breken met ouders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

breken met ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 11:05

Ik wilde dit eigenlijk onder een schaduwaccount plaatsen, maar hotmail werkte niet mee om een nieuw adres aan te maken, en er zitten zoveel herkenbare dingen in mn verhaal dat de meesten toch wel hadden geweten dat ik het zou zijn.

Ik heb dus al zolang ik me kan herinneren ruzie met mn moeder, echt van kleins af aan kon ik beter met mn vader opschieten dan met mn moeder
mn zusje kon ik niet mee overweg, en zij had weer moete met mn vader maar was 2 handen op 1 buik met mn moeder.

Op mn 14e kreeg ik mn 1e eigen paardje, die stond op een manege, waar ik dus altijd na school te vinden was
als er ruzie was, wat dat de plaats waar ik heen ging, lekker naar mn paardje toe, weg van al het geruzie thuis.
Tijdens mn tentamens ben ik door haar t huis uit gezet en ben ik bij een vriendin van de manege in huis gegaan voor een paar weken, e gek genoeg, ik miste niemand van thuis, mn vader belde wel dagelijks, maar ik had het prima naar mn zin

Op mn 15e, bijna 16, gingen we verhuizen en in die zomer dat ik 16 werd kwam mn paard aan huis te staan
op mn 17e kreeg ik er een paard bij(destiny had spat, en ik wilde verder in de sport, heb wel meebetaald overigens) en er werd een bak aangelegd, waarik eindelijk dit jaar verlichting bij heb gekregen(ook aan meebetaald)

maar sinds bijna 3 jaar heeft mn moeder ook een paard, en vanaf toen is het helemaal fout gegaan.
Ze denkt nu alles beter te weten en doet dingen met mijn paarden op haar manier, oa het voeren(pony op rust krijgt 3x een volle schep brok, weinig voeren is 'zielig' Verward maar ze krijgen heel weinig hooi, terwijl ik dus graag wat meer hooi voer)
ook als ik om 21.30 thuis kom van clubles, en mn moeder in de les van 21-22 rijd en om 22.30 thuis is, dan ben ik naar mn vriend, en meteen als ze thuis is wisselt mn moeder de dekens, dat er dan 2 zeiknatte paarden onder een dikke winterdeken staan is in haar ogen niet erg
terwijl ik, als ik thuis ben, pas rond 23.30 als ze grotendeels droog zijn de zweetdeken afdoe en de winterdekens opleg

zo zijn er nog heel veel dingen, maar anders wordt t wel een erg lang verhaal.

mn moeder's paard is 19, ze rijd 1 tot 2x per 1-2 weken(soms 2x per week soms 1x per 2 weken) en dan vind ze dat hij meteen alles goed moet doen, probeert ze te wijken etc wat ze zelf niet kent, oke dat ze het probeert is goed, maar een paard wat zo weinig wordt gereden moet je niet een uur laten drven&galloperen en er van verwachten dat ie nog net zo goed loopt als toen we hem kochten(Z-dressuur met dagelijkse training)
Nu zegt ze dat ze zo weinig rijdt omdat ze te veel tijd aan mijn paarden kwijt is, terwijl ze precies evenvaak met de trailer moet rijden als jaar geleden, toen reed ze 7 dagen per week met haar paard, en had ze nog tijd over(werkt 20-25 uur per week is verder thuis)

maar vandaag was er weer ruzie, echt nergens over, ze waren gister uit eten gegaan en er stonden in de koelkast hier een paar lekkere dingen, een beker straciatella yoghurt, die mn zus open had gemaakt, en een mona toetje, chippolata, die ik superlekker vind, en die had ik opengemaaakt

dat zag ze vanmorgen, en ze werd hardstikke kwaad dat ik aan die chippolata pudding had gezeten(was nog 1/2 over ofzo) want er kwam vanavond een vriendin van haar op bezoek en die bleef eten en daarvoor was die pudding
dus ik zeg, ja minke mocht die straciatella yoghurt toch ook openmaken? ja maar dat was anders zei ze toen Verward

en daarna ging ik dus mn zadel enz poetsen, heb vandaag wedstrijd, en ze kwam naast me staan en zei, zo ga je vandaag eindelijk wel iets presteren?daarvoor zal je toch echt beter moeten gaan rijden, want met alleen een goed gepoetst paard en mooie spullen kom je er niet hoor

waarop ik zei, dat zoalng zij haar paard niet op de hoefslag kon houden, ze niet kon beoordelen of ik wel/niet in staat ben een M2 proef te rijden

waarna het hele verhaal kwam dat t mijn schuld was dat ze zo weinig rijdt
en als klap op de vuurpeil zei ze nu waar ik al bang voor was en waar al vaker mee gedreigd is, als ik vandaagweer niets presteer, dan ben ik blijkbaar op mn top en wordt het toch niet beter, en wilt ze niet meer met de trailer rijden naar wedstrijd, en les hoeft dan ook niet want ik leer blijkbaar toch niets van die dure lessen(28 euro en ik betaal het zelf)

de wedstrijden die staan ingeschreven rijdt ze nog met de trailer, daarna nietmeer, nieuwe wedstrijden schrijft ze me niet meer in.

Ik wordt hier zo moe van, als ik nml geen wedstrijden rij, of niet verder kom met Quentin, gaat hij weg, hij is te goed om zomaar wat mee aan te klooien, aldus mn moeder

mn vader hield zich hier buiten, al zei ie wel dat mn moeder niet zo flauw moest doen over de toetjes die wel/niet opengemaakt hadden mogen worden, waarna zij boos was op hem, en hij zich er verder maar buiten hield en met de honden ging wandelen.
Mn avder is zelf niet in staat om naar wedstrijden te rijden, hij kan heel slecht lopen en kan bv geen paard vast houden, of 'even' naar de ring lopen om te kijken hoe ver ze zijn, hij moet dan ergens gaan zitten en wachten tot ik klaar ben, en kan ook niet voorlezen, dan moet ie dus helemaal mee naar de ring lopen en weer terug

Maar ik wil zo graag rust, weg van al het geruzie en gezeur
gelukkig heb ik een hele lieve vriend, daar ben ik ook vaak, maar ik kom minstens 1x per dag naar huis, om de stallen te doen enz, maar ik heb totaal geen plezier met mn paarden hier thuis, altijd wordt el wel wat gezegd/gedaan waardoor ik me ga lopen opfokken en er gewoon geen plezier meer in heb
vroeger ging ik naar mn paarden om weg te zijn bij het geruzie, nu gaat het geruzie vaak over de paarden en staan ze thuis, waar het dus bijna iedere dag raak is qua ruzie

het liefste zou ik het huis uit gaan, en mn paarden alle2 meenemen, ik kan die 2 niet uit elkaar halen, heb net een halfuur bij de wei gestaan, staan kijken hoe destiny en Quentin samen met een hertje aan het spelen waren Lachen
tot er dan ineens iemand achter me staat te roepen dat ik de stallen eerst alle3 moet uitmesten, omdat de honden er anders in gaan(die waren er niet, en zoude het eerste uur ook niet terugkomen van het wandelen)

Maar ja, voor een kreupele pony het volle stalgeld betalen terwijl ik er niet mee kan rijden is ook gekkenwerk
Er zit een manege/pensionstal vlak bij mn vriend, vlak bij mn werk, maar ik weet niet of ze daar veel buiten kunnen staan
en de stal van mn instructeur, daar zouden ze wel veel naar buiten kunnen, en daar valt wel iets aan de prijs te doen, als ze bijna niets eet en alleen maar buiten staat enz, maar ja dat is weer een aardig eindje hier vandaan, en daar bn ik vaak alleen met Q wat ook weer niert goed gaat, daarom is op een manege/pensionstal fijner

maar als ik uit huis ga, en mn paarden alle2 meeneem, dan hoef ik ook niet meer terug te komen
Ik heb totaal geen behoefte aa contact met mn moeder, contact met mn zus ook niet, alleen mn vader zal ik missen

