Mijn leven is een grote CHAOS! weet het niet meer.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:40

Goed van je!!! OK dan!
Ook al is het maar iets kleins, het is een begin iig!

Ik ben eigelijk net zo...mijn dag ziet er zo uit:
Sta op ( half 7!!!!) en doe dan een kwartier over om te eten, dan heb ik een kwartier nodig (of langer), om te douchen en aan te kleden, dan poets ik mijn tanden, doe mijn lenzen in en ga zo maar verder. Terwijl ik hier om 8 uur aanfiets en binnen 5 min. op school ben. Ik ben smorgens gewoon zo sloom kan er niks aandoen. Nou dan op school let ik vaak niet echt op en heb het altijd druk met kletsen ( Bloos ) heb vaak ook nog eens een grote mond tegen m'n leraar. Dan kom ik thuis en computer wat, dan eten wat ik binnen 10 tot 15 min. op heb Bloos! , dan ga ik dus weer computeren en mijn hw komt vaak pas om 11 uur savonds!! Dan moet ik alles snel doen want 12 uur moet ik van de computer af

Maar ik heb nu al een lijst gemaakt door dit topic want ik vind ook dat dit moet veranderen.

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 19:57

jeetje, was net was profielen aan het bekijken.. en toen kwam ik in het profiel van sammm dit gedichtje tegen vind het prachtig!!!

Ik wil schrijven
Maar ik weet niet hoe
Ik wil vertellen
Maar wat ik wil doet er niet toe
Ik wil helpen
Maar doe alles verkeerd
Ik wil leven
Maar ik ben het verleerd

Ik wil worden geholpen
Maar verpest het steeds weer
Ik wil een oplossing zoeken
Maar het doet me te zeer
Ik wil vechten
Maar mijn lichaam zegt: stop
Ik wil hieruit komen
Maar ben gewoon op

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 21:07

gedver tis weer eens zo ver.. moet over 25 minuten eigenlijk ergens zijn, waar ik een kwartier op fiets en heb nog niet gedouched en gegeten Verward
GRNSM<DNVXDVN<MAENGDVLXAIDVS (sorry moest mezelf even uitschelden...)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:32

niet alles kan ineens goed gaan. stapje voor stapje.

mijn zus is hier nu toevallig reeds een 45 min een preek aan het krijgen van papa over haar slechte punten en teveel chatten... heb wel medelijden, maar pa heeft gelijk.

gewoon doen, anders kom je NERGENS! gewoon dOEN! je MOET, anders kom je er niet. wordt je een sukkelaar die nergens aan de bak geraakt. je moet gewoon...

overigens, sammm, heel mooi gedicht. het is soms zo complex, het moet maar het gaat niet. en dan hoor je steeds, doe het gaan, doe het gewoon...

wat je nu doet bepaalt echt je HELE verdere leven!!!!! succes!!!!!!!!!!!!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 09:46

Manon 2 schreef:
Ik vind het al heel goed van je dat je dit zelf inziet. Ga sowieso ook even langs de huisarts om dit te bespreken. Een gebrek aan gezonde voeding en slaap kan veel van jouw klachten ook veroorzaken. Bijvoorbeeld dat je teveel suiker eet.

Heel veel succes!


dit moet je ook écht even doen meis, reken maar dat een vitamine tekort voor iemand die nog groeit kan zorgen dat je uitgeput raakt.
van mij ook heel veel succes en goeie moed gewenst, je red het wel, zeker omdat je het zelf ook inziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:11

Gewoon uit nieuwschierigheid hoe reageren julie ouders hierop?Ik ben zelf mama maar er wordt eerst huiswerk gemaakt en dan pas achter de computer gezeten.Als de kids uit school komen kijken ze even t.v dan huiswerk dan gaan we eten dan kunnen ze achter de computer of tv kijken of als het huiswerk af is mogen ze eerder.Maar mijn kinderen zijn jonger als julie dus luisteren ze nog.Dus ik weet niet hoever je als ouder nog enig invloed hebt als je oudere teeners hebt.dus vertel eens hoeveel invloed hebben julie ouders nog?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:38

Als je zelf niet wilt werken, hebben de ouders imo weinig invloed....
Je kan je braaf op je kamer opsluiten en heel andere dingen doen, je kunt hevige ruzies ontketenen.
Maar echt werken lukt alleen nog als je erzelf achter staat, vanaf een bepaalde leeftijd.
Zal best per gezin verschillen, maar dat is mijn ervaring.

