welk bijbelstuk voor preek trouwerij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

welk bijbelstuk voor preek trouwerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 23:37

ok titel zegt genoeg.
we moeten volgende week naar de dominee en hadden als huiswerk een tekst uit de bijbel zoeken wara de preek over zou kunnen gaan..


mensen met tips?????

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:40

Geen stuk over Judas Tong uitsteken

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:43

Kan je helaas niet helpen, heb namelijk nog nooit een bijbel gezien Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:57

de bruiloft te kana, waar jezus water in wijn verandert? johannes 2.

overigens een verhaal dat veel ouder is dan het nieuwe testament en overgenomen is uit de pagan religies. zeg dat maar tegen de dominee Knipoog
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 10-02-04 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:59

als je zelf geen idee hebt waarom dan in de kerk trouwen Verward


Citaat:
overigens een verhaal dat veel ouder is dan het nieuwe testamant en overgenomen is uit de pagan religies. zeg dat maar tegen de dominee

die schrikt zich vast een hoedje en denkt dat Alja van een andere planeet komt *LOL*

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:08

In elke kerkpreek die ik bij een trouwerij hoor moet het echtpaar beloven dat ze kinderen zullen krijgen. En dat vind ik belachelijk. Misschien kunnen ze achteraf wel helemaal geen kinderen krijgen? Bestaat er ook een preek waar die belofte niet in zit?

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:57

zoek met zijn 2en een stuk uit waar jullie je allebei prettig bij voelen.
Judas dus inderdaad niet, zal ff mijn bijbel pakken en als ik wat heb PB ik het wel ff.

Gerrie misschien omdat ze gelovig zijn in een kerk trouwen >;)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:01

Scum schreef:
In elke kerkpreek die ik bij een trouwerij hoor moet het echtpaar beloven dat ze kinderen zullen krijgen. En dat vind ik belachelijk. Misschien kunnen ze achteraf wel helemaal geen kinderen krijgen? Bestaat er ook een preek waar die belofte niet in zit?



Verward Verward Verward

Nooit van gehoord.

Overigens zou ik als ik jou was de bijbel eens openslaan en zelf wat zoeken wat je aanspreekt.
Bij ons ging het over Psalm 84.

Het nieuwe testament is over het algemeen prettiger leesbaar/begrijpelijker dan het oude testament.

Succes!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:11

Hooglied is één jubelzang van de bruidegom tot de bruid, vice versa. Misschien een beetje te kinky voor een bruiloft ("Je borsten zijn als gazellen"). In spreuken staan leuke stukjes over de liefde ("Zij zoekt zichzelf niet", etc.).

Succes!

Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat stelletjes kinderen móeten krijgen volgens een preek. Ben erg benieuwd aan welke stromingen binnen de christelijke geloofswereld je bij deze aantrijging refereert???????
Wel hoorde ik eens een preek over een fijne familie, maar die was voor een zwanger stel dat helemaal verliefd in het huwelijk trad. In de katholieke kerk mag de bruid (als ze dat wil) bidden tot Maria of ze een goede moeder mag worden.

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:00

idd geval bedankt en ga jullie ideeen meenemen Haha!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:57

1 Korinthe 13, gaat over de liefde. Het is natuurlijk al wel heeeeeel veel gebruikt voor huwelijken maar het blijft mooi *LOL*