Mensen die weten dat ik wil breken met mn ouders verklaren me voor gek, ik woon in een mooi huis, heb stallen thuis, een wei+verlichte buitenbak waar ik bijna altijd in kan rijden

Dit alles ben ik kwijt ls ik wegga en mn paarden meeneem, ik heb de hoop gehad hier ooit zelf te kunnen gaan wonen als mn ouders oud zijn

maar aan de andere kant, dit geruzie en het gestress enzo wil ik niet, dan maar mn paarden op een pensionstal neerzetten en wat meer geld kwijt zijn, en niet later in dit huis gaan wonen maar tevreden zijn met een kleiner huisje

Ik weet echt niet wat ik moet doen, wel weet ik dat ik rust wil, rust en weer plezier krijgen in alles wat ik met mn paarden doe

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:42

heej, Renske, het zat er wel weer aan te komen eigenlijk. De vraag is is dit alles financieel haalbaar dan zou ik zeggen doen! Het feit dat je in andere mensen hun ogen alles hebt wat je hartje begeert is neit voldoende om gelukkig te zijn, onzin! Zo zijn er ook mensen die zo tegen mij doen.........zo van niet klagen je hebt toch alles maar zo werkt het niet, geld maakt gewoon niet 100% gelukkig!

Verder moet je alles goed regelen niet dat je bijvoorbeeld dadelijk opstraat staat omdat het tussen jou en je vriend niet loopt. Gewoon alles goed uitzoeken financieel uitrekenen en als het zou kunnen zou ik zeggen gaan met die banaan!

Ga niet als een kip zonder kop zonder pardon ineens hals over kop weg!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:51

Is het niet mogelijk om zelf je trailerrijbewijs te halen? Dat scheelt een stuk afhankelijkheid!

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:21

Ja, lastig.
Als t financieel voor jou haalbaar is om en t huis uit te gaan, en je 2 paarden in pension te zetten, zou ik zeggen ga ervoor.
Maar echt breken zou ik niet doen. Je kan toch ook het huis uit gaan en je paarden meenemen zonder ruzie?
Succes ermee meid! Ach gut

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:28

Wat een verhaal...

Mijn reactie: Je bent 21, als je veel ruzie thuis hebt zou ik inderdaad uit huis gaan. Ik kan ook niet met m'n moeder opschieten, maar nu ik haar eens in de drie maanden zie voelt dat een stuk beter.

Je hoeft dan niet gelijk te 'breken', je kan toch ook gaan 'samenwonen' en de paarden meenemen omdat je het gewoon niet eens bent met de manier waarop er mee wordt omgegaan?

Ik maak het wel makkelijker dan het is zo...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:30

Jeetje wat een verhaal Renske! Ik volg al langer jouw verhalen. Ik kan me voorstellen dat je rust wilt. Ik denk dat als jij je paarden niet had gehad dat je al langer niet meer thuis zou wonen.
Ze doet echt moeilijk over kleine dingen (pudding?) en gemeen om te zeggen dat je moet presteren, dat het anders geen nut heeft. Plezier is dat niet belangrijk?
Ik zou inderdaad ook eerst na kijken of je het financieel kan redden en hoe het met de paarden moet. Qua faciliteiten heb je het thuis natuurlijk prima, maar als het qua sfeer onderling niks is dan heeft dat ook veel minder waarde. Voor andere mensen makkelijk praten.
Veel sterkte de komende tijd! Hou je taai...

