Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:27

Remie wat een verhaal. Ik begrijp dat je daar goed van geschrokken bent. Gelukkig goed afgelopen.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:32

Ik ben ook heel blij dat er niemand gewond geraakt is en dat er ook niemand schade had.

Het was een Pools kenteken, mijn bijrijder zei daar kunnen ze niets mee? Ook geen reclame oid op het wagentje.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:08

remi schreef:
Ik ben ook heel blij dat er niemand gewond geraakt is en dat er ook niemand schade had.

Het was een Pools kenteken, mijn bijrijder zei daar kunnen ze niets mee? Ook geen reclame oid op het wagentje.


Gewoon aan de politie geven/sturen. Hun probleem wat ze er wel of niet mee kunnen......

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:20

Wat een idioot Remi. Gelukkig goed afgelopen, maar ik snap dat dat heel erg schrikken is.

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:36

Dat is schrikken.
Ik zou het ook doorgegeven aan de politie. Aan hun wat ze ermee (kunnen) doen.

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:57

Jorex schreef:
Dit is dus ook een N-weg (Wâldwei). Hier rijden mensen vrij comfortabel 120 en die idioot dus zelfs 130 (maar waarschijnlijk hoger). Hij lijkt dus extreem op een snelweg, maar zonder vluchtstrook dus geen snelweg.
[ [url=m/QNkGXb.png]Afbeelding[/url] ]

Een N-weg is voor mij heel simpel een weg met een N-nummer. Net als een snelweg A-nummers heeft.



De waldwei is idd 100.
Alhoewel ik daar ook te snel de neiging heb wat sneller te rijden dan dat mag als we van of naar Leeuwarden rijden....

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 13:29

Altijd melding doen Remi, als je niks doet, gebeurd er sowieso niks mee.
Met een melding kunnen ze het registreren en wellicht gebeurd er in de toekomst nog iets waarbij dit zelfde voertuig is betrokken en kunnen ze dit incident meenemen in het verhaal / straf of boetebepaling etc.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:44

Remi wat eng.
Zeker doorgeven aan de politie.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 16:38

Oudere man met aanhangwagen die was gestopt en uitgestapt op een rotonde in het dorp.
Echt, waarom.
Liepen 4 wegen die op de rotonde uitkomen vast.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:44

luuntje schreef:
Oudere man met aanhangwagen die was gestopt en uitgestapt op een rotonde in het dorp.
Echt, waarom.
Liepen 4 wegen die op de rotonde uitkomen vast.


Als mensen zoiets vreemds doen heeft dat altijd een reden.

Ooit op het drukste kruispunt in Breda blokkeerde ik alles met mijn bus. Woedende mensen, getoeter, geschreeuw. Paar bozen mannen kwamen met opgeheven vuist naar mijn auto. Wat ik wel niet dacht. Wegwezen... En wel onmiddellijk.

Waarop ik zei:" graag, als jullie me even daarheen duwen dan kan iedereen erdoor en bel ik de garage voor een takelwagen. Mijn auto is zo dood als een pier stil gevallen".
Twee hadden het fatsoen om te blozen en excuses aan te bieden want het huilen stond me nader als het lachen.

Waarschijnlijk was er iets mis met de man zelf (onwel, verward) of met zijn auto. Niemand doet dat voor zijn plezier ook die man niet op de rotonde.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:51

Ik had enkele weken terug (toevallig ook in Breda) een wat oudere man voor me rijden die midden op de weg stopt, zijn deur open doet om een half flesje drinken leeg te gieten om daarna op zijn dooie gemak weer weg te rijden.
Hij was zeer beledigd dat ik toeterde nadat ik dus ineens moest remmen en ook midden op de weg stil stond.
Deze onbenul stond dus wel degelijk gewoon stil omdat hij dat wilde.

Als je echt stilstaat omdat je pech hebt neem ik aan dat je even je alarmlichten aanzet.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:38

Pien hij stapte in en reed weer weg.
Dan ben je een sukkel en gevaarlijk bezig.

Iemand die auto niet gestart krijgt, alarmlichten aan heeft is heel anders.
Die heeft hulp nodig.

Goof, wat een bijzondere en domme actie.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:39

Kon mijn alarmlichten niet aanzetten. De auto was van het een op het andere moment totaal dood.

Jeetje Goof bizar even drinken leegmaken.

Ik denk wel dat jullie het niet goed doen in Frankrijk. Mensen babbelen met elkaar en dan moet je even wachten en doen wel meer van dat soort on Nederlandse dingen. Wij moeten er altijd heel erg om lachen.

Ok Luuntje. Dat is inderdaad gek.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:08

Nee Pien, zulke rare dingen hebben vaak zat geen geldige reden. Net als jouw reactie op drempels, er zijn gewoon mensen die niet normaal kunnen autorijden en daar geen reden voor hebben. In mijn geval was het ook niet zo, dus dat jij met 5 km per uur over drempel moet is vervelend maar heeft niks te maken met anderen die gewoon slecht autorijden. Die zijn gewoon een gevaar voor het overige verkeer en zouden daar flink op aangepakt moeten worden.

Hier gisteren een auto die hem echt voor mij flikkerde. Ik reed op voorrangsweg met net geen 50km/h wat je daar mag rijden. Ik moest echt bovenop de rem dus ik gaf een ram op de toeter. Gaat die banketstaaf stil staan voor me! Dus ik toeter nog een keer, want je gooit eerst jouw auto voor me wat niet kon en daarna ga je stil staan omdat ik toeter omdat JIJ gevaarlijk gedrag vertoont?! Toen stapte hij nog uit ook en vond het nodig om me de les te lezen, want volgens hem reed ik aardig hard en was ik asociaal. :+ Ik ben niet degene die een auto voor iemand anders gooit die voorrang heeft en daarna stil gaat staan. En nee, ik reed 100 procent zeker niet te hard.

Vergissen kan iedereen zich, maar dat daarna stil gaan staan om iemand een lesje te leren en dan ook nog uitstappen en zo te keer gaan terwijl jij degene bent die fout zat?! Kon er ook niet omheen rijden dus stond echt klem. En als je dan ervan overtuigd was dat ik zo hard reed, waarom gooi je hem er dan alsnog voor? En dan ook nog stil gaan staan als reactie op de toeter?

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:26

Wat bizar mywishmax. Ik vind dat zelfs eng die boosheid.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 11:36

Wow het wordt steeds erger die agressie maar overal en vooral dat ikke en de rest kan stikken.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:01

Ineke2 schreef:
Wow het wordt steeds erger die agressie maar overal en vooral dat ikke en de rest kan stikken.


Allemaal maken we ons schuldig aan agressie, ongeduldig zijn, onverdraagzaam over van alles en nog wat.
Hoe Noordelijker we komen hoe erger het ongeduld en de agressie.
Het begint meestal rond Orleans, Parijs is vaak heel boos maar Nederland kent er ook wat van.

Bv wij zijn fietsen ontwend. Dus op sommige grote kruispunten met fietspaden hebben we het soms nodig om extra goed te kijken hoe het geheel in elkaar zit. Want de fietsen passeren je overal.
Die tijd krijgen we echt niet en dan denk ik weleens wtf, je ziet toch dat we een Frans nummerplaat hebben. Fietsen is echt een verhaal apart alsje die niet hebt in een land.
Toen ik net in Frankrijk was, moest ik lachen toen Patrick vertelde dat in Nederland buiten de autosnelweg zijn vrouw rijdt. Hij is als de dood voor al die fietsen. Hij kent dat totaal niet.
Zo erg is het bij ons niet, alleen moeten we soms even extra goed kijken waar ze allemaal vandaan komen met name als de scholen uit zijn.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 13:07

O maar dat kan ik mij juist goed voorstellen. Bij buitenlandse kentekens houd ik zelf meer afstand, zeker binnen de bebouwde kom.
Eigenlijk net zoals bij leswagens.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:14

Mijn broer woont in de UK. Stuur zelfs aan de andere kant dus met links af slaan als het zeer druk is niet gemakkelijk. Ooit zat ik naast hem en een getoeter (Uk nummer plaat), waarop hij zei:"what the hell" opende het dak van de auto ging rustig staan totdat hij zag dat hij veilig naar links kon. Hij zette zelfs zijn bolhoed op, en was totaal onverstoorbaar terwijl ik er naast de slappe lach had. Zelden zoiets komisch gezien. Wat een toeter lawaai.

Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:23

Vanmiddag zo zitten ergeren op iemand in een auto voor mij.

Er stond dikke file op de A10 en om bij mijn afslag te komen zou het 30min duren,
Ik geef iemand de ruimte om in te voegen, blijft die smurf staan dus ik neem mijn ruimte maar weer in want ik wil door rijden..
Gaat ie toch maar snel naar links, maar weet niet wat ie gedaan heeft in die tijd van 15min lang.
Denk dat ik 15 min lang naar een knipperlicht naar links heb zien gaan maar ging nooit naar links,
en doorrijden deed ie al helemaal niet want er zat zeker 15 meter aan lege weg voor zijn neus.

Rij gewoon door, en als je werk moet doen doe je dat thuis of op je werk maar niet op de snelweg. :x _-:(

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:21

Ik heb weer genoeg gezien tijdens mijn rit naar Amsterdam afgelopen maandag. Het ergste was een pool die met aanhanger hooguit 60 reed en de snelweg met die snelheid op wilde. In de spits rond Almere waar ook de rechterbaan op dat moment nog 100 kon rijden. Ik had zelf gelukkig ruimte links. De auto voor mij niet, dus die is de invoegstrook op gegaan en heeft die pool maar rechts via de invoegstrook gepasseerd. Hij had ook weinig andere keuze, het was of dat of er achterop knallen zo vlak voor zijn neus voegde die pool in. Terugweg het omgekeerde meegemaakt. Ik reed zelf 125 en werd gepasseerd door een auto met aanhanger wiebelend erachter aan. Die reed dus 130-140km/h.

Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:43

Amsterdam is vreselijk, helemaal in de spits momenten. Je staat ALTIJD vast.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 23:10

Hier sindskort ook feest de wijk uit. Onze wijk heeft maar 1 uitgang, via een rotonde die het dorp en de dorgaande weg verbindt. Iets verderop op de doorgaande weg zijn ze bezig, waardoor 1 baan afgesloten is en er een stoplicht staat. In de spits resulteert dat dus in een opstroping aan auto's, die vervolgens de rotonde ook blokkeren. Waardoor ik de wijk niet UIT kan -O- Het is een kleine rotonde met een verlaagd middenstuk, waardoor vrachtwagens rechtdoor vrij letterlijk kunnen nemen zonder scherpe bochten. Iemand wilde precies voor mijn neus de rotonde blokkeren door strak aan te sluiten op haar voorganger (die dus al vast stond op de rotonde).

Ik moest de wijk uit naar links (naar rechts stond dus vast).. Dus heb heel asociaal, sorry, mijn auto ervoor gezet en een stuk verlaagd midden van de rotonde meegepakt zodat ik gewoon naar links kon. Ik ga mezelf niet in de wijk laten opsluiten, terwijl ik prima de rotonde rond kan als men mij daar de ruimte voor geeft (door niet strak op je voorganger de boel te blokkeren) :+

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 00:24

Zo aso vind ik dat persoonlijk niet als het kan, past en je niemand in de weg zit. Sowieso is het niet handig om een rotonde te blokkeren in zo'n geval :x

Ik had iets vergelijkbaars eergisteren toen ik in Gorinchem was. Brug open op de doorgaande oost-west route, en dan staat er altijd al snel een file van een paar honderd meter. Ik kwam uit de Lingewijk en moest precies de andere kant op (waar dus niets reed omdat ze aan de andere kant van de brug stonden te wachten), maar het verkeer wat uit mijn richting kwam en wel naar rechts de brug over moest, stond dus ook te wachten. Ik heb gekeken, knipperlicht uitgegooid en ben toen langzaam links langs de middenberm de rotonde op gereden, en heb tegen de richting in de rotonde een kwart genomen. Niemand in de weg gezeten, en het scheelde me een minuut of tien :x

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 09:02

Gisteren brug open op de snelweg. Netjes wachten op de rechterbaan tussen vrachtwagens in. Ik moet de eerstvolgende afslag hebben dus ik blijf nadat de brug weer dicht is gewoon tussen de vrachtwagens rijden.
De vrachtwagen voor mij trekt nogal langzaam op en de vrachtwagen achter mij gaat seinen. Hou je gemak zeg op die paar honderd meter pff.