Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:02

Hier zijn die fatbikes een plaag, jochies van 10 jaar schheuren ermee rond. De boa’s en de politie controleren streng op die dingen hier.

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 23:53

Exitium schreef:
Als ik zo lees hebben ze ondersteuning tot 25 km/h. Ik fietste vroeger een stuk harder als ik naar school ging :+

:') Fatbikes die 25 km/h uur gaan zijn een uitzondering. Zijn allemaal opgevoerd.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:12

Ineke2 schreef:
Exitium schreef:
Als ik zo lees hebben ze ondersteuning tot 25 km/h. Ik fietste vroeger een stuk harder als ik naar school ging :+

:') Fatbikes die 25 km/h uur gaan zijn een uitzondering. Zijn allemaal opgevoerd.

Ik wilde het ook al schrijven, 25 km/u is de legale snelheid :+

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:24

Alles wat elektrisch rijd of het nou een e bike is, een fatbike of een e step zou een helmplicht moeten hebben.

Ik heb er ooit twee op elkaar zien klappen en dat was niet zo'n pretje

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:13

Altijd draag ik een geel hesje en een helm.

luuntje

Berichten: 13979
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:28

Purny helmplicht zou verstandig zijn.

Friesfanaat

Berichten: 1344
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:45

Ik denk dat je met een helmplicht 2 vliegen in 1 klap slaat. Merendeel van de leeftijdscategorie die een Fatbike/Ebike etc heeft zal er dan al niet meer opstappen want een helm is immers niet ''hip'' cq ''stoer''.

Siggislief

Berichten: 13995
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:47

Dinsdag reed ik terug richting huis vanaf de A2 naar de A10, en om op de A10 te komen heb je 2 banen die er naar toe lijden..

Pfff had ik zo'n toerist die even keihard op de ankers ging om daarna op de rechter rijbaan te gaan rijden.
Man rij gewoon door inplaats onnodig op de rem.


Volgens mij is het sowieso al verplicht om met een helm te dragen op zo'n fatbike.
Laatst bij het uitrijden van een parkeervak, zag die hele persoon niet toen ik ineens een zwarte vlek voorbij zag flitsen. 8)7

FrNo
Berichten: 3663
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 03:58

Op een fatbike heb je geen helmplicht.
Maar mogen officieel maar 25 km/uur

Op een bromfiets, snorfiets en speed pedelec heb je wel een helmplicht.

luuntje

Berichten: 13979
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 09:34

En dan moet je met oedelec op de weg rijden in de bebouwde kom.
Brommer ook. Fatbike op het fietspad.

Niet dat iemand zich eraan zal houden, dat dan weer niet.

hagelslag
Berichten: 9045
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 15:50

Het had gepast....
Maar dan had ik wel wat over t stukje Duits perfect gemaaid gras moeten rijden.....
Ca 5 tot 10 cm....
En de eigenaar van t huis links was een oudere man.... dus die was gaan vloeken :Y)
Afbeelding

luuntje

Berichten: 13979
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 17:46

Hagelslag magdie rode auto daarwel staan?
Lijkt mij een onhandige plek.

hagelslag
Berichten: 9045
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 20:13

Lang leve Google streetvieuw _/-\o_

Er is officieel geen parkeerverbod.
Maar het is wel achterlijk de auto zo neer te zetten.

Afbeelding
Ik kwam vanaf de moorstrasse en waar de rode punt is stond de auto en in moest vanaf waar ik stond 200 meter verderop weer rechts.

De muts van de rode auto ging daar eerst ook nog staan wachten tot ik voorbij zou rijden.
Totdat ze dus in de gaten had dat ik daar rechts heen moest.
Zou ze al bijna beginnen te rijden terwijl ik ja geen kan op kan |o
Die eh ja.... had niet veel verstand.

Ca 20 minuten later moest ik precies dezelfde weg weer langs.
Dus eigenlijk had ik verwacht dat de auto weer in de weg zou staan. Maar dan was ik zelf uitgestapt en was dan waarschijnlijk ook extreem onvriendelijk geworden.
Of ik had op een afstandje gewacht en de politie gebeld. 1 vd 2.
Want als ze de auto direct weer zo dom neer had gezet.
Ja sorry maar dan is t wel klaar ~~}>

luuntje

Berichten: 13979
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:00

Hagelslag fijn zo iemand zonder verkeersinzicht.
Maar parkeerverbod daar zou wel handig zijn.

Ik had gisteravond bijna mijn 3e aanrijding meteen fatbike deze week.
Reed met de auto, lichten netjes aan, eenrichtingsverkeer.
Fatbiker kwam hoek om en zat bijna op de bumper. Na eenslinger aan zijn stuur reed hij door.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:16

Rare dingen soms. Ik reed op mijn favoriete stukje A27/A28-wissel. Ik was op de middelste baan links terecht gekomen, en meestal wissel ik dan niet meteen terug naar rechts omdat je soms nog invoegend verkeer kunt hebben dat de situatie niet goed inschat en dan op het laatste moment ineens meerdere banen over schiet. Dus meestal rij ik door tot de banen definitief uit elkaar zijn en dan schuif ik weer op.

Nu reed er een busje achter me, ook op de middelste baan. De linkerbaan was helemaal vrij - maar hij vond het nodig om me rechts in te halen. Links was precies evenveel moeite, maar het moest rechts. Beetje onbegrijpelijk. Zelfs als je vind dat ik naar rechts had moeten gaan kun je nog steeds links inhalen.

LoveBodin

Berichten: 4357
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:16

Ik had laatst ook een zeer bijzonder persoon achter me.
Ik was een vrachtwagen aan het inhalen, dus 107 oid op teller (ze staan daar heel vaak met mobiele controle). Hij kwam er al heel dicht op, en flitsen met grootlicht etc. Nou prima, dat is niet bijzonder, dus ik naar rechts, hij er voorbij. En nog geen 500m voor mij reed er iemand 95 of iets. Ging die, met al z'n haast, daar achter blijven hangen. Dus ik heb 'm weer ingehaald, en even later had ie toch z'n gaspedaal weer gevonden en sjeesde overal weer langs :')
Was echt een bijzondere.

Cowboy55
Berichten: 8494
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:32

LoveBodin schreef:
Ik had laatst ook een zeer bijzonder persoon achter me.
Ik was een vrachtwagen aan het inhalen, dus 107 oid op teller (ze staan daar heel vaak met mobiele controle). Hij kwam er al heel dicht op, en flitsen met grootlicht etc. Nou prima, dat is niet bijzonder, dus ik naar rechts, hij er voorbij. En nog geen 500m voor mij reed er iemand 95 of iets. Ging die, met al z'n haast, daar achter blijven hangen. Dus ik heb 'm weer ingehaald, en even later had ie toch z'n gaspedaal weer gevonden en sjeesde overal weer langs :')
Was echt een bijzondere.


Hard rijden is niet moeilijk. Langdurig hard rijden wel. Dat jojo-gedrag zie ik wel vaker.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:57

Dat rijgedrag irriteert mij ook enorm, zeker omdat ik eigenlijk altijd op cruise control rijd. Volgens mij hebben veel mensen niet in de gaten wat hun snelheid is.

Ik reed vanmorgen op een 60km weg midden in de polder, ik reed net ietsje harder toen er ineens een auto midden op de weg stil stond. Niet aan de kant, niet rechts aan de weg zodat ik kon passeren, gewoon midden op de weg. Wat een randdebiel ben je dan 8)7

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:03

Wouw Goof, inderdaad gevaarlijk. Ik rijd ook altijd op cruise control.

Gisteren stond een vrachtwagen waar je 90 mag met alarmlichten aan de kant van de weg half in de berm. Dus ik gas eraf en rustig erlangs gooit de chauffeur le moment suprême zijn deur open om uit te stappen. Gelukkig geen tegen ligger dus ging goed. Zijn geschrokken schuldbewust gezicht zei dat hij even vergeten was om te kijken. Gelukkig gaat het meestal goed.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:39

Hier viel mij de bek vanmorgen open op de N765, tussen Kampen en Ens. Mag daar 80 volgens de bordjes aan de kant van de weg, en er zit een dubbele doorgetrokken streep. Ik zat met 85 al iets over de maximum snelheid. Helaas vond een bedrijfsbusje dat het nog wel sneller kon. Haalde meerdere voertuigen (waaronder ik) in over die dubbele doorgetrokken streep en was al vrij vlot uit het zicht verdwenen. Echt, je snapt het niet...

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 15:17

Vanmorgen op de parkeerplaats bij het ziekenhuis. Kon er iemand niet uit bij de slagboom. Dus iedereen achteruit. Ik stond nog op de parkeerplaats zelf, maar was ook al een heel stuk achteruit gegaan om extra ruimte te geven. Een auto half voor / half naast mij kwam ook achteruit, maar ik heb dus wel een ram op mijn toeter moeten geven, want die kwam op een haar na bij mij op schoot :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:21

Slagbomen bij ziekenhuizen zijn altijd een recept voor gedoe... Been there, done that... Ben blij dat ze bij het ziekenhuis hier in Zwolle sinds vorig jaar kentekenherkenning hebben. Als je dan bij de parkeermeter hebt betaald en je rijdt van de parkeerplaats af, gaat de slagboom zo open. Geen wachttijd, geen gedoe met kaartje in een automaat moet, enzvoorts. Ideaal!!!

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 15:38

Nou het stomme is, alles is net vernieuwd en je kunt nu met je pinpas direct bij de slagboom betalen.
Maargoed dat geeft dus filevorming als het druk is…
Het is dat het echt *** weer is vandaag vanwege die stormwind. De volgende keer parkeer ik in de buurt en loop een klein stukje. Is voor mij wel extra vermoeiend, maar levert minder gedoe op.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:41

Met de pinpas direct bij de slagboom betalen... Dan krijg je dus dit als je pinpas niet werkt, de apparatuur stuk is, of er niet genoeg geld op je rekening staat. Dat is in mijn ogen niet heel logisch bedacht eigenlijk.

Hier zie ik bij de parkeerautomaten bij het ziekenhuis ook wel eens dat mensen gedoe hebben met betalen, maar dan zorgt het niet voor opstoppingen omdat er 4 parkeerautomaten zijn.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:30

Ik ben ook echt geen fan van dat ongezien betalen, het is veel te makkelijk dat je dan een verkeerd bedrag niet opmerkt. Ik tenminste niet - als ik met het verkeer bezig ben, dan kan ik niet ook nog eens berekenen of het getoonde bedrag redelijk is. Maar tegelijkertijd vertrouw ik er niet genoeg op dat dat altijd goed gaat, het wordt op zeker moment echt te makkelijk om al die foutjes maar in het voordeel van de bedrijven te laten uitvallen.