Wat ik nou bij duits moest lezen..en dan de reacti

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:09

Mischien is het een idee om daar eens een ander topic over te starten. Hier gaat het om dat stukje tekst.

Ik vind echt dat ze er niet te zwaar aan moet tillen.
Maar goed ik ga gauw weg, moet naar het ziekenhuis zo Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:10

Sorane schreef:
Mischien is het een idee om daar eens een ander topic over te starten. Hier gaat het om dat stukje tekst.

Ik vind echt dat ze er niet te zwaar aan moet tillen.
Maar goed ik ga gauw weg, moet naar het ziekenhuis zo Verdrietig

Het ging niet alleen meer om een stukje tekst. De leraar ging erover uitwijden hoe die kat vermoord kon zijn. De tekst hield het nog beschaafd: ging niet in detail. De leraar doet dat wel. HIj ging ermee te ver. Ik zou me daar ook aan ergeren.

Het vermoorden van een dier is bij mij namelijk NIET bespreekbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:11

Desiree"]
[quote="Sorane schreef:
Mischien is het een idee om daar eens een ander topic over te starten. Hier gaat het om dat stukje tekst.

Ik vind echt dat ze er niet te zwaar aan moet tillen.
Maar goed ik ga gauw weg, moet naar het ziekenhuis zo Verdrietig

Het ging niet alleen meer om een stukje tekst. De leraar ging erover uitwijden hoe die kat vermoord kon zijn. De tekst hield het nog beschaafd: ging niet in detail. De leraar doet dat wel. HIj ging ermee te ver. Ik zou me daar ook aan ergeren.

Het vermoorden van een dier is bij mij namelijk NIET bespreekbaar.
[/quote]


Voor jou is het niet bespreekbaar, voor hem wel. Dat verschil zul je altijd hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:13

Sorane schreef:
[

Voor jou is het niet bespreekbaar, voor hem wel. Dat verschil zul je altijd hebben.
[/quote]


Als het bespreekbaar is voor hem, zal hij dat met gelijkgestemden moeten doen. En het onderwerp niet opdringen aan mensen voor wie dat niet bespreekbaar is.

Vrouwenbesnijdenis is OOK niet bespreekbaar hier in het westen. En mensen van buitenaf hebben dat ook maar te respecteren en er niet over praten alsof het iets heel normaals is om iemand te martelen en te verminken.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:28

Arno24 schreef:
Als een leraar dit soort teksten aanbiedt, is zijn gedachtengang heel fout. Hij had beter moeten weten. Tuurlijk hebben dit soort verhalen 2 kanten, maar de kans dat het verhaal veel afwijkt van het andere verhaal zal nihil zijn.


Ik zou me nog kunnen voorstellen dat een docent deze tekst als
discussiestuk aanbiedt.
Maar dan verwacht ik dat zijn eerste vraag is:
"Wat vinden jullie van dit verhaal?"
en niet:
"Hoe zouden jullie een kat killen?"

Dat is het verschil en dat is waar de topicstartster zich druk om maakt,
Sorane.

En van jou zou ik het correcter vinden als je gevraagd had:
"Wat stoort je nou zo?"
(en de topicstartster kans geven haar gevoel/mening toe te lichten)
dan dat je zegt:
"Je maakt je druk om niks"
(waarmee je je mening c.q. oordeel wel degelijk opdringt).
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 13-02-04 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:30

botervlieg:

jij kunt het heel goed uitleggen. Beter dan ik! Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:24

Sorane schreef:
Ik vind echt dat ze er niet te zwaar aan moet tillen.


En waarom niet??? Als ik dit zou horen zou ik me daar ook kwaad om maken! Er zit allicht wel zo'n gek tussen die dit dan ook maar eens gaat proberen nou sorry hoor ik vind het niet kunnen!!! Het zou je kat maar wezen Verdrietig
Mijn kat is me alles en daar hoeven mensen met hun poten niet aan te zitten en het verschil is met een kat en een koe dat mijn kat elke dag op schoot kruipt, bij mij in bed ligt, me troost wanneer ik verdrietig bent, me helpt wanneer ik hem nodig hebt, me blij maakt wanneer ik boos bent, me geruststeld wanneer ik gestressd bent, doet een koe dat dan???????

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 17:47

Zo hee wat een reacties!

Maar het was een serieuze tekst en het ging over de tijden van oorlog en de leraar zei heel serieus over je moet dat maar eens proberen te doen......

Ik zal wel even vragen wat de reden was om deze tekst te lezen en waarom hij zo'n reactie moest geven

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:30

Ross schreef:
de leraar zei heel serieus over je moet dat maar eens proberen te doen......


WAt serieus moeten proberen doen? een kat vermoorden? Misschien moet eens serieus overwogen worden een leraar duits voor de klas dood te schieten. Is tegenwoordig "in".

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:58

Heb alles gelezen en er is veel gezegd waar ik het niet mee eens ben. Maar ga niet overal weer op in...

Ik denk dat met het stuk lezen op zich niet zoveel mis is, als hij een ander soort tekst uitkiest spreekt het mensen vaak helemaal niet aan (niet in positieve en niet in negatieve zin) waardoor het niet of slecht gelezen wordt. Ik denk dat zo'n tekst in zoverre zijn doel zeker bereikt, het wordt namelijk wel gelezen.

Wel vind ik de reactie van de leraar (als deze echt serieus ingegaan is op manieren om de kat te vermoorden, wat wij overigens geen van alleen objectief kunnen beoordelen) ongepast. Maar vraag aan de topicstarter; ben je hierover ook met de leraar in discussie gegaan? Heb je hem duidelijk gemaakt dat je dit niet kan waarderen? Persoonlijk vind ik dat je pas iemand negatief mag beoordelen (om het zo maar even te zeggen) als je ook met hem over zijn motieven hebt gesproken.

Verder even off-topic; ik ben ook van mening dat je als je koeien eet ook honden en katten moet kunnen eten....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:29

Richtje schreef:
Verder even off-topic; ik ben ook van mening dat je als je koeien eet ook honden en katten moet kunnen eten....

Dan kun je ook wel mensenvlees eten. Van criminelen of zo. Sja, waarom dan niet NOG een stapje verder? waarom niet zover gaan, dat er geen weg meer terug is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:36

Desiree"]
[quote="Richtje schreef:
Verder even off-topic; ik ben ook van mening dat je als je koeien eet ook honden en katten moet kunnen eten....

Dan kun je ook wel mensenvlees eten. Van criminelen of zo. Sja, waarom dan niet NOG een stapje verder? waarom niet zover gaan, dat er geen weg meer terug is?
[/quote]


Maar als je dieren eet moet je dan onderscheid maken??
Let wel ik eet wel vlees, maar gewoon wat er in de supermarkt te koop is. Maar ik snap niet waarom als iemand een biefstukje eet, dat het getollereerd wordt, en als iemand een stukje kat eet dat het dierenmishandeling is Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:45

Het is niet zozeer dierenmishandeling Sorane, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de band die mensen hier in het westen hebben met katten en honden. Daar moet je niet overheen walsen.

En mensen zijn ook dieren, zoogdieren. Dus............... er moeten nu eenmaal grenzen worden gesteld. En dat doen mensen al onvoldoende. Kijk eens naar al die dieren die tijdens een epidimie worden uitgeroeid ten behoeve van de economie, nu de vogelpest. Dieren die levend verbrand of begraven worden. Ik ben niet gelovig, maar ik denk wel dat er nog eens een dag komt dat we daar een hoge prijs voor moeten betalen. We gaan al veel te ver. Laten we nu het laatste resterende respect dat er nog voor sommige dieren is, in ere houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:49

Ik vind dat als er in tijden als BSE en vogelpest goed gehandeld wordt!! Ik ben totaal niet gelovig en geloof dus ook niet dat we hier ooit voor moeten "boeten". Dat gaat er bij mij gewoon niet in.

Wat de grenzen betreft. Ik vind de grens mens-dier wel een hele mooie. En het zou dus ook niet moeten uitmaken welk dier je eet.
De band tussen mens en dier verschilt per persoon. Er zijn mensen die hebben een hele diepe band met een kat, ik heb die totaal niet. Ik heb meer een band met honden. Dus dat verschilt echt per persoon.

Wij hebben allemaal hier een diepe band met paarden, er zijn hier een hoop die geen paardenvlees eten daarom. Maar veel andere mensen hebben niets met paarden en eten voor het avondeten een heerlijk paardenbiefstukje.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:51

Ik denk ook dat er bij jou een hoop respect ontbreekt voor iets dat leeft. Jij kent geen respect voor levende wezens, en ook niet voor de gevoelens van veel mensen die wel veel van dieren houden. Hou maar op Sorane, want dat bord voor je kop begint nu echt parten te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:55

Ik heb een hoop respect voor levende wezens!
Wij zijn het gewoon niet met mekaars mening eens kan gebeuren!!

Omdat ik vind dat er tussen dieren onderling geen verschillen zijn heb ik geen respect?? Sorry maar ik vraag me nu af wie hier de plaat voor zijn kop heeft... Verward