.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:44

Ik heb vanmorgen vroeg wat boodschappen gedaan en blijf nu mooi binnen. Dat van die kat kwam bij mij op facebook al voorbij. Verschrikkelijk :n

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:47

ja op 112 fryslan stond ook al het bericht van een jongetje van 12 dat een deel van zijn hand was kwijt geraakt door illegaal vuurwerk.

Ik snap er echt de lol niet van :n overal op straat zie je kleine ventjes rondlopen met plastic tasjes vol knalspul, maarr wel met veiligheidsbrilletjes :+

Ik ben heel blij dat ik een binnen kat heb die gelukkig niet bang is voor vuurwerk :)

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:50

Dat afsteken de hele dag hoeft van mij ook echt niet nee :n onze katten blijven gelukkig al sinds gisterenavond binnen, walgelijk dat mensen zoiets doen, arm beestje :(

BigOne
Berichten: 38267
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:52

Helaas, op de dagen rond oud en nieuw is ons land dichtbevolkt met runderen ipv mensen. Zal blij zijn als er eindelijk een vuurwerkverbod komt of dat mensen zich eens aan de regels gaan houden.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:54

Hier is het al dagen gaande, sinds gisteren zelfs regelmatig zulke knallen dat ik denk dat er op de parkeerplaats een auto ontploft moet zijn. Verschríkkelijk, afschaffen die handel :x Ik hoop dat mijn paardebeest in haar buitenstalletje het een beetje trekt... :(:)

En al die idioten die ongelukken bouwen met die zooi, dat is het toch niet waard?! Ik snap dat geknal echt niet.

Zal blij zijn als het overmorgen is, dan zijn we er weer voor een jaar vanaf!
Laatst bijgewerkt door Vientje op 31-12-13 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:55

Ik vind het ook verschrikkelijk!
Heb sinds ik een keer een voetzoeker in mijn nek heb gehad zo'n schrik van vuurwerk....
Ben blij dat mijn zoon van 14 zijn spaargeld op had zodat hij geen vuurwerk kan kopen hahaha
Vorig jaar had hij rotjes maar ik ben er de hele tijd bij gebleven, dan maar een overbezorgde moeder maar beter als dat er iets gebeurd.
Voor de dieren is het ook weer een hell!
De paarden van mij staan er gelukkig redelijk rustig bij en mijn katten komen nooit buiten, de hond is zowat blind en een heel eind doof dus die heeft er geen last van.

Als ik kijk hoeveel er al weer gebeurd is idd, diep triest...
Vooral waar het kinderen en dieren betreft.......
Van mij mogen ze vuurwerk verbieden en dan gewoon op 1 plaats in de gemeente om 12 uur vuurwerk.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:56

Ik werk bij postnl en moest vandaag uiteraard gewoon post bezorgen. Doodeng!
Van mij mag het verboden worden.. ik vind het verschrikkelijk.

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:56


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:57

Liesje89 schreef:
Ik werk bij postnl en moest vandaag uiteraard gewoon post bezorgen. Doodeng!
Van mij mag het verboden worden.. ik vind het verschrikkelijk.

Dat lijkt me ook niks nee :n het is dat ik moet werken en ponylief moet voeren maar verder blijf ik binnen

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:59

Ik vind het verschrikkelijk voor die kat! Arm dier... Ik hoop dat de daders worden gepakt.

Ik schrik van de leeftijden van de vuurwerkslachtoffers... Hoe komen deze kinderen al op zo'n jonge leeftijd aan zwaar illegaal vuurwerk?

Ik blijf vandaag lekker binnen als het moet. De hamsters staan hier veilig en hopelijk hebben ze niet al teveel last van het vuurwerk.

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:00

Ik was bij een vriendin logeren , en toen gingen we naar haar oude school omdat 2 jongens uit onze klas daar vuurwerk gingen afsteken.
We zijn allemaal 12.
Een keer had ik vuurwerk in mijn haren gekregen , hij wist niet waar hij het naar toe moest gooien en hij was al bijna op.
Gelukkig uit mijn haren kunnen slaan en op tijd weggerent.
Andere keer had ie rotjes en een kindervuurpijl afgestoken , en ik en mijn vriendin stonden op 20 meter afstand.
En laat eens raden waar die komt??
Recht tegen mijn neus.
Ik had hem niet aan zien komen omdat ik geen geweldige ogen heb.
Nu net naar de huisarts geweest , niet gebroken maar wel rustig aandoen.