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 06:03

silvana, zoals ik al eerder had vermeld zijn mijn ouders net zo "laks" als ik zelf ben. Ze zijn beide fulltime werkende ouders, en als ze dan thuis komen hebben ze nauwelijks aandacht voor ons. Dan zijn ze moe en willen ze zelf tot rust komen. Nooit vragen ze me of ik huiswerk heb, nooit vragen ze me hoe het opschool gaat en of ik nog punten terug heb. Het enige waar ze me regelmatig op aanspreken is of de hond al is uitgelaten en waarom de keuken nog niet is opgeruimd.

Ze bemoeien zich nergens mee en tegen de tijd dat er dan een slecht rapport komt gaan ze ineens de bezorgde ouder uithangen, en komt dit nieuws als donderslag bij heldere hemel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:19

Amaai, chaootje dat is triest voor je.Als ik het goed begrijp zou jij wel willen dat ze zich er mee bemoeien.Het is natuurlijk wat richtje ook zegt als ouders wat zeggen en je doet niks?Het is moeilijk hoor want mijn zoon vind inderdaad dat ik me te veel bemoei,maar zeg ik niks dan doet hij ook niks ,of straks.En ssstttraakkss is een heel rekbaar begrip .Meestal 5 minuten voor de school begint.Maar hier geven ze binnenkort een cursus leren, leren.Reken maar dat hij straks als eerste op de lijst staat er voor .Het is een cursus over hoe je het beste je huis werk plant en leert je leert ook de essetiële stukken uit je werk te halen.De cursus leek mij interesant nu mijn zoon nog enthousiast maken.Mischien zijn er zulke cursussen in nederland ook chaootje.Van mij krijg je in iedergeval een dikke knuffel en veel moed toegestuurd OK dan!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:58

hmz bij mij gaat het nu ook weer niet goed. ik leef in uitersten.

er is iets thuis geweest, waar ik eigenlijk heel het weekend mee heb gezeten en nog steeds zit. en dat heeft echt een onmiddelijke invloed op alles wat ik doe. wat betekent dat mijn punten kelderen tot onder 0 Clown , ik bedoel, dan lukt niks meer.

ik hoop voor je dat thuis alles betert, maar zoals je het vertelt is het inderdaad heel moeilijk. ik kan je alleen maar veel sterkte en succes wensen!!!

dus Knipoog veel sterkte en veel succes en zie de lol in van wat je leert!!!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:47

Ahum, klinkt heel bekend...
De laatste tijd ben ik overigens wel iets verstandiger bezig, maar ga alsnog wel eens de mist in...
Op de middelbare school deed ik niets, hoefde ook niets te doen want ik haalde het toch wel, behalve bij de vakken die ik niet leuk vond. Huiswerk deed ik niet als het niet per se nodig was en ik vond het alleen per se nodig bij wiskunde dus deed ik alleen mijn wiskunde huiswerk Haha!
Ik studeer nu, hbo, en werkte volgens precies hetzelfde principe... Totdat een docent mij eens ging beoordelen op mijn inzet, in plaats van wat eruit kwam... Toen had ik dus een probleem, aangezien die inzet eigenlijk heel erg weinig is...
Ben eerst boos geweest op die docent, maar ondertussen zie ik in dat hij gelijk had. Je kan wel aan anderen vragen om op jou te letten, maar uiteindelijk ben jij degene die verantwoordelijk is voor jouw leven. Ja, misschien moeten je ouders wat meer voor je doen, maar moeten je ouders dan ook nog dagelijks zeggen dat je je haar moet borstelen, dat je goed voor jezelf moet zorgen? Het zijn dingen waar je zelf je verantwoordelijkheden voor moet gaan nemen, hoe moeilijk dat ook is. Natuurlijk mag het af en toe eens fout gaan, maar het belangrijkste is dat je toch goed je best ervoor blijft doen.
Een keer een dagje waarbij het minder lekker loopt is helemaal niet erg, overkomt iedereen wel is, maar is geen reden om boos op jezelf te worden. Pas als je jezelf toestaat om het te laten verslonzen is er een reden om eens goed na te denken voor wie je nou eigenlijk denkt dat je bezig bent.
Als je dan weer doorhebt dat het echt voor jezelf is zou het makkelijker moeten worden om gewoon het juiste te kiezen.

