Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:37

Het zou niet uit mogen maken; je bent geen slechter mens of slechtere werknemer als je eruit ziet zoals jij dat wilt.

Desalniettemin; het oog wilt ook wat, en smaak valt over te twisten; maar 'de norm' niet.

Nu werd het niet gewaardeerd vrijetijdskleding te dragen op mijn werk- dat is de laatste tijd veranderd gelukkig.

Ik heb echter wel toestemming gevraagd voor mijn tattoo, zodat daar ook achteraf geen gedoe over kan komen.

Daarnaast, als er klanten onverwacht langs komen, heb ik reserve kleding bij. Dan kan ik altijd mijn tattoos verbergen, en heb ik geen t-shirt met grappige opdruk. Niet iedereen weet mijn sarcastische, cynische humor op prijs te stellen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57990
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:16

pluche_pluus schreef:
Haal even een klein stukje uit je tekst.
Dit is dus precies de essentie:
Je vind/wilt dat het niet zo is. Maar eigenlijk.... Is het wél zo!

Zelf hou ik van kleurrijke mensen, je moet vooral doen wat je zelf leuk/mooi vind :j
Juist voel ik mij persoonlijk prettig... Maar dat is voor ieder weer anders.
Een 75+ zal iemand met een lip piercing ontzettend storend vinden. Een ander denkt: hee cool, die durft 'zichzelf' te zijn/ uit te dragen.

Wat ik nou moeilijk vind: wanneer blijf ik professioneel? en tot hoever blijf ik mijzelf?
Ik wil graag mijn tattoo's uitbreiden naar bijv. een sleeve/ bovenarm. Weet al precies wat ik wil en door wie laten zetten. Maar dan.... Ik raak ze nooit meer 'kwijt' -O-
En hiermee bedoel ik geen spijt van mn plaatje, maar meer, ik weet niet wat de toekomst van mij verwacht.
In de huidige werksetting is het best acceptabel. Maar hoe over paar jaar? Niemand kan mij dit zeggen.

In mijn ervaring zijn de 75+ers veel meer open minded (het boeit ze minder) dan die van 50. Ook "mijn" generatie is veel minder open minded valt me op. Het is die leeftijdscategorie die het hardst schreeuwt dat het niet hoort. En waarom? Omdat "wij" op school zo opgevoed werden. Sommige hadden daar schijt aan maar het merendeel ging er in mee. Die van 75 die werden zo nog niet opgevoed. Hell, een deel er van heeft de oorlog mee gemaakt, het zal ze aan hun derrière oxideren of iemand een piercing heeft, die hebben al vroeg geleerd wat er toe doet.
Het is niks meer of minder dan wat geprogrammeerd is.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:45

Ayasha schreef:
Ook "mijn" generatie is veel minder open minded valt me op. Het is die leeftijdscategorie die het hardst schreeuwt dat het niet hoort. En waarom? Omdat "wij" op school zo opgevoed werden.


Dit inderdaad. Week je iets van de norm af dan kreeg je al direct een stempel a la 'alto' 'gotic' 'nerd' etc.

Als je nu ook kijkt, de meeste meisjes lopen allemaal in een zwarte gescheurde skinny met daarbovenop een wit shirt met het Levi's logo. Paardenstaart. Lage laarsjes. Zwart nep-lerenjasje. Ze zien er allemaal hetzelfde uit. Hoezo geen schooluniform :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:11

Winged schreef:
Ayasha schreef:
Ook "mijn" generatie is veel minder open minded valt me op. Het is die leeftijdscategorie die het hardst schreeuwt dat het niet hoort. En waarom? Omdat "wij" op school zo opgevoed werden.


Dit inderdaad. Week je iets van de norm af dan kreeg je al direct een stempel a la 'alto' 'gotic' 'nerd' etc.

Als je nu ook kijkt, de meeste meisjes lopen allemaal in een zwarte gescheurde skinny met daarbovenop een wit shirt met het Levi's logo. Paardenstaart. Lage laarsjes. Zwart nep-lerenjasje. Ze zien er allemaal hetzelfde uit. Hoezo geen schooluniform :+


Amen _O_
Als je dan iets eigen doet wat afwijkt van de "trends" aka de kleding waar iedereen in loopt, ben je al snel "raar" met een of ander labeltje aan je gelinkt :roll:

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:28

Overigens wordt je er als klant ook op beoordeeld.
Ik heb al een paard keer meegemaakt dat ik blijkbaar te 'shabby' gekleed was en verkopers (een keer bij een financieel advies en een keer bij een autobedrijf) totaal niet geinteresseerd waren om mij fatsoenlijk te woord te staan.
Tja, dan verdien je maar niets aan mij :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:55

Sizzle schreef:
Overigens wordt je er als klant ook op beoordeeld.
Ik heb al een paard keer meegemaakt dat ik blijkbaar te 'shabby' gekleed was en verkopers (een keer bij een financieel advies en een keer bij een autobedrijf) totaal niet geinteresseerd waren om mij fatsoenlijk te woord te staan.
Tja, dan verdien je maar niets aan mij :wave:



Toch jammer dat zoiets nog gebeurt. Ik heb het in ieder geval flink afgeleerd haha :D Een vriend van me heeft (letterlijk!!) 24 piercings in zijn gezicht, lang haar, zwarte kleding, enfin je kent het, en dat is werkelijkwaar een van de liefste jongens die ik ken :') Bestelde een tijdje terug heel beleefd een Fristi _O- _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57990
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:57

Bizzybijtje schreef:
Sizzle schreef:
Overigens wordt je er als klant ook op beoordeeld.
Ik heb al een paard keer meegemaakt dat ik blijkbaar te 'shabby' gekleed was en verkopers (een keer bij een financieel advies en een keer bij een autobedrijf) totaal niet geinteresseerd waren om mij fatsoenlijk te woord te staan.
Tja, dan verdien je maar niets aan mij :wave:



Toch jammer dat zoiets nog gebeurt. Ik heb het in ieder geval flink afgeleerd haha :D Een vriend van me heeft (letterlijk!!) 24 piercings in zijn gezicht, lang haar, zwarte kleding, enfin je kent het, en dat is werkelijkwaar een van de liefste jongens die ik ken :') Bestelde een tijdje terug heel beleefd een Fristi _O- _O-

Dat is nog lang niet zo. Ik ben bevriend met een stel piercers en in de zomer staan zij wel eens buiten voor hun shop te roken. Ik sta er dan meestal bij (ik ook niet maar alleen in de shop blijven is ook zo stom :') ) of als het mooi weer is zitten we zelfs gewoon voor de shop. Er zijn mensen die letterlijk over steken om ons niet te moeten passeren. :(:)

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:07

Aso hangjongeren, voor je het weet heb je een mes tussen je ribben ;)

Stigmatiseren is een probleem maar omgekeerd ga ik snachts in een stad ook niet heel graag in mijn eentje langs bepaalde types eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:09

Sizzle schreef:
Stigmatiseren is een probleem maar omgekeerd ga ik snachts in een stad ook niet heel graag in mijn eentje langs bepaalde types eerlijk gezegd.


Mee eens, maar dat heeft in mijn geval niks te maken met piercings/tattoo's/kleding/huidskleur/haarkleur of welk uiterlijk kenmerk dan ook, maar met iemand houding en uitstraling

Ayasha
Blogger

Berichten: 57990
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:14

Sizzle schreef:
Aso hangjongeren, voor je het weet heb je een mes tussen je ribben ;)

Stigmatiseren is een probleem maar omgekeerd ga ik snachts in een stad ook niet heel graag in mijn eentje langs bepaalde types eerlijk gezegd.

We staan dan netjes opzij zodat iedereen door kan zonder enig probleem. _O- Met mijn 1.5m kan ik me niet voorstellen dat ik zo eng uit zie. En de rest is ook 30+ :') Dus "hangjongeren" is een beetje hard. :D
Ik kan me niet voorstellen dat we dreigend over komen als we rustig staan te praten en gewoon vriendelijk knikken bij wijze van begroeting als er toch iemand passeert. :=
Maar goed, dat is wat de maatschappij ons leert he. :)

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:22

Mijn moeder heeft het regelmatig over meisjes en jongens die achteraf 40+ blijken te zijn.
Mijn oma (90) had het over een 'jongere' van 62 _O-

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:13

Ik werk zelf als (senior) hypotheekadviseur in de buitendienst. Wij hoeven niet in pak, maar verschijnen ook niet in een korte broek met slippers. Ik heb zelf een piercing boven in mijn oor (rook) en twee tatoeages op mijn enkel. In de zomer heb ik regelmatig een rokje/jurkje/capri aan, en dan zijn ze dus zichtbaar. Heb er nog nooit commentaar op gehad, hoogstens de vraag wat voor lollig poppetje ik op mijn enkel had. En of ze echt waren :D

Dat we niet in pak komen wordt door de klant als heel positief ervaren. Ik begeleid voornamelijk echtscheidingen, en dan wil je een menselijke adviseur die benaderbaar is. Een pak creëert gevoelsmatig vaak toch meer afstand. Ik vind het ook meer dan prima, scheelt me heel wat kosten voor de stomerij zo :))