Valentijn in PI Nieuw Vosseveld.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:04

Misja"]
[quote="Kayla schreef:
Dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen, het zou mijn keus alleen niet zijn.


Ik vraag me af in hoeverre je kunt bepalen of dit je keus zal zijn als het je overkomt..
[/quote]

Ik zeg nooit nooit maar weet van mezelf dat ik me niet snel mee laat slepen dus acht de kans vrij nihil.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:07

Kayla"]
[quote="Misja"][quote="Kayla schreef:
Dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen, het zou mijn keus alleen niet zijn.


Ik vraag me af in hoeverre je kunt bepalen of dit je keus zal zijn als het je overkomt..
[/quote]

Ik zeg nooit nooit maar weet van mezelf dat ik me niet snel mee laat slepen dus acht de kans vrij nihil.
[/quote]

Ach..het kan heel raar lopen in een leven.. en liefde maakt de hoogste bergen klein.. Knipoog

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:11

Ik vind het heel leuk voor je en hoop dat jullie een gelukkige tijd tegemoet gaan.

Mijn keus zou het ook niet zijn is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.. Want met de liefde kan het toch heel raar lopen.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:13

Misja"]
[quote="Kayla"][quote="Misja"]
[quote="Kayla schreef:
Dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen, het zou mijn keus alleen niet zijn.


Ik vraag me af in hoeverre je kunt bepalen of dit je keus zal zijn als het je overkomt..
[/quote]

Ik zeg nooit nooit maar weet van mezelf dat ik me niet snel mee laat slepen dus acht de kans vrij nihil.
[/quote]

Ach..het kan heel raar lopen in een leven.. en liefde maakt de hoogste bergen klein.. Knipoog
[/quote]

Neehee, liefde maakt blind, zo gaat het gezegde.. Haha!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:19

lis"]
[quote="Misja"][quote="Kayla"]
[quote="Misja"][quote="Kayla schreef:
Dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen, het zou mijn keus alleen niet zijn.


Ik vraag me af in hoeverre je kunt bepalen of dit je keus zal zijn als het je overkomt..
[/quote]

Ik zeg nooit nooit maar weet van mezelf dat ik me niet snel mee laat slepen dus acht de kans vrij nihil.
[/quote]

Ach..het kan heel raar lopen in een leven.. en liefde maakt de hoogste bergen klein.. Knipoog
[/quote]

Neehee, liefde maakt blind, zo gaat het gezegde.. Haha!
[/quote]

Maar dit is MIJN zelf gecreërde gezegde...Ben ik eens crea..is het weer niet goed... Scheve mond Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:20

de vraag is of het uberhaupt liefde is. de rebelse sfeer maakt het allemaal wel charmant. kan me voorstellen dat je daar als 19 jarig meisje tot aangetrokken bent, het is zgn. "erg bijzonder".

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:23

SuperPepeijn schreef:
de vraag is of het uberhaupt liefde is. de rebelse sfeer maakt het allemaal wel charmant. kan me voorstellen dat je daar als 19 jarig meisje tot aangetrokken bent, het is zgn. "erg bijzonder".


Verward
Als je 14 bent is dit stoer..maar als je 19 bent, ben je dat stadium wel voorbij denk ik zo...
Scheve mond

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:24

Ik geloof niet dat SP het 'stoer zijn' bedoelt, meer de aantrekkingskracht.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:25

je hebt 19 en je hebt 19.

Kayla schreef:
Ik geloof niet dat SP het 'stoer zijn' bedoelt, meer de aantrekkingskracht.
:j
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 15-02-04 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:25

Nou op zich ben ik het wel met SP eens. Je kan ook 'verliefd' zijn op de spanning. En dat kan volgens mij op iedere leeftijd.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:26

lis schreef:
Nou op zich ben ik het wel met SP eens. Je kan ook 'verliefd' zijn op de spanning. En dat kan volgens mij op iedere leeftijd.


Precies.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:26

Ik denk dat als het enkel de aantrekkingskracht is van de spanning, er niet zo over nagedacht geweest zou zijn....
Laatst bijgewerkt door Noucca op 15-02-04 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:27

zo heb je veel verschillende 19jarige.

Zelf zou ik t niet kunnen. niet eens het feit dat hij vastzit, maar meer het feit dat hij een ander wat heeft aangedaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:27

vooral als je wat naief bent ben je daar extra gevoelig voor denk ik. omdat ze hem ook maar 1 keer gezien heeft kan je denk ik niet echt spreken van liefde, daar is volgens mij toch echt meer voor nodig.

als dat zo is, zou ze niet moeten wachten op deze kerel, want als het ooit van een relatie komt kan het nog eens vies tegenvallen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:27

Kayla schreef:
Ik geloof niet dat SP het 'stoer zijn' bedoelt, meer de aantrekkingskracht.


Ja..de spanning die erom heen hangt en dergelijke.. Zo'n roman-voorbeeld?
Nah..lijkt me erg sterk..
Misschien wel voor iemand die een erg 'degelijke' opvoeding genoten heeft, maar ik neem aan dat iemand van 19 met zoiets wel serieus bezig is, en niet verliefd is op de spanning..maar echt op de persoon..
Sowieso zou ik nadat je de persoon in het echt gezien hebt het niet meer echt 'verliefd op de spanning' kunnen noemen.. Dan is de kans groter dat je afknapt als je zo iemand ziet.. dat je meer verliefd bent op het schrijven, en het contact met een gedetineerde...
Nu is gewoon Patrick..en niet 'die gedetineerde'..

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:28

Marjolein schreef:
zo heb je veel verschillende 19jarige.

