Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:39

Hoe van baan te verwisselen op het weefvak van de A27, in 5 eenvoudige stappen:

1. Vaart maken om pal naast een auto op de andere baan te gaan rijden
2. Verbaasd opzij kijken dat je nu niet van baan kunt verwisselen
3. Boos opzij kijken
4. Besluiten dat je vooruit dan maar, ok, als het echt niet anders kan iets vaart kunt minderen zodat je achter die auto komt
5. Succes!

Goof

Berichten: 28803
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:43

Shadow0 schreef:
Hoe van baan te verwisselen op het weefvak van de A27, in 5 eenvoudige stappen:

1. Vaart maken om pal naast een auto op de andere baan te gaan rijden
2. Verbaasd opzij kijken dat je nu niet van baan kunt verwisselen
3. Boos opzij kijken
4. Besluiten dat je vooruit dan maar, ok, als het echt niet anders kan iets vaart kunt minderen zodat je achter die auto komt
5. Succes!


_O-

Daaraan toegevoegd;
Hoe van baan wisselen van A28 naar A1 als je een vrachtwagen rijdt in een file:
Stap 1: Je kijkt niet of er toevallig al een auto rijdt
Stap 2: je pleurt hem gewoon 1 baan opzij
Stap 3: je hebt gruwelijk veel geluk dat de automobilist wel oplet en keihard haar rem intrapt zonder dat daar nog een auto achterop klapt
Stap 4: je rijdt gewoon vol gas door, want het interesseert je geen pleuris :evaw:

Siggislief

Berichten: 13986
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:46

Shadow0 schreef:
Hoe van baan te verwisselen op het weefvak van de A27, in 5 eenvoudige stappen:

1. Vaart maken om pal naast een auto op de andere baan te gaan rijden
2. Verbaasd opzij kijken dat je nu niet van baan kunt verwisselen
3. Boos opzij kijken
4. Besluiten dat je vooruit dan maar, ok, als het echt niet anders kan iets vaart kunt minderen zodat je achter die auto komt
5. Succes!


Ik had van de week iemand die ging toeteren omdat ie er niet 'langs' kon.. 8)7

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:05

_O- _O- veel mogelijkheden om van baan te wisselen _O- _O-

Vandaag was ik zelf de ergenis zonder dat ik het door had. Ik zag een kennis bij de Intermarche die ik niet verwacht had en dat vond ik erg leuk. Dus met mijn winkelwagen naar haar toe, kussen, baby die ik nog niet gezien had bewondert totdat ik zag dat ik vol een auto blokkeerde die weg wilde onderhand (denk ik) en rustig op mij wachtte.
Ik schrok zo, dus non verbaal 1000 en 1 excuses aangeboden en gelijk zette ik de winkelwagen zo dat de goede man zo geduldig, weg kon rijden.
Hij moest lachen, gaf non verbaal aan "pas soucis " (geen probleem), zwaaide vriendelijk en reed weg.

Toen dacht ik, ik betwijfel of in Nederland hier zo aardig op gereageerd zou worden. :o :*

FrNo
Berichten: 3662
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:19

Waarom doe ik altijd zo moeilijk om van baan te wisselen? Blijkbaar kan dat veel makkelijker, lees ik net.




Mijn ergernis van gisteren.
Ik loop op de stoep, met onze twee honden.
Langs de stoep heb je een parkeervak (waar een auto stond), dan de rijbaan. Aan de rechterzijkant van de stoep stond een reclamebord.

Er komt een mevrouw met twee tassen tegemoet gelopen.

Ik wacht achter het bord om haar voorbij te laten.
Gaat ze ter hoogte van het bord stilstaan en praten met de iemand die uit die geparkeerde auto stapte en ondertussen willen ze de tassen inladen.

Dus ik vraag of ik er langs mag, zegt ze nog leuk dat ze er niets aan kan doen dat daar een bord staat.

Siggislief

Berichten: 13986
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:53

pien_2010 schreef:
_O- _O- veel mogelijkheden om van baan te wisselen _O- _O-

Vandaag was ik zelf de ergenis zonder dat ik het door had. Ik zag een kennis bij de Intermarche die ik niet verwacht had en dat vond ik erg leuk. Dus met mijn winkelwagen naar haar toe, kussen, baby die ik nog niet gezien had bewondert totdat ik zag dat ik vol een auto blokkeerde die weg wilde onderhand (denk ik) en rustig op mij wachtte.
Ik schrok zo, dus non verbaal 1000 en 1 excuses aangeboden en gelijk zette ik de winkelwagen zo dat de goede man zo geduldig, weg kon rijden.
Hij moest lachen, gaf non verbaal aan "pas soucis " (geen probleem), zwaaide vriendelijk en reed weg.

