Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:25

purny schreef:
Maar het doet alles behalve kloppen. Als ik op dinsdag in mijn app lees dat ik een brief in de bus krijg is het stuk dus al geregistreerd in het postsorteercentrum. En ik krijg het pas donderdag of vrijdag in de bus.
Dan heeft de bezorger voor mijn gevoel dus 3 dagen de tijd om het te bezorgen.

Als mijn collega's een bericht krijgen in de mail dat er een envelop waar iets waardevols in zit bezorgd zou zijn op 4 maart en we krijgen op donderdag een hele zooi post in de brievenbus, want we krijgen ook leveringen in de week van PostNL dan kan je mij niet wijs maken dat het pas op de donderdag in de postzak van de bezorger is gegaan.

En ik heb zelf bij PostNL gewerkt en toen der tijd was het al een grote bende. Ben blij dat ik er niet meer werk.


Dit hebben wij ook regelmatig.
Hadden gebeld.
Schijnbaar is het dan idd al verwerkt bij het sorteercentrum en staat dus in de app.
Hij gaat dan met de eerst volgende bezorger mee.
Soms komt die blijkbaar maar 1 of 2 dagen dagen in de week bij ons.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:29

Weten jullie wie er het label op het pakket plakt?

Een pakket van mij uit het buitenland is bezorgd op het verkeerde adres. Gelukkig waren die mensen zo aardig om het naar mij op te sturen.

Post NL zegt dat het bedrijf waar het vandaan komt een verkeerd label heeft geplakt met een verkeerd adres. Maar dat bedrijf zegt gewoon mijn eigen adres in hun label te hebben staan. Ik zou graag weten waar dit mis is gegaan.

Oja, de inklaringskosten van Post NL zijn wel gewoon naar het goede adres gegaan. Wat klopt er hier dan niet?

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:37

Iemand ervaring met zelf insturen van een brievenbus pakketje en die in de brievenbus doen?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:33

Brievenbuspakje wat zaterdag geleverd had moeten worden is er dus nog niet. Kan nooit eens normaal gaan hier.

Gelukkig deze keer optijd besteld en heeft het geen haast, maar het zou wél fijn zijn, als ze gewoon weer de verplichte en afgesproken 5 dagen per week post gaan leveren ipv de huidige 1 a 2 dagen per week....

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:09

Dan moet je even een blik postbezorgers afgooien bij PostNL.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:21

Of er wordt gewoon even geaccepteerd dat iemand gefrustreerd is over het aantal bezorgdagen in een frustratietopic. Die frustratie verandert niet dat er ook meer begrip voor de werkdruk die er nu is bij postnl die mede ten grondslag ligt aan het besluit minder vaak bezorgen, maar het is nog altijd een frustratie topic waar frustraties geuit worden.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:48

friendly schreef:
Of er wordt gewoon even geaccepteerd dat iemand gefrustreerd is over het aantal bezorgdagen in een frustratietopic. Die frustratie verandert niet dat er ook meer begrip voor de werkdruk die er nu is bij postnl die mede ten grondslag ligt aan het besluit minder vaak bezorgen, maar het is nog altijd een frustratie topic waar frustraties geuit worden.


Minder vaak bezorgen ala, maar maak dat dan ook officieel!

Niet blijven beloven "bezorging binnen 24 uur" en vervolgens ipv 5 dagen per week, nog maar 1,2,3 dagen per week bezorgen.

Als ze het landelijk zouden wijzigen in 3 dagen per week, dan heb ik niets te klagen als het dan dus enkele dagen langer duurt dan "volgende dag in huis"

DHL had vorige week óók een mooie, óók brievenbus, was èn thuis én er lan niets in de brievenbus en vervolgens wél een mail met " uw pakketje komt een andere dag"

Die is gewoon echt niet in de straat geweest.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:04

PostNL beloof geen bezorging van briefpost en brievenbuspakketjes binnen 24 uur. Webwinkels regelmatig wel, met dan in de kleine lettertjes vaak een disclaimer. Maar dat een webwinkel iets op hun site zet wil nog niet zeggen dat dat haalbaar is voor de bezorgdiensten.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:25

Exitium schreef:
PostNL beloof geen bezorging van briefpost en brievenbuspakketjes binnen 24 uur. Webwinkels regelmatig wel, met dan in de kleine lettertjes vaak een disclaimer. Maar dat een webwinkel iets op hun site zet wil nog niet zeggen dat dat haalbaar is voor de bezorgdiensten.



