wie o wie gebruikt: implanon

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

wie o wie gebruikt: implanon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 13:22

Ben die pil zo langezamerhand spuug zat, wie heeft er ervaring met de implanon.
Heb de zoekfunctie al gebruikt maar nog niet echt veel wijzer geworden.
Ben op zoek naar ervaringen, voor en na delen, kosten etc.


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:32

mijn huisarts raadde het af! hij vertelde dat ze nogal eens gaan "zweven"
ik heb de prikpil,eens in de 3 maanden een prik in je bil(doet absoluut geen zeer)en je bent 3 maanden beschermd en NIET ongesteld!!
heerlijk!
maar......ik heb het nu 9 maanden,en krijg toch elke keer tussentijdse bloedingen,dus ik moet weer overgaan op andere middelen,ik heb altijd wat met hormoontoestanden!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:33

Dat lijkt me wel wat die prikpil, mexx2.
Wordt dat vergoed door de ziektekosten verzekeraar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:35

De voor en nadelen van Implanon?
Voordelen: werkt drie jaar, kun je niet vergeten, is erg veilig.
Nadelen: bij inbrengen en verwisselen heb ik een paar dagen een blauwe, pijnlijke arm gehad. Voor mij eigenlijk geen nadelen verder.

Bekendste problemen: hevige/langdurige/onregelmatige bloedingen.

Als ze gaan zwerven, is dit meestal omdat ze niet op de juiste plaats zijn ingebracht.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 13:54

Marreke schreef:
De voor en nadelen van Implanon?
Voordelen: werkt drie jaar, kun je niet vergeten, is erg veilig.
Nadelen: bij inbrengen en verwisselen heb ik een paar dagen een blauwe, pijnlijke arm gehad. Voor mij eigenlijk geen nadelen verder.

Bekendste problemen: hevige/langdurige/onregelmatige bloedingen.

Als ze gaan zwerven, is dit meestal omdat ze niet op de juiste plaats zijn ingebracht.


Dus dat gebeurt ook nog wel eens, dat ze gaan zweven.

Ik heb ook gehoord dat je net als bij de pil ook kans hebt dat je aan komt, is dat bij jouw ook gebeurt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:05

Ik ben zelfs een paar kilo afgevallen, omdat ik voor de Implanon een vrij zware pil slikte.
Als een Implanon op de juiste plaats zit wordt hij "ingeklemd" door twee spierbundels, in principe kan hij dan nergens heen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 14:09

oke, mag ik vragen wat die gekost heeft of werd het bij jou vergoed door de verzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:17

Dat weet ik eigenlijk niet meer (meer als een jaar geleden), maar het kwam erop neer dat het net iets goedkoper was dan 3 jaar de pil.

Hoe het met vergoeding door het ziekenfonds zit weet ik niet. Dat is in Nederland anders dan in Belgie Knipoog

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 14:19

Ik heb al een mail gedaan naar mijn verzekering Haha!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:28

bij mij zat de implanon vorig jaar gewoon in het ziekenfonds. Eigenlijk valt er verder weinig over te vertellen, ik heb mijn zegje al gedaan in een ander topic wat hier 2 weken geleden stond.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:47

Mexx2 schreef:
mijn huisarts raadde het af! hij vertelde dat ze nogal eens gaan "zweven"
ik heb de prikpil,eens in de 3 maanden een prik in je bil(doet absoluut geen zeer)en je bent 3 maanden beschermd en NIET ongesteld!!
heerlijk!
maar......ik heb het nu 9 maanden,en krijg toch elke keer tussentijdse bloedingen,dus ik moet weer overgaan op andere middelen,ik heb altijd wat met hormoontoestanden!


ik had ook de prikpil werd er allejezus dik van (mmm kwam het toch door het teveel eten??) nee geintje ben 5 kilo kwijtgeraakt nadat ik ermee gestopt was ! heb nu de dianepil geen problemen mee nog steeds niet zwanger gelukkig! Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:09

Ik ben ook voor een alternatief voor de pil bezig, misschien heb je wat aan deze websites:
www.anticonceptie-online.nl/
www.anticonceptie.nl/consument/
Mijn huisarts heeft implanon afgeraden, omdat er nog relatief weinig over bekend is, en omdat ik nog jong ben en nog wel een keer weer zwanger wil worden en er nog weinig bekend is over het weer op gang komen van de normale cyclus na verwijderen van het staafje. Plus dat de betrouwbaarheid volgens hem een stuk minder is dan van de pil of hormoonspiraaltje.
De prikpil heeft hij ook ten zeerste afgeraden, omdat hierbij een behoorlijke hoeveelheid hormoon in één keer in het lichaam komt en omdat ook hierbij het op gang komen van de normale cyclus nadat je ermee stopt niet echt vlot gaat, is dus niet wenselijk voor jonge vrouwen die wellicht in de toekomst wel nog een keer zwanger willen worden.
Bovendien is de prikpil volgens hem ook minder betrouwbaar.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:21

