Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:09

Misschien ligt het aan de leeftijd, maar ik ben sinds een jaar opgehouden me te ergeren in het verkeer. En dat rijdt echt zoveeel relaxter, dat kan ik jullie vertellen :))

Ik ben zelf ook wel wat rustiger gaan rijden, dan rijd je een stuk voordeliger en het scheelt verkeersboetes :+ Dus 10 % harder max maar 30 is echt geen snelheid. Dan kun je beter gaan fietsen.

Jorex

Berichten: 10011
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 01:11

Met stip op 1 tegenliggers met LED verlichting en bedankt voor de verblinding. Ik snap niet waarom dat ooit is ingevoerd.
Daarnaast bumperklevers. Ik rij gewoon de max snelheid van 130 als ik inhaal op de snelweg, ga geen punten verdienen op mijn rijbewijs omdat die snellen perse 150 willen rijden.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 01:44

Mensen die stug rechts blijven rijden als je op de snelweg wil invoegen (al dan niet met trailer). Wat voor moeite is het nou om even ruimte te maken?
En al die wegversmallingen hier in de omgeving/buitengebied die niet geregeld worden door voorrangsborden. Dan sta je dus beleefd óf allebei te wachten op de ander, óf je gaat rijden en de auto aan de overkant doet dat ook.
En de grootste ergenis: oude mensen die niet doorhebben dat het tijd is hun rijbewijs in te leveren. Die met 20 door de bebouwde kom tuffen, stil gaan staan bij iedere kruising om de wegen van rechts in te kunnen kijken, die bijna stil gaan staan op de snelweg om de borden te kunnen bekijken.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 01:59

De meeste Belgen -O-
Kunnen niet ritsen, geen knipperlichten, 3 spetters regen en ze rijden 30

En dan nog niet te beginnen over de wegen...
Laatst bijgewerkt door rayoow op 16-02-20 02:00, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Berichten: 4959
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 02:00

In september vorig jaar groot ongeluk gehad op de snelweg. Ik heb altijd al een hekel aan bumperklevers gehad, maar door het ongeluk nu nog meer. En dan met name van die mensen die knettershard moeten rijden op de snelweg 'als het kan' en dan weer op het laatste moment moeten remmen, omdat het dus eigenlijk helemaal niet kan.
Daarnaast heb ik een hekel aan mensen die aan t einde van de dag mega hard naar huis moeten rijden, valt vaak ook samen met het eerste punt.

Rennie89
Berichten: 37300
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 02:19

Hebben jullie even? :Y) Ik maak per jaar 40.000 a 50.000 km dus kom genoeg idioten tegen. Gisteren nog op 80 km weg een mafklapper die echt niet nuchter was (of op telefoon) die slingerend en remmend op de linkerbaan reed. Toen die eindelijk opzij ging (al slingerend en remmend) ben ik er met 120 km per uur voorbij gereden, no way dat ik daar achter of naast blijf rijden!!!! Levensgevaarlijk. Op die weg zo vaak idioten gehad. Vrouwtje die op linkerbaan 50 km bleef rijden en niet naar rechts ging, uiteindelijk haalde iedereen rechts in en besloot ze opeens naar rechts te gaan waardoor er bijna een botsing was, ze weer terug ging naar links en daar nog even bleef rijden... die figuren moeten maar opnieuw les krijgen in het deelnemen aan het verkeer... pffff... Heb ook een dashcam dus ik film genoeg idioten. Ook een bmw die mij ging bumperkleven (kon niet doorrijden want auto voor mij) en toen mij rechts inhaalde, zwaar afsneed en daarna keihard ging remmen en bumperkleven op mn voorganger, ik werd er echt link van :Y) ben er achteraan gereden en opeens durfde die bij het volgende stoplicht niet meer weg te rijden :j en die 80 km weg is maar een klein deel van mijn route dus maak genoeg idioots mee...

ik ben overigens wel iemand die echt doorrijd maar niet als een idioot. Ik hoef bijna niet te remmen omdat ik al vroegtijdig rekening hou met het verkeer en gewoon op koppeling inneem. Afentoe remmen als opeens iemand onnodig vroeg naar links gaat om in te halen maar verder eigenlijk niet. Ik wil andere bestuurders niet de schrik injagen ofzo :Y) mijn broertje die rijd gewoon hard op iedereen af en remt op het laatste moment, dat vind ik echt niet fijn. Ook zonde van je remmen en kan verkeerd uitpakken bij nat wegdek. Dus ik houd veilig afstand.

