Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 19:40

Ik hou ook niet van parkeergarages. Fileparkeren is geen probleem, ook al hoef ik het niet vaak te doen. Verleren doe ik het gelukkig niet :D

Grappige blunder, dat vergeet je niet nogmaals :D

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:36

Parkeergarages heb ik wel geoefend: toen ik begon met rijden mocht ik vrijelijk de auto lenen, maar wel ophalen en afleveren in de garage. Dus dat was het allereerste wat ik ooit zelfstandig gedaan heb, en daarna nog heel vaak. Lopen in zo'n garage vind ik vaak spannender.

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:37

Purny hahahaha. Al doende leert men

Parkeer garages vind ik prima. Gewoon passief rijden , langzaam en goed uitkijken. Ik heb nauwelijks ergernissen daar. De meeste mensen zijn super voorzichtig want vaak is het een onmogelijke plek om te rijden.

Jorex

Berichten: 9952
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:43

Ik heb altijd moeite met het kaartje uit de automaat te vissen aangezien ik niet hele lange armen heb. Kan me die keer nog wel herinneren dat vriendin en ik toen ik net mijn rijbewijs had naar Assen gingen. Nou maar in de parkeergarage, maar ik kon dus met geen mogelijkheid bij dat kaartje. Er stond ondertussen ook al een auto achter me te dringen. Dus vriendin, helemaal in de slappe lach, uit de auto laten stappen om dat kaartje te pakken. _O-

Ik heb verder helemaal geen moeite met parkeergarages, maar misschien komt dat omdat ik met mijn rijbewijs amper 2 weken in bezit meteen de veerboot van Texel op ben gereden. Ik moest niet zo miepen van mijn moeder en gewoon erin rijden. :+

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 21:03

Ik doe het wel, maar gewoon liever niet :o

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:10

Dat met parkeerkaartje en korte armen herken ik gelijk Jorex. Hier hetzelfde namelijk. :D Onder de flat waar ik woon zit een parkeerkelder. Daar kun je in door een pasje of een 'druppel' voor de lezer te houden, dan gaat het rolluik open. Maar meestal kom ik met mijn arm toch echt niet bij die lezer :D. Dan moet ik ook even uitstappen, vaak is met één been genoeg, en dan pasje of druppel voor de lezer houden. Zelfs als ik denk: moet de auto niet verder naar links, want dan blijft de buitenspiegel hangen als ik de garage in rijd, dan kom ik nog niet met de arm bij de lezer. Maar ook bij de parkeerautomaat van het ziekenhuis, of op andere locaties... Echt de armpjes net wat te kort.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:13

Jup. Hier ook bekend met korte armpjes.

Ghostattack

Berichten: 11244
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:29

JPitty schreef:
Dat met parkeerkaartje en korte armen herken ik gelijk Jorex. Hier hetzelfde namelijk. :D Onder de flat waar ik woon zit een parkeerkelder. Daar kun je in door een pasje of een 'druppel' voor de lezer te houden, dan gaat het rolluik open. Maar meestal kom ik met mijn arm toch echt niet bij die lezer :D. Dan moet ik ook even uitstappen, vaak is met één been genoeg, en dan pasje of druppel voor de lezer houden. Zelfs als ik denk: moet de auto niet verder naar links, want dan blijft de buitenspiegel hangen als ik de garage in rijd, dan kom ik nog niet met de arm bij de lezer. Maar ook bij de parkeerautomaat van het ziekenhuis, of op andere locaties... Echt de armpjes net wat te kort.


Hier op t werk ook, staat dat stomme ding ook nog half in een bocht.. Ik rijd een auto met een lange neus, dus ik kán letterlijk niet dichterbij :') Al zo vaak spieren verrekt met proberen mn pasje langs de scanner te halen.

Ik wil zo'n grabber om parkeertickets uit automaten te pakken.

Jorex

Berichten: 9952
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:30

Ons eigen parkeergarage werkt gelukkig 99% met sensor. Alleen als het heeft gesneeuwd kan hij ons nummerbord niet goed lezen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26336
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:34

Zo'n grijpertje kan inderdaad een goed idee zijn Ghostattack! Ook om parkeerkaartjes in een automaat te stoppen of een druppel voor een lezer te houden ofzo. :D

Ghostattack

Berichten: 11244
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:38

Ik hou can Q Park garages, want die gaan automatisch open bij mij dankzij nummerbordherkenning :)) En de rekening wordt automatisch afgeschreven. Ideaal!

Maar die garage op mn werk. Horror! Zowel in als uit. En het hek is stom, want de ingang is enorm smal en alles is schuin gemaakt en ik snap niet waarom |(

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:47

Over parkeergarages gesproken... nog 2 vakken over en beide met een pilaar in het vak. De garage zelf was al zo groot dat er maar 10 auto's in konden en dat er maar 1 auto per keer in beweging kon zijn.... was alleen even bang dat ik ook in zn achteruit eruit zou moeten rijden maar gelukkig was sochtends het tegenoverliggende vak vrij waardoor ik daar kon draaien :+
Afbeelding
Hotel zelf was ook een bijzondere ervaring.

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:54

Oef dat is wel heel krap.

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 08:59

Daar zou ook de kriebels van krijgen.

Rennie89
Berichten: 37254
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:27

Vandaag konden mensen echt niet rijden. Ik kwam in de file waarbij de linkerbaan stil stond en de rest wel doorreed, bijzonder weer. En veel langzaamrijdend verkeer waar geen file was en je gewoon door kon rijden. En dan hoefde ik maar een klein stukje snelweg (was 6:40, a4 van dh zuid naar Leidschenveen).

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:55

Die rij ik ook een paar keer per week Rennie, meestal gedoe bij de afrit Rijswijk naar de A13, alle mensen die de afrit zover mogelijk voorbij rijden en op het laatste moment hem er weer tussen proppen en dan de rechterbaan van de A4 weer blokkeren en daar iedereen op de rem laten gaan.

Ik gisteren een ergernis. Ik was samen met mijn vriendin een paar dagen met onze motoren in Duitsland geweest. Op de A73 na Venlo is de snelweg tweebaans. Ik rij op de linkerbaan voorop en vriendin baksteensgewijs achter mij. We halen een auto op de rechterbaan in. Er komt een oprit bij, die dus in moet voegen bij de rechterbaan. Hier rijden enkele auto's, maar eigenlijk anticipeert niemand op het einde van de invoegstrook die er aan zit te komen (de invoegende auto niet en ook de chauffeur naast mij niet).

Gevolg is dat de auto naast mij ineens naar links komt zetten en echt op een meter achter mij zijn auto tussen mij en vriendin gooit. Dus ik kijk achterom om aan te geven dat hij afstand moet houden van me. De hint komt over want hij laat gas los. Maar hierna gaat hij niet terug naar rechts op plekken waar hij weer naar rechts kan om mijn vriendin er weer voorbij te laten. Ik wacht 2 opties af en gebaar dat hij naar rechts kan. Die hint kwam uiteindelijk ook over en toen konden we samen weer onze weg vervolgen.

Maar goed: ergernis dat 2 chauffeurs gewoon niet anticiperen om even gas los te laten of bij te geven, zodat je gewoon achter elkaar kan invoegen en dat je gewoon onnodig in gevaar wordt gebracht. Als hij mijn achterkant had aangetikt, was hij daarna vol over me heen komen zetten -O-

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:59

Brrrrrr zo gevaarlijk. Voor mij is het onbegrijpelijk dat automobilisten niet zeer passief rijden als het om motoren gaat.
Als jullie een ongeluk krijgen is het gelijk heel ernstig. Gewoon nul risico nemen en motoren alle ruimte geven. Althans zo ga ik ermee om.

luuntje

Berichten: 13979
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 12:18

Net bij a een botsing met iemand op een fatbike.
Ik reed rechtdoor op mijn scootmobiel. Persoon op fatbike sloeg zonder richting aangeven linksaf en kwam zo dus precies voor mij uit.
Gelukkig reed ik zacht.
Persoon schrok wel en slingerde even.

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 12:49

Jeetje dat is schrikken. Volgens mij valt de schade mee? Ben je erg geschrokken?

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 13:00

Oei dat is wel schrikken ja, goede les voor degene op de fatbike. Eerst kijken voor je afslaat.
Gelukkig bleef het bij een bijna botsing.

luuntje

Berichten: 13979
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:27

Ik vind die fatbikes zo eng.
Gaan loeihard.

Ik was alleen iets geschrokken.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:45

Ik zou er niet op durven rijden. Die dingen gaan veel te hard voor een fietspad.

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:49

Ik ken ze alleen van het TV nieuws := _O-

Exitium

Berichten: 7147
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:51

Als ik zo lees hebben ze ondersteuning tot 25 km/h. Ik fietste vroeger een stuk harder als ik naar school ging :+

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:00

Nou hier dook er ook ineens één op en die ging inderdaad snel. Zullen vast opgevoerd zijn, die ik zag iig wel.