updateje aanrijding

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kaj

updateje aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 20:01

Van de week heb ik een aanrijding gehad omdat iemand zonodig op een 80km weg een u-bocht moest gaan maken....

De tegenpartij was dus op alle fronten schuldig aan de aanrijding.

Helaas heb ik daar zo weinig aan want ik ben degene die nu zonder auto zit Boos!

Vandaag is de expert langs geweest om de schade te taxeren. Nou schade bedraagt: 3300 euro!! Huilen Boos!

Probleem is dat ik vermoed dat dit de dagwaarde van mijn auto overschrijdt.
Alhoewel ik voor dat bedrag natuurlijk niet dezelfde auto terug heb.
Vorig jaar kon ik aan inruil nog 5000 euro krijgen.

Van de week neemt de expert contact op. Dus dan weet ik meer maar ik voel de bui al hangen.
Zucht, frustrerend dat iemand anders jou even zoveel schade berokkend en dan zelf leuk weer verder rijdt (tegenpartij had leaseauto en vertelde diezelfde dag nog even leuk dat ze alweer een andere auto had)

Iemand ervaring met dit soort zaken?
Wat kun je het beste doen in dit geval??

Ik ga stiekum maar vast kijken naar een andere auto want ik heb toch wel een auto nodig.
Vannacht heb ik nachtdienst dus ik kan de hele nacht vast bedenken wat ik ga doen.
Het geld is nog niet eens het voornaamste (alhoewel dat natuurlijk erg zuur is). Ik was gewoon blij met mijn auto en ik had helemaal geen intentie om een andere te kopen voorlopig. Hij was net weer gekeurd dus ik kon er weer een jaartje tegenaan.

Er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld maar ik baal er wel stevig van!
(en als het nou mijn eigen schuld was maar nee het is ook nog de schuld van iemand anders....)

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:12

He bah, da's inderdaad nogal zuur.
Zelf heb ik een keer in een soortgelijke situatie gezeten, door onoplettendheid van een andere weggebruiker werd ik frontaal geramd Knipoog
De uiteindelijke schade was ca. 9.000 euro, wat ongeveer overeenkwam met de dagwaarde.

Ik was nogal in m'n nopjes met die auto en heb via de verzekering geprobeerd om wat te regelen zodat de auto niet total-loss verklaard zou worden.
Dat is uiteindelijk gelukt.
En je wilt niet weten hoeveel spijt ik ervan gehad heb Verdrietig
Mijn auto was na de reparatie "mijn auto" niet meer (reed niet lekker meer, kleurverschil tijdens het overspuiten, allerlei vage problemen etc.)
Nog geprobeerd om iets te regelen met het schadeherstelbedrijf, maar dat is niet gelukt...... ze konden er niet meer van maken.
Een maand of 4 later heb ik een nieuwe auto besteld en mijn botsauto ingeruild.
Voor een belachelijk laag bedrag Scheve mond

Mijn advies: als je zou willen dat je auto niet total-loss verklaard wordt maar liever hebt dat hij gerepareerd wordt, ga dan eerst op onderzoek uit.
Wat is er beschadigd, en is het uberhaupt zo te repareren dat je auto straks weer "in originele staat" is ?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:22

Komt me helaas bekend in de oren. Mijn vriendin werd ook vol geramd op de snelweg, dus toen kon ook mooi de halve zijkant vervangen worden. Boos! Gelukkig werd door de verzekering van de aanrijdster alles vergoed, maar ze houden er geen rekening mee dat de waarde van je auto ineens flink gedaald is. Toen wij namelijk de auto wilden inruilen kregen we er veel minder voor terug omdat hij in een ongeluk betrokken was geweest. Dat hij net voor $3000 gerepareerd was maakte helemaal niks uit. Verdrietig

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 20:50

Wat er precies beschadigd is weet ik nog niet.
Heb alleen maar het meisje van de receptie gesproken. De expert zou zelf nog contact opnemen.
Zichtbaar was dat de hele bumper in elkaar zat, 1 koplamp finaal weg, en de motorkap ontwricht (stond omhoog aan beide zijkanten)
We vermoedden dat er toch ook iets anders krom/scheef geworden is aangezien je anders niet zo gauw op die 3300 euro komt.

Nadeel van de auto is het bouwjaar. '93. Dat het 18 dec 1993 is maakt voor de dagwaarde niet uit. Ook was het een luxe versie met allerlei voordelen.
Het gaat om een suzuki vitara commercial jlx.
De kleur zwart ligt erg goed in de markt en de hardtop en de lage km-stand waren ook erg gunstig (auto heeft maar 92.000 gelopen)

Hoe dan ook ik kom er bekaaid af want als hij gemaakt wordt dan is het inderdaad nog maar de vraag of de waarde niet erg gedaald is en of het nog aanvoelt als "mijn" auto. En als ze de dagwaarde op heel weinig schatten dan heb ik een dubbel probleem.
Tja stel dat ik nu 2500 euro krijg terwijl ik weet dat ik er vorig jaar nog 5000 voor kon krijgen dan is dat heel erg zuur. Plus ik heb nu niet meer de luxe om rustig rond te kijken tot er iets op mijn pad komt want ik heb wel snel een auto nodig.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie