Tandarts: tand ontzenuwen, ervaringen?

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Natalie

Tandarts: tand ontzenuwen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 18:21

Ik kom net van de tandarts, en daar zijn we (tandarts en ik, vooral tandarts eigenlijk) tot besluit gekomen dat mijn tand ontzenuwd moet worden...
Ze wou het vandaag zelf proberen, heeft het ook geprobeerd, maar het was nogal pijnlijk (lichtjes uitgedrukt) en nu zit er een zenuwdodend product in mijn tand aan de zenuw, zodat deze afsterft en er dan volgende week minder pijnlijk ontzenuwd kan worden...
Ik moet natuurlijk niet vertellen dat ik hier met groot enthousiasme naar uitkijk (not)

Vraagje dus of er mensen zijn die ervaring hebben met ontzenuwen en ontzenuwen nadat de zenuw afgestorven is en of dit effectief pijnlozer is dan ontzenuwen met een nog 'levende' zenuw...

Sommigen maken het leven mooier, gewoon door er te zijn...
30-05-2007 Annelies
20-02-2009 Daan

Otango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:27

heey, ja als je zenuw dadelijk dood is, dan voel je niets meer van de wortelkanaalbehandeling.. leeft de zenuw nog wel volgende week, ondangs de pasta, dan kan de tandarts de zenuw verdoven en hem er zo uit halen, met wat vijlen en ruimen.. maar je voelt er niet van als de zenuw niet meer vitaal is... of er moet misschien nog een stukje restzenuw zitten, dat zou wel kunnen.. als het kanaal dadelijk gevuld moet worden, daar voel je bijna niet van, maar duurt wel lang, minstens zo'n 45 meestal... *LOL*
suc6 ermee! Ach gut

Natalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 18:32

Pfieuw, dan ga ik volgende week al heel wat geruster daar in de wachtkamer zitten Lachen

30-05-2007 Annelies
20-02-2009 Daan

Natalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 21:45

Heel nutteloze opmerking waarschijnlijk... maar het wordt tijd dat de verdoving uitgewerkt raakt... wil eindelijk eens fatsoenlijk kunnen drinken zonder de boel onder te kwijlen...

Pijn is gelukkig nog niet terug aan het komen... hoop dat hij wegblijft ook en anders toch maar aan de voorgeschreven pijnstillers...

30-05-2007 Annelies
20-02-2009 Daan

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:03

Dat duurt wel een tijdje.
Hebben ze bij mij ook gedaan twee jaar geleden.
Van de behandeling voel je HELEMAAL niks maar heb daarna een halve dag met een verdoofde mond rondgelopen. (en probeer dan maar eens normaal uit een glas te drinken Haha! )

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie