Update iedereen?? HELP!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 23:44

Ik heb ZOVEEL gemist!!!!! En kan het echt lang niet allemaal gaan nazoeken... dus willen jullie me vast wel helpen he? Ik zag nl net dat Stef een Jamaica had Verward bijvoorbeeld... ik heb eens iets over Dorine bovenin het Bokt scherm gezien.. maar geen tijd gehad om het te lezen in mn beperkte $tijd in amerika.. ben erg benieuwd naar jullie allemaal!! Dus vertel even de belangrijke dingen van de afgelopen 3 maanden zodat ik me weer een beetje up to date voel en niet bij elk berichtje zoiets heb van Verward Verward Lips are sealed
Bedankt Party!! Party!! Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 23:50

Oeps misschien kan Bart wat maken voor je Verward .

Maar ik denk dat het lastig wordt en je een aantal weken vrij moet nemem om bij te lezen Haha! . Dusse SUCCES.

aaah heb wel een beetje medelijden met je hoor. Verward

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 00:22

Nou ik ben negen weken ziek geweest. Was erg moe en heb dus ook niet kunnen bokken.

Heb dus ook een boel gemist. maar ben weer redelijk up-to-date.

Met barley gaat het heel goed. Ze wordt op dit moment ingereden en ze leert heel snel. Je leest het goed. Ik heb besloten het te laten doen en wel door de manege eigenaar(mijn instructrice tevens) en de stalhulp. Ze zijn nu zover dat Josien(zij rijdt) al alles zelf doet. dus het sturen en inhouden etc. Ze reageert heel goed op de zithulpen maar is wel behoorlijk schrikkerig(had ik niet helemaal verwacht). Als je je been aanlegt dan schiet ze echt vooruit. Maar goed. Ik ben al echt aan het oefenen en je ziet haar vooruit gaan. Ze is ook veel volwassener geworden. ook in uitstraling. zie foto's
Afbeelding
Afbeeldingdeze heb ik vergroot

ben dus heel trots op mijn kleine meid die nu erg snel groot wordt

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 06:59

Wat mijn afgelopen drie maanden betreft....
Het rijden op Sjakila stopt waarschijnlijk binnenkort, omdat ik het daar niet meer zie zitten.
Ondertussen ben ik momenteel op zoek naar een paard welke in voor langere tijd in bruikleen kan nemen en zelf ergens kan stallen. Ik kreeg er eerder al een aangeboden, maar heb er helaas niets meer van gehoord, dus ga ik er vanuit dat dit niet meer doorgaat.
Ik heb sinds kort een nieuw katje genaamd Spooky (spreek je uit als spoekie), welke je kunt bewonderen in mijn usericon.
Nou, dit was het wel zo'n beetje..
Erg fijn trouwens dat je weer terug bent. Heb je afwezigheid toch wel opgemerkt.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:53

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 11:10

Hoiii, back in bokttown? *LOL*

De lieve Fjord IJsco die ik te leen had is helaas zonder pardon van de ene op de andere dag opgehaald door de eigenaars omdat ze weer ingezet moest worden voor buitenritten.

Gelukkig heb ik een nieuw leasepaardje gevonden: Aldira, een Haflingermerrie die op de manege staat waar ik leste met IJsco. Ik lease haar met iemand anders en na een hoefzweer zijn we nu net een paar weken bezig met rijden en het gaat steeds beter. Foto's van Aldira in mijn profiel.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 12:56

Haaa
Nou met lodewijk gaat het heel goed hij is nog steeds onwijs braaf.
Ik heb nu 2 winstpuntjes met hem in de M1
[img]../upload/20/lotk3.jpg[/img]

Daarnaast hebben we er ook een paardje bij gekocht het gaat om het half zusje van lodewijk die nu 2 maanden oud is
[img]../upload/20/kimhinke.jpg[/img]
Dit is Hinke lief he?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 14:29