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:46

jeetje wat een rotsituatie,
in je profiel zag ik dat je 21 bent, wel een leeftijd om uit huis te gaan.
misschien kun je eerst op je zelf gaan wonen en de paarden bij je ouders zetten, misschien dat de spanning tussen jouw en je moeder dan beter gaat.
want ik vraag je af of je moeder het wel goed vind dat jij de paarden mee neemt. want als zij wil gaan beslissen dat je paard weg moet als je er niks mee presteerd, lijkt het me dat je moeder het niet goed vind dat jij hem ergens anders mee naar toe neemt

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:47

Raar dat mensen zeggen; dat je niet moet zeuren omdat je alles zou hebben wat je hartje begeert?
Een mooi huis en dergelijke draagt niet altijd bij aan geluk.
Mensen kunne zo bekrompen zijn.... Scheve mond

Meid, ik denk dat je prima weet wat je wil en kan.... Als ik af en toe lees wat je allemaal zelf doet en regelt. Petje af.
Zet hem op en ik hoop dat je de juiste beslissing neemt.... sterkte!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:47

Tja. Je bent 21.........ga lekker het huis uit !!!
Met je ouders breken is gelijk weer het andere uiterste, maar ik weet uit eigen ervaring dat het soms wel even "rustig" kan zijn om bepaalde dingen op een rijtje te zetten............

Het is erg lastig dat soort dingen en niet zomaar te beslissen.
Als je het je kunt veroorloven financieel zou ik ervoor gaan....!!!!
sterkte

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:53

ik vind het niet helemaal eerlijk tegenover je vriend als je met hem gaat samenwonen omdat het thuis niet meer gaat, het is veel te geforceerd. misschien zou je een kamertje kunnen huren en je paarden gewoon kunnen laten staan, scheelt je ook nog een hoop kosten en het is veel minder ingrijpend.

de tijd is er voor jou denk ik gewoon om uit huis te gaan, dat vind ik helemaal geen "breken met je ouders" hoor.

Amor Vincit Omnia

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:54

Poehee, wat een verhaal.

Ik volg ook al langer de verhalen over jou en je familie en eerlijk gezegd verbaast het me niet dat je nu vindt dat de maat vol is.

Maar wat is in dit geval wijsheid? Het huis uitgaan en breken met je familie lijkt me erg zwaar. Ik heb je vader maar 1 of 2x gezien en vind het echt een schat van een man Bloos . Je moeder, daar heb ik eigenlijk niet echt op gelet (schaam).

Wat me misschien verstandig lijkt, is om tijdelijk bij je vriend in te trekken en van daaruit een eigen stekkie te zoeken.
Dan kun je je paarden halen, als je op orde bent, en deze op een pensionstal zetten in de buurt.

Sterkte met je keuze!

Toos paardloos

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:58

Niet breken met je ouders, maar gewoon op jezelf gaan wonen. Al dit soort ruzies en irritaties betekenen volgens mij gewoon dat jullie teveel op elkaars neus zitten. Trek je eigen plan en je zult zien dat de problemen snel een stuk minder worden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 13:41

thanx voor de reacties

even voor de duidelijkheid, ik heb nu ruim 2 jaar dezelfde vriend,d ast is een tijdje uit geweest, maar nu is het weer helemaal goed
Ik ben meestal 5 tot 6 dagen per week bij hem, en ben alleen bij mn ouders thuis als ik de dag erna vroeg moet werken, maar niemand anders te paarden kan doen, of wanneer ik een wedstrijd heb
Ik ben dus al zo min mogelijk thuis, om ruzies te voorkomen

het ging eerst een hele tijd beter toen ik minder thuis was, maar nu is het weer net zo erg als toen ik 7 dagen per week thuis was.

maargoed, die 2 dagen in de week dat ik mn moeder zie is het ruzie, en die paar uurtjes dat ik hier ben voor de paarden, weet ze ook altijd wel iets te vinden waardoor er irritaties zijn

Het zal echt niet alleen aan mn moeder liggen, maar zelfs mn vader en mn zusje zeggen de laatste tijd dat ze wel erg aa het katten is, e vooral als het over mij7 de paarden gaat

imker, mn avder is idd ee schat van een man Lachen daarom kan ik dnek ik ook nooit helemaal definitief breken met mn ouders, dat hoeft opzich ook niet, maar er weggaan, met de paarden, en er dan een hele tijd niet komen, zal iedereen goed doen denk ik, ik bedoel, ik zie mn moeder op dinsdagavond, donderdagmiddag en vrijdagavond, en dan nog in t weekend als ik kom rijden, of als ik wedstrijd heb, verder ben ik bij mn vriend of op mn werk
als het die paar uurtjes al niet goed kan gaan is het toch wel erg uit de hand aa het lopen, en op deze manier zie ik er gewoon tegenop om naar huis te gaan en naar de paarden te gaan, terwijl mn paarden juist alles voor me zijn.

