[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:49

Ik ben ook een twijfelaar!

Vooral de nadelen krijg ik de zenuwen van.

Ik ben heel leuk met andermans kinderen maar ook zó blij als ze weer weg zijn.
Mijn beste vriendin heeft een dochter van 3 en dat is echt mn vriendinnetje. Ik moet er alleen niet aandenken om zelf zwanger te worden.

De opmerkingen herken ik wel, ik slik nu sinds 1.5 jaar geen pil meer vanwege de bijwerkingen...

Nou hoe vaak ik niet de vraag kreeg: 'Oh gaan jullie aan kinderen beginnen?'... Dus ik begon altijd standaard: 'Ik slik geen pil meer EN NEE ik wil niet aan kinderen beginnen.'
Vermoeiend.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:55

Bedankt voor de OP Magrathea! Ik haak ook weer aan!

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:57

Sws vind ik het niemands zaak wat er zich in een ander haar baarmoeder afspeelt. Vraag er gewoon niet naar.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:57

sterilisatie is voor mij ook een stap te ver. maar toch vind ik het intressant en hoor ik graag ervaringen. Vooral bij mensen die ind bewust kinderloos zijn (dus niet omdat jebijv al 3 kinderen hebt en het risico niet wilt op een 4e)

wat doet het me je lichaam, je gevoel enz. en vooral hoe heb je de dokter kunnen overtuigen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:58

Wat gaan jullie hard zeg!
Sterilisatie doe ik ook niet omdat ik niet wil laten snijden in een gezond lijf wanneer dat niet nodig is.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-01-20 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:03

Ik zou het liefst het hele broedhok eruit laten halen, zodat je ook niet meer ongesteld word. Ik wil geen kinderen, vriend ook niet. We zij echt gelukkig zonder kinderen, ons leven is perfect zo. Alleen dat pil gedoe, of condoom gedoe telkens. Ik zou wel met de pil willen stoppen, maar wat dan he! Sterlisatie schijnt ook duur te zijn voor vrouwen, en een knip voor mannen is mn vriend nog niet voor

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:03

love_western schreef:
Ik heb 9 februari verjaardag van mijn oma. En mijn neven en nichten hebben zich al aardig doorgefokt, dus dat komt ook allemaal mee -O-

Dus ga uurtje heen en dan ben ik weg. Kom puur voor mijn oma. Door de rest word ik toch doodgezwegen :+

Ik zou oma bellen en haar uitnodigen om binnenkort een keertje met z'n tweetjes ergens lekker te gaan lunchen/koffiedrinken etc. en dan het verplichte nummertje overslaan.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:04

Dat is ook wat me nu een beetje tegenhoudt. Aan de ene kant, 44, hoe lang nog tot ik defintief onvruchtbaar ben, zet ik daarvoor een mes in mijn lijf? De andere kant, heel tevreden zonder pil, spiraaltje waag ik me niet aan, condooms oke, maar wat zou het chill zijn om daar niet meer aan te hoeven denken?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:04

Mijn vriend heeft gezegd dat wanneer wij 100% zeker van zijn geen kinderen te willen, hij een knipje laat doen :Y)

Mijn beste vriendin heeft het laten doen en zij is er heel blij mee.
Eigenlijk 'veranderd' er niks, behalve dat je niet vruchtbaar meer bent,

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:05

Siersma schreef:
Ik zou het liefst het hele broedhok eruit laten halen, zodat je ook niet meer ongesteld word. Ik wil geen kinderen, vriend ook niet. We zij echt gelukkig zonder kinderen, ons leven is perfect zo. Alleen dat pil gedoe, of condoom gedoe telkens. Ik zou wel met de pil willen stoppen, maar wat dan he! Sterlisatie schijnt ook duur te zijn voor vrouwen, en een knip voor mannen is mn vriend nog niet voor


hoezo is je vriend daar nog niet voor?
Voor mannen is de ingreep veel kleiner/makkelijker dan voor vrouwen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:06

wittepit schreef:
Dat is ook wat me nu een beetje tegenhoudt. Aan de ene kant, 44, hoe lang nog tot ik defintief onvruchtbaar ben, zet ik daarvoor een mes in mijn lijf? De andere kant, heel tevreden zonder pil, spiraaltje waag ik me niet aan, condooms oke, maar wat zou het chill zijn om daar niet meer aan te hoeven denken?

Ik heb me nooit laten steriliseren omdat ik geen lange relaties heb gehad. In geval het serieus zou worden zou ik het voor de zekerheid wel hebben laten doen. Maar doordat mijn ongesteldheid zo poedersuiker was wist ik dat ik daarnaast toch aan de hormonen zou blijven. Inmiddels is het hele zaakje verwijderd: dát is pas een opluchting! Wou dat ik dat (minus de nuttige eierstokken uiteraard) jaren eerder had laten doen!

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:07

Nou idd, even poliklinisch onder lokale verdoving een knipje of een buikoperatie ...

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:07

Ik heb nooit kinderen gewild. Kan nog wel als ik 60 ben en het dan graag wil ( ja ik ben voorstander van kunstgrepen voor spijtoptanten om later toch nog kinderen te nemen als je dat wilt).

Verder al 29 jaar gebruiker van de pil.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:08

germie schreef:
Ik heb nooit kinderen gewild. Kan nog wel als ik 60 ben en het dan graag wil ( ja ik ben voorstander van kunstgrepen voor spijtoptanten om later toch nog kinderen te nemen als je dat wilt)

Is dat serieus?
Vind dat zo zielig voor die kinderen die in de puberteit hun ouders al zien kwakkelen en overlijden.

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:09

Ik klets ook graag mee als dat mag! (En als ik jullie kan bijhouden :+ )

Hier vooral twijfelkont, maar aangezien iedereen om ons heen kinderen heeft gekregen de laatste anderhalf jaar heb ik vooral behoefte aan mensen die bewust geen kinderen hebben om mee te praten. Het wordt ons zo enorm door de strot geduwd := Mensen vinden het ook heel gek dat ik het nog niet weet. "ik word immers 30 deze maand dus moet nu wel beslissen". Dat bepaal ik natuurlijk zelf wel, wanneer ik beslis, haha.

We sluiten niet uit dat we het willen, maar voor nu weten zowel mijn man als ik het gewoon nog niet zo. De ene dag bedenken we ons dat we er wel aan willen beginnen over een jaar, de dag erna willen we er niks van weten. :') Kortom, we weten het echt nog niet..

Anyway, ik praat graag mee!

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:11

Hier nog een stille meelezer.

Ik volg weer! Maar zal me even voorstellen:
Ik ben 36, al heeeeel lang samen met mijn man, en zeer gelukkig kinderloos. Ik geloof niet dat ik ooit last heb gehad van klapperende eierstokken, moedergevoelens of een andere vorm van interesse voor het krijgen van kinderen.

Ik vind bijna alle kinderen vervelend (ze maken herrie) viezig (ze hebben plakhandjes) en soms een beetje eng (sommige zijn wel heel klein en breekbaar) :')
Daarnaast heb ik genoeg aan mijn man, mijn honden en mijzelf.
Ik kan uitslapen, impulsieve beslissingen nemen, weg wanneer ik wil en heb lekker tijd voor mezelf.
Mijn omgeving heeft zich er eindelijk bij neergelegd. Geen kinderen voor ons.

Ik lees weer mee!

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:18

Ja ben ook weer van de partij! Zit weer met een zieke kat, bezorgt me al genoeg grijze haren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:21

elnienjo schreef:
love_western schreef:
Ik heb 9 februari verjaardag van mijn oma. En mijn neven en nichten hebben zich al aardig doorgefokt, dus dat komt ook allemaal mee -O-

Dus ga uurtje heen en dan ben ik weg. Kom puur voor mijn oma. Door de rest word ik toch doodgezwegen :+

Ik zou oma bellen en haar uitnodigen om binnenkort een keertje met z'n tweetjes ergens lekker te gaan lunchen/koffiedrinken etc. en dan het verplichte nummertje overslaan.