Zelf zou ik t niet kunnen. niet eens het feit dat hij vastzit, maar meer het feit dat hij een ander wat heeft aangedaan.


Mja, ik ken genoeg mensen die een ander ook heel wat aandoen, maar die doen het subtieler en op 'legale' wegen dus die komen der niet voor vast te zitten...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:29

SuperPepeijn schreef:
vooral als je wat naief bent ben je daar extra gevoelig voor denk ik. omdat ze hem ook maar 1 keer gezien heeft kan je denk ik niet echt spreken van liefde, daar is volgens mij toch echt meer voor nodig.

als dat zo is, zou ze niet moeten wachten op deze kerel, want als het ooit van een relatie komt kan het nog eens vies tegenvallen.


Nou..daar ben ik het wel met je eens.. Maar uit berichtjes van Jilleroo komt ze op mij niet erg naïef over.. Knipoog
En dat er sprake kan zijn van liefde na elkaar één keer te hebben gezien dat geloof ik wel. Ik ken voorbeelden uit mijn omgeving..
Bij mij gaat de verliefdheid meestal over JUIST als ik hem voor de eerste keer zie.. Knipoog Knipoog Knipoog

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:29

Daar wil je toch ook geen omgang mee, Noucca?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:30

SuperPepeijn schreef:
vooral als je wat naief bent ben je daar extra gevoelig voor denk ik. omdat ze hem ook maar 1 keer gezien heeft kan je denk ik niet echt spreken van liefde, daar is volgens mij toch echt meer voor nodig.

als dat zo is, zou ze niet moeten wachten op deze kerel, want als het ooit van een relatie komt kan het nog eens vies tegenvallen.


Daar ben ik het erg mee eens en Noucca, het is de vraag of iemand zich er bewust van is natuurlijk (reactie op je 1e post in dit topic).

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:30

SuperPepeijn schreef:
vooral als je wat naief bent ben je daar extra gevoelig voor denk ik. omdat ze hem ook maar 1 keer gezien heeft kan je denk ik niet echt spreken van liefde, daar is volgens mij toch echt meer voor nodig.

als dat zo is, zou ze niet moeten wachten op deze kerel, want als het ooit van een relatie komt kan het nog eens vies tegenvallen.



Ja, je moet ergens beginnen he..
Je ziet je vriend/vriendin niet meteen veel keren..
liefde op het eerste gezicht kan best, zeker als ze hem ook al heeft geschreven en hem zo al een beetje kent.
En naar wat ik begrepen heb is er al ene relatie of zit ik nu fout? Verward

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:30

Misja schreef:
maar ik neem aan dat iemand van 19 met zoiets wel serieus bezig is, en niet verliefd is op de spanning..maar echt op de persoon..
ze wisselen brieven en hebben elkaar 1x gezien. dus jij denkt dat dit werkelijk liefde is waar iemand van 19 op moet wachten? en dan op een kerel met deze achtergrond en waar het maar afwachten is hoe hij uit de TBS komt?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:31

Noucca"]
[quote="Marjolein schreef:
zo heb je veel verschillende 19jarige.

Zelf zou ik t niet kunnen. niet eens het feit dat hij vastzit, maar meer het feit dat hij een ander wat heeft aangedaan.


Mja, ik ken genoeg mensen die een ander ook heel wat aandoen, maar die doen het subtieler en op 'legale' wegen dus die komen der niet voor vast te zitten...
[/quote]

Dat is weer een heel ander verhaal Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:32

Noucca"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
vooral als je wat naief bent ben je daar extra gevoelig voor denk ik. omdat ze hem ook maar 1 keer gezien heeft kan je denk ik niet echt spreken van liefde, daar is volgens mij toch echt meer voor nodig.

als dat zo is, zou ze niet moeten wachten op deze kerel, want als het ooit van een relatie komt kan het nog eens vies tegenvallen.



Ja, je moet ergens beginnen he..
Je ziet je vriend/vriendin niet meteen veel keren..
liefde op het eerste gezicht kan best, zeker als ze hem ook al heeft geschreven en hem zo al een beetje kent.
En naar wat ik begrepen heb is er al ene relatie of zit ik nu fout? Verward
[/quote]

Kan je nu al van een relatie spreken? Verward

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:32

lis schreef:
Daar wil je toch ook geen omgang mee, Noucca?


Wie zegt dat?
Ik ben van mening: leer eerst mensen kennen en oordeel dan.
Als iemand mij altijd met respekt behandeld heeft ga ik hem niet laten vallen omdat ik dan te weten kom dat hij bij iemand anders niet zo geweest is.
Net als dat ik eerst de tijd neem om iemand beter te leren kennen voor ik oordeel of ik er verder mee wil omgaan.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:32

SuperPepeijn"]
[quote="Misja schreef:
maar ik neem aan dat iemand van 19 met zoiets wel serieus bezig is, en niet verliefd is op de spanning..maar echt op de persoon..
ze wisselen brieven en hebben elkaar 1x gezien. dus jij denkt dat dit werkelijk liefde is waar iemand van 19 op moet wachten? en dan op een kerel met deze achtergrond en waar het maar afwachten is hoe hij uit de TBS komt?
[/quote]

Waarom niet?
Wie ben ik om te beoordelen of het echte liefde is? Blijkbaar wel..anders hadden ze geen relatie..en als het geen echte liefde is..komen ze daar heus wel achter.. dat is het risico dat je loopt bij elke relatie die je aangaat.. Helaas..
En ik denk dat Jilleroo dit wel overdacht heeft ook..

*Edit: ik vind niet dat jij kunt oordelen dat dit geen echte liefde is...