Geslagen door vriend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:17

ik heb gelukkig nog nooit in zo;n situatie gezeten en ik vind dat als je nog nooit in zo'n situatie hebt gezeten dat je dan niet het "recht"heb om iemand kritiek geven over waarom iemand wel of niet blijft of hoe iemand het wel of niet aanpakt. Ik denk dat je daar pas echt een mening over kan geven als t hebt meegemaakt.
het enige wat ik kan zeggen als ik dit allemaal gelezen heb is dat het dus duidelijk niet bij 2x zal blijven..en kies dus in gods naam voor jezelf meis! jij bent nr 1 in je leven hoor! echt inpakken en weg wezen!! heeeel veel sterkte!!

en voor iedereen die zulke situaties heeft meegemaakt ...ik vind het knap dat jullie je los hebben kunnen maken van deze relaties...daar is denk ik heel veel kracht voor nodig!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:18

Relly"]
[quote="youngster schreef:
Ik spreek je nog wel als het je zelf is overkomen.. echt zo makkelijk als jij het nu neerzet is het in werkelijk echt niet..


Dat is het juist, ik LAAT mezelf dit niet overkomen. Want dat is het probleem. Jullie LATEN jezelf dit overkomen, want je biezen pakken is juist veel makkelijker dan jij denkt.

Maar ik ga niet meer reageren op dit topic, iedereen hangt hier het slachtoffer uit, terwijl je het slachtoffer NIET hoeft te zijn!Het hoeft niet!
Je kan zo je spullen pakken en weggaan. Dan wordt je niet meer geslagen en vernederd dan hoef je niet meer bang te zijn.

Maar nee blijf nog even wat langer bij zo'n idioot tot hij je het zieknhuis in slaat en er eindelijk een lichtje gaat branden. Boos!

Het spijt me maar ik reageer hier niet meer omdat het blijkbaar niet aankomt. jezelf verlossen van zo'n stuk verdriet is blijkbaar te moeilijk ofzo.
[/quote]

Blabla.. Zoals ik en iedereen al zei; Zo eenvoudig is het NIET!
Als je de eerste klap krijgt ben je te verbaast om te reageren. Je denkt toch wel dat het eenmalig is, want zoiets hoort niet en je wil niet geloven dat de man waar je van houdt jou nog eens zoiets aan zal doen. Als het een tweede keer gebeurt heeft de man in kwestie al zoveel macht over je (en dat weet ie!!), omdat je als de dood bent dat hij een mes pakt. En je gaat me niet vertellen dat jij het liever met je leven bekoopt. Ik iig niet!

Ik heb overigens wel eens een knal terug gegeven. Dat heb ik geweten. Mijn jukbeen verbrijzeld!

Als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond.

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:19

Oh ja, en Relly, als het een vriendje was geweest van een paar weken, maanden of weet ik veel wat, had ik ook al bij de eerste keer mijn biezen gepakt. Daar gaat vaak heel wat aan vooraf....
Overigens ben ik ook niet op mijn mondje gevallen en kan ik mezelf heel aardig verdedigen, maar toch is het me overkomen.

FuNcKyLaDy
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:19

je moet het uitmaken, want hij blijft het op deze manier doen als tie ziet dat je nog bij hem blijft..de volgende keer moet je hem hard terugslaan en bij hem weggaan.
oliebol men een kerel die ze eigen sma slaat dat is niet gezond hoor.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:19

Hahaha ik heb een keer een pot terpetine in zn smoel gegooid......... (was toen een deurpost aan het oververfen) maar het leek wel of hij daar ook doorheen liep........ ach

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:21

pukkielover schreef:
en voor iedereen die zulke situaties heeft meegemaakt ...ik vind het knap dat jullie je los hebben kunnen maken van deze relaties...daar is denk ik heel veel kracht voor nodig!


Je hebt geen keuze, je MOET omdat je weet dat anders je leven letterlijk en figuurlijk verwoest wordt. En dat weet je eigenlijk vanaf de tweede keer al. De eerste keer ben je zo verbijsterd, zo letterlijk murv dat je niet helder meer bent. En dan geloof je de excuses ook. Je wilt ze ook zo graag geloven. En als het dan een tweede keer gebeurt, dan begint de realiteit tot je door te dringen....

't Is moeilijk, soms zelfs hartstikke gevaarlijk om weg te gaan bij zo iemand. Maar hoe hard het ook is, het is de enige weg om jezelf te redden....

