[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:06

Dais_ schreef:
Leo, zo benoem ik het tegenwoordig letterlijk. "Ik mis het moeder-gen". Sommigen denken zelfs dat het iets medisch is en zijn direct stil.


:+ :')

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:07

Ik lees ook weer mee :j

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:10

Mooie openingspost, Margrathea :):)

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:21

Mag ik mee komen kletsen en lezen?

Ik is een getrouwde vrouw van nu 47.
En zeer bewust kindvrij.
Vanaf ik denk een jaar of 12 wist ik al dat ik geen kinderen wilde.

Dat heeft mij overigens al een relatie gekost.
Niet dat ik er een geheim van maak.
Maar hij heeft altijd gedacht dat ik wel van gedachte zou veranderen.

Mijn huidige man via Lexa leren kennen.
En meteen bij de eerste date maar gezegd dat ik absoluut geen kinderen wil.
En dat als hij wel kinderen wil dat hij zeker niet een relatie met mij moest beginnen.
Inmiddels bijna 14 jaar samen.
Dus hij houdt het uit met mij zonder kinderen!

Uiteraard hebben we wel 4 benige en potige 'kinderen'

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:40

Leuke OP! Ik lees weer mee :)

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:44

Ik ben er ook weer bij. :)

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:48

Ik ben er ook weer bij!

Van 't weekend een bijzonder'feitje' gehoord van een oud-huisgenoot. Dat vrouwen (met name in Arabische landen, waar hij zelf vandaan komt) gemiddeld 2 kinderen per jaar krijgen.

Jongen... Gewoon nee. Ik vroeg al wat voor diersoort hij dan is :')

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:53

Ik ben er ook weer bij!

Nu mijn vriend de 30 is gepasseerd, krijgt hij telkens van zijn kameraden te horen wanneer hij aan kinderen begint -O-

Afgelopen zaterdag hopelijk nu duidelijk genoeg gemaakt dat er gewoon geen kind komt en dat hij anders maar opzoek moet gaan naar een ander.

Maar inmiddels hebben de eerste in zijn vriendengroep al een kleine. En ze zeiden al blijven niet zo lang :+ dus ik ging er vanuit dat ze oppas hadden geregeld. Niet dus :=

Normaal heb ik altijd 1 van de honden los. Maar nu niet omdat ze van de week gesteriliseerd is en behoorlijk grumpy is. Maar ze houdt dus ook niet van kinderen....

Dus had het echt iets van had het even gemeld _-:(

Gelukkig was het niet echt een vervelend kind. En is dat stel redelijk nuchter qua opvoeding. Maar mijn hele woonkamer was ontploft door al het speelgoed :\

Vriend zei andere dag al tegen mij, dat ie gek zou worden als je elke dag in zo'n chaos zou moeten leven :')

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:58

Nice :D
Ik ben op vakantie, er waren tot gisteren 0 kinderen op het resort.. Gisteren helaas het 1e exemplaar gespot, meteen zoeen die gillend door de eetzaal rent ;(

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:02

De leidinggevende van mijn vriend op zijn voorgaande jaar vond het op zijn minst schokkend dat hij geen kinderen wilde. Letterlijke woorden waren dat je dat verplicht bent aan je voorgaande generatie.. -O- Dat geen kinderen nemen egoïstisch is.

JokeRox
Berichten: 76
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Kalmthout

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:07

Ik lees ook weer mee...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:11

Leo schreef:
De leidinggevende van mijn vriend op zijn voorgaande jaar vond het op zijn minst schokkend dat hij geen kinderen wilde. Letterlijke woorden waren dat je dat verplicht bent aan je voorgaande generatie.. -O- Dat geen kinderen nemen egoïstisch is.

Nou lekker dan! Ik vind kinderen nemen juist egoisme, want die kinderen hebben er niet om gevraagd om te moeten leven en alle nare verplichtingen die daar al vanaf heel jong bij komen kijken.
Bovendien heb je als kindvrije juist meer kans je handen vrij te hebben voor mantelzorg voor je ouders. Als je zelf een druk gezinsleven hebt en daarnaast nog werkt, komt die voorgaande gerenatie er maar bekaaid af.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:13

Mag ik ook weer mee praten met jullie?Moeder van 2 tienerdochters.Anders ontstip ik dit topic.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:15

Geniale OP!

Leuk om bekende en nieuwe namen voorbij te zien komen :D

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:15

Ik zeg altijd dat ik niks verplicht ben aan wie dan ook.
Geen kinderen, maar ook geen mantelzorg bijvoorbeeld.
Mijn moeder heeft nog een dochter en twee stiefzonen die alledrie gezond zijn én dichterbij wonen dus die mogen het tegen die tijd regelen indien nodig.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:15

Dat is ook wel de meest bizarre reactie die ik ooit heb gehoord hoor. Mijn eerste reactie was toen mijn vriend het thuis vertelde, dat ik het pas egoïstisch vind als anderen menen zeggenschap te hebben over mijn lijf en leven := en dat ik geen fokmerrie ben.

Gelukkig staan we er hetzelfde in en verbazen we ons samen over dit soort uitspraken. Ik vind dat iedereen vrij is om eigen keuzes te maken, of dat nu juist wel of geen kinderen zijn. Ik ben immers ook niet tégen het krijgen van kinderen.

Ik merk wel dat mijn vriend er opener over is dan ik. Ik vind het nog erg moeilijk om uit te komen voor mijn ontbrekende kinderwens, vooral tegenover mijn familie. Op werk laat ik af en toe al eens vallen dat ze voor mijn functie niet bang hoeven te zijn voor een 16+ weken durend gat in de planning.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:21

Ik ben ook weer aanwezig.

Momenteel wel met babies bezig, maar leuke Afbeelding.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:24

Cayenne schreef:
Pfoe, 3 kinderen in 3.5 jaar. Dan ben je bijna constant zwanger :wow:
https://www.nu.nl/achterklap/6024891/to ... -tijd.html

Het einde van de bikinifoto's is in zicht. :+

En waar bemoeit zo'n leidingevende zich mee? :oo

En wie het vroeg: een normale sterilisatie, afbinden of weghalen van de eileiders, verandert niets aan de hormonen. Je blijft een eisprong houden maar dat eitje komt nooit op zijn plek terecht en kan dus niet bevrucht worden. Wel reageert het lichaam daarop door daarna de boel op te ruimen en dus word je gewoon ongesteld.
De hormonen funcioneren dus gewoon hetzelfde, je krijgt niet ineens een baard, je libido zal niet veranderen, je merkt er eigenlijk niets van.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:25

Toen mijn schoonzusje voor zwanger was van de eerste werdt ik gillend gek van iedereen

Mijn ouders, mijn schoonouders. Mijn moeder die het raar vond dat ik zo fel werdt als ze er over begonenn. Totdat ik zei ja hallo!!! Jij en pa zijn niet de enigste die dat steeds zeggen waarom nemen jullie geen kleine is toch leuk!. Mijn schoonmoeder laat het soms nog wel eens vallen.. Die was heilig overtuigd dat als mijn nichtje van mijn kant geboren zou zijn, ik echt wel overstag zou gaan..

nou nee!! een vriendin van mij is heilig overtuigd dat als ik 35 bent ik dan op laaste moment een kind wilt.. Dan zeg ik ook zeik niet zo als dat zo is, is dat zo.. Maar nu is het NEEEEEEE!!!!! Dus hoef je ook niet door te drammen

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:26

Eah een nieuw topic. Ik ben er ook weer bij, al zal ik meestal alleen meelezen haha. Goeie OP trouwens.

Sorro, i like your baby!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:27

dems75 schreef:
Mag ik af en toe meekletsen? Hier een bewust kinderloos stel. Goddank, nu ik de veertig ben gepasseerd, zeggen mensen niet meer; “dat komt nog wel”.
De vrijheid, rust....heerlijk! Nooit kinderen gewild, wel werkzaam in het onderwijs (dat vinden mensen helemaaaal raar).

Mijn vriendin is bewust kinderloos en schooldirectrice. Mensen denken altijd dat ze veel verdriet heeft van haar kinderloze bestaan :D . Maar het is echt bewust, alleen heeft ze nu zoiets laat mensen maar kletsen.Scheelt dat ze nu 55 is en mensen ook niks meer verwachten.

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:27

Britta31 schreef:
Mag ik ook weer mee praten met jullie?Moeder van 2 tienerdochters.Anders ontstip ik dit topic.



Nee jij niet!

:+ :+:

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:28

*\o/* Volg ook weer!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:28

Topic naar mijn hart :j

Nu 27, vriendvrij en kindvrij. Wel relaties gehad maar de laatste was niet zo fijn geëindigd en heb er even (nu inmiddels alweer bijna 6 jaar haha) geen zin in. Ik ben peettante van het kindje van mijn beste vriendin en daar ben ik gek op, maar ik hoef de chaos thuis echt niet te hebben. Ik word soms al maf van mijn demente bejaarde kat, laat staan een koter die de hele dag 'mamamamamamamamamama' roept :')

Als ik eens een date heb geef ik ook direct aan dat ik geen kinderen wil. Die opmerking van het moeder-gen missen vind ik briljant en neem ik op in mijn woordenboek haha! Mijn ouders weten al sinds mijn 14e/15e dat ik geen kids wil en dat ze hoogstwaarschijnlijk wel grootouders worden via mijn broertje :))

Ik ben zo gesteld op de rust om mij heen en in mijn huis dat ik echt van de leg ben als ik een dag met kids heb doorgebracht. Het gaat me prima af, maar moet altijd wel even opladen. Snap niet hoe moeders dat dag in dag uit vol houden. Heb er respect voor!

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:46

Ik was dit weekend op een verjaardag waarbij verder iedereen kinderen had, nou ik moet zeggen, het is me meer dan duidelijk hoe afgrijselijk dat bestaan me lijkt :') Ik wilde nog zeggen "jullie maken me wel jaloers hoor" Maar, ach... Ik heb van binnen genoten van hun leed haha