Oh nee mijn oma is nogal vermoeiend. Praat graag over de achter kleinkinderen en ze kent altijd wel iemand die het erger heeft gehad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:22

Siersma schreef:
Ik zou het liefst het hele broedhok eruit laten halen, zodat je ook niet meer ongesteld word. Ik wil geen kinderen, vriend ook niet. We zij echt gelukkig zonder kinderen, ons leven is perfect zo. Alleen dat pil gedoe, of condoom gedoe telkens. Ik zou wel met de pil willen stoppen, maar wat dan he! Sterlisatie schijnt ook duur te zijn voor vrouwen, en een knip voor mannen is mn vriend nog niet voor

Mijn vriend durft het gewoon niet :') beetje te enthousiast verteld hoe dat in zijn werk ging _O-

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:22

Ik zet een stipje! Mijn vriendin heeft net 2 weken een kindje en het gaat echt alleen nog maar over baby dingen.... Kinderen van iemand anders vind ik erg leuk maar voor mezelf moet ik er echt niet aan denken. Ik neem wel nog een hond erbij :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:26

Kesje schreef:
Ik ben er ook weer bij!

Van 't weekend een bijzonder'feitje' gehoord van een oud-huisgenoot. Dat vrouwen (met name in Arabische landen, waar hij zelf vandaan komt) gemiddeld 2 kinderen per jaar krijgen.

Jongen... Gewoon nee. Ik vroeg al wat voor diersoort hij dan is :')

Hoe doe je dat zelfs? Ze zijn toch 9 maanden zwanger?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:30

oke hier een blijde moeder maar soms ooh zou ik een separatie ruimte willen!
top openingspost!

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:30

Bevallen in januari en en meteen weer zwanger raken? Een Ierse tweeling noemen ze dat. Hoewel niet in Arabische landen waarschijnlijk.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:32

Ja,knap werk.Ik ken wel iemand met 3 kinderen in 13 maanden tijd.Een eenling en een tweeling.Dus na 1 maand alweer zwanger.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:33

Siersma schreef:
Ik zou het liefst het hele broedhok eruit laten halen, zodat je ook niet meer ongesteld word. Ik wil geen kinderen, vriend ook niet. We zij echt gelukkig zonder kinderen, ons leven is perfect zo. Alleen dat pil gedoe, of condoom gedoe telkens. Ik zou wel met de pil willen stoppen, maar wat dan he! Sterlisatie schijnt ook duur te zijn voor vrouwen, en een knip voor mannen is mn vriend nog niet voor

Ik heb mijn eierstokken laten verwijderen ivm medische geschiedenis toen ik 29 was en het is niet zo simpel als het lijkt want je gaat alsnog de overgang in. :+
Opvliegers, onrustige nachten, nachtelijk zweten, veranderen van vorm (je heupen en buik vnl) en daarnaast een verhoogd risico op Alzheimer, osteoporose en hart-en vaatziekten.
Maar... ondanks alle nadelen is het het waard geweest voor mij.
Geen gigantische moodswings meer, niet meer zo leip in mijn kop dat ze me bij het spoor konden wegtrekken :x, eindelijk ruimte in mijn hoofd en lijf om aan mezelf te werken.
Ik ben er een gezelliger mens door geworden en zit mezelf niet meer constant in de weg. :)
En die kinderwens; die zat al in de koelkast ivm mijn psychische instabiliteit en medische geschiedenis.

Met gewone sterilisatie kom je overigens niet in de overgang voordat het je tijd is en als je tegen elkaar afweegt wat een kind kost of nog x jaar aan anticonceptie (voor zover dat niet vergoed wordt) dan vallen de kosten voor een sterilisatie op zich ook ontzettend mee. :)