Beleggers op het forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:19

Hebben jullie nog leuke interessante aandelen of cryptos op het oog?

lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:14

Ik heb gisteravond wat apple,en Microsoft verkocht.
En ARM,en SMCI gekocht.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:48

Wij hebben pas wat acomo bijgekocht, die staat nu aardig laag met een mooi dividend.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:47

Acomo ook recent gekocht voor de langetermijn :).

Ik heb in augustus Disney gekocht, die heeft afgelopen maand ook een leuke sprong omhoog gemaakt :)

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:56

8nnemiek schreef:
Wij hebben pas wat acomo bijgekocht, die staat nu aardig laag met een mooi dividend.


Best een interessante dit!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:40

Acomo is een leuk bedrijf inderdaad. Niet om snel rijk van te worden, maar voor de lange termijn met een mooi dividend, en vrij stabiel, dus ook best veilig. En omdat het een Nederlands bedrijf is, is dat gunstiger voor de belasting over je dividend als ik het goed heb begrepen.

Anoniem

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:07

Lekker dagje vandaag, 2 aandelen die 9% plussen :D Heb er 1 van gecasht, die staat heel slecht en koersdoel is flink lager dan waarvoor ik hem heb gekocht. Neem dus nu mijn verlies op een moment dat het verlies iets minder is.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 16:05

O ja :D Ik heb al een aantal dagen niet gekeken, maar zie inderdaad veel groene cijfers :D

9% is netjes!
En inderdaad, soms is het niet erg om verlies te nemen. Al zul je net zien dat ie daarna ineens gaat stijgen haha :+

Volgens mij krijgen wij binnenkort acomo dividend, dat zal een leuke cent zijn :D

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:01

lizard schreef:
Goede vraag.

Ik vind dat Apple op het moment wat achterblijft.
Daarom een gedeelte verkocht.

En ik wil Toch in de tech blijven.

En gezien de opkomst van AI,en de voorsprong van Nvidea,Daar maar aandelen van gekocht.

Nu Al 9.5% in de plus.

Ach,afwachten .


Ik moest aan jou denken net... Vertrouwen wordt beloond :D

lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:16

Ik had ook nog wat ARM,en SMCI gekocht.
En gisteren van die drie wat bijgekocht.

Ik Ben heel blij.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:51

Weet iemand hoe het zit met belasting bij ETF's? Wij hebben van DeGiro onze jaaropgave gekregen en daar staat bij Bronbelasting bij onze iShares €0.
Dit houdt volgens mij dan in dat iShares het dividend dus netto heeft uitbetaald, dus voor uitbetaling de belasting al heeft ingehouden.
Maar, even ivm aangifte inkomstenbelasting, hoe weet je hoeveel er is ingehouden?
Ik heb iShares gebeld en werd daar niks wijzer, zij verwezen naar DeGiro maar die brandt daar zijn vingers niet aan.

foxy80

Berichten: 7874
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:42

Ik kruip onder de meeleessteen vandaan: wat raden jullie als infobron aan om je in te lezen over dit onderwerp? Het einde van onze verbouwing nadert dus kan geld in iets anders steken.

Ik ben echt een leek maar vind beleggen wel aanspreken, vooral met de koers van bepaalde aandelen. Ik denk zelf dat ik meer van het hit-and-run type ben, terwijl mijn man braaf voor langere termijn belegt. Of leer ik toch best geduld kweken qua investeren?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:59

hit and run is niet heel veel meer dan gokken. Prima als je dat wil, maar wel goed om je te beseffen. Lange termijn is dat niet of iig veel minder.

Ik heb veel gehad aan de eerste 20 afleveringen van jong beleggen de podcast. Daarna wordt het allemaal steeds technischer en haakte ik wat af, maar het begin is wel interessant en geeft een stuk kennis.

foxy80

Berichten: 7874
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:11

Mooi, podcast al aangevinkt.

Het is niet dat ik wolf of wallstreet wil aanhangen, maar 10 jaar geld parkeren met onzekere uitkomst wil ik ook niet. Dan kan ik evengoed intekenen op een staatsbon bij wijze van spreken.

lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:13

Je kan op YouTube eens kijken naar het kanaal van langzaamrijker.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:45

Oei geen idee opisop. Ik denk dat je met die vraag eerder bij een accountant uitkomt.