Afbeelding
Afbeelding


Postnl schijnt zelfs verplicht te zijn briefpost binnen 24 uur te leveren. Dit is een artikel van de NOS van vorige week en van Maxmeldpunt.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:40

Afbeelding

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:46

purny schreef:
[ [url=m/gUELsw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat kunnen ze in hun app wel zeggen. Maar ik denk/ weet wel zeker dat de wet boven hun app staat!

Ze houden zich gewoon niet aan de wet, door het niet binnen 24 uur bezorgen van poststukken. (En worden daarvoor dan ook op hun vingers getikt door de ACM)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:52

mvdende schreef:
DHL had vorige week óók een mooie, óók brievenbus, was èn thuis én er lan niets in de brievenbus en vervolgens wél een mail met " uw pakketje komt een andere dag"

Die is gewoon echt niet in de straat geweest.

Hier precies het zelfde. Ik heb wat bij bol.com besteld, past door de brievenbus.
'we konden het niet afleveren, we hebben u gemist'....
Hoe dan? We waren thuis, en het past door de brievenbus!
Volgende dag: 'we hebben u weer gemist, het gaat retour naar de afzender.'
En dan krijg ik mn geld terug, en kan ik het opnieuw bestellen! aarghh -O-

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:54

mvdende schreef:
purny schreef:
[ [url=m/gUELsw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat kunnen ze in hun app wel zeggen. Maar ik denk/ weet wel zeker dat de wet boven hun app staat!

Ze houden zich gewoon niet aan de wet, door het niet binnen 24 uur bezorgen van poststukken. (En worden daarvoor dan ook op hun vingers getikt door de ACM)

Dat weet ik nog zo net niet. Ze hebben het wel aangegeven dus een soort van ingedekt. Maar als jij je gelijk wil halen, veel succes.
Je bent gelukkig niet de enige waar dit probleem bij voorkomt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:37

De postwet.
En ja, ze hebben personeel tekort, ze willen wat meer tijd, en ik ben best schappelijk, maar we zijn in korte tijd van 3 naar 1 bezorgdag gegaan per week. Dan mag er best wel gefrustreerd gereageerd worden. Ik heb al meegemaakt dat het in de app stond en niet bezorgd werd, week later wel, waarmee ik nu soms te laat ben met betalingen of te reageren. Hier komen ze alleen op vrijdag, maar soms slaan ze die zelfs over.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:33

Vanmorgen stond er in de mail het bericht dat het aangetekende pakketje werd bezorgd tussen 7.30 en 9.30 uur , de bezorger zijn bus staat bij mij bij het huis geparkeerd met draaiende motor, zie ik hem langs de weg lopen naar de buren , ik roep, hij kijkt op en loopt stug door. Ik wacht tot hij terug is bij zijn bus, vraag of dat pakket niet voor mij was en dat er een handtekening gezet moest worden, hij kijkt mij alleen maar aan, haalt zijn schouders op en rijdt zo weg.... Gaat weer lekker. Hij zal vast niet blij zijn met mij maar ja wat moet je dan als de pakketjes volgens hem worden bezorgt en je ontvangt niets? Had al aan de afzender gevraagd of het met handtekening voor ontvangst kon worden verzonden omdat het best een dure inhoud heeft. Dat werkt dus blijkbaar ook niet :( Maar weer bellen met postnl

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:16

Gister: morgen na 15:00 kunt u uw pakket ophalen bij het PostNL punt
Vanmorgen: na 15:00 kunt u uw pakket ophalen bij het PostNL punt.

Stand nu: bezorger is nog onderweg en PostNL punt sluit om 18:00.. dus dat ga ik dan niet meer redden vandaag. Jammer.

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:22

Ik heb maandag een pakket retour gestuurd maar de t&t staat nog steeds op nog niet ontvangen door postnl... Gaat toch weer om €50,-. :+

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 07:43

Hier 2 boze mensen in huis, DHL doet zijn werk weer beroerd.
Woensdag: we hebben uw pakket afgeleverd. Helaas pakket nergens te vinden, ook niet bij de buren.
Donderdag: we komen Russen 14.00-16.00 dat werd later verandert naar 15.15-17.15
Om 17.55 helaas we hebben u gemist. Maar geen DHL gezien, waren met zijn vieren thuis.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 07:45

Hier juist postnl gisteren. We komen tussen 9 en 12. Om 12 uur dat ze vertraging hebben en het voor 22 uur bezorgen. Eindstand, niks bezorgd, niet eens door straat geweest en nu melding dat ik de app in de gaten moet houden voor wanneer ze wel komen. :+ kan dus ook nog niks aanpassen want vandaag ben ik amper thuis.