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:22

gijsenkim schreef:
Hahaha ik heb een keer een pot terpetine in zn smoel gegooid......... (was toen een deurpost aan het oververfen) maar het leek wel of hij daar ook doorheen liep........ ach


Iemand die blind is van woede merkt dat echt niet meer nee.... Hij kon me ook nog een pak rammel geven nadat ik zijn vingers had gebroken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:23

Mijn moeder is altijd bang geweest dat hij me zou vermoorden......... maargoed, das achteraf gelul, had liever gehad dat ze me toen had geholpen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:24

Supertje"]
[quote="gijsenkim schreef:
Hahaha ik heb een keer een pot terpetine in zn smoel gegooid......... (was toen een deurpost aan het oververfen) maar het leek wel of hij daar ook doorheen liep........ ach


Iemand die blind is van woede merkt dat echt niet meer nee.... Hij kon me ook nog een pak rammel geven nadat ik zijn vingers had gebroken.
[/quote]


Precies.......... hij werd echt zo gek als een dolle stier

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:27

Pfff, er komt weer een heleboel boven waarvan ik toch dacht dat ik er geen last meer van had...

Ik hoop dat degenen die hier reageren en het nog nooit hebben meegemaakt, het ook nooit zullen meemaken.

Steeds minachtender doen hoort ook in het patroon. Ga maar na, hij slaat jou. Hij weet best dat dat niet kan, vandaar ook alle spijtbetuigingen. Maar langzamerhand wordt het slaan etc gewoner en dat is alleen te rechtvaardigen als jij een waardeloos persoon bent, dan verdien je het, dan mag het. Dus hoe meer hij jou geestelijk kapotmaakt, hoe meer hij in zijn recht staat. Dat gaat aanvankelijk heel onopvallend. Vervelende opmerkingen eerst tegen jou alleen, dan waar anderen bij zijn enzovoort. Natuurlijk zijn er ook mannen die alleen vervelend doen en niet slaan en bestaan er ook zulke vrouwen. Maar toch...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:28

Ik heb een poosje gewerkt bij Slachtofferhulp. Niets is moeilijker dan deze situatie. Vrouwen zeggen dan ook heel vaak dat ze weggaan bij een dergelijke man, maar in praktijk.....
Geloof dat vrouwen gemiddeld 7 keer in elkaar geslagen worden voordat ze ook daadwerkelijk de knoop doorhakken om weg te gaan (let wel: dit zijn dan nog de gevallen die bekend zijn bij de instanties).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:30

Vaak zijn dat ook relaties die heel hard van stapel lopen.... snel samenwonen ed!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:32

t lijtk me echt doodeng dat je iemand je zo kan breken met de realiteit zeg maar...ik deboel dit negatief ofzo hoor echt niet!.. je hoort altijd iedereen zeggen als ik ooit geslagen wordt ben ik weg...maar t blijkt dat dat dus zo makkelijk en zonder gevaar gaat. het lijkt me ook raar dat je zelf ook altijd gezegd heb ..1mep en ik ben weg..maar het moment dat t gebeurt, de eerste keer.......hij heeft spijt ..hij zal het nooit meer doen. en je gelooft m hij heeft toch sorry gezegd?

en t erge vind ik is dat je vaak dan ook nog eens de vrouwe/meisjes hoort zeggen: ik zal wel t uitgelokt hebben!!
ik vind dat NIEMAND het recht heeft om een ander te slaan...no matter what...problemen los je met woorden op en niet met handen.
maar helaas zijn er dus duidelijk genoeg mensen die deze boodschap niet ontvangen hebben

nogmaals ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten..en t niet mijn bedoeling om de situatie af te doen..dus als ik dat toch gedaan heb...laat maar weten hoor!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:36

ik wil alleen nog even zeggen dat ik met 2 personen pb's heb uitgewisseld en dat dat is opgehelderd.
Verder vind ik het jammer dat ik er blijkbaar niets over mag zeggen omdat ik het niet heb"meegemaakt."
Ik weet wel degelijk wat het is, als kind werd ik veel geslagen door mijn vader. Als kind durf je niets terug te doen want het is je vader en zowiezo heb je geen kans omdat hij vele groter en sterker is.
Ik heb er geen blauwe plekken aan over gehouden toentertijd maar ik kan je zeggen dat als je met een vlakke hand in je gezicht word geslagen door iemand wiens hand zo groot is als jouw hoofd dat verdomd veel pijn doet.En ik weet wat het is om vernederd te worden als zoiets ook nog eens gebeurd in het bijzijn van je vrienden of op een openbare gelegenheid.
Ik denk dat ik hierdoor zo fel ben in dit onderwerp. En ik laat mezelf dit nooit meer gebeuren. Als kind kan je niets doen, maar nu zou ik er alles aan doen om het te voorkomen.