Of ik ze meekrijg is ook nog maar de vraag, destiny staat op mijn naam, maar Quentin is voor 1/5 door mij betaald, en is door mn vader gekocht, maar in t paspoort sta ik wel als eigenaar

ik heb ook geen zin om echt met ruzie weg te gaan, maar soms het lijkt het wel of er niets besproken of gedaan kan worden zonder ruzie, en daar heb ik nu echt genoeg van

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:46

Probeer je zelf zo onafhankelijk mogelijk op te stellen.
Wat is de reden dat je van je moeder afhankelijk bent om op wedstrijd te gaan? Heb je zelf geen E - rijbewijs? Zorg er dan voor dat je die wel hebt.
Heb je anders geen groom? Er zal vast wel iemand in je buurt zijn die het erg leuk vind om jouw te helpen op wedstrijd.

Verder... Als je het kan betalen om het huis uit te gaan en je paarden mee te nemen zou ik dat zeker doen. Maar uit eerdere topics begreep ik dat jou ouders nog een groot deel van de kosten op zich nemen. Weet je zeker dat je het red? Want niets zou vervelender zijn dan dat je er over een aantal maanden niet meer uit komt en met hangende pootjes terug naar je ouders moet, of een paard moet verkopen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:49

Jeetje, moeilijk....
Ook ik heb de vorige verhalen gevolgd en kan me goed voorstellen dat dit soort dingen de laatste druppel vormen.
Breken met je ouders is wel heel definitief (zeker wat betreft je vader), maar het huis uit gaan zou ik zeker doen. De sfeer is zo te lezen niet goed, en dat werkt natuurlijk in alles door.
Als het financieel haalbaar is, zou ik de paardjes ook meenemen. Anders zou je misschien kunnen overwegen om zelf uit huis te gaan en de paarden te laten staan.
Vooropgesteld dat daar met je moeder redelijk afspraken over te maken zijn.

Sterkte met je beslissing Ach gut

Edit: lees nu in je reactie dat je al weinig thuis bent. Uit huis gaan en de paarden daar laten staan, zal dan idd ook niet echt een optie zijn

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:56

Wat een moeilijke situatie. Ik denk dat het tijd wordt om op jezelf te gaan wonen. Je paarden zou je dan misschien nog een tijdje bij je ouders kunnen laten staan.
Helemaal breken met je familie zou ik niet doen. Zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat je met je vader goed contact hebt.
Daarnaast is het misschien een optie om zelf je (trailer)rijbewijs te gaan halen. Op die manier ben je al een stuk minder afhankelijk van je moeder en kun je meer je eigen gang gaan.
Om deze reden met je vriend gaan samenwonen lijkt me niet zo'n goed idee. Stel dat het tussen jullie misgaat, dan kun je helemaal nergens meer naartoe. Dan val je van de ene afhakelijkheid in de andere. Ik denk dat je beter een tijdje op jezelf kunt blijven.
Kun je dit soort dingen niet thuis bespreekbaar maken? Vraag eens aan je ouders hoe zij erover denken.

