Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:17

Maaike_Ma schreef:
Hier krijgen we al 2 dagen geen post meer, terwijl we op zaterdag het folderpakket altijd krijgen

Folders komen niet met postnl ofzo he... komen via een folder bedrijf. En daar is een zwaar mensen tekort dus op sommige plekken worden er helemaal geen folders meer bezorgd.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:41

Hier komen folders al lange tijd of pas halverwege de week waarin ze geldig zijn of op zondagavond om 22 uur of 22.30. Ik heb nog graag folders, maar heb nu wel de neiging om een nee sticker te plakken om er niet meer wakker door gemaakt te worden. Ik heb er ook niet zoveel aan als ze pas komen als een gedeelte al voorbij is.

Vind het ook niet oké om mensen zo laat op zondag te laten lopen, geloof ook nooit dat dat de bedoeling is vanuit het bedrijf. Goed bedoeld om ze te bezorgen, maar die tijd niet.
Heb ik niet alleen last van, alle honden slaan aan en alle kindere worden weer wakker hier jn de straat :+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:17


purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:24

Spenk schreef:
Maaike_Ma schreef:
Hier krijgen we al 2 dagen geen post meer, terwijl we op zaterdag het folderpakket altijd krijgen

Folders komen niet met postnl ofzo he... komen via een folder bedrijf. En daar is een zwaar mensen tekort dus op sommige plekken worden er helemaal geen folders meer bezorgd.

Laatst kreeg ik een kaartje in de bus dat de bezorger op vakantie ging en dat er een kans was dat ik helemaal geen folders kreeg. Met zijn excuses erbij. Vond ik heel netjes

Roosch

Berichten: 36660
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:26

Ik heb de fysieke folders al heel lang geleden afgeschaft. Ik heb de reclamefolderapp, daar kun je doorheen scrollen maar ook specifiek zoeken op waar iets in de aanbieding is. Echt handig. :j

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:43

Ik heb een nee-nee sticker dus ik krijg geen ongeadresseerde folders etc.
Helaas zijn er bedrijven die dit omzeilen door reclame te sturen geadresseerd aan 'de bewoners van *adres*'.
Flink, Crisp en verschillende loterijen hebben daar nogal een handje van. :roll:
Meestal is het zo opgelost door een bericht via facebook messenger te sturen, dan kun je in de 6 weken nadat ze je adres uit hun besrand hebben verwijderd nog wel geadresseerde reclame ontvangen maar vanaf dan is het ook echt klaar.
Flink heeft inmiddels 2x een bericht ontvangen en ik krijg alleen maar automatische berichten terug dus daar heb ik zojuist een mail naar de klantenservice tegenaan gegooid.
Hopelijk werkt dat beter.
Ik meende dat het tegenwoordig verboden was om op die manier reclame te verspreiden, althans zoiets heb ik weleens gehoord maar dat zal wel niet kloppen of die bedrijven zijn gewoon hardnekkig ofzo. :+

Restaurants (vnl afhaal/bezorg) die menukaarten etc door je brievenbus proppen denken ook dat de nee-nee sticker niet voor hen geldt.
Oh en uiteraard die verkiezingszooi en de wijk'krant' worden ook gewoon door de brievenbus gemikt.
Van de wijk'krant' kan ik ook geen verspreider vinden en dat wordt nog een leuke want een klacht indienen als je je nek/poot oid breekt omdat je erover uitglijdt wanneer je met je armen vol boodschappen binnen komt lopen wordt daardoor ook onmogelijk gemaakt.
Dat kreng wordt gemaakt van dat gladde tijdschriftpapier zegmaar.