Ik weet dat internet vreselijk verslavend is, ik heb ook best wel eens late nachten gemaakt terwijl ik de volgende ochtend weer vroeg opmoest, maar ook dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als jij denkt dat het slim is om op die manier door te gaan moet je dat vooral doen, maar dan moet je je ook voorhouden dat het je eigen schuld is... Je weet waar het uitknopje van je pc is, je weet waar je bed is en hoe je erin moet komen en ik neem aan dat je ook redelijk van jezelf weet hoeveel slaap je nodig hebt om de volgende dag redelijk uitgerust te zijn, als jij je daar dan niet aan houdt is het je eigen schuld en dan moet je je eens proberen voor te houden (en dat is vreselijk hard, dat weet ik) dat het je eigen schuld is en dat je er dus niet over mag klagen bij anderen. Niet boos worden op jezelf, heeft meestal geen enkel nut, maar gewoon niet klagen erover, dragen wat je jezelf aandoet en bedenken hoe je dat in het vervolg slimmer aan kan pakken...
In het begin erg moeilijk om je hieraan te houden, ik ben er zelf nog niet zo lang mee bezig en zoals ik in het begin al zei, ik ga nog regelmatig de mist in, maar ik denk dat dit wel een erg goede manier is om het op te lossen... Als je jezelf maar steeds voor blijft houden dat jij de enige bent die je het kwalijk kan nemen als je dingen niet erg verstandig aanpakt, zoals het niet doen van huiswerk enzo... Je kan wel zeggen dat je ouders je aan je huiswerk moeten zetten, maar je zegt zelf al dat je ertegen in gaat, dus de enige die ervoor kan zorgen dat je je huiswerk doet, ben jezelf...
Overigens, als je dan iets goeds hebt gedaan, dus op tijd naar bed, huiswerk doen, enz, kan je jezelf natuurlijk wel belonen door, als het een keertje kan, wel laat te computeren, of een zak chips leeg te eten en dat soort dingen, dus maak het ook leuk voor jezelf om eraan te gaan werken door er ook leuke dingen tegenover te gaan stellen...

Beetje erg lang verhaal geworden, ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

suuzjuh

Berichten: 77
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:00

Ik hoopdat het je lukt
anders kan je naar een schoolbegeleider gaan.
het is ook k*u*t dat je ouders je niej kunnen helpen.
Suc6 en ik hoop dat het je lukt

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:03

En ook ik herken me ontzettend in je verhaal. Was haast bang dat mensen gingen denken dat ik het had geschreven Knipoog .

Ik begin ieder schooljaar met goede moed, maar zo rond de kerstvakantie komt er dan een enorme dip, dan heb ik er geen zin meer in. En de dip is nog nooit zo erg geweest als dit jaar. Die hele school kan me momenteel niets meer schelen echt niet.
Ik heb nooit iets hoeven doen voor school, ben gewoon 'slim' Bloos (klinkt zo raar om van jezelf te zeggen). Ben de basisschool doorgerold, zonder iets te doen, klasje overgeslagen, toen de middelbare. De onderbouw ging goed, ook zonder er iets voor te doen. De 4e werd wat minder, m'n 8'en daalden tot 6-7. De 5e ging fout. Toen moest je toch echt wel wat gaan doen, maar dat kon/wilde ik niet. Het was toch altijd al goed gegaan zonder iets te doen? Tsja, ik bleef zitten Frusty .
Normale mensen worden daardoor gestimuleerd om wel iets te gaan doen. Maar de 2e keer 5e was zó makkelijk doordat ik alles al had gehad, dat ik nog even weinig deed. Deze keer ging ik met gemak over (het is wel goed geweest voor m'n punten, dat blijven zitten Knipoog ). En nu dan de 6e, ik heb totaal geen motivatie meer. Echt niet. Dat hele verrotte profielwerkstuk en al die proefwerken. Ik stel alles uit, ben ziek als het me uitkomt. Degene voor wie ik het vooral banketstaaf vind is m'n profielwerkstuk-partner. Zij is een van de redenen dat ik nog wel naar school ga en m'n best probeer te doen voor PWS. Ik zou het me nooit vergeven als zij 'n onvoldoende haalt omdat ik zo lui, laks en stom ben .

