Dominante mensen.. ga jij ertegen in?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:24

Dus als je niet dominant bent ( in een discussie ) tel je eigelijk niet mee?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:26

Nee dat heb je mij niet horen zeggen Haha!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:27

Nee oke, vroeg het me gewoon af Knipoog

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:38

Ik ben absoluut dominant. Weet wat ik wil en hoe ik het wil. Als iemand het op een andere manier wil, dan zal die persoon daar goede argumenten voor moeten hebben want anders ben ik niet te overtuigen. Gelukkig werk ik als projectmanager en heb ik 2 eigen bedrijven dus kan ik lekker vaak mijn eigen zin doen Knipoog

Aan de andere kant ben ik ook absoluut niet bang om hulp te vragen als ik iets niet weet zoals bijvoorbeeld met paardrijden.

Ik ben eigenlijk alleen dominant in zaken waarvan ik echt verstand heb of denk te hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:40

Manon 2 schreef:
.

Ik ben eigenlijk alleen dominant in zaken waarvan ik echt verstand heb of denk te hebben.


OK dan! kennut!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:42

Maar, waar leg je de grens tussen koppig en dominant...

Want daar zit toch wel degelijk een verschil tussen denk ik?
Iemand kan hardnekkig bij z'n standpunt blijven in een discussie omdat hij koppig is en niet wil toegeven... of iemand kan bij z'n standpunt blijven omdat hij zo overtuigd is van z'n gelijk omdat het een dominant persoon is... maar waar en hoe leg je die grens?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:43

Ik denk dat die in jezelf zit............ je kan niet groeien als persoon als je niet openstaat voor meningen van een ander

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:44

Kayla schreef:
heb altijd gelijk .


Ik ook

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:46

lis"]
[quote="Kayla schreef:
heb altijd gelijk .


Ik ook
[/quote]

We zijn het dan dus ook vaak met elkaar eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:00

Ik denk dat je ook een verschil hebt tussen dominante mensen en mensen die gauw het voortouw pakken en leiding geven.Ik heb soms de indruk dat dat dooreen gehaald wordt.dominante mensen zijn inderdaad heel koppig luisteren vaak toch niet naar wat je zegt .Ik ga ze ook het lieftst uit de weg.Hoewel ik niet meer door zulke mensen over me heen laat lopen(meestal toch niet .....uuh probeer ik toch) Knipoog .Terwijl je ook mensen heb die ook wel zeggen hoe het moet maar waar je op een redelijke manier mee kan praten.Dat soort mensen zijn ook heel
makkelijk (hoef je niet altijd zelf te denken).Ik ben tenslotte een beetje blond *LOL*

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:12

RoWyGo"]
[quote="Angelique18 schreef:

Druk zijn, enzo is iets heel anders als dominant zijn..



oke, dat kan wel zo zijn, maar ik heb ook vaak precies de tegenovergestelde mening als alle anderen en ik BLIJF erover doorzeiken tot ik mijn zin krijg!! maar als ik die mening heb, dan denk ik er zo over? problemen ermee? probeer ze op te lossen dan!

Afbeelding
[/quote]


Dit lijkt me meer koppig en eigenwijs als dominant...
Brrrr, krijg echt kippevel van dit type mensen.
Ik ken zulke mensen in real life en ik probeer niet in een discussie met ze terecht te komen, daar is nl. geen hol aan, bloedfanatiek en niet toegeven.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:50

Dat zijn juist de leukste discussies, op een gegeven moment l*llen ze zichzelf vast Haha! .

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:57

Ja hoor ga daar gewoon tegen in.
Vind ik heerlijk om met mensen te diccuseeren die een rotsvast vetrouwen hebben in zichzelf en hun mening.
En vaak banketstaaf ze zichzelf inderdaad vast.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:30

gijsenkim schreef:
Ik ben een vrij dominant persoon........ ik weet dat dit zo is. Toch probeer ik juist open te staan voor andere ideen............. In sommige dingen heb ik alleen een heel duidelijk standpunt, vaak gecreeerd door ervaring...... dit standpunt kan ik dan ook met hand en tand verdedigen en als ik daar van af wijk dan is er iemand met geweldige argumenten gekomen.......

Denk zelf dat dominant niet hetzelfde is als eigenwijs trouwens


hier hetzelfde verhaal!
ik weet van mijzelf dat ik dominant ben,maar niet eigenwijs!
ik ga graag een goede discussie aan!heerlijk!maar als iemand goede argumenten aandraagt,kan ik mijn mening wel bijstellen hoor!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:11

Breek me de bek niet open! Ik werk hier al jaren op een secretariaat, maar het hoofd secretariaat kreeg kinderen en ging steeds maar minder en minder werken. Heel jammer, want zij was wel een fijne collega, als ze er was. Er moest een nieuwe komen in haar plaats. Een oudere vrouw. "Fijn", dacht ik "want die heeft geen jonge kinderen meer, die is er dus wel altijd". En dat was ook zo. Ik zei ook tegen haar dat ik dat wel fijn vond. MAar ze was zo ontzettend dominant! Alles moest naar haar hand worden gezet. Met veruit het meeste had ik geen problemen, zij had immers de ervaring, zij kwam ook met ideen. en ik vond dat prima. Veel dingen die zij doorvoerde waren een verbetering en werkte prettiger. Helaas wilde ze MIJ ook naar haar hand zetten. Bepaalde verworven rechten werden afgenomen, wat ik niet pikte. Ook al mijn kennis en dingen die ik wist, werd door haar gewoon faliekant ontkend. "nee Desiree, dat is NIET zo!", alsof zij er al lang werkte en ik nog maar kort. Sja, binnen de faculteit werkte zij er al veel langer dan ik, maar ik werkte langer bij onze vakgroep. Ze walste gewoon over mij heen, ik liet dat niet gebeuren en het werd koude oorlog op het secretariaat. Nu ben ik op een andere plek gezet, waar minder werk wordt aangeleverd (want dat doen ze op het secretariaat, en delegeren kon ze al niet, behalve als het om copieerwerk ging).

Zelf ben ik niet dominant. Ja, soms hooguit dominant in mijn aanwezigheid Haha!, maar wat mensen willen doen moeten ze zelf weten. Ik ben noch een leider, noch een volger.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:25

Ik ga er even tegenin, maar als mensen bij een discussie echt te dominant zijn dan haak ik af. Ik erger me dan van binnen groen en geel en sluit me dan gewoon af voor die mensen. Als ze zonodig gelijk moeten hebben dan mogen ze dat van mij.
Zelf ben ik overigens wel eigenwijs, maar dat is niet hetzelfde als dominant.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:25

Volgende dominante persoon meldt zich!
Ik ben dominant, neem graag de leiding, en steek mijn mening niet onder stoelen of banken. Maar ik ben me best bewust van mijn dominantie en heb ook in verschillende leidersposities geleerd daarmee om te gaan. Ik wil niet koste wat het kost mijn gelijk halen en probeer op te letten op de minder assertieve medemens. Als iemand onderbroken wordt, vraag ik vaak wat die persoon wilde zeggen. Zit iemand er te zwijgen, maar is het duidelijk niet eens met de gang van zaken, dan vraag ik ook expliciet aan die persoon wat zijn/haar mening is. Je mag best dominant zijn, maar je hoeft niet onredelijk en onaangenaam te zijn.

Meestal gaat het bij mij mis met andere dominante personen. Zeker als ze precies even dominant zijn.

In relaties gaat het juist weer mis als iemand helemaal niet dominant is, gaap, dat is saai, zo'n vriendje dat precies doet wat jij wil.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:28

Ja maar als ik jullie zo hoor, zou ik ook dominant zijn. Ik steek mijn mening ook niet onder banken of stoelen, en je mag mij daarom miscshien eigenwijs noemen, maar toch niet dominant.

weten jullie eigenlijk wat dominant zijn is? Als je de baas speelt ergens en niet luistert naar wat anderen willen en alleen je eigen wil doordrijft.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:30

Dat vind ik niet. Je kunt ook dominant zijn en wel naar de mening van anderen luisteren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:36

Scum schreef:
Dat vind ik niet. Je kunt ook dominant zijn en wel naar de mening van anderen luisteren.

Maar waarin ben je dan dominant?

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:36

Scum schreef:
Dat vind ik niet. Je kunt ook dominant zijn en wel naar de mening van anderen luisteren.

Kan, maar die zijn wel zelfdzaam Knipoog

Ik ga er bijna altijd wel tegen in Tong uitsteken Ik vind dat zo irritant, die mensen denken vaak ook dat ze alles weten, alles kunnen en altijd gelijk hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:38

Er zijn mensen die NIET dominant zijn, doch niet luisteren naar de mening van anderen. Dat is meer eigenwijs.

Ik denk dat dominant bij mensen vooral betekent: de baas spelen over de omgeving, de mensen in de omgeving.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:51

Dominant zijn betekent dat je overheersend bent of de overhand hebt. Nou moet ik van mezelf zeggen dat ik niet 100% dominant ben, maar als ik moet kiezen tussen wel of niet domimant, ja, dan ben ik dominant.
Er worden in deze discussie meteen een heleboel andere eigenschappen aan dominantie verbonden en die andere eigenschappen zijn behoorlijk negatief. Dominantie hoeft niet per se alleen maar negatief te zijn.

Ik schaal mezelf op 70% dominant.

En Desiree, ik schaal jou ook op dominant, nog meer dan mezelf. Maar ik vind dat niet hinderlijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:52

Maar ik domineer andere mensen niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:54

Desiree schreef:
Maar ik domineer andere mensen niet.


nouhou dees Haha! Haha! Haha! , Je kan best heel dominant uit de hoek komen soms............

Ik ook hoor for that matter Haha!