gewetensproblemen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

gewetensproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 21:21

ik heb er geen voorlopig Tong uitsteken
voor een soort eindwerk van godsdienst moeten we een lesuur besteden aan een gewetensprobleem.
we hebben er wel al een hoop, maar we zoeken meer iets van, já, dát is het, iets aparts, waar toch genoeg over te vinden is.

ten tweede moeten we de klas interactief betrekken. we hadden gedacht met hen experimenten uit te voeren rond dat thema, zonder dat ze het zelf doorhebben. en dan bij onze voorstelling zullen ze nogal ogen trekken Haha! dat was ons idee toch.

dus, waar ik naar op zoek ben, zijn aparte (of gewoon goede) gewetensproblemen. in de trant van abortus, euthanasie, etc. maar dan niet zo typisch.

en ook, of iemand nog wat ideetjes heeft voor experimenten met een bepaald onderwerp.

ik wil nog even benadrukken, dat we al het werk zelf doen, en hier puur ideetjes opdoen he Knipoog . we moeten er trouwens ong. 10 lesuren op school aan werken, dus het zal wel serieus wat worden.

alvast bedankt!!!

Enya - Daya :-)


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:38

Hmm vreemdgaan, lui zijn, liegen, stelen (denk ook aan illegaal muziek downloaden en belasting fraude), rechter zijn (perongeluk onschuldige veroordeeld, zeker in de VS waar mensen ter dood kunnen veroordeeld worden), fouten maken als dokter (verkeerde been amputeren, etc.), politie agent die per ongeluk een verdachte (of omstander) doodschiet , (meedoen aan) pesten, iemand vermoorden, een ernstig of zelfs dodelijk ongeval veroorzaken en er zelf zonder noemenswaardige verwondingen van af komen (zeker wanneer het om rijden onder invloed gaat) ...

Even voor de duidelijk ... ik spreek hier niet uit persoonlijke ervaring! Tenminste bij de meeste dan hè Schijnheilig

Kerstmuts

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 11:43

dat zijn idd heel goeie. alleen zie ik mezelf niet experimenteren om iemands been te amputeren Clown
hele goeie zelfs. echt net wat ik bedoelde! thanks Haha!

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _Gerdien_, cariena1, fro, Marleen_L, Mrskiwi, N_B_N, Nathalie18x, PotjeMayo, Saaams, Sannens, Westerntrail en 77 bezoekers