En zo kom je uiteindelijk alsnog op ongeveer een halfvolle papiercontainer per jaar aan ongewenste zooi. -O-

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:22

Ik heb ook een Nee-Nee sticker maar krijg wel folders. Ik heb via folderskiezen.nl welke Neonlicht al aankaartte, gekozen welke ik Wel wil krijgen en die krijg ik ook netjes geleverd in een pakketje via de postnl brievenbus bezorger. Hierdoor krijg ik geen tig folders van winkels die ik sowieso niet hoef te bekijken, maar gewoon die wat ik wel Wil. En dat kan gewoon met een Nee-Nee folder, omdat dit geadresserde post word via folderskiezen. (ze maken er een bundel/pakketje van met adres erop).

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:28

Spenk schreef:
Maaike_Ma schreef:
Hier krijgen we al 2 dagen geen post meer, terwijl we op zaterdag het folderpakket altijd krijgen

Folders komen niet met postnl ofzo he... komen via een folder bedrijf. En daar is een zwaar mensen tekort dus op sommige plekken worden er helemaal geen folders meer bezorgd.



Inderdaad de folders via kiesjefolder.nl , fijner is dat je inderdaad kan kiezen welke folders je wilt hebben wij wonen in het buitengebied dus via de gewone folder/krantje bezorging is hier niet

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:31

Spotta doet dat ook.
Heb ik heel even gehad maar volgens hun eigen zeggen hadden ze tekorten dus de eerste week kreeg ik keurig alle aangevraagde folders binnen, daarna 1-2x een paar folders en vervolgens niets meer.
Na dat een maand of 2 aangekeken te hebben heb ik spotta opgezegd en erbij vermeld waarom, vonden ze niet leuk blijkbaar want kreeg nog een verwijtende reactie dat zij er niets aan konden doen maar imo moet je dan gewoon (tijdelijk) stoppen met abonnees aannemen. :o

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:32

Dat mijn pakket naar een ander pakketpunt is gebracht dan ik had gekozen -O-

Ik had gekozen voor een pakket automaat bij de supermarkt ivm de ruime openingstijden aangezien ik zelf in een winkel werk.

Is hij naar een winkel met korte openingstijden gebracht.. die ook nog een midden in het centrum zit. Dus kan er niet met de auto bij komen..

Nu hopen dat iemand anders hem kan ophalen, anders wordt hij weer terug gestuurd.

Marcella

Berichten: 36729
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:50

Schijnt er mee te maken hebben dat dat pakket punt vol is dan.

Had dit pas ook met DHL pakket irritant is dat. Had naar punt laten sturen op loopafstand en kon het uiteindelijke ergens anders ophalen met de auto. 8)7

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:53

Marcella schreef:
Schijnt er mee te maken hebben dat dat pakket punt vol is dan.

Had dit pas ook met DHL pakket irritant is dat. Had naar punt laten sturen op loopafstand en kon het uiteindelijke ergens anders ophalen met de auto. 8)7


Ja dat snap ik.. maar om dan het pakket te leveren bij een punt die maar heel kort open is vind ik ook zowat.. dit ga ik namelijk gewoon niet redden met mijn werk.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:01

Exitium schreef:
PostNL weet het ook niet meer :')

[ [url=m/okWzwR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Status bij PostNL nog ongewijzigd, maar inmiddels wel mail van Bol dat ze de retour ontvangen hebben :+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:53

Ik heb ook nog allemaal pakketjes in de app staan die al binnen zijn, maar ze staan nog op "bezorgtijd onbekend".

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:16

Ik heb een pakket verzekerd naar Roemenië verzonden (via dhl). Echter is het pakket nooit aangekomen en we zijn inmiddels een maand verder. Ik heb uiteraard een klacht ingediend maar ik krijg een vergoeding van €10,75 per kilo dat komt dus neer op ongeveer €100,- terwijl de inhoud veel duurder was.

Is het niet zo dat ik recht heb op het volledige bedrag? Ik verzend toch niet voor niks verzekerd....