Daar gaat mijn nieuwjaar.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:01

Ik snap het ook niet zo hoor. Vuurwerk kan heel leuk zijn, maar blijkbaar kan een groot deel van de gebruikers er niet mee omgaan. Daarom ben ik ook voor afschaffing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:04

Wat mij betreft schaffen we het gewoon af. Het moet allemaal steeds groter, gekker, gevaarlijker.. noem maar op. Bij mijn vorige huis was het ook "wie heeft de grootste bom" :=

Ik vind ook Oud en Nieuw een beetje overrated tegenwoordig.. morgen is het woensdag, dat is het volgende week ook, de week daarna ook.. waarom persé een avond stil staan bij het feit dat het weer morgen is geworden, waarom niet elke dag :+

Ik vind het ook niks dat ik morgen niet maar mn werk kan omdat kantoor dicht is :+ ik kan niet zo goed tegen van die vrije dagen in mijn lopende week :=

Ja die kat.. blij dat de mijne rond deze dagen altijd binnen blijven, nooit niet dat ik die naar buiten laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:05

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:05

Ik heb de hele ochtend bij mijn vader op de brandweerkazerne gezeten, op een gegeven moment kwam al het geknal op gang en hadden ze de ene na de andere uitruk.. Allemaal kleine containerbrandjes.. Ik snap er echt de lol niet van..

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:06

Waarom is iedereen er zo op tegen, vind dat het met verstand gebruikt moet worden en gewoon vuurwerk wat in nederland verkrijgbaar is, iedereen weet de risico's, is aan de ouders hun kinderen voor te lichten en te beschermen, mijn zoontje heeft knalerwten en dat soort spul en zelf heb ik wat wondertollen gehaald.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:06

Saaams schreef:
Als je het zelf afsteekt en het ontploft in je hand en het is illegaal. Dan vind ik het eigen schuld.

Degene die dat katje zo heeft toegetakeld mag een vuurwerkbom aan z'n hoofd vastgebonden krijgen. Belachelijk blijf van andermans dieren af!

Ik koop geen vuurwerk, nooit gedaan. Leuk om te zien. Maar om 5 euro uit te geven en enkel poef te horen? Nee dankje. :D
Je wordt ook gewoon van je fiets/scooter af geschoten met die rotjes.



Bij je eigen dieren vind ik het ook dat het niet mag hoor..
Van mij mag het ook afgeschaft. Mijn kat blijft binnen en gelukkig is het hier ook verboden om zelf vuurwerk af te steken (helaas doen mensen het toch :p) maar het is hier een stuk rustiger! :)
Tot nu toe een paar knalletjes gehoord..

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:07

Ik vind het ook een beetje eng om op straat te lopen..
Wat ik me wel afvraag, waarom pakken mensen toch nog steeds vuurwerk op als het niet afgaat?
Is er dan nog steeds niet voldoende voorlichting gegeven, of willen ze gewoon niet luisteren?

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:07

SandravdB schreef:
Waarom is iedereen er zo op tegen, vind dat het met verstand gebruikt moet worden en gewoon vuurwerk wat in nederland verkrijgbaar is, iedereen weet de risico's, is aan de ouders hun kinderen voor te lichten en te beschermen, mijn zoontje heeft knalerwten en dat soort spul en zelf heb ik wat wondertollen gehaald.


Omdat mensen het blijkbaar niet met verstand kunnen gebruiken, en dit gaat ten kosten van anderen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:08

Ik blijf lekker binnen. Vanmorgen op tijd de boodschappen in huis gehaald en alleen nog even buiten geweest om de kat te zoeken. Ik was van plan haar binnen te houden, maar ze ontglipte me toch toen ik met de boodschappen bezig was. Er direct achteraan had toch geen zin dus heb haar eerst laten lopen. Rond 1 uur heb ik haar bij de buren onder het afdak met haardhout gehaald en nu ligt ze lekker binnen.
Ben er zelf verder niet bang voor.

Ik verbaas me ook over de jonge leeftijd van de slachtoffers. Op die leeftijd mochten wij echt nog geen vuurwerk. Mijn vader had wel altijd wat vuurwerk.

Soms als wij in Duitsland zijn nemen we weleens vuurwerk mee, maar eigenlijk vind ik er niks aan en zonde van het geld :+

Dat van die dieren hoef ik eigenlijk niet te lezen, ik weet dat het gebeurd. Maar ik word er zo verdrietig en boos van dat ik liever mijn kop in zand steek :o
Dat mensen een hand verliezen door hun eigen stomme schuld kan ik dan weer niet zoveel moeite mee hebben :o

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:11

Ik ben ook echt tegen het consumentenvuurwerk. Georganiseerde vuurwerkshows is een veel beter idee en dat is vaak ook echt prachtig vuurwerk. Dan geniet iedereen ervan en gebeuren er veel minder/geen ongelukken meer. Minder overlast van lawaai, van afval, van vernieling, van dierenleed etc.

Hier waren ze net ook vlak naast de paddock vuurwerk aan het afsteken. Heb ze maar snel binnen gezet.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 31-12-13 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:12

ZeSteigert schreef:
Saaams schreef:
Als je het zelf afsteekt en het ontploft in je hand en het is illegaal. Dan vind ik het eigen schuld.

Degene die dat katje zo heeft toegetakeld mag een vuurwerkbom aan z'n hoofd vastgebonden krijgen. Belachelijk blijf van andermans dieren af!

Ik koop geen vuurwerk, nooit gedaan. Leuk om te zien. Maar om 5 euro uit te geven en enkel poef te horen? Nee dankje. :D
Je wordt ook gewoon van je fiets/scooter af geschoten met die rotjes.



Bij je eigen dieren vind ik het ook dat het niet mag hoor..
Van mij mag het ook afgeschaft. Mijn kat blijft binnen en gelukkig is het hier ook verboden om zelf vuurwerk af te steken (helaas doen mensen het toch :p) maar het is hier een stuk rustiger! :)
Tot nu toe een paar knalletjes gehoord..


Absoluut, bij geen enkel dier uiteraard. Zo sneu. Werd er echt even naar van.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:15

Ik vind niet dat consumentenvuurwerk verboden moet worden. Wel mag er wat mij betreft een leeftijdsgrens op komen.
De meeste ongelukken gebeuren meestal toch met illegaal vuurwerk, beetje jammer dan om de mensen ervoor te straffen die er wel normaal mee omgaan (zoals ik met mijn vriend, gewoon mooi siervuurwerk, netjes in een met aarde gevulde wijnfles... Zie ik persoonlijk het kwaad niet van in)

Oh en uiteraard ruim ik het netjes op achteraf :Y)

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:20

Magrathea schreef:
Ik vind niet dat consumentenvuurwerk verboden moet worden. Wel mag er wat mij betreft een leeftijdsgrens op komen.
De meeste ongelukken gebeuren meestal toch met illegaal vuurwerk, beetje jammer dan om de mensen ervoor te straffen die er wel normaal mee omgaan (zoals ik met mijn vriend, gewoon mooi siervuurwerk, netjes in een met aarde gevulde wijnfles... Zie ik persoonlijk het kwaad niet van in)

Oh en uiteraard ruim ik het netjes op achteraf :Y)


Dat is een beetje het probleem. Als iedereen er zo netjes mee omging dan was er geen probleem. Maar dat gaat dus gewoon niet. Deze ellende zal altijd blijven, ook al komt er een leeftijdsgrens op. Ik vind dat je de samenleving, de kinderen, de dieren moet beschermen tegen deze ellende. Het kost de gemeenschap miljoenen aan schadeposten veroorzaakt door vuurwerk. Het kost de samenleving veel aan zorgkosten door vuurwerkslachtoffers. En het kost elk jaar mensen en dieren het leven.

Vuurwerk afsteken is niet iets om aan gewone mensen over te laten, dat moet georganiseerd gebeuren door professionals.