Zou jij ook verliefd worden als...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:18

Arno24 schreef:
zoals jezelf zegt, geen van 2. Het is beide een illusie. Schijnbaar heb je het zelf nog nooit meegemaakt, anders had je deze vraag zelf nooit gesteld


Haha! Dit gaat een eindeloze discussie worden.

Meer van hetzelfde:

Gelovige:"Ik geloof dat god bestaat."
Nieuwgierige: "Hoe weet je dat dan?"
Gelovige: "Dat voel ik."

Sceptische psycholoog: "Dat onderbewuste is allemaal maar gelul"
Freud: "Je verdringt de waarheid, heb je een jeugdtrauma?"

Ware liefde is inderdaad iets waar je in moet geloven. Of het bestaat of niet, daar kun je moeilijk over discussieren.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:20

Ik had 4 jaar geleden ook mijn "ware" gevonden.....als iemand had gevraagd aan mij of hij de "ware" was, dan had ik volmondig JA gezegd. Hij was zoooo anders, bij HEM voelde ik HET gewoon helemaal. Twee jaar lang bleef dat gevoel.....en nu, 4 jaar verder, is het UIT. Boos! Het gevoel ebde steeds meer weg.....irritaties kwamen ervoor in de plaats. Ik geloof ik die zin dus wel in het "ware" liefde gevoel, maar weet 100% zeker dat die ware liefde LANG niet altijd EEUWIGE liefde hoeft te betekenen. Daar zit een verschil in Knipoog Niet voor niks dat 1 op de 3 stellen uit elkaar gaan, terwijl ze er eerst van overtuigd waren dat dat de "ware" was.

Conclusie: "ware" liefde bestaat, "eeuwige" liefde is een illusie.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:20

MargaV verwoord hier vind ik super hetgeen waar ik geen woorden voor had Haha!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:25

Wat ik me afvraag..

Wat doe je als je een relatie begint met iemand met een ernstige ziekte, en de relatie loopt slecht.
Maak je het uit of ga je door ''omdat hij/zij binnenkort dood gaat'' ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:29

Jenna schreef:
Wat ik me afvraag..

Wat doe je als je een relatie begint met iemand met een ernstige ziekte, en de relatie loopt slecht.
Maak je het uit of ga je door ''omdat hij/zij binnenkort dood gaat'' ?


Ik denk dat je dan eerlijk moet zijn tegenover jezelf maar ook tegenover de persoon waar je mee gaat. Als jij met die relatie doorgaat, wordt die situatie alleen maar erger en daar hebben jullie beide niets aan.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:50

Het kan zo zijn dat je meerdere ware liefdes hebt in je leven. Je verandert namelijk. En iemand die op jouw 15e perfect voor je was, kan op je 18e niet meer bij je passen. Maar ik geloof dat die echte ene ware maar een keer op je pad komt, op het juiste moment en dat hij/zij met je meegroeit. Wat ben ik toch een romantische doos Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:59

Na even getwijfeld te hebben geef ik hier toch een reactie op.
Zelf zit ik op t moment in deze situatie.
Ik ben ernstig ziek en weet dat ik dood ga.
Niet binnen een jaar athans dat is niet de verwachtig maar voor mij zal er geen plotselinge genezing meer optreden.
Ik ben nu al voor een groot gedeelte afhankelijk van mijn man, en over een paar jaar zal dit alleen maar erger worden, met uiteindelijk hoe hard t ook klinkt de dood als gevolg.

Verliefd worden overkomt je, zonder dat je t wil..
Een relatie aangaan doe je zelf.
Als ik zou weten dat mijn man een ernstige ziekte zou hebben waaraan hij zou overlijden zou ik nog met hem getrouwd zijn!
Ik hou van hem, en zou gelukkig zijn met de momenten die we dan voor zijn dood gehad hebben samen!

Mijn man wist voor we gingen trouwens ook dat ik erg ziek was.
Helaas is pas na een paar weken eigenlijk uit gekomen hoe ernstig dit was.
Ondanks dat alles weet ik dat hij toch wel met me getrouwd was!

Ik wil hier wel even aan toe voegen dat dit geen poging is om aandacht te trekken..!!! Dit is gewoon hoe ik ertegen over sta.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:02

Ja natuurlijk!
Ik vind het een zekere vorm van discriminatie.
En bovendien vind ik dat diegene tenminste 1 iemand nodig heeft die echt van hem houd, en er altijd voor hem zal zijn, BUITEN zijn/haar familie.

Ik zou denk ik diegene juist niet afstaan omdat hij/zij een ongeneeslijke ziekte zou hebben. In tegendeel.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:29

Franca schreef:
Ik had 4 jaar geleden ook mijn "ware" gevonden.....als iemand had gevraagd aan mij of hij de "ware" was, dan had ik volmondig JA gezegd. Hij was zoooo anders, bij HEM voelde ik HET gewoon helemaal. Twee jaar lang bleef dat gevoel.....en nu, 4 jaar verder, is het UIT. Boos! Het gevoel ebde steeds meer weg.....irritaties kwamen ervoor in de plaats.
dat bedoel ik dus. opeens ben je geen gelovige meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:32

SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:
Ik had 4 jaar geleden ook mijn "ware" gevonden.....als iemand had gevraagd aan mij of hij de "ware" was, dan had ik volmondig JA gezegd. Hij was zoooo anders, bij HEM voelde ik HET gewoon helemaal. Twee jaar lang bleef dat gevoel.....en nu, 4 jaar verder, is het UIT. Boos! Het gevoel ebde steeds meer weg.....irritaties kwamen ervoor in de plaats.
dat bedoel ik dus. opeens ben je geen gelovige meer.
[/quote]

Dan is dat niet de ware geweest...

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:36

Jennygirl schreef:
Er zijn geen irritaties om stomme dingen (tandpasta dopje).


Echt helemaal geen enkele irritatie? Ook nooit een ruzietje over het huishouden?
Ik dacht altijd dat dat er juist bijhoorde.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:38

ik zou het wel weten .. ik word op hem verliefd .. iedereen gaat toch een keer dood de ene vroeg de andere laat.... ik kan me verliefdheid dan niet zomaar ondrukken omdat hij een ziekte heeft ...

en als je nou met een een jongen verkering hebt en dan kom je later pas achter dat hij een ziekte heeft.. maak je het dan ook uit?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:38

MargaV"]
[quote="Jennygirl schreef:
Er zijn geen irritaties om stomme dingen (tandpasta dopje).


Echt helemaal geen enkele irritatie? Ook nooit een ruzietje over het huishouden?
Ik dacht altijd dat dat er juist bijhoorde.
[/quote]

Klinkt mischien stom, maar mijn vriend en ik hebben daar ook nooit ruzie om. We hebben het afgelopen jaar best wat ruzie staan maken, maar voornamelijk door familieomstandigheden. Die zijn opgelost en nu hebben we geen ruzies meer gehad...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:43

Sorane schreef:
Dan is dat niet de ware geweest...
nee maar op dat moment dus wel, dus nogmaals mijn vraag: wanneer weet je het zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:47

SuperPepeijn"]
[quote="Sorane schreef:
Dan is dat niet de ware geweest...
nee maar op dat moment dus wel, dus nogmaals mijn vraag: wanneer weet je het zeker?
[/quote]

Tja das moeilijk uit te leggen. Het is een gevoel dat je hebt. Ik heb vroeger ook wel eens gedacht "Nou dit is de ware" 4 maanden later blijkt dat die "ware" toch ineens een klootzak is. Nu heb ik mijn ware gevonden. Het is een heel ander gevoel, ik kan niet uitleggen wat. Waarschijnlijk als jij ooit je ware vind dat je me begrijpt Lachen

Pff ik klink als een oud wijf nu Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 17:00

llleoni schreef:
en als je nou met een een jongen verkering hebt en dan kom je later pas achter dat hij een ziekte heeft.. maak je het dan ook uit?..


Niet om die reden, maar wat als je verliefdheid over is.... Ben je eerlijk of blijf je bij hem omdat hij zo ziek is?...

Het gaat erom dat als je voordat je ook maar iets hebt met die jongen je al weet dat hij dood gaat, je er toch voor gaat. Of bescherm je jezelf en onderdruk je gevoelens? Natuurlijk kunnen die gevoelens zo groot worden dat onderdrukken niet kan, als het immers "de ware" is. Maar ga je er meteen voor of zal je toch proberen het tegen te houden.
Ik vindt niet dat dat gemeen is tegenover die persoon. Stel dat je wel meteen in het diepe springt maar na een maand is het gevoel helemaal weg, terwijl dat bij hem niet zo is.. Scheve mond
Mocht het echte liefde zijn, dan lukt het niet meer je gevoelens na een poosje te onderdrukken en dan kun je er alsnog voor gaan..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:17

Sorane schreef:
Tja das moeilijk uit te leggen. Het is een gevoel dat je hebt. Ik heb vroeger ook wel eens gedacht "Nou dit is de ware" 4 maanden later blijkt dat die "ware" toch ineens een klootzak is. Nu heb ik mijn ware gevonden. Het is een heel ander gevoel, ik kan niet uitleggen wat. Waarschijnlijk als jij ooit je ware vind dat je me begrijpt Lachen
misschien dat als het bij jou weer uit gaat dat jij mij begrijpt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:21

SuperPepeijn"]
[quote="Sorane schreef:
Tja das moeilijk uit te leggen. Het is een gevoel dat je hebt. Ik heb vroeger ook wel eens gedacht "Nou dit is de ware" 4 maanden later blijkt dat die "ware" toch ineens een klootzak is. Nu heb ik mijn ware gevonden. Het is een heel ander gevoel, ik kan niet uitleggen wat. Waarschijnlijk als jij ooit je ware vind dat je me begrijpt Lachen
misschien dat als het bij jou weer uit gaat dat jij mij begrijpt Knipoog
[/quote]

En ik weet 10000% zeker dat dat nooit zal gebeuren.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:22

daar kun je (ik in dit geval) echt niks zinnigs over zeggen. er zijn zo veel verschillende mogelijke situaties, ik denk dat je daar niet over kan oordelen als je niet in die situatie zit.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:23

Sorane schreef:
En ik weet 10000% zeker dat dat nooit zal gebeuren.
als er 1 ding is dat zeker is, is dat, dat niets zeker is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:29

SuperPepeijn"]
[quote="Sorane schreef:
En ik weet 10000% zeker dat dat nooit zal gebeuren.
als er 1 ding is dat zeker is, is dat, dat niets zeker is Lachen
[/quote]

Dat is leuk te zeggen vanachter een pc, maar jij kunt niet over mijn relatie oordelen. Als ik nu zeg dat wij in een paar jaar tijd zo vreselijk veel ellende hebben meegemaakt dat er bijna niks ergers meer is. Begrijp je dan dat ik zeg dat ik zeker weet dat het nooit meer overgaat?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:36

sorane, doe jij niet hetzelfde over mij door te zeggen dat ik het nooit meegemaakt heb?

alles is vergankelijk en niets is zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:40

SuperPepeijn schreef:
sorane, doe jij niet hetzelfde over mij door te zeggen dat ik het nooit meegemaakt heb?

alles is vergankelijk en niets is zeker.


Ik denk dat jij het nog niet hebt meegemaakt nee. Waarom? Uit je reacties komt dat redelijk naar voren.
Ik oordeel verder niet over je relatie.

Ik kijk tegen mijn relatie heel positief aan, na alle ellende die we samen hebben doorgemaakt kan ik met een gerust hart zeggen dat dit nooit meer stuk kan/gaat.

En niet alles hoeft vergankelijk te zijn. Als ik kijk naar de opa en oma van mijn vader, die mensen zijn getrouwd dat ze 20 waren. Ze zijn nooit langer dan 3 weken zonder mekaar geweest. Totdat mijn opa 3 jaar geleden overleed op 92 jarige leeftijd. En die twee hebben het niet gemakkelijk gehad. Als ik hun zie en bijvoorbeeld mijn ouders, dan weet ik zeker dat de ware bestaat. En ook dat mijn relatie perfect is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:43

sorane, we kunnen hier nog lang en kort over praten. er is geen mens die de toekomst kan voorspellen en jij ook niet. daarom kan jij niet met zekerheid zeggen dat jouw relatie voor eeuwig is. als jij wel in die illusie wilt blijven dan vind ik dat prima.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:43

Ik denk dat je daar pas echt antwoord op kan geven als zoiets je echt overkomt!!