Mammografie-punktie-biopsy-detail echografie-Pijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:21

Heb aan je gedacht vandaag, hoe is het geweest?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 07:27

En Sonja Verward Hoe is het gister geweest?

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:11

en? We zijn op Tinkerpraat ook zo benieuwd hoe het gegaan is

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:30

jeetje hoop dat het goed gegaan is Ach gut

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:00

ja ik ben ook wel benieuwd, had al een pb-tje over iets anders dus dacht dat er nu wel een verslag stond (van hoe het allemaal mee is gevallen) *duim duim*

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:49

Sonjabelgium is wel online, ik hoop dat ze snel een verslag geeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:23

Pffffffff jongens wat een verhalen... Scheve mond . Het besef begint zo langzamerhand tot me door te dringen dat iedereen echt het beste uit zn leven moet halen en genieten van alle leuke momenten...t kan zomaar over zijn... Verward
De mensen die op dit moment in zo'n klotesituatie ( Bloos! ) zitten...echt heel veel sterkte...laat ff weten hoe het gaat!!!! En Jeanette echt goed hoe je ermee hebt leren omgaan, echt knap van je!

Je gezondheid is toch echt wel een van je kostbaarste bezittingen!!!

Nogmaals: Veel sterkte allemaal en CARPE DIEM!!!!!

Sonja, weet je al wat?

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:48

krijg een akelig gevoel nu Sonja maar niet reageerd......maar hoop dat ik met mijn gevoel er vreselijk naast zit.

Viking.......trek jij het nog een beetje meid?

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:51

Vreemd, ze heeft wel in andere topics gepost Verward

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:55

Ann schreef:
Vreemd, ze heeft wel in andere topics gepost Verward

********

ow... Verward Verward , waarom laat ze ons dan zo wachten. We leven toch al die tijd met haar mee??

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:57

misschien is het een heel groot verslag om te schrijven.. sonja is nogal breedsprakig aangelegd toch? Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:08

Of misschien wil ze het eerst graag even zelf verwerken/op een rijtje zetten....
Ze heeft er ongetwijfeld een goede reden voor.

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:18

Dat is ook zo...misschien weet ze ook nog niet of het goed- of kwaadaardig is Scheve mond

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:19

ik heb haar een PB gestuurd...

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:23

Heb ik ook al gedaan, maar nog niets gehoord

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:25

jeanette schreef:
Heb ik ook al gedaan, maar nog niets gehoord



Hier nog een Scheve mond Maak me een beetje zorgen om sonja Scheve mond

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:27

Ik ook. Misshien wacht ze tot ze de uitslag heeft gekregen.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:28

Dat hoop ik niet. In de meeste gevallen duurt dat een week

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 16:15

Hier komt ie.

Ze hebben me dus "bij m'n pietje gehad" zoals we hier zeggen. Gelogen dus. Ik ben gisteren drie kwartier te vroeg binnen gegaan (kon van de zenuwen m'n aandacht nergens bijhouden en dan maar rap komaf mee maken Knipoog) en het geluk wou dat er een "gat" zat tussen twee afspraken dat ik voor m'n tijd al kon "starten" Lips are sealed

De mammografie zelf viel vrij goed mee. Staat dat mens daar aan m'n tiet te duwen en trekken (als je niet rijk bent op het departement borst moeten ze iets hé Clown) en toen zat het tussen die platen. CRUSH en done, en dan de andere ook. Ik was al bijna weggelopen, maar moest nog 's Boos! Ze wilden beelden van opzij ook Boos! Dus nog 's ... ik had het daar vreselijk koud en moest daar dan effe wachten.
Na een tijdje kwamen ze me weer halen en mocht ik in een kamertje afzonderlijk op een "bed"achtig ding gaan liggen. Komt daar een dokter binnen doet ie héél "romantisch-intiem" het licht uit (knap model nog ook Bloos!). Krijg ik daar een klieder van die mega-koude gel op m'n front gelanceerd *schrik* en toen begon ie aan een L A N G E echo Lips are sealed Van de foto's van de mammo vertelde hij ondertussen dat ze weinig konden zien van de aard omdat ik nog veel klierweefsel heb en weinig vetweefsel, jonge-meisjestieten dus Knipoog. Tijdens de echo vroeg ik ronduit van alles en toen kreeg ie door dat ik écht alles wou weten . De rechter borst is gelukkig 100% zuiver, de klieren onder de oksel ook. De linker bevat een tumor zonder uitzaaiingen (goed nieuws ook). De tumor is wel uitzonderlijk groot voor m'n leeftijd (die "maat" zien ze meestal bij gepensioneerden Clown) en dat het ding beweegbaar is was goed nieuws. De randen zijn mooi zuiver en het zal dus een nette operatie worden zonder dat er complicaties voorzien zijn.
Toen kwam er een assistent binnen (jong broekje Cool , mooi model ook Vingers aflikken en daar lig je met je "wapens" op de tafel Bloos) en ging die een operatiekleed zoeken. Ik heb nog de opmerking gemaakt dat het maar genant was zo te liggen terwijl de mannen maar in en uit komen lopen. Zegt ie "madam, dat is ons werk". Vroeg ik hem of hij het zo gaaf zou vinden als een stel vrouwen uit en in zouden lopen terwijl hij met z'n kroonjuwelen klaar lag voor een punktie ... Die zat hoor Haha! Tong uitsteken Hij vond dat ik "rake opmerkingen gaf" *LOL*
Trokken ze daar een pakje of 4/5 open ondertussen en telkens hadden ze de foute operatiekleed-dingen vast Verward Nu, opeens vonden ze wel de juiste en was het "partytime" Nagelbijten / Gniffelen; Ik mocht de "kwak" met gel afvegen (halve rol van dat ziekenhuispapier erdoor Clown). M'n hele rechterkant werd bruin gemaakt (steriel) en toen kwam het groene kleed over me, moest op m'n zij wat gaan liggen met een rol in m'n rug en toen tekende hij ook nog met een alcoholstift op me Boos! (vroeg nog of ie een bloemetje zou tekenen Tong uitsteken). De naald werd uitgehaald en "een klein prikje". Het "kleine prikje" deed MEGA ZEER Boos! Boos! Boos! en m'n tiet leek ineens een lastoestel teworden te zijn!!!! "Zo", zegt ie, "da's de verdoving". Ik "HUH"??? Verdoving???? Het hele zaakje stond naar mijn gevoel in brand Stoom uit je oren en ik dacht dat ik het "gehad" had, dus ik meteen "krijg toch een roesje, da's goed" OK dan! maar NéYe Boos!. Toen haalde hij een joekel van een naald uit en kwam de kat op de koord. Ik kreeg geen punktie maar een biopsie in de plaats Boos! Die naald is dus hol vanbinnen en echt niet dun Terwijl hij aan het uitleggen was had ik de naald gezien en toen schoot ik in één trek recht. Kreeg ik op m'n donder omdat hun "steriel veld" zou verknoeid worden ... ~~}> Moest toch weer gaan liggen (:n) en met m'n arm helemaal achter me. Zo lenig ben ik niet en toen ging die associale assistent 's helpen Tong uitsteken Had al vlug gedaan met helpen hoor }>
Ik heb maar m'n eigen haar vastgepakt, en wegkijken vooral. Het binnendringen van de borst zelf ging goed, maar het gezwel was errug koppig Boos!. Hij moest behoorlijk hard duwen met die naald om binnen te dringen daar. Toen zei hij dat ik een klik zou horen, dat hij dus weefsel zou wegnemen. Die klik was net zo'n luchtdruk nagelmachien, ik schrok me rot Bloos Dat hebben ze vier keren gedaan!!! M'n arm voorgeveltje Ach gut Ik kon met de echo meekijken naar waar hij aan het "roeren" was in m'n lijf maar heb toen wijs besloten een "tukkie" te doen.

Het is niet allemaal onverdeeld goed nieuws geworden. Op mijn leeftijd zijn één op twee tumoren kwaadaardig van dit type Verdrietig , en mijn tumor blijkt dus nog te leven. Er is bloeddoorstroming en het groeit dus nog steeds. Zou het "liefje" nu goedaardig zijn zit de kans erin dat ik bv. 20 jaar zou kunnen laten zitten dat er niets aan de hand is, maar het zou ook binnen 6 maand kwaadaardig kunnen worden. Misschien is het dit al, dat zal ik maar eind deze week weten. Eén kans op twee. Het goede is dat de tumor zo "netjes" afgerand is dat het gelijk hoe een vlotte ingreep zal worden Knipoog.

