Beleggers op het forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:28

hwn schreef:
Ik meld me ook weer eens, niet echt actief hier omdat mijn aandelenportefeuille vooral voor de dividenden is.

Zowel ikzelf als mijn ma hebben aandelen van Intervest Offices & Warehouses. Mijn pa zaliger was eerder de beurskenner, ik vertrouwde op zijn oordeel, maar hij is er al enkele jaren niet meer.

Nu komt er een Amerikaans overnamebod op deze aandelen:

https://www.test-aankoop.be/invest/bele ... warehouses

Nu vroeg ik me af: wat gebeurt er als je niet verkoopt nav dit overnamebod? Kan dit? En krijg je dan nog dividenden uitgekeerd? Want de hoge dividenden zijn voor mij de reden dat ik wat twijfelachtig sta tegenover verkoop, zeker aangezien mijn gemiddelde aankoopprijs 20,72 euro is, dus niet dat ik een fortuin verdien aan verkoop.

Mijn schoonbroer vindt me dom als ik niet zou verkopen, maar het is de hobby van mijn schoonbroer om me dom te vinden, gelukkig zie ik hem maar 2x per jaar: Kerstavond en Nieuwjaar, de twee keren dat ie cadeau's krijgt, dus ik weet niet of zijn mening wel klopt. Hij heeft nu al verkocht, maar als ik nu verkoop, doe ik verlies, dus dan is afwachten tot het overnamebod van 21 toch interessanter.

Hij vindt dat ik al moest verkocht hebben, omdat de koers anders gaat kelderen als de deal niet doorgaat. Maar het gaat mij en ma vooral om de dividenden, en die zijn echt aanzienlijk bij dit aandeel.

Wat is wijsheid hierin?


Als een bepaald percentage van aandeelhouders ingaan op het bod, wordt het definitief. Dan worden de aandelen Intervest van de beurs gehaald en er worden geen dividenden meer op uitgekeerd.

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 23:03

hwn schreef:
Ik meld me ook weer eens, niet echt actief hier omdat mijn aandelenportefeuille vooral voor de dividenden is.

Zowel ikzelf als mijn ma hebben aandelen van Intervest Offices & Warehouses. Mijn pa zaliger was eerder de beurskenner, ik vertrouwde op zijn oordeel, maar hij is er al enkele jaren niet meer.

Nu komt er een Amerikaans overnamebod op deze aandelen:

https://www.test-aankoop.be/invest/bele ... warehouses

Nu vroeg ik me af: wat gebeurt er als je niet verkoopt nav dit overnamebod? Kan dit? En krijg je dan nog dividenden uitgekeerd? Want de hoge dividenden zijn voor mij de reden dat ik wat twijfelachtig sta tegenover verkoop, zeker aangezien mijn gemiddelde aankoopprijs 20,72 euro is, dus niet dat ik een fortuin verdien aan verkoop.

Mijn schoonbroer vindt me dom als ik niet zou verkopen, maar het is de hobby van mijn schoonbroer om me dom te vinden, gelukkig zie ik hem maar 2x per jaar: Kerstavond en Nieuwjaar, de twee keren dat ie cadeau's krijgt, dus ik weet niet of zijn mening wel klopt. Hij heeft nu al verkocht, maar als ik nu verkoop, doe ik verlies, dus dan is afwachten tot het overnamebod van 21 toch interessanter.

Hij vindt dat ik al moest verkocht hebben, omdat de koers anders gaat kelderen als de deal niet doorgaat. Maar het gaat mij en ma vooral om de dividenden, en die zijn echt aanzienlijk bij dit aandeel.

Wat is wijsheid hierin?


Geduld hebben. De koers staat inmiddels op 20,70.
Voor wanneer staat de overname gepland en is dit bod inclusief toekomstig dividend?
Er moet een X percentage aandelen aangemeld worden dus een kans dat het niet doorgaat is aanwezig.

Ik had dit jaar een overname aandeel. Ik heb het aandeel 5 cent onder het overname bod verkocht. Dividend werd niet meer uitgekeerd (bod was inclusief toekomstig dividend) en het risico dat de overname niet doorgaat.
Plus veel winst viel er niet meer te halen. Overname is nog niet rond en ondertussen rendeert het geld elders.