aan de topicstarter: ik hoop dat je hieruit komt, succes ermee.Ach gut

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:39

En je hebt dus sinds je twaalfde geen contact meer met je vader..... want als je twaalf ben kan je dat soort keuzes goed maken. Mensen inschakelen enzo........

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:46

Relly schreef:
Verder vind ik het jammer dat ik er blijkbaar niets over mag zeggen omdat ik het niet heb"meegemaakt.


En ik vind het jammer dat jij hier met je grote mond de SLACHTOFFERS van geweld uitmaakt voor een stelletje domme schapen. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik niet dom ben, ik ben ook zeker niet op mijn mondje gevallen. En toch OVERKWAM het me, in twee relaties zelfs. Mijn eerste ex sloeg mij pas na 3 jaar voor de eerste keer! Dat zie je niet aankomen hoor. De tweede ook pas na anderhalf jaar.

Denk eerst even na voor je iets typt. Het is allemaal niet zo simpel. En zelfs jou, die nu het hardst roept dat het je nooit zal overkomen, kan het gebeuren. Kom op zeg, je bent 20. Alsof jij alle mensenkennis in huis hebt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:54

Ik denk dat ik gewoon terug zou slaan. Daar worden ze weer helder van.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:56

lis"]
[quote="Relly schreef:
Verder vind ik het jammer dat ik er blijkbaar niets over mag zeggen omdat ik het niet heb"meegemaakt.


En ik vind het jammer dat jij hier met je grote mond de SLACHTOFFERS van geweld uitmaakt voor een stelletje domme schapen. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik niet dom ben, ik ben ook zeker niet op mijn mondje gevallen. En toch OVERKWAM het me, in twee relaties zelfs. Mijn eerste ex sloeg mij pas na 3 jaar voor de eerste keer! Dat zie je niet aankomen hoor. De tweede ook pas na anderhalf jaar.

Denk eerst even na voor je iets typt. Het is allemaal niet zo simpel. En zelfs jou, die nu het hardst roept dat het je nooit zal overkomen, kan het gebeuren. Kom op zeg, je bent 20. Alsof jij alle mensenkennis in huis hebt.
[/quote]

Verdorie dat zeg ik toch ook niet! Boos!
Ik zeg dat je het je niet meer hoeft te overkomen omdat je weg kan gaan! Je hebt de keus om weg te gaan! En ik snap dat het moeilijk is en ik snap dat je bang en vernederd bent etc.
Maar je hebt een keus! Je hebt de keus om weg te gaan! En ik vind het jammer dat het meestal zolang moet duren voordat iemand ook daadwerkelijk vertrekt bij diegene die hem of haar slaat!

En ik heb ook nergens gezegd dat ik alle mensenkennis heb! Ik geef alleen mijn visie hierover. Daar is een forum naar mijn weten voor. En inprincipe moet er niet naar je leeftijd worden gekeken. Het gaat erom wat je zegt en of iemand het daar mee eens is ja of nee.
Nou jij bent het niet met mij eens maar ik maak niemand voor iets uit ik zeg alleen wat ik zou doen en wat ik ervan vind.

En ik hoop uit de grond van mijn hart dat er meiden zijn die hierdoor tot inkeer komen en eindelijk durven te vertrekken, die stap durven te nemen.
Het klinkt allemaal misschien hard, maar zoals je in dit topic ziet, de wereld is hard, de realiteit is hard.

Natuurlijk is het raar in jouw situatie zeker naar 3 jaar.En dat maakt het nog veel moeilijker dan als het na een paar weken of maanden gebeurd.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen om het kwartje te laten vallen dat ik alleen maar realistisch ben....

Ik weet het echt niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:56

Desiree schreef:
Ik denk dat ik gewoon terug zou slaan. Daar worden ze weer helder van.