Ergenissen op een rijtje
-onnodig ( langzaam) links rijden
-langzaam inhalen
-geen richting aangeven
-bumperkleven
-afsnijden
-op telefoon zitten
-geen ruimte geven om te ritsen als je van 3 naar 2 banen gaat
- niet over schouder kijken als je van baan wisselt en ik daar rijd
- meteen willen invoegen terwijl er nog genoeg ruimte is en er gewoon een auto rijd die niet naar links kan en dus moet remmen

Pffff en nog zoveel meer

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 02:35

Mensen die 115 rijden waar je 100 mag, maar dan ook 115 blijven rijden terwijl je 130 mag :')

En mensen die de hele tijd 85/90 rijden op een 100 weg, tot ik ze aan het inhalen ben... Dan gaan ze opeens 100/110 rijden :=

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:18

Lifaya, volgens mij kun je voor slingerende mensen en zo’n heel traag mensje op de linkerrijstrook de politie bellen over gevaarlijk rijgedrag. Geloof dat ze je dan vragen om te volgen tot ze er zijn. Beetje goeie dashcam beelden kunnen vast als ondersteunend materiaal dienen.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:11

Duitsers hier op de weg. Rijden standaard 80 omdat ze niet weten dat het een 100 weg is :')

Onali

Berichten: 18518
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:15

nienke555 schreef:
maar dan ook 115 blijven rijden terwijl je 130 mag :')


Ik rijd bijna nooit 130.
Meestal 100 of 110, ook met inhalen en lukt dat niet of komt er achterop komend verkeer dan naar 120.

Snelweg heeft altijd 2 banen, je moet geen 130 rijden ;)

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:19

Onali schreef:
nienke555 schreef:
maar dan ook 115 blijven rijden terwijl je 130 mag :')


Ik rijd bijna nooit 130.
Meestal 100 of 110, ook met inhalen en lukt dat niet of komt er achterop komend verkeer dan naar 120.

Snelweg heeft altijd 2 banen, je moet geen 130 rijden ;)

Hoop wel dat je op zijn minst achter spiegelt hoe het verkeer daar rijdt voor je gaat inhalen? Want inhalen met een lagere snelheid is echt vervelend.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:22

Langzamer dan mag op de snelweg, gruwelijk irritant met inhalen, heel het verkeer stopt dan op, want die halen rustig 10 vrachtwagens in. Met nadruk op rustig.

Ook in het midden blijven rijden vind ik gruwelijk irritant, je hoort gewoon naar rechts te gaan wanneer mogelijk. Zijn ze denk ik bang dat ze er niet meer tussenkomen.

Ik heb echt heel vaak irritaties in het verkeer, zolang mensen gewoon doorrijden vind ik het al gauw prima. Maar wanneer je maar half durft rij dan aub niet over de snelweg...

Edit: ik heb met rijles ook geleerd om iets harder te rijden met inhalen, voor de doorstroming. Ik zag iemand reageren dat ze gewoon dezelfde snelheid rijden omdat ze bang zijn voor punten op het rijbewijs maar de politie gaat je echt niet aanhouden als je even 135 rijdt omdat je aan het inhalen bent :') hebben wel wat anders te doen.
Laatst bijgewerkt door sureido op 16-02-20 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25721
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:25

Geen rekening houden met mensen op de oprit.
Bij ons een autoweg, ik kom aan via de oprit. Auto rijdt net aan 80 dus kan ik wel voorbij voor ik de oprit op ga. Maar blijkbaar heeft mevrouw geen stabiel voetje dus die gaat gas bijgeven. Prima, ga ik achter je, maar toen bleek 90 toch te hard dus terugggg naar 80. Ondertussen moest ik bovenop mijn een om er nog achter te kunnen.

Sowieso, woon in het buitengebied dus auto os hier onmisbaar. Maar gevolg is dat mensen die echt niet meer kunnen rijden, toch rijden.

Rennie89
Berichten: 37300
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:27

Hilary schreef:
Lifaya, volgens mij kun je voor slingerende mensen en zo’n heel traag mensje op de linkerrijstrook de politie bellen over gevaarlijk rijgedrag. Geloof dat ze je dan vragen om te volgen tot ze er zijn. Beetje goeie dashcam beelden kunnen vast als ondersteunend materiaal dienen.

Ik blijf niet achter dat soort mensen rijden :Y) ik volg liever iemand die agressief rijd dan de hele tijd slingert en remt... ik was bijna thuis gelukkig, als ik nog lang onderweg was geweest had ik de politie wel gebeld om de locatie en kenteken door te geven , maar ook dan blijf ik er niet achter rijden.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:28