@foxy: ik heb een online cursus gevolgd en vond dat heel leerzaam.

De eerste twee maanden zitten er bijna op! Ik heb e.e.a. Gekocht en verkocht, rendement staat nu op +14,5% voor dit jaar. Ik hoop dat het een voorbode is voor de komende maanden :))

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:57

Ik zit op een rendement om en nabij de 11.5%. Eigenlijk nog hoger, want ik leg maandelijks iets in, maar heb nu voor het gemak even totale winst/totale inlegx100 gedaan. Eerste maanden stond het volledig stil, maar nu gaat het wel heel erg lekker.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:33

Ik beleg via de Giro, richt me op het moment op buy and hold, en met name fijne dividend aandelen.

Vroeg me af wat jullie fijne sites vinden om beurs nieuws te volgen of te beluisteren?

lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:02


koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:51

SunnyHorse schreef:
Ik beleg via de Giro, richt me op het moment op buy and hold, en met name fijne dividend aandelen.
Ik zit ook bij DEGIRO, heel tevreden over, maar mis soms wat aanbod. En best duur als je van swing traden houdt. Ben wel benieuwd welke brokers Bokkers hebben. Heb al wat zitten kijken naar eToro en FXFlat.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:14

Ik kruip ook onder mijn meeleessteen vandaan...

Vorig jaar heb ik het boekje "Blondjes beleggen beter" gelezen en vond het een erg leuk en verhelderend boek. Daarna een rekening geopend bij DEGIRO en wat aandelen gekocht. Eigenlijk alleen nog op de Nederlandse en Belgische beurs en wat stabiele aandelen met dividend. Doel is een deel voor de lange(re) termijn en een deel wat korter. Nu voornamelijk gekocht voor de lange(re) termijn.

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 01:04

koeke schreef:
SunnyHorse schreef:
Ik beleg via de Giro, richt me op het moment op buy and hold, en met name fijne dividend aandelen.
Ik zit ook bij DEGIRO, heel tevreden over, maar mis soms wat aanbod. En best duur als je van swing traden houdt. Ben wel benieuwd welke brokers Bokkers hebben. Heb al wat zitten kijken naar eToro en FXFlat.


Ik zit bij DEGIRO en Trading212. De laatste is een stuk goedkoper en vaak gratis handelen.
Je kunt ook je eigen ETF’s maken dat noemen ze pies (taarten). Dat kost niks extra en fractionele aandelen kun je ook kopen. Als een aandeel 1000 euro kost kun je ook voor 50 euro deelnemen.

Ik heb een invite link via PB beschikbaar bij interesse. Dan krijg je een gratis fractioneel aandeel na identificatie en eerste storting binnen 10 dagen na registratie.

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 01:07

_Kellyy schreef:
Ik kruip ook onder mijn meeleessteen vandaan...

Vorig jaar heb ik het boekje "Blondjes beleggen beter" gelezen en vond het een erg leuk en verhelderend boek. Daarna een rekening geopend bij DEGIRO en wat aandelen gekocht. Eigenlijk alleen nog op de Nederlandse en Belgische beurs en wat stabiele aandelen met dividend. Doel is een deel voor de lange(re) termijn en een deel wat korter. Nu voornamelijk gekocht voor de lange(re) termijn.


Als je een beetje overweg kunt met Engels geschreven boeken kan ik echt Investing in your 20’s en 30’s for dummies aanraden. Ja ook als je ouder bent.
Top boek niet commercieel geschreven en inhoudelijk echt sterk (geschreven door een econoom en geen zelfbenoemde goeroe zoals zo vaak gebeurd)
Het gaat verder dan alleen beleggen in aandelen, maar investeren in de toekomst over het algemeen.

foxy80

Berichten: 7874
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:26

Is dat dan geheel anders dan de NL versie investeren voor dummies?

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:38

foxy80 schreef:
Is dat dan geheel anders dan de NL versie investeren voor dummies?


Sowieso een andere schrijver. De Nederlandse versie ben ik nog niet tegengekomen. Wel de beleggen voor dummies bedoel je die?

De investeren in vastgoed voor Dummies niet kopen. Heel slecht geschreven nog nooit meegemaakt met een dummie boek.