In veel gevallen dus juist niet. Gaan de stoppen NOG verder door.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:58

Sonja"]
[quote="Desiree schreef:
Ik denk dat ik gewoon terug zou slaan. Daar worden ze weer helder van.



In veel gevallen dus juist niet. Gaan de stoppen NOG verder door.....
[/quote]
sja weet je, zelf ga ik gewoon niet met zo'n geflipte freak. Vrouwen moeten gewoon eens wat beter leren KIJKEN naar een vent en meer hun verstand gebruiken als ze zich met een vent in laten.

Wat betreft keuze, inderdaad. We leven hier in het westen. Vrouwen hebben inderdaad een keuze en hoeven niet bij zo'n vent te blijven.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:00

weet je wat het gekke is. De mensen die het niet mee hebben gemaakt hebben het over een keus die je hebt en dat ze zouden terugslaan....... de mensen die het wel hebben meegemaakt hebben het erover dat terugslaan een soort van eigen doodvonnis tekenen is en dat de keus nou ook niet echt aanwezig is......... Ik mag toch hopelijk mezelf ook wel zien als een redelijk assertief persoon...... was binnen een half jaar niet zo heel veel van over

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:02

Ennuh Desiree.......... staat niet op voorhoofden gegraveerd hoor

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:03

abcde, lees dit topic nog eens een keer door. Lees de verhalen van andere mensen die dit hebben meegamaakt nog eens goed.

Dat is jou toekomst.

En ik wil eigenlijk dat je vandaag nog je biezen pakt en met hem breekt. Hoe kan je ooit van iemand houden als je hem niet kan vertrouwen? Je vriend moet toch iemand zijn waar je je veilig bij kan voelen? En als je dat niet kan, ben je 100x beter af alleen. Ook al voelt het nu alsof je niet zonder hem kan. Dat komt wel weer, dat zelfvertrouwen. Je leert wel weer om in je eentje een compleet, gezond en heel persoon te zijn. Ook al geloof je dat nu niet. Maar je moet eerst, NU, met hem breken. En ja, dan krijg je een moeilijke tijd voor de kiezen. Maar beter nu een moeilijke maand als straks jaren van blauwe plekken en wonden verbergen. Maak je los nu je nog op je voeten staat, want dit word echt niet beter, en je losmaken als je eenmaal op de knieen zit (of ineengedoken in een hoekje, of te huilen onderaan de trap..) is nog veel moeilijker.

zie alsjeblieft onder ogen dat hoe gek je ook op hem bent, dit is echt gebeurd, het is onuitwisbaar, en het gaat zich geheid herhalen. Je kan die gebeurtenis niet wegwensen. Doe er wat aan nu je er nog niet zo diep inzit...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:03

zouden mannen ook zo reageren, als hun vrouw hen sloeg? dat ze het pikken bedoel ik? Of zijn er onder de vrouwen meer "sukkels" dan onder mannen?

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:03

Desiree"]
sja weet je, zelf ga ik gewoon niet met zo'n geflipte freak. Vrouwen moeten gewoon eens wat beter leren KIJKEN naar een vent en meer hun verstand gebruiken als ze zich met een vent in laten.
[/quote]

Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik een beetje naief.
Zie reactie van Sil die pas na 3 jaar relatie te maken kreeg met een slaande vriend.
Ik denk dat je eerder niet ziet aan iemand dat ie zo kan zijn dan dat je het wel ziet.
Enige zekerheid die er denk ik is is dat als iemand slaat het tijd is om weg te gaan. (hoewel dat makkelijk gezegd is natuurlijk)

[quote="Desiree schreef:
zouden mannen ook zo reageren, als hun vrouw hen sloeg? dat ze het pikken bedoel ik? Of zijn er onder de vrouwen meer "sukkels" dan onder mannen?

Nee, ik zou het zeker niet pikken. Enige wat ik hoop is dat ik verstandig genoeg ben om weg te gaan en niet terug te slaan.
Denk wel dat je betreft "terug slaan" 1 ding niet moet vergeten. Een man is over het algemeen toch fysiek een stuk sterker dan een vrouw. Als een vrouw al geslagen wordt en terug zou slaan maakt ze gegarandeerd de situatie erger.
Bedoel niet hiermee overigens dat ze het over haar kant moet laten gaan. In ieder geval moet ze weg wezen. Maar in mijn ogen moet dat al na de eerste keer slaan.
Laatst bijgewerkt door DunnitsMystery op 10-02-04 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt