Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:12

fohadie schreef:
Foaly schreef:
Oh joepie -O-

Dan hoop ik niet dat ze Schiphol en Amersfoort tegelijk dichtgooien, maar dat zal vast wel gebeuren :+


Nee hoor, wees maar niet bang. :+ Niet vanwege de werkzaamheden die ik bedoel dan. Aan overmacht of storingen kan niemand wat doen.


Edit: hoor net dat het grote onderhoud van Amersfoort pas in 2024 is. Schiphol vanaf januari 2023.

Als het net zoveel uitloopt als dat nieuwe station in Arnhem, dan zijn ze alsnog tegelijk dicht.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:13

fohadie schreef:
Heel Amersfoort gaat op de schop, dus komende tijd veel werkzaamheden. Heeft niet zo zeer wat met de bovenleiding te maken. Is toevallig het project van mijn man. Ook Schiphol krijgt binnenkort een grote onderhoudsbeurt.

Ik huil echt… ik moet vaak langs Amersfoort. ;( En goede oplossingen staat de NS niet om bekend. Echt niet grappig.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:26

Maar als er niet gewerkt wordt rijdt er straks helemaal geen trein meer. Er is helaas veel achterstallig onderhoud en ik zal jullie niet vervelen wie daar de schuldige van is.

Ook dat gedoe in Arnhem komt niet door ProRail. Als er steeds aannemers failliet gaan of er in ene een pandemie komt, er ineens geld te weinig is en de overheid snapt het probleem niet, er steeds een andere minister op de post komt die hierover zou moeten gaan, en zo kan ik nog wel even doorgaan,dan loop je idd veel vertraging op.

Zwolle was ook zo,n grapje wat veel te lang heeft geduurd.

En ik baal ook van de werkzaamheden hoor. Ga dit weekend naar Hilversum, wat normaal vanaf mijn woonplaats 1x overstappen is. Nu moet ik 3x overstappen en een stukje met de bus. Ik haat reizen met de bus.

Maar goed, onderhoud is nu eenmaal nodig.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 22:44

Dat is het ook. ProRail neemt aannemers in dienst om die dingen uit te voeren, maar ze lopen ook tegen vergunningen aan, bureaucratische ellende, en zo kunnen die projecten ineens heel veel tijd in beslag nemen. Vooral als de gemeente bijvoorbeeld ineens besluit dat er weer wat anders moet gebeuren met de weg, en dan moet er een rechter bij komen..... duurt weer langer.
In Gorinchem reden de treinen overigens wel, maar aangepast. Geen NS maar toch.

Onderhoud aan het spoor is ook gewoon hard nodig om alles goed te houden, en dan zijn er ook nog overheidsinstanties die bepalen of alles wel veilig genoeg is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:27

Het is hard nodig ja!

Maar het is ook hard nodig dat ik in Utrecht geraak elke dag. :D

Dat is in 2 weken al 3x niet gelukt. :n

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:29

MarlindeRooz schreef:
Het is hard nodig ja!

Maar het is ook hard nodig dat ik in Utrecht geraak elke dag. :D

Dat is in 2 weken al 3x niet gelukt. :n



Dat is al een betere score dan de elektrische bus nemen van Keolis.... nee zonder dollen. Vervelend is het wel.

Vind het wel super interessant :)
Zwolle en Arnhem was indd een grote ellende. Ben mijn jaar op de touringcar ook vaak ingezet voor treinvervangend vervoer :)

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 23:47

MarlindeRooz schreef:
Het is hard nodig ja!

Maar het is ook hard nodig dat ik in Utrecht geraak elke dag. :D

Dat is in 2 weken al 3x niet gelukt. :n

Hey, ik werk bij NS en ik weet van een aantal dingen waardoor het komt, maar ik kan alsnog wel gefrustreerd zijn erover :D dus wel echt herkenbaar :j

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:11

Ik zit op de afdeling die last minute besluit of treinen wel of niet rijden, en zelfs ik sta te vloeken op het perron als ik m'n trein weg zie vallen uit het bord

Foaly

Berichten: 4951
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:15

Ik snap dat het moet gebeuren hoor, maar inderdaad, het is gewoon frustrerend als je al 2,5 uur moet en dat dan zomaar 3 uur of langer wordt :+

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 13:54

Vjestagirl schreef:
Ik zit op de afdeling die last minute besluit of treinen wel of niet rijden, en zelfs ik sta te vloeken op het perron als ik m'n trein weg zie vallen uit het bord

Ja jij zit er nog veel dichter bovenop.
Respect voor je hoor, volgens mij is het regelmatig een heksenketel daar :D

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:02

Avalanche schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zit op de afdeling die last minute besluit of treinen wel of niet rijden, en zelfs ik sta te vloeken op het perron als ik m'n trein weg zie vallen uit het bord

Ja jij zit er nog veel dichter bovenop.
Respect voor je hoor, volgens mij is het regelmatig een heksenketel daar :D


Haha ik doe dit al zo lang, ik trek me er niet meer zo veel van aan. Ik probeer uiteraard iedere trein te redden (en soms is het echt dat: pogingen doen tot redden redden), maar wat niet kan dat kan niet. We hebben zo veel personeel tekort dat het gewoon onmogelijk is om alles te rijden.

Maar ja, het kan bij ons behoorlijk spoken. Zeker met de grote hoeveelheid onervaren collega's die ik nu heb kan het stress niveau aardig oplopen. Ik vermaak me wel, hoe groter de puinhoop, hoe beter :D .

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 14:04

Super :D volgens mij moet je die instelling ook echt hebben :D

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:05

Avalanche schreef:
Super :D volgens mij moet je die instelling ook echt hebben :D


Klopt! In het begin liet ik alles echt binnenkomen; dan word je helemaal gek. Tegenwoordig maken ze mij de pis niet meer lauw. Maar ik heb makkelijk praten, ik ben goed in m'n werk en ik doe dit al lang, dus ik krijg ook het vertrouwen om zelf te beslissen om treinen op te heffen of niet. Ik hoef niet meer continue langs mijn leidinggevende.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 14:25

Ik zou het niet kunnen. Ik kan al die input gewoon niet handelen. Ik sta altijd met stomme verbazing naar mensen te kijken die dan gewoon kalm blijven en precies weten wat ze moeten doen :')

Ik los puzzels op voor mijn werk :')

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:33

Avalanche schreef:
Ik zou het niet kunnen. Ik kan al die input gewoon niet handelen. Ik sta altijd met stomme verbazing naar mensen te kijken die dan gewoon kalm blijven en precies weten wat ze moeten doen :')

Ik los puzzels op voor mijn werk :')

En wat voor soort puzzels moet ik voor me zien :+

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:24

Ik had m'n bakkes moeten houden :D . Gisteravond een aanrijding persoon tussen Eindhoven en Den Bosch, en dat wordt altijd een puinhoop (de treindienst dus). Daar hebben we wel een tijd flink aan gevochten

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 15:13

thirteenn schreef:
Avalanche schreef:
Ik zou het niet kunnen. Ik kan al die input gewoon niet handelen. Ik sta altijd met stomme verbazing naar mensen te kijken die dan gewoon kalm blijven en precies weten wat ze moeten doen :')

Ik los puzzels op voor mijn werk :')

En wat voor soort puzzels moet ik voor me zien :+

Leuke dingen met wiskunde, wielen en rails :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:41

Sinds gisteren nieuwe dienstregeling :D

Ik hou ervan :+

Mevrouw er staat 303 (Ede-Wageningen via Campus) op de bus, gaat u naar het busstation.... ja mevrouw. (303 Ede-Wageningen via Campus, oude C3) ja oké. Maar het staat er niet op... uhm jawel

En zo kan ik wel van de hele dag doorgaan

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:50

Ik dacht, naar aanleiding van Jeanine haar bericht, even de nieuwe dienstregeling checken voor mijn traject. Tot mijn vreugde zie ik weer de 10-minuten dienstregeling. Mijn dag kan nu al niet meer stuk *\o/*

@Avalanche, Vjestagirl: heel leuk om jullie verhalen te lezen! Als NS-collega verbaas ik me nog regelmatig over de complexiteit van alles wat er speelt en door jullie verhalen denk ik altijd, wow zo'n complex en tof bedrijf eigenlijk om voor te werken :D

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 17:57

Heel tof bedrijf, echt een hele fijne werkgever :)

Ik zou nergens anders meer willen werken. En je wordt écht écht uitgedaagd op een plek waar jouw talenten liggen. Zeker in het begin dacht ik: oh dat kan ik nóóit. Maar je leert en leert, en je wordt heel goed ingewerkt, en nu kan het me niet uitdagend genoeg :+

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:01

Avalanche schreef:
Heel tof bedrijf, echt een hele fijne werkgever :)

Ik zou nergens anders meer willen werken. En je wordt écht écht uitgedaagd op een plek waar jouw talenten liggen. Zeker in het begin dacht ik: oh dat kan ik nóóit. Maar je leert en leert, en je wordt heel goed ingewerkt, en nu kan het me niet uitdagend genoeg :+


Grappig, dat ervaar ik totaal niet. In bepaalde posities zit je vast tot in het oneindige, omdat dezelfde 4 recruiters het hele bedrijf 'besturen'.

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:09

Ik ben heel benieuwd, wij worden volgend jaar overgenomen door de NS. Op dit moment zijn er bijna geen doorgroeimogelijkheden meer binnen het bedrijf, maar ik hoop dat dat binnen de NS beter is.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 18:29

Vjestagirl schreef:
Avalanche schreef:
Heel tof bedrijf, echt een hele fijne werkgever :)

Ik zou nergens anders meer willen werken. En je wordt écht écht uitgedaagd op een plek waar jouw talenten liggen. Zeker in het begin dacht ik: oh dat kan ik nóóit. Maar je leert en leert, en je wordt heel goed ingewerkt, en nu kan het me niet uitdagend genoeg :+


Grappig, dat ervaar ik totaal niet. In bepaalde posities zit je vast tot in het oneindige, omdat dezelfde 4 recruiters het hele bedrijf 'besturen'.


Loopbaanadvies contacteren :) zit je in no time op een plek die beter bij je past :) maar idd nog steeds wel binnen Techniek :+

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 01:37

Hihi, nu moet ik stiekem toch wel aan mijn meest bijzondere ervaring met bijsturing denken. Volgens mij werkte de bijstuurder in kwestie er nog niet lang ofoz. Ik zou vanaf Zwolle met de intercity naar Rotterdam hebben gemoeten. Die reed niet omdat zo'n beetje alle overwegen tussen Zwolle en Amersfoort in de storing lagen. Alleen de stopper reed, en dan met een dikke vertraging. Werd ik gebeld met het verzoek om met de stopper te proberen mijn intercity, die in Utrecht opnieuw werd ingelegd, in te halen, want ze had er echt niemand voor en anders moest ze de trein opheffen. Ik heb, volledig tevergeefs, geprobeerd uit te leggen dat dat al niet mogelijk is als de stopper op tijd zou rijden en dat deed hij absoluut niet. We kwamen met meer dan 1 uur vertraging in Utrecht aan :') :') .

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:29

Volgende keer vragen om een helikopter!