijk kun je toch gauw nog iets vinden!

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:03

Even mijn hart luchten ;( net afgewezen ergens waar ik tweede gesprek had gehad. Andere kandidaat was net beter. En dat kan.
Maar afwijzing komt zo hard binnen. Ik wilde het zo zo graag daar en was passend en alles. Alweer die teleurstelling. Doet zo pijn.
Nu al 3 maanden elke dag vacatures bekijken en brieven schrijven. Ik kan niet meer ;( steeds "vrij" vragen, mijzelf blootstellen en leuk doen op een gesprek en al die afwijzingen.
Het doet zoveel met mijn eigen waarde want arbeidsmarkt is krap blabla en ik heb geen baan. Maar ik wil niet in zorg of de horeca. En ik ben voel nu alsof ik niet goed genoeg ben voor niks.

En nu dus bijna einde van maand en ik kan weer niet weg bij mijn huidige werkplek. Ik trek het niet meer ;( maar ben blijkbaar nergens anders goed genoeg om aangenomen te worden.

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 20:33

Ah nee, wat naar zeg!
Onthoud dat die andere kandidaat misschien beter was "op papier", dat zegt niets over werkelijkheid hè!
Ik ga duimen voor je dat je volgende maand lekker op kan zeggen hoor!

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:41

Myfairytale schreef:
Ah nee, wat naar zeg!
Onthoud dat die andere kandidaat misschien beter was "op papier", dat zegt niets over werkelijkheid hè!
Ik ga duimen voor je dat je volgende maand lekker op kan zeggen hoor!

Lief van je ❤️
Het is echt zo lastig om moed vol te houden. Ben alleen en dan is lastig voor support.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:25

Misschien eens je CV en motivatiebrief laten nalezen? Ik merk dat heel wat bekwame mensen gewoon ‘slecht’ zijn in het zichzelf verkopen terwijl ze echt wel geschikt zijn voor de job.

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:11

Poekkie schreef:
Misschien eens je CV en motivatiebrief laten nalezen? Ik merk dat heel wat bekwame mensen gewoon ‘slecht’ zijn in het zichzelf verkopen terwijl ze echt wel geschikt zijn voor de job.

Dankjewel. Dat inderdaad gedaan voor mijn cv en motivatiebrief vaak niet omdat ik er zoveel schrijf.
Mischien toch nog eens laten controleren. Ik ben in praktijk wel slecht erin dat ik niet type ben van bluffen dat kan ik wel iets kan.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:36

Wat is je vakgebied? Misschien kan ik helpen?
Ik heb hier in het gezin zowat iedereen zijn sollicitatie documenten geschreven, incl. Broer, schoonzus en zelfs vader :') Allemaal binnen de maand aan een goede job geraakt.

Als je wil kan ik je via pb mijn mailadres sturen. Ik kan tips geven of wat herschrijven?

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:50

Poekkie schreef:
Wat is je vakgebied? Misschien kan ik helpen?
Ik heb hier in het gezin zowat iedereen zijn sollicitatie documenten geschreven, incl. Broer, schoonzus en zelfs vader :') Allemaal binnen de maand aan een goede job geraakt.

Als je wil kan ik je via pb mijn mailadres sturen. Ik kan tips geven of wat herschrijven?

Stuur je een pb <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 02:56

Wat lief, Poekkie! <3

8Eveline, ik hoop dat je snel een leuke baan hebt!

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:54

Cayenne schreef:
Wat lief, Poekkie! <3

8Eveline, ik hoop dat je snel een leuke baan hebt!

Echt hé ;( zo lief

Dankjewel voelt toch minder eenzaam zo.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:56

Wat voor soort werk zoek je 8Eveline en welke regio?

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:09

Kinke schreef:
Wat voor soort werk zoek je 8Eveline en welke regio?

Stuur je even pb <3

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:22

Ik heb volgende week 2 deadlines voor school en ik moet nog veel doen, maar het lukt niet. Ik heb geen concentratie, doe af en toe wel iets maar begin dan weer te twijfelen of het wel goed is, etc. Mijn hoofd is een chaos van 'misschien moet ik het toch anders doen' gedachten, maar ondertussen wordt de tijd wel krap. Ik begin zo te twijfelen aan mijn capaciteiten, terwijl ik weet dat ik die wel heb, maar het komt er gewoon niet uit.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:05

In 1 week tijd van 2 huisdieren naar 0 gaan. Het voelt zo leeg in huis nu. |(

Geen gescharrel meer van mijn oude dwergje in zijn kooi. Oreo was mijn zwart-merle dwerghamster. Hij is in de nacht van woensdag op donderdag vredig ingeslapen op ruim 2 jarige leeftijd.
Afbeelding

En vandaag onze poes Kiki in laten slapen. Ze begon vanaf januari steeds ietsje slechter te eten. Het bleek een kwaadaardige tumor te zijn, niets meer aan te doen. Nadat ze afgelopen weekend weer een sprong achteruit maakte de keus gemaakt om haar niet langer te rekken. Kiki is nog geen 11 jaar geworden. Vanmiddag haar nog lekker op schoot. Nu is het huis oh zo stil en leeg. Geen knuffels meer met haar, geen zacht velletje meer om mijn hoofd in te stoppen...
Afbeelding

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:40

sterkte