Hmm, zoveel heb ik niet meegemaakt. Joop is van mij, maar dat wassie al...
Met vol heb ik 52 en 37 km gedaan, Bart en Karin hebben gegroomd, en Heike ook nog. Dat staat ergens in de boktmeetings onder Austerlitz en Holten.
Prompt een week erop (nu een paar weekjes geleden) werd ik gevraagd voor het Young Rider team van de DER (als ik op dat niveau ben, duurt nog wel even, maar goed, ik krijg SUPER begeleiding), maar gebrek aan een paard, en nou komt er dit weekend opeens een paard aan de horizon voorbij wandelen. Dus ik heb al een raket gehuurd om m in te halen, maar weet niet hoe ik moet starten...
Jullie horen van mij!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 14:48

tja, goed gezien.
Sinds 4 augustus heb ik een 2.5 jarige haflinger merrie, Jamaica dus. Honey heb ik ook nog hoor, alleen zijn haar manen en staart flink geruïneerd door jamaica.
Met jamaica is de planning western te gaan rijden
[img]../upload/4/maica_hoofd.jpg[/img]
[img]../upload/4/halt3.jpg[/img]
Dit is haar dus...

Verder heb ik niet veel te melden geloof ik

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:03

Welkom thuis!
Het enige 'bijzonder' wat er bij mij is gebeurt is dat:
-Dien drachtig is van Osmium
-Tammy drachtig is van Dennis
-Dennis enorm voor uit gaat voor de kar en onder het zadel
-Ik op de club van Dien afgevallen ben(22 aug), ik ben er onder gekomen en ze is op me gaan staan(dat werden dus 2 dagen IC en 8 dagen ziekenhuis. gekeuste ribben, bekneuste schouder en beschadigde lever waardoor ik nu nogsteeds niet mag rijden)
-Nimber uit logeren is(in training) en we Chippy(v. Jet Set en neefje van Dien) hier hebben. En Chip is 3 jaartjes jong, net ingereden en toe aan vakantie bij ons op het land.
-Chip is Lovers met Tammy en niemand mag meer aan Tammy zitten anders word hij boos
-Max is weer thuis(sinds zaterdag).
XXX
Ciska

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:07

eigenlijk weinig nieuws. de afgelopen paar maanden.
heb ponykampen gehad en ik leef nog. ailin is stuk gegroeid en binnenkort ga ik derop. voor de rest hefet ze bewezen dat ze kan springen (bakrand van meer dan een meter) dus een springtinker.
eh 18 november geven we weer show in paard en koets. en afgelopen zaterdag hebben we een boktmeeting gehad op de ARK waar ik 2e was geworden met scott bij de ponie sind e catogerie groen.
eh that's it dacht ik

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:30

Ik ben burgerlijk aan het worden. Heb sinds juni een eigen huisje (dat heb je volgens mij nog net meegekregen), sinds juli een kat (een zwarte bitch met scherpe nagels & tanden die Pouzz heet bij gebrek aan inspiratie) en sinds augustus een eigen autootje (staat wel ergens een foto van hier op Bokt). Dus voorlopig ff geen verre reizen zoals naar NZ, want daar heb ik ff geen geld meer voor...

Met Leys gaat alles goed, we beginnen steeds meer aan elkaar te wennen. Inmiddels 2 onderlinge wedstrijden gereden met 3 proeven, 2x 161 gescoord en 1x 160 (1e en 3e prijs) dus dat geeft hoop voor het officiële starten volgend jaar. En ik ben door Maarten enthousiast gemaakt voor de endurance, dus wie weet, volgend jaar de Holterbergrit met Ameretto van Lautje?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 19:55

Nou, voor het geval je het wilt weten:

Ik ben begonnen aan de geweldige studie Geschiedenis ( Scheve mond\ ), heb het daar druk mee en vraag me sterk af of ik dit 4 jaar ga volhouden.

Met Amiga gaat het goed, ik start haar dit weekend Z1 bij de vereniging, dan dat weekend daarna voor het laatst officieel M2 en dan écht het Z in. Nog een paar maandjes voor we bij de paarden moeten.

En verder......zou ik in de vakantie 5 weken gaan helpen op ponykamp in Elim net als vorig jaar, maar dat ging niet door omdat ik ruzie kreeg daar vlak van te voren om iets onbenulligs.

Iets écht belangrijks is er niet gebeurd, ohja, we hebben natuurlijkde Drentse Kampioenschappen gehad en grandioos verknald, ik zat in de finale maar die proef heb ik niet uitgereden omdat m'n best zodanig bang was dat ik haar niet eens de ring doorkreeg.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 11:04

Bij mij is er ook niet veel bijzonders te melden. Ik heb sinds een maand een fantastische bijrijdster voor Kaminka, echt een lot uit de loterij!

Ze rijdt haar nu drie dagen in de week, al 1 dag meer als dat ze eigenlijk deed; het bevalt haar erg goed! Zo goed, dat ze nu al praat over het kopen van Kaminka... volgend jaar misschien... Ik weet nog niet of ik Kaminka wel wil verkopen, eerlijk gezegd sloeg de paniek toe toen we het er over hadden. Voorlopig is het nog niet aan de orde, maar het is gewoon zo fijn dat ik iemand heb gevonden die het goed met Kaminka kan vinden, die de humor van het paard in ziet, die erg goed kan rijden en die wat groter is dan ik! Handiger met rijden op zo'n tank met dikke buik als je langere benen hebt! Lachen

Met Toon gaat alles prima, we hebben zondag onze eerste privéles gehad sinds de mkz en een boel huiswerk meegekregen... Haha!

Groetjes Mieke

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 19:50

hoi
nashfeel is terug naar mijn oom en ik heb een nieuw paard magned
ze is heel lief enhet gaat heel goed.
groetjes heleen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:50

Ik ben weer een stukje verder gekomen mat Laiser.
Ikheb nu ook foto's van hem op bokt ik zal je er een paar laten zien:
[img]../upload/160/oog.jpg[/img]
[img]../upload/160/foto006.jpg[/img]
[img]../upload/160/appel.jpg[/img]
[img]../upload/160/laiser1.jpg[/img]
[img]../upload/160/duyk002.jpg[/img]
[img]../upload/160/lais008.jpg[/img]

En ik ben op kamp geweest met mijn groep 3 kinderen. zie hier het verslag:

