docent drama

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

docent drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 19:49

over een week start ik met een herorientatie traject in a'dam.. Nu benb ik vast aan t kijken naar opleidingen en ik heb al een tijdje docent drama in mijn hoofd. Alleen.. hiervoor moet je wel eerst auditie of toelatingsexamen doen. Weet iemand wat dit precies inhoudt? wat er wordt gevraagd en wat je moet kunnen? Zijn ze streng bij de audities? Zijn die ong net zo zwaar als audities voor een dansacademie?

En de opleiding zelf? wat houdt dat precies in?

Onderschriftloos :Y)


SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:05

ik wil dat ook gaan doen,maar twijfel erg want ik volg geen toneel ofzo, en heb nog nooit audities gedaan

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 22:35

ne eik ook niet dus.. Nou ja ik heb wel eens in een musical meegespeeld, maar dat wa sgewoon zo'n simpele schoolmusical en verder zing ik bij een musiacalvereniging en speel keyboard. maar ik kan niet dansen of zow.. En audities vind ik vreselijk! Wordt spontaan zenuwachtig en er komt geen geluid meer uit mijn strot...

Onderschriftloos :Y)

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:46

Volgens mij zijn de opleidngseisen terug te vinden op de site van de Hogeschool, en toneelspelen....Ik denk wel dat je dat kan, je hebt een hele goede mimiek en een open gezicht, volgens mij moet je over kunnen brengen wat je wilt bereiken met je spel.

Ook misschien een leuk idee: speltherapie, dan leer je met drama en spel kinderen dingen verwerke, zich te uiten etc.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:48


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:57

De auditie is idd vrij streng, twee vrienden van mij hebben het ook gedaan en zijn er niet door gekomen. Volgens mij moet je niet echt idiote dingen doen, maar vooral in de groep passen

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:10

haha, ik had iets heel anders verwacht in dit topic, ik dacht dat het ging over een drama met een docent Haha! Maar ik kan helaas niks nuttigs toevoegen.

[o]

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:26

Ik heb twee jaar geleden auditie gedaan voor het conservatorium. Heel eng, maar het is gewoon een kwestie van gaan met die banaan!
Wist van tevoren wel wat de eisen waren, dat kun je voor jouw studie vast ook wel op hun site vinden!
(ik was overigens toegelaten, maar ben het niet gaan doen..)

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:44

gewoon even de opleiding bellen om het te vragen?

Dag lieve mama...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 17:09

nou ik kan t op i-net dus nergens vinden.. En pauline, bedankt voor de link! Ik zal zo even gaan kijken!

ow ja en dat speltherapie wat jij noemt, dat is de opleiding creatieve therapie En die zit heel in uhm.. amersfoort geloof ik.. Dan moet ik dus het huis uit.. En ik wil denk ik toch liever echt met theater bezig zijn..

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 17:13

pauline, waar vind jij deze sites? het is jammer dat t helemaal in utrecht is, maar dit is wel zo ongeveer wat ik zoek! Deze opleiding biedt eigelijk alles aan wat ik wel wil! Punt is alleen de toelating.. Ik ben nooit echt actief met toneel bezig geweest..

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, brennie85, carola, Carolinelady, dalena, diemth, estell__, fro, GoogleAdsense, Hootje, jasmijn16, Jayya, leintje_, LouLi, Nathalie__, oblix, shaddy82, zuperzmoker en 55 bezoekers