Ik weet ook niet echt wat helpt. Die lijstjes helpen bij mij echt niet, ja, 2 dagen, daarna is het nieuwe eraf en werkt het niet meer. Ik ben net als Llewella erg impulsief en heb ook doorzettingsvermogen als het om leuke dingen gaat. Maar ik huppel heel veel heen en weer tussen allerlei leuke dingen. Ik moet meer gaan doen voor school, dat is een feit, maar het kan gewoon niet. Misschien wíl ik het ook wel niet. Het leven is ook wel best zo, met af en toe die dipjes met gigantische wanhoopspieken ("waarom ben ik zo achterlijk dat ik niets doe, ik kom er nooit"). Dus waarom zou ik dan wat gaan doen ?
Het is denk ik ook wel 'n soort neerwaartse spiraal. Frusty Je moet jezelf die schop onder je kont geven, maar je bent te laks om jezelf die schop te geven (en te blijven geven). Ik ben dan ook nog zo stom om hulp af te slaan. Zoals ik al zei: misschien wil ik wel niet geholpen worden. Heel dubbel, ik praat steeds tegen mezelf (in m'n hoofd Knipoog )
"Ga werken voor school, je móet het afmaken"
"Ja, maar de pc/kinderboerderij/ezel/(vul in) is leuker Party!! "
"Dan krijg je morgen gezeik op school"
"Daar banketstaaf ik me wel uit, met een of ander verhaal "
"O, ga je dan met 'n rode kop in de klas zitten? En je op zitten naaien? "
"Ja, ik klets me er wel uit zeg ik toch"
"En dat allemaal voor een uurtje langer iets leuks doen? Je moet iets doen voor SCHOOL!!! Boos! "
"Jaja "
enz enz
En altijd wint het slechte stemmetje het gesprek.

Ik weet ook niet precies hoe ik het moet omschrijven. Ik weet dat er iets moet veranderen, maar dan moet er eerst iets veranderen in m'n houding. En dat zie ik zo 1-2-3 nog niet gebeuren. Ben te eigenwijs, koppig, trots en lui Frusty .

Nouja, lang verhaal, denk niet dat je er iets mee kunt, maar ik denk wel dat ik dit topic even blijf volgen. Misschien dat er ook nog 'n handige tip komt voor mij. Maar wrs is bij mij het grootste probleem dat er nog niet genoeg reden voor mij is om die schop onder m'n kont te geven/krijgen. Ik zie het diploma niet als m'n hoogste doel. Ik zie op het moment Nieuw Zeeland voor een jaar als mijn grootste doel. Idd, de verkeerde prioriteiten.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:17

assie... echt net ik Verdrietig
van mij zeiden ze dan ook dat het kwam omdat ik in de lagere school een klas had overgeslagen, nooit iets had moeten doen, het meeste er als zoete koek in ging en ik nu opeens moet gaan leren...
zit nu in de 5e. het is begonnen eind 2e jaar. 1 avond maar, de avond voor mijn proefwerk grieks. resultaat: van een 95 en 85 in het 1e en 2e trimester naar een 58!

vanaf toen is het steeds bergaf gegaan. elke september goeie moed, maar ver raak ik niet. en ik weet dat ik het kan en mama wordt kwaad want die weet het ook. ik kan het verdomde goed, zag ik aan mijn laatste rapport met 2 90's en 4 80's. ik weet het, maar na een maand, kelder ik weer.

ik verwacht een buis voor frans, spaans, heb een 6.5/10 voor ned. terwijl iedereen minstens 8 verwacht , mijn toets engels mislukt.
en kijk, hier zit ik weer, terwijl ik vandaag mijn HW wiskunde moest indienen. er staat nog geen letter op papier. bokt is zoveel leuker, interessanter, en oja dat topic, en dat, en dat...

en dan dat topic met die interessante theorieen over de aardmagneet, weet je dat zien we ook een beetje in fysica, dus dat mag ik toch lezen he??? Boos!

en vooral dit!
assie schreef:
Ben te eigenwijs, koppig, trots en lui .