Mexx2 schreef:
mijn huisarts raadde het af! hij vertelde dat ze nogal eens gaan "zweven"
ik heb de prikpil,eens in de 3 maanden een prik in je bil(doet absoluut geen zeer)en je bent 3 maanden beschermd en NIET ongesteld!!
heerlijk!
maar......ik heb het nu 9 maanden,en krijg toch elke keer tussentijdse bloedingen,dus ik moet weer overgaan op andere middelen,ik heb altijd wat met hormoontoestanden!

Lijkt me ideaal, maar vraag me toch echt af of het wel gezond is om 3 maand niet ongesteld te zijn... Verward

---CARPE DIEM---

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:46

Marije_jiplover schreef:
Mijn huisarts heeft implanon afgeraden, omdat er nog relatief weinig over bekend is, en omdat ik nog jong ben en nog wel een keer weer zwanger wil worden en er nog weinig bekend is over het weer op gang komen van de normale cyclus na verwijderen van het staafje. Plus dat de betrouwbaarheid volgens hem een stuk minder is dan van de pil of hormoonspiraaltje.


De betrouwbaarheid van een Implanon is juist veel groter dan van de pil.
Zwak, ziek of misselijk beïnvloed de werking van de pil en zelfs een antibioticakuur heeft al invloed op de pil.
Bij een Implanon hebben deze faktoren (ziek enz.) geen invloed op de werking.

Het levende bewijs dat de pil niet altijd zo goed werkt zit nu aan haar huiswerk Haha! , iets wat jou huisarts ook wel eens mag gaan maken...
Bij de zwangerschappen die ontstaan zijn terwijl iemand een Implanon had, bleek achteraf dat de arts die de Implanon had "ingebracht" dit niet te hebben gecontroleerd (NIET ingebracht dus!)

Meer info hierover vind je hier

http://www.planet.nl/planet/show/id=941 ... /sc=2173f3

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:50

Het zou goed kunnen dat hij zoiets wel bedoelde, maar ook omdat er nogal wat gedoe was over het wel of niet gaan verplaatsten ervan etc en omdat het er weer uit gesneden moest worden, was hij er geen voorstander van.
En dat maakt me verder ook niet uit, want het lijkt mij absoluut helemaal niks, zo'n staafje in mijn arm, deze had ik zelf al van het mogelijkheden lijstje afgestreept, dus ik heb daarom ook niet zo heel erg goed geluisterd naar wat hij erover te vertellen had.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 18:13

Barb schreef:
bij mij zat de implanon vorig jaar gewoon in het ziekenfonds. Eigenlijk valt er verder weinig over te vertellen, ik heb mijn zegje al gedaan in een ander topic wat hier 2 weken geleden stond.



Sorry maar welk topic ??
Als ik dat had kunnen vinden met de zoekfunctie dan had ik er vast niet om gevraagd Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:51


[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:05

Ik heb ook de prikpil. Ik vind het een heerlijk idee datje goed beschermd bent en niet ongesteld word.

Het is niet schadelijk om niet ongesteld te worden. De prikpli zorgt ervoor dat er geen eisprong komt en dus hoeft je baarmoeder ook geen slijm aan te maken waar het eitje zich na bevruchting in gaat nestelen.

Zonder eisprong ook geen krampklachten!

Maar het nadeel van deze pil is dat hij vrij licht is en dat veel mensen toch last hebben van doorbraakbloedingen. Ik heb daar gelukkig geen last van.

En als je zwanger wilt worden kan het een half jaar duren. Voor mij ook gene probleem want als ik zwanger zou willen worden wil ik dara toch goed over nadenken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:05

Ik wil ook overstappen op implanon.

Prikpil vind ik nix, heb ik al eens recept voor gehad maar toch afgehaakt en doorgegaan met de pil.

Spiraaltje wordt door mijn huisarts afgeraden als je nog niet zwanger bent geweest en lijkt me heel pijnlijk (heb al eens inwendig onderzoek gehad en dat was al niet fijn).