M'n huisjesrijtje werd bespoten met een spuitbus met "onzichtbaar verband" Verward en toen kreeg ik nog een joekel van een verband op m'n miniversie van Dolly Parton Clown. Dat megaverband moet vandaag nog de hele dag blijven zitten. Ik moest hard duwen op de prikplek om de blauwe plek zo gering mogelijk te houden Clown
Toen mocht ik effe onder toezicht van die asso assi wachten omdat ze me en behoorlijk dosis verdoving hadden toegediend. M'n front nog steeds in brand en m'n linkerarm wou niet meer goed Verward Toen mocht ik me gaan aankleden en naar de balie. Ondertussen was m'n man al aan het wachten op me Lovers en zijn we samen nog naar de balie geweest. De assistent kwam nog effe zien en toen mochten we "beschikken".
Het papier op de tafel was zeiknat van het zweet terwijl ik van de eerste seconde heb liggen bibberen Bloos

We zijn de kids gaan ophalen (met dank aan de directrice van de school OK dan! ) en toen kwam ik steeds "slapper" op m'n voeten te staan. En PIJN Boos! Boos! Boos! Die verdoving is dus m'n lijf ingegaan en m'n borst begon goed pijn te doen . Ik heb ENORM geslapen maar "veilig" te been was ik echt niet meer Bloos Deze morgen wakker geworden met een linker arm die nog werkt maar het gevoel is wat zoek Verward M'n tiet zit blauw van hier tot in Tokio Boos! en de prikplek doet pijn Boos! Boos! Boos! ...

En nu ... terug wachten Scheve mond Al bij al ... Liefst hou ik het bij de éne keer Knipoog. Moesten ze nu willen afwachten ga ik toch aandringen om dat boeltje daar uit te halen. De kans is er als het nog niet kwaadaardig is dat het dit zou worden en de assistent zei toen we alleen waren nog dat hij ; moest zijn vriendin het hebben ; het zeker en vast zou laten weghalen. Als ze te laat zijn bij de vorderingen kan je al met uitzaaiingen zitten. Bovendien kan ik me niet inbeelden dat de operatie veel erger zal zijn dat wat gisteren zomaar op me af is gekomen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:25

Jeetje wat een rotonderzoeken en assistent. Als ze het weg gaan halen mag je toch wel onder narcose hoop ik. Sterkte tot je weer wat te horen krijgt.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:27

Pffffff, wat naar allemaal die akelige onderzoeken.Hopelijk is je tumor goedaardig! Sterkte verder Ach gut

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:28

Ah Sonja als ik je verslag zo lees kan ik het bijna voelen,en gelijk heb je dat je er op wilt aandringen om het boeltje er uit te halen.Het kan er beter maar uit zijn.Hoop dat ze dit ook gauw voor je regelen en het goedaardig is!Sterkte met je zere voorgevel,enuh laat je lekker verwennen door man en kinderen.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:31

nounou wat een verslag Sonja. Wel leuk dat je daar toch nog effe wat humor tegen de dokter kwijt kon. Haha! Vond die wel goed van dat klokkenspel Haha! . Neem de volgende keer je man maar mee naar binnen. Eens kijken of die dokters dan nog zo associaal zullen zijn om je daar met je boezem bloot te laten liggen zodat iedereen je kan zien. Extreme duivel Ik zou dat ook niet prettig vinden

Ik zou ook dat gezwel zo snel mogelijk laten weghalen. goed of kwaadaardig het zou er niet moeten zitten dus weghalen dat gezwel. Bespreek dit anders ook nog eens met je huisarts.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:43

Jij heb gelukkig veel humor,ik heb zelfs om sommige dingen moeten lachen Knipoog ,nu ik nog Huilen
Doet het bij jou ook pijn als je erop druk?

Ik hoop echt dat we er allebei goed vanaf komen,ik loop me eigen flink druk te maken,vooral omdat ik voel dat ze iedere dag groter zijn Huilen .


Nou ja,ik kan niet anders doen als afwachten Verdrietig


Veel sterkte verder Knipoog

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:46

Viking schreef:
Jij heb gelukkig veel humor,ik heb zelfs om sommige dingen moeten lachen Knipoog ,nu ik nog Huilen
Doet het bij jou ook pijn als je erop druk?

Ik hoop echt dat we er allebei goed vanaf komen,ik loop me eigen flink druk te maken,vooral omdat ik voel dat ze iedere dag groter zijn Huilen .


Nou ja,ik kan niet anders doen als afwachten Verdrietig


Veel sterkte verder Knipoog



Jij ook Viking. Veel sterkte meid