* To Belg, or not to Belg *

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:03

erg moeilijk lijkt me dit,
maar moet je dan blijven staan waar je alles in materiele staat hebt? het lijkt allemaal wel heel mooi, maar als je daar niet meer lekker met je paarden bezig kan zijn zoals het hoort, zou ik als het financieel haalbaar is gewoon lekker naar een pensionstal gaan.
dan kan je weer lekker écht met je paarden bezig zijn zonder het gezeur van je moeder..
en als je weg bent, draait ze misschien wel bij, het is waarschijnlijk vooral jaloezie

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:15

Renske20 schreef:
even voor de duidelijkheid, ik heb nu ruim 2 jaar dezelfde vriend,d ast is een tijdje uit geweest, maar nu is het weer helemaal goed


Waarom snap ik al jouw "stap"-topics dan niet waar elke keer instaat,
dat je die en dan die en dan weer een ander hebt gezoend? Scheve mond

Of zijn dat tussendoortjes?

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:31

Renske20"]
en barkeerpers zijn handig!
heb er met 1tje uit de time-out gezoend laatst(veel gratis dropshot gehad Knipoog ) en heb 1 1/2 jaar relatie met barkeerper gehad en heb iets met een uitsmijter gehad
erg handig want ik kwam overal binnen, gratis drinken etc
alleen die laatste ben ik gelijk dezelfde avond mee gaan zoenen, dus daar ben ik niet meer interessant genoeg voor volgens mij Verdrietig
maar er zijn nog meer dan genoeg andere leuke jongens!!
[/quote]

[quote="Renske20 schreef:
en ik ben erg stout geweest vandaag Tong uitsteken

maar t was bart zn schuld!en t kwam ook door het bier & de zon!

bart ging me helemaal masseren met olie zodat ik nog bruiner werd, en dat was zoooooo lekker!en toen zat ie bovenop mij, op zn knieën met aan elke kant van mij 1 been, en eerst deed ie mn rug en daarna draaide ik om en deed ie de voorkant en toen waren we ineens aan t zoenen!

maar ja ik wil nix met hem en dat weet ie ook, maar t was wel een geslaagde middag *LOL*


Vanwege dit soort topic's... en vond ook een topic waarin stond dat je al eens was vreemdgegaan...

En dan wil jij gaan samenwonen?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:33

Ik denk dat dat haar eigen beslissing moet zijn. Als zij vind dat hun relatie daar geschikt voor is...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:35

Nou dit is niet niks. Ken de eerdere verhalen niet van je maar breken met je ouders lijkt me de laatste optie.

Heb je dit al eens met je ouders besproken? Ik bedoel, heb je laten weten dat je dit allemaal zó erg vindt dat je overweegt met ze te breken? Ik denk dat ze zich rotschrikken.

En het klinkt misschien raar, maar als ik dit verhaal zo lees dan lijkt het haast wel of je moeder op de één of andere manier jaloers op je is.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hoop dat je het kunt oplossen.

There is no reality, only perception.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:38

Miss Petit ik denk niet dat je Renkse hier nu mee moet gaan aan-/lastigvallen, daar vroeg ze niet om. Sowieso, dat zijn haar zaken, als je je daar aan ergert zou je het via pb kunnen opmerken.

Renske, ik denk dat je moeder echt inde overgans periode zit ofzo, jeeminee wat een ....
Misschien is het beter om idd je eigen stekkie eens te gaan zoeken, evt samen mte je vriend. De paarden zou ik gewoon thuis laten staan gewvoon voor het gemak. En sowieso; je moeder zal alleen maar meer herrie gaan schooppen als jij ineens de paarden dreigt mee te nemen.
Misschien kun je de situatie met je vader bepraten? En idd een groom zoeken voor wedstrijden is een goed idee!
Je komt er heus wel uit, als je je maar niet uit het veld laat slaan! Sterkte!

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:56

Ik ken jou en je ouders niet, ook je eerdere verhalen heb ik gemist...

Maar hoe ik je verhaal lees gaat het enkel en alleen om de paarden. Jij vind dat je moeder het niet goed doet, en vice versa. Wat dat rijden naar wedstrijden betreft geef ik je moeder geen ongelijk, mijn ouders verdomden het ook om hun vrije zondag op te offeren aan mijn wedstrijden. We hebben uiteindelijk, na overleg, besloten dat mijn vriend zijn E zou halen. Maw: zorg dat je je E haalt, dat scheelt alweer een stukje ergernis.