Sowieso laat postnl hier pas weten dat ze die dag komen als het tijdvak al lang bezig is dus ik nooit iets aanpassen.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:13

Ik had idd vorige week bij PostNL pakketdienst dat ze eerst schreven tussen 10.00 en 12.30.
Ik zit braaf thuis te wachten, kijk nog eens keer, zie ik ineens staat tussen 14.30 en 17.30 én "de bezorger is onderweg".
Ok, fijn, maar niet heus, kan ik dus gewoon boodschappen gaan doen.
Tijdstip is tussenliggend 5x aangepast en uiteindelijk vertraagd en toen naar "we hebben u gemist" pakket gaat naar afleverpunt.

Er was iemand thuis, dus ik denk dat de bezorger het niet meer haalde en (al dan niet in overleg met leidinggevende) besloten heeft de ronde te beëindigen ofzo.
Gezien de eerder verplaatsing van tijd zou ik kunnen denken dat er iets gebeurd is oid.

Maar omdat de app blijft aangeven dat het nog komt, blijft je er ook op rekenen.

Terwijl, als er echt iets is gebeurd, en de betreffende bezorger een goede reden heeft om het niet te halen, dan zal het mij eerlijk gezegd worst zijn dat ik een dag langer op een pakketje moet wachten.

Maar dat kun je dus niet zien aan de track en trace status, daar staat alleen maar we proberen er alles aan te doen om je pakket voor 22.00 uur te bezorgen.
Als dat nog steeds dezelfde bezorger is die s morgens al om 9.30 uur onderweg is, lijkt me het zeer onwenselijk als die nog in de avond op de weg is om pakketten rond te brengen.
Iets met arbeidstijden en rij-schoeisel en rusttijden enzo...

Maar dan heb ik dus liever direct een melding dat het door overmacht niet lukt, dan dit soort uitgestelde beloften.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:29

Helemaal eens! En eigenlijk weet ik na 14 uur al dat ze niet neer komen, want ze komen altijd rond dezelfde tijd. Vaste bezorger ook, klein dorpje. Maar ik wil juist niet weg zijn, dat vind ik helemaal vervelend voor ze.

Alleen die app werkt gewoon niet fijn. Nu geven ze ook half uur aan waartussen ze komen als de bezorger onderweg is maar dat wordt idd 100 keer aangepast waardoor je er niks aan hebt. Doe het dan maar gewoon niet.
Net als dat ik hier dus altijd het tijdvak pas krijg als dat al bijna een uur bezig is en vaak komt het dan heel snel daarna. Al aantal keer de bezorger gemist, omdat er nog niks bekend was, ik boodschappen ging doen en dan ineens melding enn5 minuten later bezorgd. Helaas dan zonder toestemming voor de deur gegooid...

Voor pakket van gisteren staat er ook nog bezorgtijd niet bekend. Niet eens of ze vandaag komen, morgen of pas volgende week en je kan niks veranderen ook.

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:42

Biebz schreef:
Gister: morgen na 15:00 kunt u uw pakket ophalen bij het PostNL punt
Vanmorgen: na 15:00 kunt u uw pakket ophalen bij het PostNL punt.

Stand nu: bezorger is nog onderweg en PostNL punt sluit om 18:00.. dus dat ga ik dan niet meer redden vandaag. Jammer.


Volgens mij gaat er iets niet goed.
De bezorger is nog steeds sinds gisterochtend 8 uur onderweg naar mijn pakketpunt.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:27

Hier ook frustratie.
Pakket kwam retour omdat pakketpunt vol zat.
Nu moet het opnieuw nr de koper.
Ik bellen voor nieuwe label.dhl verwijst nr marktplaats en marktplaats nr dhl.
Dhl doet zijn werk niet en ik kan dus dubbele verzendkosten betalen

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:30

Brievenbuspost al 3 dagen over tijd.
En dan lekker de post duurder maken...

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:43

Een vraagje

Voor het eerst gebruik gemaakt van een pakket automaat.

Hoe werkt het want ik heb nog geen pincode gekregen

Maandag bezorgd maar afhaaltijd volgt nog...?


Afbeelding