Toen dacht ik, ik betwijfel of in Nederland hier zo aardig op gereageerd zou worden. :o :*


Denk dat je hier in Nederland al van alles naar je hoofd hebt gehad qua scheldwoord denk ik, of veel kabaal als toeteren.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 21:55

pien_2010 schreef:
Toen dacht ik, ik betwijfel of in Nederland hier zo aardig op gereageerd zou worden. :o :*

Het ligt er bij mij denk ik aan hoeveel haast ik heb. Als ik een afspraak moet halen sta ik er anders in als dat er niemand op mij aan het wachten is. Ik kan zo’n tafereel echt glimlachend bekijken hoor, is best leuke “ tv”.

Als ik wel haast had gehad, was ik even uitgestapt om te vragen of ik ajb weg kon met mijn auto :)

Flying_Angel

Berichten: 15717
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:59

Vandaag een auto achter mij, zit opeens op m’n bumper, haalt mij vervolgens in met 1 kilometer per uur meer, gaat vervolgens naar rechts. Gaat op de rem, dus ik haal hem weer in, vervolgens haalt hij mij weer in en gaat plankgas weg. Euuhhhh?

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:03

Ineke2 schreef:
pien_2010 schreef:
Toen dacht ik, ik betwijfel of in Nederland hier zo aardig op gereageerd zou worden. :o :*

Het ligt er bij mij denk ik aan hoeveel haast ik heb. Als ik een afspraak moet halen sta ik er anders in als dat er niemand op mij aan het wachten is. Ik kan zo’n tafereel echt glimlachend bekijken hoor, is best leuke “ tv”.

Als ik wel haast had gehad, was ik even uitgestapt om te vragen of ik ajb weg kon met mijn auto :)


Lief. Zo doe ik het ook.

Flying angels dat gebeurde tijdens onze vakantie zo vaak..Bizar en ergelijk.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:21

Ik ben gisterochtend uitgescholden :+

Ik reed in een 30-zone achter twee fietsers en er zat een GLA achter mij te bumperkleven. Ik had een tegenligger dus kon niet inhalen.

Nou, tegenligger gepasseerd en de fietsers gingen netjes achter elkaar, dus ik heb ze ingehaald.

Komt hij me voorbijgescheurd. In een 30-zone. Dus ik toeterde, want ik vind dat gevaarlijk en gewoon idioot gedrag.

Stopt hij met piepende banden, zet zijn auto schuin overdwars op de rijbaan en ja hoor: meneer stapt op hoge poten uit. Heb met trillende handjes de knop van het slot opgezocht :') maar hem wel heel stoïcijns aangekeken.

Werd uitgescholden voor h*er met de welbekende ziekte met een K ervoor en dat ik "kalm" moest doen. Heb hem maar gebaard dat hij misschien eens even kalm moest doen.

Toen stapte meneer weer in en reed vol gas weg.

Triest figuur.. :')

Avalanche

Berichten: 16015
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:23

Ik vind dat zo asociaal en zo nodeloos agressief..... Kan nog best bedreigend zijn ook.

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:24

Ohhh ik zou dat echt mooi vinden als iemand dat bij mij zou doen _O- Ik zou dan heel droog wijzen naar m'n dashcam en mn schouders ophalen :))

Maar zo triest dat mensen zo idioot doen..

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:28

Ghostattack schreef:
Ohhh ik zou dat echt mooi vinden als iemand dat bij mij zou doen _O- Ik zou dan heel droog wijzen naar m'n dashcam en mn schouders ophalen :))

Maar zo triest dat mensen zo idioot doen..


Ja.. dashcam. Die hebben we liggen, toch maar weer eens installeren :+

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:25

Doodeng! Daar zou ik van over de rooie gaan. Griezel.
Wat is een GLA?

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:47

pien_2010 schreef:
Doodeng! Daar zou ik van over de rooie gaan. Griezel.
Wat is een GLA?


Een model van Mercedes :)

Ik was vooral een beetje bang op het moment zelf haha :') blij dat ik dat slotje had.

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:48

Hahahahaha ik dacht een afkorting voor een of andere hufter.....hahahaha

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 23:51

pien_2010 schreef:
Hahahahaha ik dacht een afkorting voor een of andere hufter.....hahahaha

:D Grote Lamlendige Aap :D

Siggislief

Berichten: 13986
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 07:40

Merk vaak dat de Mercedes en de BMW rijders altijd de asociale rijders zijn, al kunnen andere er ook soms wat van.
De meeste zijn toch wel de Mercedes en de BMW die dan ook nog even uitstappen en je komt vertellen dat je asso bent.



Tijdje geleden ik zat in de auto met mijn vader en we reden de garage in
van het winkelcentrum hier vlakbij en er reed een auto achteruit.
En ook zo achteruit dat wij ook weer naar achteren moest, en mijn vader vond dat niet kunnen,
en die gooit zo zijn hand op de toeter en ik zat daar echt van piep zo meteen stapt ie nog uit..

Hij kwam nogal dreigend zijn raampje uit en ik gebaarde nog van rij maar gewoon door,
en ik half vloekend naar m'n vader dat ie dat even niet moest doen, en wel mocht doen als ie zelf achter het stuur zat. :x

(Om de garage uit te kunnen op sommige stukken moet je een rondje garage rijden om weer op dat punt te komen,
er zijn genoeg mensen die dat niet doen en dan de auto op achteruit zetten. Ik doe het zelf ook wel eens maar kijk eerst wel of er niks achter mij zit)

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:10

Pablo wat eng.
Dashcam zou dan fijn zijn.

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:03

Siggislief dat is niet tof.
Maar klinkt ook alsof de garage vreemd gebouw is.

Kwam net aanrijden bij een rotonde.
Automobilist op de rotonde gaf knipper aan naar rechts (straat waar ik uit kwam).
Stuurde in naar rechts. En reed toch door.
Kon gelukkig op tijd remmen.

Avalanche

Berichten: 16015
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:30

Siggislief schreef:
Merk vaak dat de Mercedes en de BMW rijders altijd de asociale rijders zijn, al kunnen andere er ook soms wat van.
De meeste zijn toch wel de Mercedes en de BMW die dan ook nog even uitstappen en je komt vertellen dat je asso bent.



Tijdje geleden ik zat in de auto met mijn vader en we reden de garage in
van het winkelcentrum hier vlakbij en er reed een auto achteruit.
En ook zo achteruit dat wij ook weer naar achteren moest, en mijn vader vond dat niet kunnen,
en die gooit zo zijn hand op de toeter en ik zat daar echt van piep zo meteen stapt ie nog uit..

Hij kwam nogal dreigend zijn raampje uit en ik gebaarde nog van rij maar gewoon door,
en ik half vloekend naar m'n vader dat ie dat even niet moest doen, en wel mocht doen als ie zelf achter het stuur zat. :x

(Om de garage uit te kunnen op sommige stukken moet je een rondje garage rijden om weer op dat punt te komen,
er zijn genoeg mensen die dat niet doen en dan de auto op achteruit zetten. Ik doe het zelf ook wel eens maar kijk eerst wel of er niks achter mij zit)


Niks mis mee hoor.
Ik ben ook weleens achteruit gekomen, en zag een andere auto niet.
Vent toetert, ik ben uitgestapt en excuus aangeboden. Toen was het goed. oliebol happens.

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:41

Sommige parkeergarages zijn ook niet heel overzichtelijk.

Als je een auto in zijn achteruit op je af ziet komen word je daar meestal niet blij van.
Ook al is het niet expres.

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:40

Klopt luuntje. Ik ben altijd zeer voorzichtig in garages.

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:11

Pien dat is wel zo veilig.

Soms kijk je goed, rij je achteruit en staat er ineens toch een auto.
Of heb je gedoe bij de slagbomen.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:33

Niet een ergernis met parkeergarages maar meer een blunder...
Ik had een tijdje geleden een leenautootje van de autoverhuurder. Ik ging vol trots naar mijn werk omdat ik even moest "oefenen met het inrijden van de parkeergarage".
Ik ga richting de uitgang met dat ding en dacht ik maak een grote bocht om uit te rijden.
Sta ik voor het hek, hek niet open.. gelukkig was het vrijdag dus niet druk.
Bleek ik de sensor niet aangetikt te hebben... is mijn leidinggevende nadat ik hem gebeld had het hek open komen doen _O-

Afijn in de toekomst moet ik dus wat meer oefenen aangezien ik straks ook een auto heb, alleen is de grote vraag wanneer hij binnenkomt vanuit de fabriek...

Ik ben dus geen held met parkeergarages en fileparkeren.