’s Ochtends kwamen de kinderen in een spijkerbroek en een streepjes T-shirt op school. Een echte piraat zouden ze op het kamp worden. De piraatjes vonden het reuze spannend en zaten opgewonden in de klas. Nadat we een piratenlied hadden gezongen was het tijd om met de begeleidende ouders (de grote piraten) naar de bus te gaan.
De busrit naar Best was een groot succes. Ik zat naast drie jongentjes uit mijn klas. En we zaten achter in de bus. Er werd dus al door een paar ouders gezegd dat de “ ergste ”altijd achter in de bus zaten. Dus ik zat goed. Aan het begin van de reis zaten de jongens nog heel rustig, maar ze straalden helemaal toen ik ze een beetje ging klieren en kietelen. Nou dat vonden ze prachtig, lol maken met de juf achter in de bus. Ze gierden het uit van het lachen. De ouder die voor ons zat speelde het goed mee en vroeg de kinderen of ze mij niet zo lastig wilden vallen. Die jongens natuurlijk meteen erbovenop, want zij zaten niet de juf te klieren, maar de juf zat hen te klieren. En ik ontkende dat natuurlijk. Kortom grote lol bij de kinderen.
Die ouder vroeg of ik dan ’s ochtends misschien mijn jokbroekje had aan getrokken, omdat ik zat te “liegen”. Zag je meteen een van de jongens naar mijn broek kijken: “volgens mij is dat een gewone broek, ik zou niet weten hoe een jokbroek eruit ziet… ”. We hebben de kinderen drie kwartier lang goed voor de gek gehouden en we hadden de grootste lol.
Toen we op het kamp aankwamen hebben de kinderen eerst hun slaapzalen in orde gemaakt. En waar ga jij slapen juf? Slaap jij bij ons of bij die anderen in de slaapzaal. (Er waren 6 slaapzalen. Ik vertelde dat ik in de rode slaapzaal sliep. Gejuich bij de rode slaapzaal en “ge-chips” bij de andere slaapzalen. Toen ik mijn spulletjes klaarlegde zagen ze dat ik op de grond zou aan slapen, dat vonden ze wel mooi want dan konden ze me goed in de gaten houden of ik geen ondeugende dingen kon uithalen. (Maar andersom kon ik ook mooi alle bedden in de gaten houden.)
Nadat de slaapzalen waren ingericht en iedereen in de speeltuin was, werd het tijd voor een hapje en een drankje. Dat ging er zoals je wel kunt verwachten wel in.
Het was tijd geworden voor de eerste activiteit. Aan het einde van deze activiteit zouden ze helemaal een stoere piraat zijn. De kinderen moesten dan ook een hoop maken. Iedere groep maakte een vlag en moest die het hele kamp meenemen. Er werden sjerps gemaakt met een “zilveren” gesp. De kinderen werden geschminkt als piraat, compleet met tattoo’s en zwarte tanden… Er moest een piratenpaspoort ingevuld worden. Ook kreeg ieder groepje een eigen kleur hoofddoekje (dan kon je van veraf al zien welk groepje het was.) En natuurlijk werden er ook foto’s gemaakt van de groepjes.
De aciviteiten waren verdeeld in drie rondes en de groepjes circuleerde langs alle activiteiten. Na iedere ronde werd de algemene piraten vlag een stukje verder in de vlaggenmast gehesen. En toen de vlag helmaal in de top hing waren we helemaal piraat.
Na dit harde werken werd het tijd voor de piratenlunch en er werd goed gegeten. Sommige kinderen zouden nu nog aan het eten zijn als we niet gezegd hadden dat het zowel genoeg was.
's Middags hebben we allerlei spelletjes gedaan, want piraten moeten natuurlijk in een goede conditie zijn. We hebben landje prik gedaan; gekeken wat er allemaal onder de piraten vlag lag en wat er daarna weg was. (Er lagen botten, een schedel, krokodillenhoofd, ooglapje, piraten ring, een wekker, een zwaard, etc) Ook was er een verkleedrace; een wedstrijd kanonskogels rollen, een visspel. Ook moesten de kinderen onder een camouflagenet tijgeren opzoek naar dukaten. Daar deze activiteiten te doen verdienden de piraten “geld” en daar konden ze dan bij de keukenpiraten weer een snoepje voor “kopen”.
Maar er werd opeens bekend dat er een schatkist verstopt was op het terrein , meet daarin een schat voor onze piraten. De Piraten liepen er eerst al een aaltal keren voorbij voordat ze de schat zagen. Toen hebben mijn collega en ik de schatkist naar het open veld gedragen en in het midden van de kring van piraten de kist geopend. En er zaten allemaal zilveren pakjes in… Wat zou dat nu toch zijn…
