Verhuizen naar het buitenland? (Spanje)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Verhuizen naar het buitenland? (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 21:21

Wie?

M'n vader wil al van jongs af aan naar het buitenland verhuizen en waarschijnlijk is het over zo'n 5 jaar toch echt zo ver, m'n ouders willen dan toch echt een appartement gaan huren permanent in Spanje.

Vrienden van m'n ouders die hier een cafe hadden in de buurt zijn ook een tijdje terug daarheen verhuisd en daar zijn we afgelopen jaar voor 2 weekjes geweest (geweldig!)

In het begin leek het mij niet zo'n heel goed plan, bedoel, helemaal daarheen, je weet en kent niks, maar toch.. aan de andere kant lijkt het me geweldig, lekkere temperaturen, supermooie huizen, de natuur is mooi, en mooie spanjolen Knipoog

Natuurlijk gaan we dan niet in een toeristenbuurt ofzo zitten, al verhuizen er natuurlijk steeds meer nederlanders naar spanje.
Volgende week gaat m'n vader met nog iemand anders een midweekje erheen omdat die man daar appartementen wil gaan bouwen en ze dus een beetje informatie gaan verzamelen en gaan praten met makelaars e.d.

Ik weet dat er meer mensen hier op bokt in spanje wonen dus kom maar op met die verhalen, hoe ging dat in zijn werk? Heb je daar werk moeten zoeken en wat voor werk?
Deed je er lang over om de cultuur enzo te begrijpen.
Ook mensen die naar andere landen zijn verhuisd wil ik horen Lachen


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 18:48

Niemand?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:00

Welke regio ga je wonen? Ik geloof dat huertecilla ook in spanje woont. Anders moet je die ns bellen.
Ikzelf wil later ook graag voor een paar jaar (of definitief) naar spanje. Het lijkt me daar heerlijk.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:31

Goh spannend hoor.
Mijn ouders zijn nu bezig voor een huis in Turkeij wat al erg vorderd.
En mijn vriend gaat toch zeer waarschijnlijk veel in het buitenland (djerba) werken dus dan hebben wij daar tezijne tijd ook iets nodig.
Maar voordat dat zover is dan zijn we wel een jaartje verder hoor.
Mijn ouders komen nu veel in Turkeij voor de cultuur enz enz, veel makelaars bezoeken, veel huizen kijken en heel veel regelen daar.
Ze hebben nu veel contacten daar en dat maakt het ze een stuk makkelijker.
Maar over Spanje kan ik je helaas niks vertellen.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:47

wij hebben een aantal appartementen in Turkije maar van mijn leven
niet dat ik daar ga wonen Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:02

Mijn ouders hebben een appartement aan de zuidkust, mijn zus en zwager hebben een oude finca in de bergen, vlak aan de zuidkust. Zij wonen beiden niet permanent in Spanje maar de bedoeling is wel ooit daar te gaan wonen.

Mijn zus heeft een soort reisbureau dat reizen door Spanje arrangeert en daardoor kan zij in Spanje haar werkzaamheden gewoon vanuit huis (via email en telefoon) voortzetten. Haar man zal dan ook vanuit huis gaan werken, denk ik (heeft ook eigen bedrijf). Momenteel verhuren ze de finca wanneer ze in Nederland zijn. Mijn ouders verhuren ook hun appartement het grootste deel van het jaar.

Eigenlijk wil ik zelf ook wel, zeker als mijn ouders daar naartoe verhuizen. Misschien ooit..

זכור

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 21:28

Bedankt voor jullie antwoorden, jeetje Turkije, echt geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken, maar goed leuk dat je ouders het daar naar hun zin hebben! Lachen

Als wij gaan dan is dat in de buurt van Alicante, ik ben echt een leek op aardrijkskunde gebied, dus vraag me aub niks Tong uitsteken

Bij ons is nog niks zeker hoor, m'n vader is super zeker van z'n zaak, maar ik heb eerder zoiets van... in die 5 jaar kan er nog vanalles gebeuren dus ja.. ik wacht het gewoon af..

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:00

Alicante...

Op een uurtje van Alicante heb ik 13 jaar gewoond, ik ben er geboren. Over aanpassen enzo kan ik je dus niets zeggen, voor mij was het een aanpassing om naar België te komen... Ik woonde in een klein spaans dorpje, dat intussen niet meer zo klein is. Ik woonde op een tien minuutjes autorijden van Benidorm af, misschien ken je dat?
Er zijn in Spanje erg veel mensen die Nederlands kunnen, die van België of Nederland komen.

Spanje... het is raar. Lange tijd heb ik gedacht dat ik zeker terug ging. Nu ben ik redelijk zeker dat ik niet meer terug ga. Ja op vakantie ofzo, maar permanent wonen? Nee toch niet... Hoewel wie weet hoe alles nog zal lopen... Maar als je naar Spanje verhuist, laat je dan iets weten? Dan hoop ik ooit toch eens te komen meeten Knipoog Want wil er zeker nog naartoe op vakantie...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:03

Mijn vader woont nu in Portugal. Nou ja, hij woont nog steeds in hetzelfde "huis" als in Nederland, maar dan in een ander land. Hij is er naar toe gezeild en niet van plan om terug te komen.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Ashleytjuhh, Babe02, Besje, Charlottemv, Finesse, Flux, furious, GoogleAdsense, Happyhealthy, Iloveiswan, Jessica_1998, JornaR, lanouska, linoleum, Nienke98, Olikea, Roosch, ryukapple, Tazzey, TheNovelist, Verara, YandexBot, YaraNls en 186 bezoekers