ben jij kansloze kassamuts? hier melden!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:57

Mambo schreef:
en richtje: ik ben het wel met je eens, maar er zitten ook mensen tussen waarbij het echt nooit goed is wat je doet.


Zo'n man hebben wij dus als vaste klant. Verschrikkelijk, want die man zoekt altijd alles op waarvan net het vak leeg is Stoom uit je oren
Zo stond hij bij de diepvriespizza's. Klanten kijken nooit op de kaartjes(behalve voor de prijs) ze kijken altijd welke pizza's er gewoon liggen. Maar die man pluist van elk kaartje na of die pizza er wel ligt en als ie er niet ligt gaat hij erom vragen. De eerste keer doe je het, de paar keren erna maar daarna begint er een lichtje te branden. En zo heeft hij wel iets over alle producten. Wij hebben ook zo ons eigen merk senseodingetjes, zat altijd in doosjes. Op een gegeven moment kregen we de cafeïnevrije in zakjes. Wil die man perse regular in zo'n zakje Stoom uit je oren
Das dus typisch een zeikklant, want het maakt toch niets uit of het in een zakje of doosje zit, het is toch hetzelfde >;)

Nu hou ik op Schijnheilig

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:39

Ach ja sommige mensen.... Maar daar moet je je gewoon niet teveel aan ergeren.
Zo hadden wij ook een klant die altijd en overal moeilijk over deed.
Wilde zelfs de (gebruikte) slee terug brengen. Dat ding was namelijk gevaarlijk aangezien haar zoontje van 1,5 toen hij er naast liep gevallen was en een gat in zijn hoofd had Haha! Gewoon om lachen, meer kan je er ook niet mee Knipoog

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:51

heb zo ook een keer een vroiuw gehad die haar kleinkinderen voor haar de prive liet halen. Komt ze later de winkel in, blijken ze de oude prive te hebben gekocht, de nieuwe lag nog niet in het schap. Dus mevrouw wild eruilen. Maar het is een gouden regel dat tijdschriften niet geruild mogen worden. dus ik naar de info ballen, uitleggen, komt iemand ook even aan die vrouw uitleggen dat t niet mag en wij er problemen mee krijgen als we wél ruilen.. Heel vriendelijk allemaal, maar vrouw steeds shagrijniger en later tegen mij: nou het is toch belachelijk dat k m niet eens even mag omwisselen? dus ik heel vriendelijk: ja sorry, mevrouw maar wij mogen dat echt niet!

Komt later corrine naar me toe (stond achter de info balie) heeft die muts tóch gewoon dat boekje meegenomen en die oude op de info gelegd..

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:40

ja ik ben ook een kassadoos al 2 jaar, maar tegenwooridg sta ik op de counter. ik werk bij de albert heijn en we hebben nzoveel regels maar imk ind het meestal wel leuk

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:12

Ik sta ook achter de counter bij de AH
Af en toe op zaterdag zit ik 3 uurtjes achter de kassa. Geweldig al die opmerkingen, ik kan er wel om lachen en ik zeg ook gerust wat terug Bloos!
Ik vind dat ik behoorlijk klantvriendelijk ben, maar als klanten gaan zeuren dan ga ik de bitch spelen Er kwam een tijdje terug een man aan de balie die 2 pakjes marlboro wilde hebben en €20 extra. Dus ik zei: Dat wordt dan €26,60. Zegt die man tegen me: Goh wat goed, je kunt rekenen. Helaas pindakaas, hij kon z'n geld ergens anders gaan halen ~~}> Vette pech Haha!

Verder kunnen klanten vreselijk zeuren, ik doe altijd heel vriendelijk en alsof ik het helemaal met ze eens ben Schijnheilig Maar ze kunnen ook wel heel ver gaan af en toe. Dan pak ik een klachtenkaartje en schrijf de klacht op en vraag naam en telefoonnummer en zeg dat mijn baas ze dezelfde week nog terugbelt. Nou nee dat hoeft niet, zo bedoelden ze het niet...

Maar over het algemeen is het best leuk hoor, voor die 10 uur in de week dan Haha!

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:27

Kom ik aan met mijn 6 uurtjes in de week.

