Wat kan het zijn, pijn in mijn boven arm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Wat kan het zijn, pijn in mijn boven arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 14:41

Na ongeveer 3 weken met een hele zere linker schouder gelopen te hebben(is nu zo goed als over als ik geen gekke dingen doe) heb ik nu een hele zere rechter boven arm. Net alsof er iets heel strak om heen zit voelt het.

Ik ben bang dat het beide toch met een verkeerde werkhouding te maken heeft. Ik loop stage als systeembeheerder op een basisschool. Ik zit aan veel te kleine tafels op nog veel beroerdere stoelen achter de PC. Thuis zit ik al haast niet meer achter de computer. Ik zit zo recht en net mogelijk, maar dat lukt op deze manier haast niet.
Ik muis nu al afwisselend met links en rechts om beide armen zo veel mogelijk rust te geven. En ben nu meer met de hardware bezig(het sleutelen enzo) dan met de software(het er achter zitten dus).
Ik kan met m'n schouder Dennis al niet eens meer longeren(kan de zweep gewoon niet vast houden).

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:55

Afwisselend muizen is alvast goed. Die te kleine stoelen deugen niet. Pak een andere stoel als je achter de pc gaat zitten. Kids van groep 8 zijn vaak ook al heel groot, dus die kunnen ook niet op te kleine stoelen zitten. Ook een tip voor de school waarbij jij stage loopt. Kids horen niet op die leeftijd al een gevaar voor RSI op te lopen. Bovenkant van scherm moet op ooghoogte zijn. Je bekken naar voren kantelen, maar opletten dat je rechte rug niet te ver naar voren gaat dan. Kin richting de borst en niet je hoofd naar achteren gooien. Ik heb helaas al aardig wat Cesartherapie achter der rug wat dit betreft. Elk uur minstens 5 minuten weg achter die pc. Liefst dan een stukje lopen (hoewel er in een basisschool niet zoveel te lopen valt, maar misschien is het een school met meerdere verdiepingen en kun je wat trappen gaan lopen?).
Als het nog een paar dagen blijft kun je het beste via de huisarts een verwijsbrief voor Cesartherapie halen, waar dan aan je houding gewerkt kan worden. Ik vind het ook een taak van de opleiding die je volgt. Tijdends de opleiding al aangeven welke houding je moet hebben.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 15:06

Ik heb al meerdere mensen met RSI in de klas zitten en als we op school zitten en ff 5 min pauze willen hebben(ff wat uit de automaat halen, een rondje lopen, naar de WC gaan oid) mag dat bijna nooit. Op school zelf heb ik ook een rothouding.

Hier zijn alle PC's goed afgesteld voor de leeftijds categorien. Ik ben niet zo groot, dus achter de PC's van af groep 5/6 kan ik aardig knap werken. Maar bij alle ander PC's zijn de tafels en stoelen afgesteld op kleinere kinderen(bij de kleuters ga ik vaak op de grond zitten in kleermakers zit met het toetsenbord op schoot en de muis naast me op de grond).

Ik ben inmiddels zo ver dat ik om de 20 min aan het rond lopen ben(al is het maar ff naar de WC, een CDtje halen, met een PC hardwarematig aan het werk).