Ik zei toen dat piraten altijd alles eerlijk deelden (overal zag je knikkende hoofdjes):”Dus… ” zei ik,”dan weet ik het goed gemaakt. Alle pakjes zijn voor de grote piraten en de kleine piraten krijgen helemaal niets”. Je snapt natuurlijk wel dat er toen een hevig protest los barstte . Tot dat een piraatje riep dat zij er nog van moesten groeien. Nou voor uit dat vonden we dan wel een goede reden en we zouden de spierballen wel eens even komen meten en als die dan nog moesten groeien kregen ze een pakje. En toen iedereen een pakje had en we het openmaakte was het een heerlijk pakje sap.
Na het drinken van het sap en het snoepje was het tijd geworden voor touwtrekken (altijd een groot succes) en daarna mochten de kinderen in groepjes van tien in het zwembad. Het bad was gelukkig maar een meter diep. Alle kinderen die geen diploma hadden, hadden bandjes om. Er zaten twee of drie volwassenen in het water er twee of drie erboven (kortom beter toezicht kon er niet zijn. Om de twintig minuten mocht er een andere groep kinderen in en wisselde de surviëerde groep grote piraten ook weer. De kinderen die niet in het zwembad mochten, waren heerlijk aan het vrij spelen.
Soms zag je al een kind op een rustig plekje liggen met een duim in de mond , maar moe waren ze niet hoor, hoe kwam ik er toch bij.
Van zo’n vermoeiende middag krijgen piraten grote trek. We aten dan ook afgehakte vingertjes (knakworstjes) met frites. Met als toetje een schatkist ijsje.
Na het piratendiner maakten de piraten zich klaar voor de tocht door het bos. Sommige kinderen keken hier de hele dag al naar uit. We gingen naar het bos en zagen in het ven twee “kisten” drijven. De meneer van de andere groep en ik (als juf van mijn klas) moesten die aan de kant trekken en openmaken. En laten daar nu toch flessen in zitten met brieven erin…
Ze moesten samen met een ander groepje puzzelstukken gaan verzamelen. Dus zaklamp mee en zo gingen ze opzoek naar de acht puzzelstukken die verstopt waren in het bos. Die kinderen vonden het prachtig en waren apen o nee sorry piratentrots als ze aan het eind alle stukjes hadden gevonden van de puzzel.
Op het kampadres wachtte een heerlijk glaasje drinken en een zakje chips op de kinderen. Er werd nog een stoer piraten verhaal voorgelezen over Woeste Willem en daarna mochten de kinderen die moe waren naar bed. De anderen mochten nog even een kwartiertje buiten op het terrein spelen.
Daarna het leukste van het hele kamp (voor sommigen dan) het slapen met een hoop piraten op een kamer. Er werd nog een hoop geklets, maar om de afgesproken tijd gingen de piraten slapen.
’s Ochtends waren de piraten bij mij op de slaapzaal al om 6.40 uur wakker en schenen volop met zaklampen in mijn gezicht om te kijken of ik al wakker was. (En dat was ik al een drie kwartier…) Het is prachtig om dan te zien hoe veel lol die kinderen dan hebben in een donkere kamer met een zaklamp als ze denken dat de juf nog slaapt.
Uiteindelijk zijn we er dan toch maar allemaal uit gegaan en hebben we ons aangekleed en hebben onze spullen weer ingepakt en buiten klaar gezet.
Een van de piraatjes uit mijn klas was jarig dus die kreeg de felicitaties van 50 kinderen en ik had een piratenkroon voor hem meegenomen. Voor het ontbijt hebben we dan ook uitgebeid voor hem gezongen en vuurwerk voor hem gemaakt. Hij heeft de “taart” met de kaarsjes erop nog uit geblazen. En daarna hebben we een heerlijk ontbijt op.
Na het ontbijt hebben we een smokkelspel in het bos gedaan. (een simpele vorm van levend stratego) Dat vonden de kinderen heel spannend. Ze waren dan ook heel trots als ze met kaartje aan de overkant van de weg wisten te komen.
Maar helaas aan alles komt een eind en zo ook aan dit kamp. We moesten weer terug naar huis. We kregen van de jarige nog een traktatie voor in de bus en we gingen terug naar school. Van de keukenpiraten kregen we nog een schatkist mee voor als we in de klas aankwamen en naar huis gingen.
In de bus was het een stuk rustiger dan op de heenreis (goh hoe zou dat nou komen … ) en er waren veel duimende kinderen.
Op school gaven we de ouders die mee zijn geweest nog een hand en kregen de piraten nog een klein snoepje en een heerlijk appel voor onderweg naar huis.

... en dan is het piratenkamp voor groep 3 weer voorbij en moeten we weer een heel jaar wachten voor we weer op kamp gaan…


Dit zijn enkele foto's van mijn vakantie in Zuid AFrika
[img]../upload/160/zach005.jpg[/img]
[img]../upload/160/zach001.jpg[/img]
[img]../upload/160/zach015.jpg[/img]

Iets over de vakantie kun je hier lezen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &forum=2&0

"Zo ben je van mij iig ook weer op de hoogte. *LOL*