O help ik moet aan de bril.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:44

Ik heb niet zo'n sterke afwijking, en ben meestal voor 120 euro wel klaar hoor. Ik koop dan lekker wel een hippe bril. Dan is het namelijk nog leuk ook. En dan iedere twee jaar een nieuwe. Bevalt me prima.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 14:46

MargaV schreef:
Ik heb niet zo'n sterke afwijking, en ben meestal voor 120 euro wel klaar hoor. Ik koop dan lekker wel een hippe bril. Dan is het namelijk nog leuk ook. En dan iedere twee jaar een nieuwe. Bevalt me prima.

Hoe doe je dat dan? Volgens mij zijn standaard glazen met ontspiegeling al 40 -50 euro per glas. En dan komt het montuur er nog bij!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:48

Bij Hans Anders. Volgens mijn vriend was hij zelfs nog goedkoper.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:49

120 euro! Ik doe het nog goedkoper Knipoog

Ik heb ook ontspiegelde glazen etc, maar niet zo'n duur montuur. Ik was destijds 200 gulden klaar. Die bril heb ik nu al bijna 5 jaar Lachen

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 14:49

Ja echt? O ik ga vandaag bij hans anders kijken. Haha!
Ben gisteren bij pearle geweest, en daar hebben ze nu een aktie dat je een tweede bril gratis krijgt. Ik had een leuk montuur gezien van 120 euro, plus glazen is zeg maar 220 euro. En dan kreeg je er een tweede bril met glazen bij. Heb je toch 2 brillen voor 220 euro.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:50

Bij Hans Anders hebben ze vaak de aanbieding van: een complete bril voor 99 euro. Dan betaal je extra voor ontspiegeling. En zo kom je op 120 euro. Alle monturen hebben daar dus dezelfde prijs. En zijn dus niet zo duur.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 14:55

Bedankt voor de tip! OK dan!
Maar hebben ze dan wel leuke monteuren voor die prijs? Want die ik gisteren zag bij pearle was van mexx, ik neem aan dat ze bij hans anders die niet hebben?

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:56

Ik was denk ik twaalf dat ik een bril moest gaan dragen,en zo rond mijn eenentwintigste ben ik overgestapt naar lenzen.
Nu draag ik het laatste jaar weer dagelijks mijn bril en ach alles went.

Toen ik laatst bij de opticien kwam en zei dat ik niet meer de krant kon lezen en dan gelijk tv kon kijken kreeg ik te horen dat dat het begin van de aftakeling was! Ik ben verdorrie net negendertig Verward

Dus in mijn -6 sterke glazen [ja ik ben echt stekeblind zonder bril] moet nu ook nog een lees stukje Bloos

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:59

ik was al heel klein toen ik een bril moest volgens mij was ik 5. echt ik was nog een heel kleintje..

Ik heb nu al een tijdje gekozen voor lensen omdat ik die bril zat was..

succes!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:44

In feite heb je dan idd twee sterktes.
Eén voor het scherp zien, en één voor het snel kunnen wisselen van gezichtsveld (cillinder). Deze twee samen zorgen ervoor dat de bolling van je oog goed is (cillinder) en dat je scherp kunt zien (dat is de S)
Ik had het trouwens verkeerd mbt het scherp zien. Ik dacht dat je voor beide sterktes - had, maar voor je scherpte heb je +. Dat betekent dat je dingen veraf goed kunt zien zonder bril, maar dichtbij niet. Ik had het in mijn vorige bericht precies omgekeerd. Frusty

Ik heb zelf mijn bril bij specsavers gekocht. Daar heb je altijd een montuur met daarbij gratis glazen. (dit geldt alleen als je standaard, onbeschermde glazen neemt, wat ik je niet aanraadt, zeker niet met een paard)

Zelf had ik een titanium montuur voor 169 euro, daarbij kwamen de glazen. Die kostten 45 euro. Totaal was ik dus klaar voor 214 euro.
Als je ook nog eens in de kortingsperiode gaat (nu dus) scheelt het je nog meer. Ik heb er namenlijk ook nog een zonnebril op sterkte bij uitgezocht. Die kostte 39 euro nu, alles inclusief.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:49

samantha23 schreef:
Bedankt voor de tip! OK dan!
Maar hebben ze dan wel leuke monteuren voor die prijs? Want die ik gisteren zag bij pearle was van mexx, ik neem aan dat ze bij hans anders die niet hebben?


Nee, een echte merkbril, dat gaat niet lukken. Ik vind zelf dat ze er leuke brillen hebben. Ze hebben ook een hoop stomme, maar je moet gewoon in de 2 rekjes met leuke kijken.

Ik zou zelf uit principe ook niet al te veel geld uitgeven aan een bril. Ik zelf ben 'm regelmatig kwijt en laat 'm ook wel eens vallen. Dat doet gewoon minder pijn als het geen bril van 300 euro is.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:13

De S staat voor sferisch, dat is de sterkte die gelijk is over je hele oog. C staat voor cilinder, dat betekent dat je oog in een bepaalde richting meer sterkte nodig heeft. Als je een aardig cilinder heb, krij je vaak last van hoofdpijn als je die niet in je bril of lenzen heb zitten
Zelf draag ik altijd lenzen. Ik ben op zoek naar een nieuwe bril, ben bij hans anders geweest (omdat ik mn bril toch bijna nooit draag), maar daar hebben ze echt niets leuks . Ook de kwaliteit is van de meeste brillen niet al te best, maar daar betaal je dan ook minder voor.

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:51

Ik ging altijd naar hans anders voor m'n lenzen. Maar ik had altijd rode ogen. Nu ben ik gister naar een goede opticien gegaan, die zeiden dat die lenzen helemaal niet goed zitten. Moet straks dus voor een cilindermeting naar die opticien. Ik ga in elk geval niet meer naar hans anders, heb het idee dat ze er daar niks van weten. Zij zeiden namelijk dat ik ze gewoon te lang in had. Terwijl het dus gewoon aan de lenzen ligt! Heb ook meteen een leuke bril bij die opticien gezien.... wel van Dior, over dure smaak gesproken...!! Scheve mond {off-topic: heeeeey samantha! Pling )

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:53

Wees blij dat je nog zo weinig min hebt.. ik heb zo veel, het is niet te geloven ik heb gewoon iets van -6 ofzo.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:26

ik heb nu lenzen,en wil voor geen goud meer een bril.Dan moet ik trouwens superdikke glazen (-5.5 en -5.75 Bloos! )
Ook had ik om de zoveel maanden een nieuw montuur nodig,want ik was toen 10-11-12 jaar oud,en ik kreeg alles nogal snel stuk Schijnheilig
Lenzen waren dus een pak goedkoper,in het begin wel eventjes knoeien om ze in te krijgen,maar dat ging al heel gouw een pak beter Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:14

Ik heb al een brilletje sinds mijn 4e ofzo...
Ik heb toen de actie genomen bij Pearl idd 2 brillen halen 1 betalen en als 2e bril heb ik een zonnebril gekozen en dat is perfect.
Ik heb gewoon een tijdloos model maar wel een kleintje maar als ik jou was zou ik er rekening mee houden dat je een beetje stevig modelletje neem aangezien sommige paarde soms wel eens lekker lomp kunnen zijn.
Ik moet iedere maand mijn brilletje recht laten zetten gni gni...

Dit jaar ben ik weer aan een nieuwe toe en ga gewoon naar Pearl omdat ik hier leuk geholpen wordt.
Als je Zilveren Kruis ziekenfonds verzekerd ben dan kan je 1x per jaar een brilletje kopen en dan krijg je 100 euro vergoed maar alleen bij hans Anders.

Ik heb een tijdje lezen gedragen maar met al dat stof op stal was het geen optie meer.

Dus ben ik sinds 5 jaar weer 4-oogje.... Cool

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:18

liza van loon schreef:
Ik heb ook een bril maar ik doe hem nooit op, behalve in de klas voor het bord, stom ding Boos!

Ik ook, alleen als het moet, ik draag hem echt niet, hij is niet lelijk of zow, maar ik sta niet met een bril, en ik krijg er schele koppijn van.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:19

Loutjelou schreef:
Ik ging altijd naar hans anders voor m'n lenzen. Maar ik had altijd rode ogen.

rode ogen Pling *LOL*
toff

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:37

ik heb ook sinds een paar maanden een bril. ik geef wel een tip je kan namelijk beter kunststof glazen nemen en geen glazen. (uhh) mijn bril valt namelijk best vaak op de grond als ik met mn paardje aan het kroelen ben, met kunststof glazen breek je niks en kost het ook niet zo veel geld.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:34

Ik draag al jaren een bril. Aanvankelijk had ik niet echt sterke glazen nodig. Iets van -0.5 en -0.75. In de loop der jaren is dat iets slechter geworden. Bovendien heb ik een erg grote cilinder erin zitten.

Toen ik een jaar of 22 was kreeg ik ondanks mijn bril nog hoofdpijn, en kon ik niet scherp zien. Ik heb toen een nieuwe bril aangeschaft
(met aangepaste glazen) maar zonder resultaat. Dus ben ik bij de oogarts terecht gekomen. Na een aantal onderzoeken bleek dat mijn ogen niet goed accomoderen (het omschakelen van dichtbij kijken naar verder weg verloopt niet goed. Behoorlijk lastig dus met autorijden.
Met bepaalde verdovende druppels hebben ze opnieuw een ogentest gedaan om te kijken welke sterkte van bril het best bij mijn ogen past als ze niet hoeven te accomoderen. Die glazen heb ik nu dus. Dat is aan beide kanten iets van +0.75. Voordeel is dat ik nu geen hoofdpijn meer heb, nadeel is dat ik eigenlijk altijd wazig zie....

Mijn eerste bril was de duurste, zo'n 250 gulden denk ik, en kwam bij Greving en Greving weg.
Mijn tweede bril zal iets goedkopen zijn geweest, kwam bij de pearl weg, kreeg ik een 2e gratis.
Daar heb ik ook eens lensen geprobeert, maar dankzij de hoge cilinder was dat een fiasco. Ze hoefden maar iets te draaien of ik zag heel wazig. Bovendien gingen mijn ogen enorm tranen van de lenzen.
Mijn laatste bril komt bij de Hans anders weg. Ik geloof voor 75 euro. En die heb ik nu 2 jaar. Voor mijn volgende bril ga ik weer naar de hans anders, veel keus voor weinig geld. Bovendien vind ik dat ze een goede service hebben.

IK heb eigenlijk altijd glazen glazen (?). Ze wegen mishien iets meer, maar krassen tenminste niet. Ik heb nog nooit eeen glas gebroken, hoewel mijn bril regelmatig op de grond ligt.

Tip voor mensen met een smal gezicht (zoals ik): kijk bij de kinder-monturen. Mij passen ze perfect!

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 17:50

Ik ben dus gisteren bij hans anders geweest, maar zag dus echt niks leuks daar. Denk dat ik gewoon weer terug ga naar pearle. Haha!
Als ik t nu goed begrijp, is m'n sterkte +0,5 en +0,75? En m'n cilinder -2 en -1,75? Blond
Ik ga denk ik toch voor glazen glazen, kunsstof krast heel snel en ik ben niet van plan om m'n bril op te zetten als ik ga rijden. Schijnheilig
Ja riette, ik pas die kindermontuurtjes ook prima! Haha! De meeste volwassenen monturen zijn mij ook echt te groot.
Tartuffo: Ik krijg helemaal niks vergoed, want ik ben particulier verzekerd.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:32

S van sterkte Knipoog dus plus of min klopt wel.
Meestal krijg je pas vanaf 7,5 (+ of - maakt niet uit volgens mij) vergoed van de verzekering, als je particulier verzekert bent maak je volgens mij ook een aardige kans (extra bijverzekeren moet dan wel).

Ik heb zelf eerst drie jaar een bril gehad die een beetje stoffig zat te worden in z'n doosje. Toen wilde ik een zonnebril, maar ik zocht gelijk een duur ding uit (van Serengeti, zijn erg mooie brillen vind ik), 't slijpen van de glazen (speciale merk-glazen komen d'r dan in en geen polaroids) kostte een godsvermogen. Aangezien ik mijn gewone bril toch al nooiti op had en het wijf bij de opticien echt ongelofelijk vervelend was (ik zat te janken in die winkel omdat zij vond dat ik die bril niet mocht kopen ofzo, waar bemoeit ze zich mee?). Toen mocht ik van mijn mammie lenzen. Ben nu al 5 jaar een lenzenmiep en het bevalt me prima. Heb laatst een dag met bril rondgelopen omdat ik ziek was, maar dat ding is binnen 1 tel weer ranzig en er blijft constant een vettig laagje opzitten wat ik er met geen mogelijkheid afkrijg (zelfs Dreft superontvettend afwasmiddel werkt niet). Heb m'n bril echt zelden op, t zit me in de weg, het beslaat, kortom: gigavervelend. Lenzen zijn voor mij betrekkelijk goedkoop omdat ik mijn cylinder er niet in nodig heb (zit wel in m'n bril), heb een paar uur als proef met een cylindrische lens rondgelopen en dat was geen succes. Collega van me heeft alleen voor haar cylinder lenzen en die krijgt ze wel in en uit (dat lukte mij dus niet, het ding zat vacuum gezogen op m'n oog, niet zo prettig, er komt ook minder zuurstof doorheen en dat irriteerde me).
Bril is goed om mee te beginnen, maar ik vond 't zóóó irritant... Frusty