Nouja, lang verhaal, denk niet dat je er iets mee kunt, maar ik denk wel dat ik dit topic even blijf volgen. Misschien dat er ook nog 'n handige tip komt voor mij. Maar wrs is bij mij het grootste probleem dat er nog niet genoeg reden voor mij is om die schop onder m'n kont te geven/krijgen. Ik zie het diploma niet als m'n hoogste doel. Ik zie op het moment Nieuw Zeeland voor een jaar als mijn grootste doel. Idd, de verkeerde prioriteiten


dit BEN ik... ik ben koppig, net als mijn vader (oa reden van fikse ruzie en hysteriteit dit weekend), ik ben te trots, ik weet dat ik het kan, dus waarom leren? ik ben lui, ik zit liever achter de pc...

en dan dat jaar nieuw-zeeland. ik ben al een paar jaar bezig, ik wil absoluut mijn zesde jaar in het buitenland overdoen. heb toch al een jaar gewonnen vroeger Knipoog . wil absoluut naar scandinavië of N-Zeeland of canada oid. ook dat is nu mijn grootste doel, terwijl ik weet dat als ik dit jaar moet blijven zitten, ik niet mag gaan van mijn ouders.

het is allemaal zo dubbel en zo moeilijk.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:28

Dat trotse van mij slaat overigens ook meer op het geen hulp willen aanvaarden. Ik kan het toch allemaal zelf wel. Wat dus niet zo is zoals blijkt. En straffen dat werkt ook absoluut niet, word ik alleen pislink van en als 'n soort van koppigheid ga ik dan juist niets doen.
*zucht* waarom ben ik zo stom, dubbel en moeilijk.

Ik mag trouwens ook niet van m'n ouders naar Nieuw Zeeland, ook al de grootste heibel om hier, maar dan ben ik 18 en ik weet zéker dat als ik hierna meteen door zou gaan naar diergeneeskunde dat daar compleet niets van terecht gaat komen.
Ik heb nu al geen discipline wat wordt het daar dan? Ik hoop dat ik in dat jaar op mezelf tenminste snel die discipline krijg, want heb ik die daar niet, dan overleef/red ik het niet. Soort van dwangverhaal om discipline te krijgen Haha!

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 22:45

ik herken mezelf zo erg in jullie verhalen... toch typisch dat ik niet de enige ben die dit zo heeft... het enige wat ik me heel erg afvraag.. is dit aangeboren? of aangeleerd? dat vraag ik me best wel af...

Jacksel ik weet dat het mijn eigen schuld is en dat ik de schuld ook bij mezelf neer moet leggen, daarom kan ik mezelf wel voor de kop slaan! Zoals ik al zei, dat belletje dat rinkelt wel! ... maar zoals assie zegt.. ben zelf te lui/laks om mezelf die schop onder me kont te geven om dat belletje te beantwoorden....

Ik heb best veel aan dit topic... vanaaf lig ik er om half 11 in, dat beloof ik nu aan mezelf... nu hopen dat ik me eraan houd...

assie... ik wilde eerst ook diergeneeskunde gaan studeren, maar ik weet nu al dat dat funest fout zou gaan, zoveel theorie kan ik niet aan, dan weet ik nu al dat ik ga afhaken. Ik ken mezelf, en ookal doe ik nog zo mijn best, en ookal zou ik best graag dierenarts willen worden, de kans dat ik binnenkom met mijn cijfers is nihiel.. en de kans dat het dan nog wat word is nog veel kleiner.. inmiddels heb ik een studie gevonden die beter bij me past, en die meer aansluit bij wat ik kan... en daar wil ik dan ook helemaal voorgaan... nu mezelf die schop nog geven!

drachtenboy

Berichten: 182
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:53

he kom op kop op niet laten zaken. kijk naar de goede dingen in het leven ik bergrijp best wat je bedoelt. ik heb me zelf ook zo een tijd gevoeld. het gaat echt over als je er ook over kan praaten met vrienden doe dat echt knap je van op OK dan!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:55

Ik wil diergeneeskunde gaan doen en ik weet zeker dat ik dat kán! Ik wil al zó lang dierenarts worden, net als dat ik al zó lang naar N-Z wil... Ik denk dat ik sowieso de tijd afwacht na N-Z. Ik zou ook niet weten wat ik moest doen als ik geen Diergeneeskunde ging doen.

O en wat Jacksel zegt: je eigen schuld en klagen. Ik klaag ook niet, alleen als mensen er naar vragen. En dan klaag ik ook niet dat die en die persoon dat zo fout doet, nee, dan klaag ik dat ik zo dom ben en dat ik iets moet gaan doen. Maar tegelijkertijd, terwijl ik het zeg denk ik: nee, ik wil ook niet echt geholpen worden.