Op deze manier durf je überhaupt niks meer van waarde te versturen.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:41

Dat gebeurt idd, dat is de standaard vergoeding. Maar als je verzekerd hebt zou je met bewijs van kosten het gehele bedrag of tot de maximale verzekerde waarde moeten kunnen terug krijgen.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 07:36

Hier even frustratie over DPD. Pakketje stond gister de hele dag op ‘is op het depot’. Krijg ik om 00:46 uur vandaag mail dat mijn pakket om 12:48 uur was bezorgd. Nou ik heb niks ontvangen hoor :\

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:03

Hier ook een DPD frustratie. Voorheen stopten die en reden weg om binnen een half uur te melden dat pakket op afhaalpunt lag. Dit keer geven ze aan te hebben bezorgd en meldt vriend dat ze zonder pakket zijn vertrokken. Hij is wel vaker kritisch in zijn appjes, dus is voor mij onduidelijk of ze wel of niet hebben bezorgd. En ik heb nog wel toestemming om het pakket op een beschutte plek neer te leggen gegeven.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:14

Echt wat een gedoe dan hè.

Hier is het pakket boven water. Buurman (80+) stond voor de deur met het pakket. Waarom laten ze niet weten dat het op een ander huisnummer bezorgd is.

Ann

Berichten: 13260
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:59

Ik ben erg tevreden over PostNL op het moment. Gisteravond op mp filtermateriaal voor een aquarium gekocht wat meteen op de post is gedaan door de verkoper en de bezorger is al onderweg zag ik!

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:49

Ik wachten op pakketje, gewoon thuis, bel staat aan. Is het opeens veranderd naar bezorgen niet gelukt en dat het nu naar een afhaalpunt gebracht word. Behoorlijk hinderlijk -O-

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:26

Vandaag zou er een locale? transportbedrijf wat afleveren. Vanmorgen een mail we komen tussen 17.30 en 19.30
Oke prima dan zijn we zeker thuis dacht ik nog.
Sta ik om 11.45 de boodschappen uit te laden vanuit de auto komen ze al aanrijden.
Was een best zwaar pakket waarvan ik al onwijs blij was dat het verzonden kon worden.
Stapt er een jong meisje uit. Zei al moeten we het samen tillen. Nou heel graag kwam er gelijk uit. Ze zei al, is echt zwaar. Meisje hartstikke blij.
Ik ook dat ik net optijd thuis kwam.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:41

Ik heb iets gekocht bij iemand die het verstuurd heeft met DHL. Zij heeft het in een pakkettenautomaat gestopt. En toen gebeurde er niks. Maar ook echt niks. DHLzegt dat het pakket nog niet ontvangen is, na een week nog steeds. Dus onderzoek is gestart maar nog niks gehoord helaas. Wat een drama

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:19

Niet van mezelf. Maar reed laatst ergens een een richtingsstraat in vanaf de goede kant. Staat er een grote bus van DPD de verkeerde kant op, midden op de weg. En toen ik hem daarop aansprak ( ik was op weg naar iets acuuts voor mijn werk) begon hij meteen te dreigen, pakte een stapel pakketjes en schopte die helemaal kapot. Ik was zo verbijsterd dat im zn kenteken niet heb opgenomen maar iemand anders heeft het gelukkig gefilmd en wel gemeld. Dus als je in leiden woont en je kreeg vorige week een kapot geschopt pakket van DPD is dat mijn schuld, ik had hem immers klem gezet waardoor hij zo boos werd.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:26

mick75 schreef:
Niet van mezelf. Maar reed laatst ergens een een richtingsstraat in vanaf de goede kant. Staat er een grote bus van DPD de verkeerde kant op, midden op de weg. En toen ik hem daarop aansprak ( ik was op weg naar iets acuuts voor mijn werk) begon hij meteen te dreigen, pakte een stapel pakketjes en schopte die helemaal kapot. Ik was zo verbijsterd dat im zn kenteken niet heb opgenomen maar iemand anders heeft het gelukkig gefilmd en wel gemeld. Dus als je in leiden woont en je kreeg vorige week een kapot geschopt pakket van DPD is dat mijn schuld, ik had hem immers klem gezet waardoor hij zo boos werd.


oei... dat is niet best. Staat het al op dumpert??? :7