Eneco GRRR

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Richtje

Eneco GRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 17:25

Heb het helemaal gehad met Eneco....

Heb eind oktober 2003 dit huis gekocht. In december kreeg ik een rekening van E270,- (!) Dit bleek het termijnbedrag van november (E130,-) en december (E95,-) te zijn en de eindafrekening (E45,-). De E130,- had ik inmiddels braaf betaald (hoewel ik het wel belachelijk veel vond). Waarom ik destijds niet ook die E95,- betaald heb weet ik niet meer. Maar goed, eindafrekening was op basis van te hoog geschatte meterstanden, dus heb het correctiekaartje opgestuurd en de rekening gelaten voor wat het was.
Kreeg in januari een herinnering voor die E95,- en de E45,-. Heb toen gelijk gebeld, volgens eneco had ik het kaartje niet opgestuurd of verkeerd ingevuld (daar ga ik niet eens met ze over in discussie dus heb het zo maar gelaten) en zijn daarom de goede meterstanden nooit doorgekomen. Afijn, ik moest de E95,- gewoon betalen en zou uitstel van betaling en een correctienota voor die E45,- krijgen.
Krijg ik vandaag een rekening plus sommatiekosten voor die E45,- (totaal nu dus E60,-) met de boodschap dat als dit niet binnen een week betaald is de stroom afgesloten wordt en de kosten kunnen oplopen tot E590,-.
Dus direct weer eneco gebeld, mag je sowieso al 5 minuten (รก 10 cent per minuut) wachten tot er een medewerker beschikbaar is.
Krijg ik te horen dat
1. er nog een rekening van november open staat (die E130,- die allang overgemaakt is en ik dus ook nooit meer een herinnering voor heb gehad).
2. er nog een termijnbedrag van januari openstaat (klopt, maar daar heb ik nooit een rekening voor gehad en dus ook niets betaald)
3. ik deze herinnering met sommatiekosten nooit ontvangen heb
En natuurlijk had zei gelijk en snapte ik er helemaal niets van Boos!
conclusie ik moet rustig afwachten, en als ik volgende week vrijdag nog niets heb gehoord dan moet ik maar weer eens bellen Stoom uit je oren

Heb beloofd rustig af te wachten, want ze bleef toch alleen hetzelfe verkondigen.
Ben alleen vergeten haar naam te vragen, dan had ik de volgende keer kunnen zeggen wie dit allemaal beloofd had. Maar ja, was eigenlijk alleen maar heel boos op dat moment Scheve mond

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie