reis/auto ziek, wat helpt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 02:22

Gember schijnt ook te helpen, als je daar op kauwt, maargoed, de smaak zit even tegen, maar dan komt wel niet alles naar boven Knipoog

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 17:45

Haha!:D
Bedankt voor de tips!
Morgen gaan we met school naar Brussel, dus kan ik alles even uittesten.
Heb van die pilletjes gehaald van de kruidvat, kijken of het helpt.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:46

mijn stiefzusje heeft het ook gehad zij at die dag dan niet te veel en nam zo,n pilletje die je bij de apotheek kan halen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:44

Frisse lucht is idd ook erg belangrijk... De reden dat die techniek van de hand uit het raam steken wsn zo goed hielp...: als je het erg warm hebt, moet je wat koud water op je pols doen. Dan koelt je hele lichaam - iets - af. Ik denk dat lucht hetzelfde werkt...

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:58

Helaas ben ik ook zo'n hopeloos geval.
Tabletje, liggen, een strip aan de auto, watje ene oor of andere oor, pleister achter de oren, niet eten, wel eten, niet drinken, wel drinken.
Ach niets helpt bij mij.

Wat bij mij helpt, zorgen voor een plastic zak dit geeft rust voor het geval dat, raam een stukje open, pepermunt, niet veel eten en zeker weinig drinken.
Vooruit blijven kijken en eigenlijk het belangrijkste; jammer dan als het gebeurt, hoe meer je bang bent voor het overgeven hoe beroerder je bent.

En zelf autorijden!!!
Vergeet het maar, het duurt langer maar zelfs dan wordt ik wagenziek.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 21:06

Vandaag heb ik dus die tabletjes geprobeert.
Volgens mij helpen ze wat ik ben niet misselijk geworden.
Wel hardstikke moe en hoofdpijn.
Ik eet sowiezo nooit voordat ik lang in de auto/bus moet zitten.
En idd, ik merk ook hoe meer ik me druk ga maken over het ziek worden deste zieker ik word lijkt het.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:51

Ik heb er ook behoorlijk last van Scheve mond
Ik gebruik de tabletjes van Primatour en die helpen perfect, heb als ik een pilletje daarvan heb geslikt nergens meer last van. Werkt perfect OK dan!

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:00

Ik wordt er ook letterlijk en figuurlijk ziek van. Wij gaan altijd met de auto naar zuid-Frankrijk 's zomers, dat is echt een ramp. Bij mij helpen die pillen niet helaas. Ik zorg altijd dat ik de nacht voordat we weg gaan niet of heel weinig slaap, zodat ik in de auto gelijk in slaap val. En inderdaad niet lezen, raampje open, voorin zitten, kauwgom kauwen en niet snoepen. Van tevoren wat eten, anders zit je een hele tijd zonder (ik krijg niks weg tijdens de reis). Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:04

Ook ik gebruik Primatour en die vind ik ook fijn werken.

En het scheelt zeker wie je als chaffeur hebt en wat voor weg je hebt.
Met de trailer er achter ben ik nooit wagenziek, omdat je dan rustig op trekt en afremt en ook zachtjes door de bochten gaat.

maar zit ik met een wat vlotte chaffeur in de auto, op een weg met veel bochten en drempels Ziek
Dan helpt bij mij alleen primatour

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 22:14

Bij mijn vader in de auto heb ik er bijna nooit last van.
De laatste tijd na 1 kwartier al,zou niet weten hoe dat ineens kwam.
Maar als ik bij mijn broer in de auto zit ben ik binnen een half uur ziek..

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:49

dat hangt enorm af van de rijstijl. Jouw broer rijdt waarschijnlijk 'sportief', snel optrekken en hard remmen Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:53

Net zoals de piloot van die Boeing 737 waar ik afgelopen vrijdag mee vloog. Extreme duivel

Gelukkig deed zijn collega het op de terugweg wat rustiger aan. Maar op de heenweg ging ik zowat over mijn nek, en enkele medepassagiers zelfs helemaal.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:07

hai ik ben ook heel erg wagenziek, bij mij helpen pilletjes helemaal niet. ik probeer altijd maar wat te slapen in de auto. of vragen of diegene met zijn auto een stukje harder wilt gaan rijden, dan heb ik erminder last van dan wanneer iemand langzaam rijd.
ik kan er ook niet tegen als iemand de hele weg loopt te remmen, dan zet ik zelf het raampje altjd open en ga met mn hoofd buiten het raam hangen!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:11

Grappig is dat, sommige mensen kauwen kauwgom of eten een pepermuntje tegen de wagenziekte, ik kan juist helemaal niet tegen die mintsmaak, daar word ik pas echt misselijk van. Ook tandenpoetsen kort vantevoren is geen goed idee

Ik heb er nu trouwens weinig/geen problemen meer mee, vroeger was het veel erger, maar mint... Nee, daar word ik nog steeds misselijk van.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:44

ik kan er ook absoluut niet tegen als ik net mijn tanden heb gepoetst of mint heb gegeten. ik kan er zoieso al heel slecht tegen eigenlijk Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:53

Als je in de auto zit, moet je ook niet naar objecten kijken die stilstaan, dus geen huisjes gaan kijken oid. Alleen maar dingen die bewegen: auto's, wolken etc. Dat schijnt ook te helpen Knipoog

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 17:01

Lielle schreef:
dat hangt enorm af van de rijstijl. Jouw broer rijdt waarschijnlijk 'sportief', snel optrekken en hard remmen Knipoog


Ja juist, erg fijn (niet dus)
En sypheron ja als ik naar de bomen naast de weg kijk word ik zowiezo al gek, op de snelweg iig dus dat doe ik ook niet.
Ben erg benieuwd of ik ziek word met de reis naar parijs...6 uur in de bus..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:46

Primatour werkt super!! En ik heb net vanmiddag gelezen dat gember ook goed schijnt te helpen..Als je maar iets met gember erin hebt ofzo. Succes!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:36

Lindy schreef:
Ik heb ook wel eens gelezen dat het helpt om een watje in je linkeroor te doen. Bij mij hielp het niet zoveel, maar misschien hebben mensen met een lichte vorm van wagenziekte er wel meer baat bij? Het heeft tenslotte wel met je evenwichtsorgaan te maken.


Die tip las ik toevallig net in de Intermediair van vorige week. Alleen was daar het advies om het watje in je linkeroor te doen als je rechtshandig bent, en in je rechteroor als je linkshandig bent. Klein detail, maar wel essentieel. Knipoog

Vandaar ook dat ik het aandurf om dit topic nog even omhoog te halen. Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:48

Ik heb er ook last van. Ik hang dan ook vaak met een hand uit het raam of een voet (echt waar!). Wel een dom zicht, rij je naar het zuiden van Frankrijk met je voet uit het raam Dat helpt wel iets. Ik mag niet lezen in de auto, ben meteen ziek dan.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:43

Ik pak altijd primatour maar daar wordt je inderdaad wel slaperig van. Maar bij een lange reis vind ik dat niet erg hoor. Dan merk je lekker niets van de reis en als je akker wordt ben je dr.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:53

Ik probeer zoveel mogelijk zelf te rijden,
hoewel ik het wel presteer om af en toe zo ruig te rijden dat ik alsnog al zwalkend de auto uit kom zetten Haha!
Verder helpt slapen op de achterbank heel goed, zoveel mogelijk frisse koele lucht, en anders Primatour. En daar kan je zeker van slapen, je wordt er enorm duf van...

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:58

ja zelf rijden helpt bij mij ook het beste dan kan ik alles hebben. en voorin zitten als ik niet rijd en dan mee naar buiten kijken en zo.