-Voetbalpoules samenstellen voor de klanten
-Zingen met dat bordje wat tussen de boodschappen geplaatst moet worden.
-Mensen aan het lachen maken
-Dansen met de bezem

En dan krijg je van je baas te horen dat je klanten afschrikt.. hehe Bloos
Worden de klanten lastig!? Dreigen met een andere supermarkt!? TOEDELOKIOS!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:45

Sjow ik zit nu pas sinds een klein maandje achter de kassa bij de AH. Maar herken sommige dingen dus écht wel!
Best irritant idd..
Bij mij zit er wel 1 voordeel aan; ik ga 's ochtends altijd chagrijnig naar mn werk Bloos Maar als ik thuis kom ben ik hartstikke vrolijk, omdat ik de hele dag vrolijk heb moeten zijn tegen de klanten. Knipoog

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:04

ik werk bij de trekpleister en sta dan bijna altijd achter de kassa! ik moet zeggen dat ik toch altijd vaak heel erg lol heb Haha! mensen die condooms komen kopen en zoo heerlijk schaamtevol zijn Tong uitsteken of aambeien zalf komen kopen of luizenshampoo! Mij maakt het niks uit ik doe gewoon mijn werk en kijk die mensen niet raar aan. Toch als ik ze benauwd zie kijken vermaak ik me wel Tong uitsteken Als mensen een bijdehandte opmerking maken dan heb ik meestal wel mn woordje klaar Lachen Maar je hebt altijd van die vreselijke mensen die gewoon zoo onbeleefd zijn zoals al eerder werd gezegd. '' wilt u een tasje eromheen? JA '' dan denk ik bij mezelf '' ja graag '' en zet me glimlach weer op!
Ergste wat ik heb gehad is dat iemand mij voor een racist uitmaakte omdat ik eerst een nederlandse vrouw hielp die eerst aan de beurt was. De kunst is om dan nog beleefd te blijven en het was me nog gelukt ook ( met moeite)
Ach al de leuke mensen maken mn dag dan weer goed Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:12

Ik ga van de zomer achter de kassa bij de kruitvat waarschijnlijk, hopelijk wordt het bij mij niet zo erg Scheve mond Anders ga ik wel alleen vakkenvullen Haha!

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:13

liza van loon schreef:
kruitvat


Klaar om te ontploffen Bloos

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:25

Wat ook zo vervelend is, is dat mensen geen begrip voor je hebben als het druk is. Bij onze deka hebben we maar 4 kassa's en soms staan de rijen tot achter in de winkel. meestal zijn we dan met z'n 5en zodat we met de pauzes uitkomen en er steeds 4 kassa's open zijn. maar soms gaat dat niet omdat er zieken zijn ect. ga je van de kassa af omdat je gezegt is pauze te houden. kijken die klanten je echt zo aan van * wat doe jij nou??? je gaat toch niet van de kassa af, als er zulke rijen staan Verward *
ik denk dan echt zo van: ja hallo, ik wil ook wel even pauze houden.
Als ik zou moeten wachten met pauze houden om al die klanten te helpen, dan heb ik geen tijd voor pauze omdat dan m'n werktijd er al weer opzit als het weer rustig word.

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:41

Herkenbare verhalen! Haha!
Ik ben kassamiep bij de edah en ik ken de standaard zinnen ook echt uit me hoofd! Ik lach altijd maar wat en denk bijmezelf iets heel anders Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:54

Asociaal volk hoor, die Nederlanders Knipoog

Ik heb 4,5 jaar een tankstation gerund Lachen Eigenlijk was ik gewoon kassameisje, maar het ding was van mijn ouders, uiteindelijk kwam het er op neer dat ik de dagelijkse leiding had Haha! Alleen de bestellingen deed pap zelf Lachen

Ik heb vaak genoeg ruzie gehad met klanten... Ik heb altijd van pap en mam te horen gekregen dat ik me niet onderuit hoef te laten halen. Rotopmerking van klanten? Sarcastische opmerking terug. En dan mogen ze zo hard om de baas roepen als ze willen, die staat nl al voor ze: moi Haha!