Het is allemaal erg dubbel en klinkt volgens mij ook behoorlijk onbegrijpelijk voor mensen die niet hetzelfde hebben. Die mensen zeggen: "geef jezelf die schop onder je reet en DOE het gewoon. Weet je hoe verwend je bent, ik vind het ZWAK van je dat je niets doet!"
En dat wéét ik ook allemaal. Alle belletjes rinkelen in m'n hoofd: "ik MOET iets doen, ik MOET het". Meteen daarna vind je dan alweer 'n excuus om iets leuks te gaan doen.

Mensen die me willen helpen, of mensen die me gaan controleren ben ik vaak 'te slim af'. Vriendinnen die me willen helpen en zeggen: "dan heb je dat en dat af!" Ik stem dan toe, om uiteindelijk op de afgesproken tijd te zeggen dat ik het af heb, terwijl dat niet zo is. Of smoesjes verzin (die redelijk sterk zijn) waarom ik het niet af heb. Dat vind ik nog het ergste dat ik erover ga liegen en er smoesjes voor ga verzinnen.
Met die smoesjes en leugentjes kan ik iedereen voor de gek houden. En de enige die ik ermee heb, dat ben ik zelf. Dat besef ik me maar al te goed! De enige die er schuld aan heeft, ben ik zelf, ook dat weet ik.

Waarom kan ik het dan niet oplossen?

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 23:03

idd die smoesjes... als je het eenmaal hebt geleerd ... altijd verzin ik wel weer iets en om de een of andere vage reden kom ik er ALTIJD onderuit ...

maar het vervelende vind ik er ook van dat ik er gewoon echt helemaal uitgeput van raak.. word er gewoon doodziek en moe van dat mijn gedachtes 24 uur per dag op volle toeren aan het draaien zijn.. constant dingen aan het uitstellen zijn, dingen die ik moet onthouden... smoesjes verzinnen, plannen, planningen verzetten... het schiet gewoon niet op...

Idd ik MOET het doen... maar zit toch veel liever op bokt ... Verward

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:46

Ik had die smoesjes ook... Ik weet ook dondersgoed dat het vreselijk moeilijk is om ervanaf te komen, maar zoals jullie zelf ook doorhebben, het heeft geen zin om anderen te gebruiken om eraf te komen... Het enige wat je kan doen is eens heel goed gaan nadenken wat je wil... Wil je nu veel lol hebben en dan erachter komen dat je eigenlijk niet daar belandt waar je wil (dierengeneeskunde) gewoon omdat je niet beter je best hebt gedaan?
Geloof me, het is te trainen, het is vreselijk moeilijk, ik heb er zelf nog steeds moeite mee, wat ik ook heb geprobeerd aan te geven, maar je moet het zelf doen, anderen kunnen dit niet voor je oplossen, vooral niet omdat je daar dus eigenlijk te slim voor bent...
Heel erg banketstaaf, maar tis niet anders...
En boos worden... Tsja, doe er wat mee... Ik zeg niet dat het in een keer goed gaat, maar smoesjes verzinnen om leuke dingen te doen, je doet het echt zelf en niemand behalve jijzelf kan er iets aan doen...

Overigens moet ik morgen nog even 3 verslagen maken voor woensdag

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:05

Wat jij zegt, anderen gebruiken om er vanaf te komen, dat doe ik niet. Ik gebruik niemand. Alleen mezelf.
En zoals ik zelf ook al aangeef, het is mijn éigen schuld en ik kan het alleen zélf oplossen. Maar er is voor mij nog niet genoeg reden om dat te doen. De enige persoon die mij een tijdje genoeg reden heeft gegeven om door te zetten (en dat nog steeds doet) is mijn vriend. Maar zo ontzettend hard helpt dat ook niet helaas./

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:34

voor mijn mening, lees maar de berichten van assie Knipoog
nee, serieus, het stemt heel erg overeen.

maar ik volg dit topic, probeer de tips toe te passen.

ik ga dat jaar buitenland nodig hebben, maar wat ik nog veel meer nodig heb is een idee over wat ik later wil. dat ik weet waarvoor ik me wil inzetten. maar ik wil zoveel weten: geologie, filosofie, biologie, psychologie, archeologie, LO en kinesitherapie. geen van alle roept me, maar ze zijn wel allemaal interessant... moeilijk