Ik heb even het persbericht voor je opgezocht. 50% moet aangemeld zijn. Bij mij was dat 90%. Ze hebben zelf iets meer dan 9% in bezit. Relatief weinig risico dat het niet doorgaat.

Kan niet vinden of de dividenden uitbetaald blijven worden. Ik vind 5,8% dividend wel ok maar is echt niet bijzonder hoog. Daar zou ik het niet voor doen (het is op jaarbasis en dat jaar ga je toch niet meer halen).

Het persbericht

https://www.intervest.be/sites/default/ ... ffer_0.pdf

lizard
Berichten: 5267
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:36

Hoe is het met iedereen hier?

Afgelopen jaar goed afgesloten?

Ik had wel een leuke winst.
Wel een slechte start dit jaar,maar afgelopen donderdag stond ik weer in de plus.

8nnemiek,heb je nog steeds vertrouwen in china?

Wat ik zie,gaat het Daar helemaal Niet Lekker op de beurs.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:25

Gaat goed :) 2023 afgesloten met 29,5% in de plus. Januari begon met een dipje, maar is inmiddels weer groen.

Op “mijn deel” van de beurs gaat het juist wel helemaal lekker. Heb maar 1x rode cijfers en dat is iShares China.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:09

Bij ons was afgelopen jaar niet heel winstgevend, maar ook geen verlies gehad gelukkig. Wel hier en daar gunstig kunnen bijkopen.

Lizard, China zit inderdaad al een tijd in een dip, maar dat komt grotendeels door politiek en sentiment. De goede bedrijven blijven groeien en winst maken, de economie blijft volgens voorspellingen tot zeker 2030 groeien, dus ik heb er zeker vertrouwen in dat die cijfers weer groen worden :j
Neem alibaba bijvoorbeeld, die maken jaar op jaar leuke winst, hebben heel veel cash, gaan nu ook nog dividend uitkeren, maar stonden afgelopen jaar zo laag op de beurs dat ze zelf een hoop aandelen terug hebben gekocht omdat de prijs echt ver onder de werkelijke waarde van het bedrijf ligt.
En ik snap heel goed dat mensen terughoudend zijn om aandelen uit China te kopen, maar uiteindelijk komt er toch een punt dat de waarde van de aandelen mee moet gaan stijgen met het groter groeiende bedrijf. Dus we wachten gewoon af :j
Ons andere chinese bedrijf, China mobile, hebben we afgelopen jaar juist met een heel leuke winst verkocht. Dat trekt die andere weer wat omhoog :))

Ik lees trouwens dat het in China vooral de vastgoed sector is die het nu zwaar te verduren krijgt. Dat was al langere tijd een bubbel die op knappen stond. Ik heb er ooit een docu over gezien, hoe daar allerlei scams rond gaan bv.
Goede bedrijven die gewoon netjes winst draaien en zich aan de regels houden zullen niet zomaar omkiepen of imploderen ga ik vanuit.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:48

En twee dagen later stijgt de koers weer met bijna 9% :+ Echt geen pijl op te trekken haha!
Zou wel leuk zijn als Alibaba nu eindelijk uit die dip komt.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:26

Wij gaan ook als een raket! Echt leuk.

lizard
Berichten: 5267
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:13

Ik had het gelezen van china.


Ik Ben vandaag heel blij met mijn ASML.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:44

Die gaat ook lekker ja!

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:47

Ik heb alle ASML aandelen verkocht vandaag. Ze tikten dezelfde waarde aan als de laatste piek, dus ik heb mijn winst gepakt. Ze gaan ongetwijfeld nog verder stijgen, maar ja… niet verzilverd is geen winst :P mooi bedrag om een deel van de studieschuld af te betalen.

lizard
Berichten: 5267
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:34

Doubtless,dat is natuurlijk ook een goed iets.
Schulden wegwerken.

Ik probeer eigenlijk zo weinig mogelijk te doen,want elke transactie kost ook geld.

Dat gezegd hebbende,ik heb wel vorige week een partij apple verkocht,en Nvidea teruggekocht. :)

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:37

lizard schreef:
Doubtless,dat is natuurlijk ook een goed iets.
Schulden wegwerken.

Ik probeer eigenlijk zo weinig mogelijk te doen,want elke transactie kost ook geld.