We waren gewoon een wit pompje, veel vaste klanten dus. Keileuke mensen zaten daar tussen... Ik heb ooit eens een nieuwe werknemer een hartstilstand bezorgt door heel hard te roepen "AAAAAH NEE, daar heb je HEM weer!", me om te draaien en de deur dicht te gooien toen er een OK dan! klant aan kwam lopen *LOL*

Het enige waar ik me in al die jaren aan geergerd heb...:

1. Ik heb de laatste 2 zomers dat ik daar werkte mijn handen verbrand (door bevriezing, propaangas). Dan sta je in je eentje op dat tankstation, dus: gasflessen vullen, tank afrekenen, in de winkel helpen. Dan staan er 320 Duitsers aan je kop te ze*ken over de prijs van propaan en diesel, en op een gegeven moment ben ik zo gehaast aan het werken dat ik de gasflessen ipv dicht, opendraaide toen ik ze afkoppelde. Mijn ouders hebben altijd gezegt dat ik die flessen, waar gas uit spuit, moet laten staan, maar ik wil ze juist dichtdraaien, dat is toch allemaal geld wat daar wegspuit... Dus beide keren mijn handen in het gas gestoken om de fles dicht te draaien... Verbranding door bevriezing is veel pijnlijker dan verbranding door vuur... Beide keren hebben er mensen tegen mijn vader staan te schelden omdat ik weggelopen was en iemand anders moest komen helpen. Vorig jaar heb ik beide handen 2e en 3e graads verbrand, en toen maakte een klant het zo bont (tegenover mij) dat mijn vader hem gevraagd heeft te vertrekken...

2. Duitsers hebben de neiging om prijzen te vergelijken... Van mij mogen ze. Maar op het moment dat ik ieder sigaretten- of koffiemerk gehad heb, en ze dan zeggen 'ik ga naar de buren' of 'zu teuer'... Nee, dan plof ik. En ja, ik heb een paar keer gehad dat ik van alle merken de prijzen heb moeten uitrekenen...

3. Mensen die vanwege de in hun ogen te hoge prijzen, of wanprestatie van mij of werknemers, de chef wilden spreken kwamen steevast tegenover mij te staan... Dan willen ze ineens Herr directeur spreken. Paps dus... Viel toch altijd vies tegen als hij exact hetzelfde zei als moi Haha!

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:12

liza van loon schreef:
Ik ga van de zomer achter de kassa bij de kruitvat waarschijnlijk, hopelijk wordt het bij mij niet zo erg Scheve mond Anders ga ik wel alleen vakkenvullen Haha!


het is nog echt altijd kruidvat, moet je toch wel weten als je er gaat werken

kablom
Berichten: 225
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:20

Joh ik meld mij ook. Bij super de boer. en dan nog die mensen die die staatsiegeld bonnetjes in hun mond doen. En dan moet ik ze zeikes nat aan pakken. BAH BAH. Voor de rest alle klaag verhalen ik herken ze maar als ze te moeilijk/vervelend worden stuur ik ze door naar de klantenservers.Veel suc6 verder iedreen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:42

nou kablom, ik weet het nog erger! Ik had gister een man die uitgebreid zijn neus stond te snuiten, boodschappen op de band legde en ik er ineens een propje nat papier tussen vond... GATVERDAMME!!!

En vandaag een oude vrouw.. Boodschappen gedaan, betaald, mevrouw had om een btw bon gevraagd, die ze pas kan krijgen als de la dicht is en ik was even bezig het muntgeld dat ik had gekregen van de info iig even IN de la te leggen ipv ergens daarbuiten.. waren namelijk nogal wat rollen, met een waarde van 100 euro.. komt er ineens geergerd: "ja en een btw bon!" Dus ik: ja momentje mevrouw, k kan niet álles tegelijk! GRR WAT denken ze wel!!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:02

ik werk met graciaxxx bij de bouwmarkt,tja ik heb er eigenlijk niks aan toe te voegen,klink allemaal erg bekend in mijn oren!je moet je soms alleen wel erg inhouden met sommige klanten en dat is best moeilijk.als ze het echt te bond maken dan zeg ik er wel wat van,maar meestal wel beleefd,alleen is mijn dag dan gelijk goed verziekt!

ach gracia gelukkig hebben we wel leuke collega s!!! like me.....haha!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 23:36

ja precies ebony (slijm, slijn) ach het is echt zo, ik heb echt hele leuke en gezellige collega's die maken weer veel goed.

en natuurlijk zijn er ook normale klanten. maar het zijn vaan de vervelende die je het beste onthoud....