Implanon blijft in me hoofd spoken sinds de eerste keer ik ervan gehoord had, ik noem het dan ook nog steeds de tijgerpil Knipoog (bij tijgers etc in dierentuinen wordt deze vorm ook gehanteerd).

Nu ben ik alleen ff online aan het uitzoeken of het vergoed wordt voor me.
(ziekenfonds/unive/toppakket).

Nu maar hopen dat mijn huisarts er ook achterstaat, want ik wil gewoon van die eeuwige pil af, slik het al 11 jaar maar de laatste jaren vergeet ik hem te regelmatig en dat geeft me een minder lekker gevoel.
Daarbij wil ik voorlopig gewoon niet zwanger raken, eerst me therapie afmaken en me leven weer op de rails krijgen Knipoog

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:07

Heike schreef:
Ik heb ook de prikpil. Ik vind het een heerlijk idee datje goed beschermd bent en niet ongesteld word.

Het is niet schadelijk om niet ongesteld te worden. De prikpli zorgt ervoor dat er geen eisprong komt en dus hoeft je baarmoeder ook geen slijm aan te maken waar het eitje zich na bevruchting in gaat nestelen.

Zonder eisprong ook geen krampklachten!

Maar het nadeel van deze pil is dat hij vrij licht is en dat veel mensen toch last hebben van doorbraakbloedingen. Ik heb daar gelukkig geen last van.

En als je zwanger wilt worden kan het een half jaar duren. Voor mij ook gene probleem want als ik zwanger zou willen worden wil ik dara toch
goed over nadenken.



hoi, leuk dat je reageerd maar dit topic gaat over IMPLANON en niet over de prikpil Haha!

Als beheerder kun je toch niet off-toppic gaan Clown

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:13

Llewella schreef:
Ik wil ook overstappen op implanon.

Prikpil vind ik nix, heb ik al eens recept voor gehad maar toch afgehaakt en doorgegaan met de pil.

Spiraaltje wordt door mijn huisarts afgeraden als je nog niet zwanger bent geweest en lijkt me heel pijnlijk (heb al eens inwendig onderzoek gehad en dat was al niet fijn).

Implanon blijft in me hoofd spoken sinds de eerste keer ik ervan gehoord had, ik noem het dan ook nog steeds de tijgerpil Knipoog (bij tijgers etc in dierentuinen wordt deze vorm ook gehanteerd).

Nu ben ik alleen ff online aan het uitzoeken of het vergoed wordt voor me.
(ziekenfonds/unive/toppakket).

Nu maar hopen dat mijn huisarts er ook achterstaat, want ik wil gewoon van die eeuwige pil af, slik het al 11 jaar maar de laatste jaren vergeet ik hem te regelmatig en dat geeft me een minder lekker gevoel.
Daarbij wil ik voorlopig gewoon niet zwanger raken, eerst me therapie afmaken en me leven weer op de rails krijgen Knipoog



Ik kan me dus qua mening geheel bij jou aansluiten !!
In mijn ziekenfondspakket wordt het dus net niet meer vergoed (1-1-2004 niet meer), echt balen.

Maar ik denk toch dat ik eens met mijn huisarts ga babbelen Haha!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:16

Waarom is er nou geen anticonceptiemiddel dat:
-geen pijn doet
-weinig hormonen heeft
-je niet kunt vergeten

Huilen

Al lijkt die implanon me ook wel wat, alleen jammer dat je onregelmatige bloedingen krijgt.
En de prikpil heeft toch heel veel hormoon?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:19

Hihi, het was niet mijn bedoeling om of topic te gaan. Maar onbewust dus toch gedaan.

een kennis gebruikt implanon en is daar heel tevreden over. (on-topic he!)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:44

Heike schreef:
Hihi, het was niet mijn bedoeling om of topic te gaan. Maar onbewust dus toch gedaan.

een kennis gebruikt implanon en is daar heel tevreden over. (on-topic he!)



Geeft niet hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:52

Ik vind het nog onnatuurlijker dan de pil. En 3 maanden geen menstruatie. Doe mij maar dan de pil...

Wel een handig alternatief als je de pil altijd maar vergeet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Afanaisa91, Alocasia, Astrid_Brann, BETUWE, Brandje_04, brennie85, Dennenboom, Ghazella, GrapeshotBot, Hootje, ingvdh, Inney, Lieuwkje_90, lizy29, maj0, Mars, meintje, mingming, Phen, pluklief, TessaxQuincy, Wpaard en 78 bezoekers