Vanmiddag is mijn oma gecremeerd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Vanmiddag is mijn oma gecremeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 01:17

Afgelopen zaterdag is mijn oma overleden. Ik had die ochtend mijn moeder nog aan de telefoon gehad en zou zondag naar mijn oma toe gaan. Ze had nl kanker en het ging weer erg slecht met haar. Een paar jaar geleden is er borstkanker bij haar geconstateerd en dat hebben ze toen geopereerd. Afgelopen oktober werd ze weer erg ziek. Ze at heel slecht en na vele bezoeken bij de dokter is ze eindelijk doorgestuurd en is ze meteen met spoed in het ziekenhuis opgenomen omdat ze maagkanker hadden geconstateerd. Mijn oma was al 85 en qua hart en longen erg zwak, maar ze hebben toch besloten wel te opereren. Mede omdat mijn oma geestelijk nog optimaal was en nog zo graag wilde leven en dingen mee wilde maken. Niet opereren betekende sowieso doodgaan, omdat het gezwel boven op haar maag zat en ze dus niet meer zou kunnen eten en uiteindelijk daaraan zou sterven. Voordat de operatie uitgevoerd kon worden moesten eerst haar longen opgepept worden en moest ze even aansterken in het ziekenhuis. Nouja, operatie was goedgegaan en het was de bedoeling dat ze gewoon weer van de operatie kon aansterken en dan kon ze gewoon weer naar huis. Maar toch was alles anders. Ze had niet meer dat altijd optimistische, ze had niet echt meer mimiek als je wat aan haar vroeg, je merkte eigenlijk wel dat er iets fout zat. Maar omdat je het niet wil zien, denk je eroverheen. Nu weet je voor jezelf eigenlijk dat het toen al fout zat. Want voor haar hoefde het eigenlijk ook niet meer.
Zaterdag had ik met Jessica (obsession) afgesproken om langs te komen omdat ze zondag wedstrijd had en daarom zou ik zondag pas naar mijn oma gaan. Toen ik in Apeldoorn was kreeg ik een telefoontje van mijn moeder. Ze was overleden. Mijn moeder was heel emotioneel en het was heel raar, maar ik helemaal niet zo. Nu pas komen die tranen. Ik ben toen niet lang daarna naar mijn moeder in Bloemendaal gereden om haar bij te staan.
Vandaag is ze gecremeerd. Het was heel raar en ook heel verdrietig om die kist te zien. Mijn moeder heeft nog een hele mooie en erg emotionele toespraak naar haar moeder gehouden. Ook mijn nichtje van 13 (eigenlijk achternichtje, ze is de kleindochter van mijn moeders zus) heeft iets heel leuks en liefs gezegd.
Eigenlijk gaat het heel goed met me, maar als je dan even aan haar denkt en bedenkt dat je nooit meer iets aan haar kunt vragen of haar even kan knuffelen rollen dikke tranen over mijn wangen..

Lieve oma, ik mis je zo! Je bent voor altijd in mijn hart! Rust zacht...

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 01:20

Ah jeetje zeg wat sneu, en tuurlijk mag ook jij je verdriet hebben, dat gaat toch nooit volgens het boekje, dus als dat bij jou later is, dan huil je lekker later. Heel veel sterkte ermee, meid Ach gut

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:19

Gecondoleerd. Heel veel sterkte!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:34

Gecondoleerd Dorée.

Wat je beschrijft heb ik ook, ik voel me op dit moment gewoon best wel goed. Maar als ik dan denk dat ik mijn opa nooit meer zal zien ofzo, dan moet ik ook onwijs hard huilen.
Maar het is beter zo voor hem, en ook voor jou oma...

Sterkte.

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:47

Ik heb het allemaal meegemaakt toen ik een stuk kleiner was, maar kan me best voorstellen hoe je je voelt!! Sterkte

Leven met paarden is hemel op aarde, maar komt u te sterven, dan valt er niks te erven!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:40

veel sterkte Doree.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 17:42

Bedankt allemaal. Het gaat wel weer beter. Ben nu net weer thuis in Utrecht en vond het heel moeilijk mijn moeder in haar eentej thuis achter te laten, maar life goes on...

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:42

Veel sterkte en gecondoleerd.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:52

Sterkte voor jou en je familie.....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:02

gecondoleerd en heel veel sterkte...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:05

Sterkte

Ik had het ook bij mijn oma, tranen kwamen pas veel later
Daar in tegen bij mij opa kon ik niet ophouden
Hij is nu alweer 3 jaar dood maar nog mis ik hem verschrikkelijk
Verdriet gaat niet volgens een boekje
Dat si ook maar goed

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 00:55

verana schreef:
Sterkte

Ik had het ook bij mijn oma, tranen kwamen pas veel later
Daar in tegen bij mij opa kon ik niet ophouden
Hij is nu alweer 3 jaar dood maar nog mis ik hem verschrikkelijk
Verdriet gaat niet volgens een boekje
Dat si ook maar goed


Nee dat is waar. Het is heel tegenstrijdig dat je aan de ene kant denkt dat het zo beter is, maar dat je wel weet dat je haar heel erg gaat missen en dat het nu echt definitief is dat je nooit meer iets aan haar kan vragen.

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:58

Jeetje Doréé, wat verdrietig Verdrietig !
Ik wens je veel sterkte Ach gut !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:28

he bah wat naar...
veel sterkte toegewenst!

Dag lieve mama...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 12:41

Dank jullie wel!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Axxy, Danij, Facebook, Googlebot, laura_estee, maaikemuis, maxi90, MerleSimone, Noukie123, pony33, rocky_1995, saltshaker23, Sanne_zepp, SteffiiY, tinker_sally, xSannee en 172 bezoekers