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:37

pff vandaag bij een collega cassiere een klant die helemaal over zijn toeren ging om een pakje haringen.. mener had ze op zijn kop op de band gelegd en dus met de code naar boven. gescand, afgerekend, klaar, volgende klant. Legt die man ineens zijn bonnetje met een klap terug op de band, dus maris vraagt: was t nie goed meneer? Nee en je heb me opgeliicht en je had t moeten zien, want t is afgeprijsd en bla bla bla.. Bleek dat er een afprijssticker aan de verkeerde kant zat... Man nog even verder tieren bij de info balie waar hij uiteraard gewoon zijn 50 cent terug kon krijgen.. Tsja,, dat soort mensen...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:58

jep, hier een kassamuts van de albert heijn 1519 te enschede..

Als ik alles moet vertellen ben ik over 20 pagina's pas klaar..
Maar af en toe is het ook wel lachen, en de mensen lekker de gek aan steken vanavond mag ik weer Tong uitsteken

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:43

Gister is een collega van mij(wel fulltimea kassierre) uitgescholden voor stom wijf. Niet direct dan, maar een klant zei dat tegen een andere kassierre. En waarom? Omdat ze herrie maakte ofzo Verward
Ze was mandjes aan het verzamelen en toen ze die op elkaar zetten gaf dat een klap.. Tis maar waar je je druk om wil maken... Scheve mond

Ik ga zo weer aan het werk, we zullen zien of we nog weer leuke dingen meemaken Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:18

Heb zaterdag medelijden gehad met een kassamuts... We waren bij het Office Center, en daar mogen geen tassen mee de winkel in. Je kunt die dingen afgeven aan de balie, en daar leggen zij de tas in een speciaal kluisje.

Mijn vriend en ik kwamen er binnen, en er stonden een man en een vrouw aan de desbetreffende balie. Vrouw gehuld in een dikke bontjas en volgehangen met juwelen. Stond me daar toch een scene te schoppen >;) Wie ze aan kon klagen als haar tas weg was, dat ze aaaaal haar geld daar achter moest laten, blablabla. Man was hard zijn best aan het doen om d'r te kalmeren...

Mooiste was: heel de winkel wist dat er een dikke portemonnee achter de balie lag, aangezien iedereen mee kon genieten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:39

Moonlover schreef:
of dus gewoon helemaal niet aannemen en doorlopen alsof ze je niet zien!


Dat doe ik dus ook, ik heb geen behoefte aan zo'n folder dus waarom zou ik hem aannemen.
Op de brievenbus kun je tenminstens nog een NEE sticker plakken, waarom zou je het op straat dan wel moeten aanpakken, en daarna weer een prullenbak opzoeken.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:14

Mijn vriend negeert die mensen ook altijd, ik pak het altijd aan en gooi het thuis weg, of zeg 'nee dank je'. Het laatste is toch ook een optie? Is een stuk fijner dan negeren...

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:26

ik heb drie jaar lang gewerkt als kassa miep bij appie hijn in mijn woonplaats. Al jullie verhalen komen mij uiterraard erg bekend voor, maar trok me er niets van aan. Totdat een klant mij bedreigde met een mes en al me geld eisde een overval dus. Ik heb hem de hele kassalade meegegeven. Die man is toen als een spurt weggegaan.....net zoals ik trouwens....ik heb na dit voorval mijn ontslag ingediend en hoefde (godszijdank) niet meer weer te komen...

ik vind het jammer dat dat soort mensen je leven (nu nog) beinvloeden. Ik vond het toch wel leuk werk eigenlijk maar ik zou het werk tegenwoordig gewoonweg niet meer durven te doen indeze huidige maatschappij......

tja en dat is eigenlijk te belachelijk voor woorden, maar ik ben niet van plan om nogmaals me leven te riskeren voor een stomme kassabaan.....

GreetZZ
CLaudia