Wat die paarden betreft, niets zeggen als ze het in jouw ogen fout doet, gewoon veranderen. Spreek met haar af dat jij jouw paarden doet. Jij voert, jij doet de stallen, jij verwisselt dekens, enz. Wat zij met haar paard doet moet zij weten... Ik hoefde echt niet naar vrienden te gaan als de paarden van mijn ouders (die er voor mij stonden en waar ik op reed) niet verzorgt waren, mijn ouders deden het nl niet.

Het huis uit gaan zou zo gek nog niet zijn, maar ik denk wel dat je je paarden thuis moet laten staan. Ik weet niet hoe rijk je bent, hoef ik ook niet te weten, maar ik vraag me af of je, zonder hulp van iemand anders (bank, vriend, etc) al je onkosten, en 2 paarden in pension kunt betalen. Om nog maar te zwijgen van de wedstrijden, trailer, benzine, enz. Ik zou iig niet met je vriend samen gaan wonen. Niet alleen om de quotes van Miss Petit, maar mn om hetgeen al eerder gezegt is: je maakt je van hem afhankelijk. Kijk eerst eens of je het alleen red... Het kan nu allemaal prima gaan, maar het is een groot verschil of dat je de hele week bij hem thuis zit, of dat je samenwoont...

Breken zou ik niet doen, dat kun je nooit meer herstellen.

Sterkte ermee iig...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:20

Als ik jou was zou ik het huis uit gaan en een plaats voor mezelf zoeken. De paarden zou je thuis kunnen laten staan, maak goede afspraken, dat jij volledig verantwoordelijk bent voor de verzorging van je eigen paarden bijvoorbeeld. In overleg kan natuurlijk altijd iets van de ander overnemen. Verder zelf je E rijbewijs halen zodat je voor het vervoer niet meer afhankelijk bent van je moeder.
Bij mij heeft het goed gewerkt dat ik een straat verder ben gaan wonen in mijn eigen huis, de relatie met mijn moeder is toen een stuk beter geworden. Ook omdat ze merkte dat ik mijn eigen weg ging en dat ze daar toch niks aan kon veranderen en dat dat nog goed ging ook nog!

Veel sterkte ermee!

Sprakeloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 19:10

miss_petit ik snap niet wat je met je berichtjes wilt bereiken maar hier zit ik dus echt niet op te wachten, ten eerste omdat dat hier totaal los van staat
en ten 2e, mijn vriend weet daar alles van, in die tijd ging het heel slecht tussen ons en was hij ook meer met een ander meisje bezig dan met mij.
we zijn toen ook een hele tijd uit elkaar geweest, daarna zijn we weer met dezelfde groep gaan stappen en ook door de week wat vaker gaan afspreken, en inmiddels gaat het hardstikke goed, omdat we alle2 weten waarom het fout ging, en daar wat aan hebben gedaan

Ik ben net terug van mn wedstrijd, 2 wp erbij, 2x 2e dus mag naar de Z1 e mn moeder doet nu alsof er niets aan de hand is en liep tegen kennisen al trots te vertellen dat ik naar het Z mag

maar hoe dan ik, ik ga iig zo snel mogelijk het huis uit, mn paarden laat ik hier nog even staan, maar in de herfst gaat iig Quentin naar een pensionstal zodat ik heel de winter door fijn kan rijden(al moet ik zeggen dat ik tot nu toe ook bijna altijd nog in onze buitenbak heb kunnen rijden)

mn E rijbewijs wordt betaald door mn vader Lachen mn rijbewijs zelf ben ik voor aan het sparen, maar eerst gaat desje naar de DA ivm spat en dat gaat met 450 euro kosten, dus duurt t iets langer voor ik genoeg bij elkaar heb voor mn rijbewijs, maar dat scheelt idd al veel, als ik zelf naar les en naar wedstrijd kan gaan, en dat ben ik dus ook zeker van plan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 141 bezoekers