Luistert de politiek wel naar het volk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Luistert de politiek wel naar het volk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 23:03

Ik vraag me dit wel eens af. Zoveel mensen zijn ontevreden over de aanpak van kabinet balkenende, maar ja, hij is toch door het volk gekozen. Wat is er nu aan de hand? Doet het kabinet niet wat ze beloofd hebben, of zijn we gewoon een stelletje zeurpieten? Wat zouden jullie graag aangepakt zien door het kabinet?

Ik zal dan maar eerst gaan: pak het rechtsysteem in Nederland aan. Ik begrijp dat het slachtoffer en de verdachte/crimineel beschermd moeten worden, maar wij gaan hierin erg ver. Zorg dat mensen zich weer veilig voelen op straat. Nederland lijkt een hemel op aarde voor criminelen, aangezien de pakkans laag is, er automatisch strafvermindering plaatsvindt bij goed gedrag, en de gevangenissen luxer zijn dan de gemiddelde herberg/budgethotel.

Van mij mogen de straffen omhoog en mogen jongere criminelen (zeker bij herhaling) streng aangepakt worden, en hun ouders ook. De politie moet ook meer rechten krijgen, zodat ze kortdaat kunnen optreden als het nodig is.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:54

ik ben het met je eens...hardere, zwaardere straffen. Ook al bij kleine delicten, en ik ben zeker voor 2 of meer gevangen op 1 cel...soms lijk 't het wel een Hilton Hotel..
Ook het asielbeleid streng aanpakken...geen economische vluchtelingen meer binnenlaten. En bij een huwelijk tussen een allochtoon en iemand uit het thuisland...weer in dat land gaan wonen..en niet in NL.
Sneller uitspraak doen bij asielaanvraag.
Als de situatie het duidleijk toelaat mensen weer teug laten gaan naar hun geboorteland.
Strengere regels m.b.t. de inburgering.
Beter drugsbeleid, ook d.m.v samenwerking/voorlichting met de landen waar de drugs gehaald word...

Ach en zo kan ik nog wel even door gaan...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:02

Voor de verkiezingen luisteren ze... daarna gaan ze fijn hun eigen weg..
Er zijn zoveel dingen die aangepakt en aangepast moeten worden, maar ik zie het er niet echt meer van komen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:23

Sypheron schreef:
Voor de verkiezingen luisteren ze... daarna gaan ze fijn hun eigen weg..
Er zijn zoveel dingen die aangepakt en aangepast moeten worden, maar ik zie het er niet echt meer van komen


Klopt. Mijn antwoord op je vraag is dan ook nee.

Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik zo wie zo niet op JP gestemd heb, mijn stem lag in een compleet andere hoek.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 10:00

Ik heb ook niet op JP gestemd, maar er zijn er toch een boel geweest die dat wel hebben gedaan. Soms ben ik een beetje bang dat juist door dit soort 'knullig' gedrag van de regering extreem rechts op gaat komen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:03

iedereen die zegt: 'twee gevangenen op één cel, het lijkt hier wel een hilton hotel' moet wel begrijpen dat de gevangenissen daar duuurder van worden. Er is namelijk veel meer personeel nodig om de veiligheid dan nog langer te garanderen.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:03

Ik heb ook niet op hem gestemd.
En idd voor de verkiezingen beloven ze van alles maar daarna
Het is bijna lui lekker land hierzo.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:57

Politiekers? Luisteren naar het volk?
Veel beloven rond de verkiezingen en weinig doen ja... dat is politiek...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:23

Politiek is compromissen sluiten waarbij alle partijen mee kunnen leven.
Dat betekend impliciet dat de partijen niet geheel tevreden zijn en daarmee dat de leden van die partij (en daarmee het volk) nooit tevreden is.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:40

Natalie schreef:
Politiekers? Luisteren naar het volk?
Veel beloven rond de verkiezingen en weinig doen ja... dat is politiek...



Is dat niet in elk land hetzelfde. Veel beloven maar weinig doen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:04

om kort te zijn
nee

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:50

nee, ze doen alles om hun persoonlijke populariteit hoog in het vaandel te krijgen. Daarna is het ieder voor zich.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:58

Hebben jullie zelf wel eens in een bestuursorgaan gezeten?

Dan weet je hoe het werkt.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:59

yep, daarom weet ik ook dat er krom wordt gedacht binnen een bestuursorgaan Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:01

weet je wat het mooie is van politiek? Dat als je denkt dat je het beter kan, dat je het kan laten zien Lachen start een partij op, maak beloftes, en voer ze uit!

(en kom er na de verkiezingen achter dat je aan een helemaal dingen niets kan veranderen omdat alles met wetgeving vastgetimmerd zit, omdat het merendeel van de begroting bestaat uit 'vaste' kosten (bijvoorbeeld personeelkosten(politie, leraren)/huur) en het maken van beleid nu eenmaal eeuwen duurt)

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:02

ik ben het helemaal met je eens.
de gevangenen hebben het zowat beter als ons Boos!

je kan dan wel zelf stemmen maar ze doen er tog niks aan

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:02

Arno24 schreef:
yep, daarom weet ik ook dat er krom wordt gedacht binnen een bestuursorgaan Haha!

Niet binnen de onze anders Haha!
Maar ik doelde meer op de noodzaak om compromissen te sluiten Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:10

gevangenen hebben het beter dan ons? Komop nou... wil jij graag 20 uur per dag in een hok met de deur op slot zitten? Ja, als je daar je zakgeld aan wil uitgeven heb je een tv op je kamer, maar daar houdt het ook ongeveer mee op...

(sorry, gevangenissen krijgen me nogal gauw op een praatstoel)

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:12

compromissen sluiten is 1, dingen beloven die men niet kan waarmaken is iets anders Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:18

Citaat:
gevangenen hebben het beter dan ons? Komop nou... wil jij graag 20 uur per dag in een hok met de deur op slot zitten? Ja, als je daar je zakgeld aan wil uitgeven heb je een tv op je kamer, maar daar houdt het ook ongeveer mee op...


Hadden die lui maar eens hun hersens moeten gebruiken, in de gevangenis kom je niet zomaar.
Ik heb onlangs iets gezien over de gevangenissen hier en die gasten hebben het echt niet slecht hoor, zelfs de pindakaas is er goedkoper dan bij de Aldi.

Het meest idiote besluit vond ik wel een paar weken geleden.
20.000 buitenlanders mogen in ons land komen werken.
En dat terwijl we zoveel werkelozen hebben.
Dicht die grensen en pas weer open als we echt mensen nodig hebben.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:24

Ellende schreef:
gevangenen hebben het beter dan ons? Komop nou... wil jij graag 20 uur per dag in een hok met de deur op slot zitten? Ja, als je daar je zakgeld aan wil uitgeven heb je een tv op je kamer, maar daar houdt het ook ongeveer mee op...

(sorry, gevangenissen krijgen me nogal gauw op een praatstoel)

Dat ligt toch aan jezelf dat je daar in komt?
de gevangen hebben het beter als de mensen in verzorg en verpleeg tehuizen.
Dat kan/mag toch niet?

En idd Cowgirl
polen mogen momen werken, terwijjl we zelf veel ww-ers hebben, en veel banen.
Na een jaar thuis zitten uitkering per maand verlagen.
Kijken of mensen dan de minder leuke baantjes niet willen gaan doen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:25

gewijzigd: zie volgende post.
Laatst bijgewerkt door Eline op 02-02-04 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:43

Even een wat langer verhaal:

wat wil je dan? een gevangene 23 uur per dag in een hok van 2.5 bij 2 zetten met alleen een houten plank om op te liggen en een emmer om in te schijten? Hem in dat andere uur 'voorbereiden op zijn terugplaatsing in de maatschappij'? Het probleem met gevangen is dat ze niet min of minder vrijwillig doen wat er van ze gevraagd wordt. Met z'n zessen op een klein zaaltje liggen met één verpleegster/bewaakster die rondloopt lukt daar gewoon niet.

Gevangenis moet een straf zijn, jah. Maar niet elke gevangenisstraf is levenslang, dus moet er goede begeleiding zijn terug naar de maatschappij, en dan moet je geen psychotische van de wereld vervreemde ongewassen idioten terugbrengen.

Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het in de Nederlandse gevangenissen op dit moment allemaal even goed gaat, in tegendeel. Er wordt veel te veel bezuinigd op personeelskosten, reclasseringskosten én op overcapaciteit, zodat veel gevangenen vervroegd worden vrijgelaten.

2-op-1-cel vind ik typisch een geval waarin er wel naar de bevolking geluisterd wordt, een merendeel van de Nederlanders vind namelijk dat dit inderdaad zou moeten gebeuren. Maar als je gaat kijken naar het personeel van gevangenissen, die zijn er doodsbenauwd voor. Wat moet je doen als er heibel uitbreekt tussen twee gevangenen van 2.10 't stuk? er 's nachts met twee kleine ventjes van 1.70 tussen gaan staan? wachten tot er een crisisteam komt en er onderhand al iemand is doodgebloed? Dat soort situaties gaan zeker voorkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:59

Tuurlijk moet een gevangenis humaan blijven.
Maar zoals ik al vaker gezegd heb een hele recreatie ruimte, een tv in de cel een naai kamertje enz, nee dat vind ik te ver gaan.
Dus iets tussen wat jij beschrijft en de overdeven luxe van nu.

En waarom is het moeilijk voor de bewakers 2 gevangen in in cel?
Omdat ze niks mogen.
Want er word meteen geprotesteerd dat de gevangen dan te hard aan gepakt worden.
kom op zeg, als je je gedraagd kom je niet in de bak en als je je daar gedraagd word je ook niet aangepakt.
Dus de bewakers meer mogen laten doen, lijkt me dan zeker een optie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bonnelover, ComscoreBot, Facebook, fnpetter1990, furious, goesju, IASCrawler, ista, Knollboll, Lisselot, Loreke2, MeesMo, MissJeanny, Muga, Oehlala, Roosch, YandexBot en 149 bezoekers