Dat gezegd hebbende,ik heb wel vorige week een partij apple verkocht,en Nvidea teruggekocht. :)


Wat is jouw motivatie achter Nvidia? Behoorlijk gestegen in een jaar al. En ook recent nog. Verwachte koers voor 12 maanden is niet heel veel verschil.

lizard
Berichten: 5267
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:03

Goede vraag.

Ik vind dat Apple op het moment wat achterblijft.
Daarom een gedeelte verkocht.

En ik wil Toch in de tech blijven.

En gezien de opkomst van AI,en de voorsprong van Nvidea,Daar maar aandelen van gekocht.

Nu Al 9.5% in de plus.

Ach,afwachten .

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:20

Dank voor je antwoord. Vind het altijd interessant om te lezen waarom iemand juist voor een aandeel kiest.

Op zich snap ik jouw redenatie wel, zeker op langere termijn. Maar toch zou ik het zelf niet aandurven denk ik. Maar nu is Tech mijn ding ook niet hoor.

Mario1991
Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:55

lizard schreef:
Goede vraag.

Ik vind dat Apple op het moment wat achterblijft.
Daarom een gedeelte verkocht.

En ik wil Toch in de tech blijven.

En gezien de opkomst van AI,en de voorsprong van Nvidea,Daar maar aandelen van gekocht.

Nu Al 9.5% in de plus.

Ach,afwachten .


Ha! ik ook! Volg je toevallig ook De Belegger?

https://debelegger.nl

lizard
Berichten: 5267
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:06

Nee,ken ik helemaal niet.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:24

Ik heb deze week Philips en Tesla bijgekocht :) Met speelgeld en voor “korte” termijn resultaat.

lizard
Berichten: 5267
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:06

Doubtless,ik Ben benieuwd .

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:09

Doubtless schreef:
Ik heb deze week Philips en Tesla bijgekocht :) Met speelgeld en voor “korte” termijn resultaat.


Tesla snap ik, die staat relatief laag. Philips vind ik wel spannend. Zit nu zelf ook over tesla te twijfelen .

Anoniem

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:25

Ik had wat aandelen (deels) gecasht die op >+30% stonden en die nu in S&P500 gestopt.. Ik blijf dat wel lastig vinden, wanneer cashen en of je überhaupt moet cashen.. Maar heb ook aandelen die op +35% stonden en nu op -35% staan, zonde dus! Die laat ik uiteraard nu staan en trekken hopelijk bij..

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:32

jooproo schreef:
Tesla snap ik, die staat relatief laag. Philips vind ik wel spannend. Zit nu zelf ook over tesla te twijfelen .


Philips is met 50% gedaald. Nu de uitspraak is geweest rondom de beademingsapparatuur verwacht ik dat het drama achter de rug is en dat zij een manier zullen vinden om weer op te krabbelen/te gaan stijgen. Hoop natuurlijk op een verdubbeling op termijn ;) Maar is allemaal pure speculatie en onderbuikgevoel. We gaan het zien.

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:53

jooproo schreef:
Doubtless schreef:
Ik heb deze week Philips en Tesla bijgekocht :) Met speelgeld en voor “korte” termijn resultaat.


Tesla snap ik, die staat relatief laag. Philips vind ik wel spannend. Zit nu zelf ook over tesla te twijfelen .


Tesla snap ik dan weer niet. Bonus Musk gigantisch 55 miljard dat gaat links of rechtsom toch een keer ontrokken worden. Verouderde modellen dus ontwikkelingskosten en winstgevendheid staat al op de tocht door BYD.

Philips is de slecht nieuws show wel geweest. Denk een fantastische koop bij deze koers. En Amerika verlaten met de apparatuur dus van de claimcultuur zijn ze af.

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:58

Vanochtend was het wel weer lekker wakker worden met Adyen ;)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:01

Volgens mij gaat heel veel nu even lekker omhoog ja :j

Hier vooral flowtraders die ineens 6% de lucht in schiet.
Altijd leuk, alleen jammer dat de meeste bedrijven even later weer inkakken :))

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 07:58

Ik wacht weer op een klein dipje om weer bij te kopen. Al is het wel leuk om weer eens groene cijfers te zien nu :))