Grootste 'ergernis' in het verkeer is eigenlijk dat zoveel mensen zich lopen te ergeren en geïrriteerd rijden :+ Ik kom veel mensen tegen op de weg die echt geïrriteerd achter het stuur zitten. Bumperkleven ook als je echt al de maximumsnelheid rijdt, rechts inhalen, hard op iemands kont inrijden en net op tijd remmen, toeteren, et cetera.
Ik probeer altijd relatief ontspannen achter het stuur te zitten, wordt het leven veel relaxter van. Betekent niet dat ik sloom rijd, maar wel dat ik me niet zo druk maak als er iets niet meezit. Schouders ophalen en lekker doorrijden. Sinds ik me minder druk ben gaan maken over anderen is autorijden zoveel ontspannener geworden. Er zijn namelijk altijd malloten op de weg waar je je aan kunt ergeren en dan stijgt je ergernis-meter veel te snel :')

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:47

Ga altijd 100 op de snelweg , mijn auto schiet vaak richting de 95 graden op zijn temperatuurteller als ik te lang 130 rijd. Max 100 volgende maand komt goed uit :+

Onali

Berichten: 18518
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:47

Nayomie schreef:
Onali schreef:


Ik rijd bijna nooit 130.
Meestal 100 of 110, ook met inhalen en lukt dat niet of komt er achterop komend verkeer dan naar 120.

Snelweg heeft altijd 2 banen, je moet geen 130 rijden ;)

Hoop wel dat je op zijn minst achter spiegelt hoe het verkeer daar rijdt voor je gaat inhalen? Want inhalen met een lagere snelheid is echt vervelend.


Staat er toch.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:49

Snap alleen niet waarom je niet naar 130 doortrekt. Dat is het eerste wat je met rijles leert op de snelweg.

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:50

Onali schreef:
nienke555 schreef:
maar dan ook 115 blijven rijden terwijl je 130 mag :')


Ik rijd bijna nooit 130.
Meestal 100 of 110, ook met inhalen en lukt dat niet of komt er achterop komend verkeer dan naar 120.

Snelweg heeft altijd 2 banen, je moet geen 130 rijden ;)

Dat laatste weet ik :P Maar het gaat me er vooral om dat ze de hele tijd hetzelfde tempo blijven rijden. Ze letten dan dus blijkbaar niet op of ze op een autoweg of een snelweg zitten.

Onali

Berichten: 18518
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:51

Euh nee want toen bestond 130 nog niet en waarom doortrekken als je (woonde in de randstad) overal 100 als maximum mocht.

Waar ik nu woon veel vrachtverkeer, dus ook 130 invoegen gaat het hem niet worden. Sowieso moet je bij invoegen de snelheid aanpassen aan het verkeer naast je.

130 is geen moeten!!
En aangezien ik nog altijd mn eigen benzine betaal en niet jij blijf ik lekker 100-110 rijden.
Laatst bijgewerkt door Onali op 16-02-20 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:52

Alleen als het nodig is lijkt me
Als Er geen hond achter me rijd
Ga ik geen extra gas geven :n
Net zoals ik geen extra gas ga geven omdat Er opeens weer zo een Klojo op mijn. Bumper duikt die denkt dat 150 ook op 130 lijkt en eigenlijk vind da alles en iedereen maar voor hem moet wijken

HAd Er van de week wel weer 1 op de Provinciale ... 40 is het nieuwe 80 :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 16-02-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:52

Je hebt net een week je rijbewijs Nayomie :+ , je leert nu pas rijden na het examen . Klinkt soms in dit topic alsof je alles al perfect weet etc , is niet kattig bedoeld maar erger ik mij persoonlijk geregeld aan :o

Rennie89
Berichten: 37300
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:57

als jij inhaalt op een 130 km weg waar je een vrachtwagens inhaalt met 95 km per uur creeer je files en een gevaarlijke situatie. Pas je snelheid aan zodat je snel inhaalt en weer lekker naar rechts kan om weer rustig door te kachelen. Mij is altijd geleerd gas bijgeven wanneer je inhaalt. Zo moeilijk is dat toch niet??? Ik woon zelf in de randstad en 80% van mijn route in de avond is 130 km pu. 10% is 100 km en 10% is 80 km. Dan is het kapot irritant als mensen langzaam op linkerbaan inhalen. Laatst zelfs iemand die het voor elkaar kreeg om een minuut te doen over baan wisselen, kapooooot langzaam ging ze naar rechts, nog half op beide banen rijden etc... pfff
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 16-02-20 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:59

Rebecca schreef:
Je hebt net een week je rijbewijs Nayomie :+ , je leert nu pas rijden na het examen . Klinkt soms in dit topic alsof je alles al perfect weet etc , is niet kattig bedoeld maar erger ik mij persoonlijk geregeld aan :o

Mag je vinden. :) Net als bepaalde vooroordelen die visa versa gezegd worden. Zal netjes topic ontstippen om verdere frustratie te voorkomen. :)

Rennie89
Berichten: 37300
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:01

Nayomi vat het niet te persoonlijk op. Het is een feit dat je pas leert rijden en deelnemen aan het verkeer als je je rijbewijs hebt maar van mij mag je best gewoon je ergenissen delen hoor!